..: Trať 261 - Racionalizaci následuje omezení dopravy :..

železniční stanice Skuteč 27.11.2010, foto: Matouš Danielka Skuteč — Po celkem slibně vyhlížející racionalizaci trati 261 Svitavy – Ždárec u Skutče přicházejí neveselé zprávy předjímající zrušení osobní dopravy na této regionální trati od nového jízdního řádu. Prozatím jsou v úvaze škrty jízdního řádu v úseku Žďárec u Skutče – Pusté Kamenice. Rušení je zaobaleno pod hlavičku takzvané optimalizace veřejné dopravy. „Základní myšlenkou těchto změn je posílit železniční dopravu tam, kde může sloužit jako páteř, tj. být rychlá a kapacitní.“ popisuje Martin Hájek za královehradeckou společnost OREDO. Hlavním důvodem k těmto krokům jsou škrty v rozpočtu Pardubického kraje, čemuž odpovídá i koncepce. O konkrétních případech posílení železniční dopravy se asi nedozvíme, přibývají jen další autobusové linky a na vlaky tím pádem nezbývají finance.

Tratě 238 a 261 v okolí Žďárce u Skutče, foto: Google mapy Všechny osobní vlaky v úseku Žďárec u Skutče – Pustá Kamenice by měla nahradit nová autobusová linka vedená ze stanice Chrast, kde vytvoří přípoje spěšným vlakům od Pardubic a opačně v dvouhodinovém interval mimo dopravní sedla, přičemž úsekem Chrast – Skuteč projedou autobusy bez zastavení. Linku ještě doplní jeden spoj v úseku Skuteč – Žďárec u Skutče, který zajistí přípoje osobních zastávkových vlaků. Těmito kroky může dojít k úbytku cestujících na trati 238 – cestující nebudou chtít přestupovat na vlak, když mohou pokračovat přímým autobusovým spojem. Zastavování rychlíků ve Žďárci může být v důsledku omezováním taktéž ohroženo úbytkem cestujících, především ze Skutče, tedy pokud nebudou zajištěny přípoje ve vhodných časových polohách. Zajímavostí zůstává, že pro letošní jízdní řád zrušené resp. neobjednané oblíbené víkendové spěšně vlaky z/do Poličky do/z Pardubic vedené jednotkami Regionova, se mají po zrušení všech osobních vlaků vrátit zpět a to v podobě tří párů víkendových vlaků, které by tak tvořily jedinou dopravu na této trati.

Ačkoliv měly desetileté smlouvy mezi kraji a Českými drahami poskynout stabilní objednávku regionální dopravy a její financování, přichází již po roce škrty a to ze strany objednatele. Nahrada vlaků autobusy v části přepravní trasy je navíc nesystémovým řešením v situaci, kdy Pardubický kraj nedefinuje žádnou tarifní integraci, která by oba spoje dopravců propojila do provázaného systému. Připravované řešení není zatím definitivně uzavřeno, ale jelikož OREDO změny s obcemi v regionu neprojednal, lze čekat důvodné protesty proti rušení bez definování dlouhodobé celokrajské koncepce veřejné dopravy.

Zdroj: Skutečské noviny, Krouna


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 9.3.2011 (13:00)
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
10.03.2011 (12:00)  
MD: 15m bus ARES15 má 63 míst k sezení + místo pro kočárek.
V Kloubovém buse uvažujte - 1 -2 m na kloub, tedy ,dostanete se na obdobné číslo
10.03.2011 (11:48)  
re Jiří Hovorka: S prominutím,trochu zcestné.Na zajištění dopravy na trati 260 nemusím nakupovat vůbec žádné soupravy.Stačí mi 363 +4 Bdmtee.Navíc Regionovy jsou určeny na jiné tratě,než pod dráty,nemyslíte?A to,že náš stát zaspal a neměl a nemá koncepci,není moje starost,nejsem za to placen.Už dávno se měly např."ešusy" vyrábět v dvousystémovém provedení,aby při přechodu na napájecím systému u Svitav nebyly problémy.Anebo výroba něčeho jednoduššího-2-vozová elektrická jednotka,jak je běžné v zahraničí.
10.03.2011 (11:40)  
re Michal Drábek:Vážený pane,a také mi zkuste vysvětlit,proč EOs "panťáky"560 vypravené z žst.Letovice nezajíždějí až do Vyškova,jako tomu bylo v minulosti a končí v Křenovicích hor.n.?Divil byste se,kolik cestujících by o to mělo zájem.Sice by tam nemusel zajíždět každy spoj,ale 3 páry vlaků by se snesly.Navíc by byly obslouženy Holubice,Velešovice,Rousínov,Komořany u Vyšk.,Luleč.Dnes nemáte prakticky možnost se do Rousínova dostat.Přijedete vlakem do Brna hl.n. a nevíte,jak dál.
10.03.2011 (11:36)  
Pavel Hromek - Dobře, nakupte si takové soupravy, které nepojedou z Brna narvané po střechu a zároveň téměř prázdné v úseku Letovice - Svitavy a začněte konkurovat ČD. Garantuji, že kraje Vám doslova utrhnou ruce, když se Vám to podaří.

