Londýn — Přesně před dvěma měsíci měli čtenáři ŽelPage možnost nahlédnout do poněkud vzdálenější budoucnosti ve vztahu k vysokorychlostní železnici, jejíž výstavba se připravuje mezi městy Londýn a Birmingham. V původném článku jsem se zmínil o povinné veřejné debatě, která má za úkol, mimo jiné, i informovat detailech, jež by jinak mohly zůstat (a nejspíše i zůstaly) před veřejností utajeny. Netrvalo dlouho a plody stromu jménem „povinná veřejná debata“ začaly padat na hlavy obyvatel Albionu – a to prostřednictvím deníku The Sun.
Přestože ona veřejná debata není ještě ukončena (mělo by se tak stát v dubnu tohoto roku), byla veřejnost tvrdě konfrontována s prvními detailními nástiny rozpočtu celé akce: předpokládaná hodnota celého stavebního kontraktu má činit úctyhodných 32 miliard liber, přičemž ze státního rozpočtu bude každý rok vydáno 1,2 miliardy liber šterlinků na úrocích z půjček, hlava každého jednoho občana Velké Británie má být zatížena imaginárním dluhem 500 liber.
Zda se veřejnosti v souvislosti s těmito čísly zatočila hlava známo není, přesto se ministr pro dopravní politiku státu Philip Hammond okamžitě vrhl do vysvětlení, jehož znění je neméně úchvatné, jako výše zmíněné částky: „Rozvoj vysokorychlostní železnice, po níž budou jezdit velmi moderní vlakové soupravy při rychlosti 225 mil za hodinu, pomohou zvýšit příjmy v ekonomice naší země ve výši 44 miliard liber.“
Zdroj, který by takto explicitně dokázal vyjádřit přínos oné megastavby, znám není, stejně jako nejsou známy ani další bližší detaily, k tématu patřící. Nicméně nemusíme ronit slzy nad nevědomostí — jsem si jist, že veřejná debata ještě přinese několik velmi zajímavých informací.
Prozatím nám nezbývá nic jiného, než obyvatelům Velké Británie tiše závidět investiční záměry tamější vlády v osobní železniční dopravě.
Zdroj: The Sun
:-D
http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/doprava/zpravy/v-britanii-maji-autobusovy-pruh-prilis-uzky-pro-autobusy/613898
...castky sedi, potvrdil to i ministr Hammond a tyka se to zeleznice. nevidim v tom problem. a to ze s tim prisel The Sun? no a co? prisel s tim jako prvni, a ma pravo (The Sun) byt tedy ocitovan (v kontextu veci). sleduji jeste The Times a Evening Standard (to jsou ty "seriozni"), bohuzel s tim jeste nevylezly...
Opravdu s tim vylezl The Sun prvni? Kuprikladu v Britanii i zbytku sveta ne zcela neznama BBC prinesla zpravu obsahujici Vami zminovane informace i cisla, doplnene ovsem mnoha dalsimi (je pak napriklad jasne, co znamena ta Vase "cela akce"), 28.2.2011... Viz zde: http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-12591464
A na seznamu UIC je proponovaná skutečně na 360 km/h čili 225 mph, jako první v Evropě. Vlastně na světě, i ty čínské jsou tam do 350 km/h.
Takže daňoví poplatníci budou teď mít příležitost mu omlátit o hlavu rychlost. ;-)
Tvoje urážky nijak nepřispěly k vyjasnění, jestli tím "celým kontraktem" nebo "celou akcí" je v nenalinkovaném bulvárním článku myšlena "celá" trať Londýn - Birmingham (nejen např. tunel do Heathrow), kterou tu jako jedinou věcně zmiňuješ i ty, a která také figuruje v soupisu UIC jako plán do roku 2025, a nebo celá HS2.
Robert-Antonio:
Ano, The Sun rozhodně za nijak seriozní neberu. Ale na stránkách britského ministerstva je to skutečně jasně, i když jsem to našel spíš maličko jinde než vysloveně pod Hammondem a jeho projevy:
"A Y-shaped national high speed rail network linking London to Birmingham, Manchester and Leeds, and including stops in the East Midlands and South Yorkshire, as well as direct links to the HS1 line and into Heathrow Airport, would cost ?32 billion to construct, and would generate benefits of around ?44 billion, as well as revenues totalling a further ?27 billion."
http://www.dft.gov.uk/pgr/rail/pi/highspeedrail/
Takže khunasi, nojvo, nepůjde o sumy jako 5 mld Kč / km.
Pokud nepovažujete Sun za seriózní zdroj, pak hned druhý odkaz v článku vede na oficiální Hammondovu stránku, kde najdete i jeho projevy ohledně HS2.
nevim jak to je ale cetlsem cosi o tunelu pod londynem kteri ma byt soucasti teto stavby mozna proto je to tak drahe ale nevim zdali to tak je
ano, soucasti vystavby bude i tunel., ktery spoji London St. Pancras a budouci novou stanici VRT nekde kolem Chalk Farm.
jinak si teda tu cenu nedokazu vysvetlit vzdys se rika ze 1 km vrt stoji mene nez 1 km dalnice
no, nejsem expert na VRT a jeji vystavbu, ale cosi mi rika, ze vybudovani souvisejici infrastruktury a bezpecnostnich prvku bude docela draha "zadek". pochybuju, ze by mohla dalnice v tomto ohledu drazsi. navic je nutny pocitat v cenach obvyklych v UK (kde zarovka pro ministerstvo obrany muze stat klidne ?22/kus na rozdil od bezne ceny ?0.65p) a nemotat do toho CR (kde panske slipy mohou stat ministerstvo obrany taky balik, ale uz si to nepamatuju). takze asi tak. nic mene pridat se ke skupine vlku, kteri vyji, je tady v celku bezny folklor, takze don't worry.
jinak si teda tu cenu nedokazu vysvetlit vzdys se rika ze 1 km vrt stoji mene nez 1 km dalnice
Jako seriozní e-zin potřebujete vyloučit takové "drobné" bulvární omyly vznikající jako na běžícím páse příliš malou rozlišovací schopností, jako třeba že by ta potvrzená částka ve skutečnosti nebyla za HS2 London - Birmingham, ale za celé HS2.
drahe dite. supajdy zpatky dom, po vecernicku ne na kute, ale za detsky stolek, nastudovat si cteni a za par let se sem muzes vratit, a pripadne i blbe placat:
...byla veřejnost tvrdě konfrontována s prvními detailními nástiny rozpočtu celé akce: předpokládaná hodnota celého stavebního kontraktu...
nevim presne, ktere casti dvou slov CELE AKCE, pripadne jinych dvou slov CELEHO KONTRAKTU nerozumis. a proto znova: drahe dite...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.