A tady vidíte tu výhodu busu mezi Letovicemi a Svitavami - uleví se Letovicím na kolejích a nebudete muset řešit, zda poslat EC/SC do kopřiv
10.03.2011 (11:30)  
re Michal Drábek:Vážený pane, bydlím přímo v Letovicích a situaci opravdu velmi dobře znám.V GVD 2009 byla situace taková,že např.v 8.59 přijížděl panťák od Brna a v 9.02 zase odjížděl na Brno přímo z hlavní koleje.A mezitím se měl zajistit přestup do Regionovy směr Č.Třebová.V případě mimořádnosti -/zpoždění ap./ si výpravčí v Letovicích rval vlasy,kudy má pustit SC Pendolino,nebo EC.Takže žst.Letovice se zdá,-a nejenom mě, naprosto nevhodná k těmto úkonům.Také nově nasazené Regionovy DKV Č.Třebová např.projížděly zastávky Svitavy Lány,Sv.Lačnov,Semanín a dokonce Opatov bez zastavení.Tímhle způsobem opravdu cestující na železnici nikdo nedostane.Nyní od nového GVD 2011 je už situace lepší,u výše zmíněných zastávek je alespoň "zastávka na znamení".Chápu,že v úseku Březová n.Sv-Svitavy se láme frekvence cestujících,ale i tak by se cestující rádi vrátili na koleje.Menší problém představuje např.Hradec n.Svitavou,neboť se jedná o obec dlouhou 6 km.Ale jak jsem psal,nynější Sp Brno-C.Třebová /Pardubice/ a zpět už zastavují i na Rozhraní,M.Chrastové,Březové,Hradci n.Sv.a Opatově,což je samozřejmě dobré řešení.
10.03.2011 (11:21)  
Martin Jarath:
Káemovo ideál (50 a více lidí v 810) nevyznávám.
Takových je nás tu asi víc :-).

Ale ruku na srdce - 50 lidí je zhruba tolik, kolik se už dost dobře nevejde do sólo autobusu.
Do kloubového ještě ano - zde 44 míst k sezení:
http://www.dpp.cz/dopravni-podnik-predstavil-nove-kloubove-autobusy-s-hybridnim-pohonem/
(to je MHD, regio úprava bude mít víc sedadel)

Nicméně, 50 lidí alespoň ve špičce už podle mého (bohužel dost hrubého a intuitivního) odhadu dokáže "uživit" vlak - ne komerčně, ale s rozumnou "dosypávkou".

810 hrála v dějinách našich železnic dvojsečnou úlohu.
Na jedné straně zachránila řadu lokálek před zrušením.
Na druhé straně tento stav zakonzervovala i tam, kde zjevně není jiný potenciál než vozit vzduch.

V otázce rušení lokálek ve mně vítězí dopravní inženýr nad šotoušem, takže jen do mě :-).
10.03.2011 (11:13)  
Někteří diskutéři tu nakousli Moravany.

To je stanice, při které investor "přemýšlel" - tedy můj oblíbený odstrašující příklad.

Jedno boční (1.) a dvě ostrovní (2. a 3.) nástupiště.
http://mapy.cz/#mm=FP@x=136565984@y=135655328@z=15

Pokud mají být Moravany přestupním uzlem, pak investor zapomněl na kolejovou spojku od Borohrádku ke 2. nástupišti. Tak by se umožnil aspoň v jednom směru přestup "hrana-hrana" od Borohrádku/Holic na Os do Pardubic, aniž by tento musel jet do odbočky.
3. nástupiště by pak stačilo pouze boční jako rezerva.

Pokud Moravany nemají být přestupním uzlem (vzhledem k velikosti přilehlé obce vs. Holic asi lepší řešení), stačí nám 1. a 2. nástupiště.
10.03.2011 (11:10)  
Michal26:
Vy tam snad jezdíte pravidelně, že píšete o vzduchu?
Klidně přiznám, že tudy jedu nejvejš párkrát za měsíc (z toho navíc minimálně v polovině případů o víkendu), ale vzduch si představuju jinak a Káemovo ideál (50 a více lidí v 810) nevyznávám.

Navíc se nikde moc nepíše o řešení proudů od jihu (Hlinsko - 261 apod.). Teda pokud nemám brát za řešení dva a více přestupů, takže minimálně v zimě zcela nespolehlivou variantu (i když v tomhle se dělá vše proto, aby železnice byla podobně na štíru jako silnice).
Ono v zimě stačí i blbej úsek Chrast - Skuteč (Přibylov). Silnice od Skutče na východ jsou pak sjízdné ještě "lépe". Netvrdím, že nesjízdné, bus projede leckde, ale pokud chceme fungující přestupní vazbu tímhle nahradit, můžeme snadno narazit na nestíhání a ujíždění hned ze začátku platnosti GVD.
10.03.2011 (11:05)  
mat.mt
Kraj slibuje více busů, ale kdo by mu věřil?
Ano, to je problém.
Nicméně petice místních obyvatel mi přijdou jako účinná pojistka proti nedostatečné obsluze.
10.03.2011 (11:04)  
Vážený pane Hromku, vy mi zase ráčíte vkládat do úst něco, co jsem neřekl (nenapsal).
A jedním z kroků,jak odlákat cestující ze železnice,bylo rozbití relace Brno-Č.Třebová a zavést přestupy v žst.Letovice.A to jen proto,že se pánové na KÚ nedokázali domluvit.
S tímto naprosto souhlasím a jsem pro proklad R a Sp do hodinového taktu.
Jediné, s čím si nevím rady, je zastavení R v Březové, ale snad pro začátek stačí dvouhodinová obsluha, v ranní špičce případně zahuštěná.

Ano, jsem proti Os ČT - Březová. V případě zmíněné obsluhy míst, kde je nějaká rozumná poptávka, v hodinovém taktu, nevidím smysl těchto Os (možná s výjimkou jednotlivých spojů ve špičkách).
Pokud bydlíte v Hradci nad Svitavou, tak chápu rozladěný tón příspěvku, nicméně všem se zavděčit nemohu.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko