..: Škrty v rozpočtu MD SR silně ovlivnily provoz mezistátních spojů :..

Motorový vůz řady 811 ZSSK na státní hranici, foto: KuTomBratislava — Na základě škrtů Ministerstva dopravy, výstavby a regionálního rozvoje Slovenské republiky došlo ke snížení objemu objednaných dopravních služeb ve veřejném závazku, a dojde tak k řadě omezení. Týká se to zejména regionálních spojů mezi Českou republikou a Slovenskem, jejichž provoz bude na základě rozhodnutí Železniční společnosti Slovensko (ZSSK) ukončen k mimořádné změně jízdního řádu dne 1. května 2011. Tato skutečnost nutí k nezbytným změnám i České dráhy, které řadu vlaků buď zruší, nebo v lepším případě jen omezí. Tam, kde to bude možné, vypraví dopravce náhradní soupravy, které alespoň částečně nahradí zrušené spoje.

Trať 343/846 Hodonín – Veselí nad Moravou – Vrbovce (úsek Vrbovce – Myjava)

  • Osobní vlaky 2753 a 2752 pojedou nově také v úseku Velká nad Veličkou – Javorník nad Veličkou zastávka a opačně.
  • Osobní vlaky 2707 a 2706 nepojedou nově v neděli.
  • Zrušeny jsou v úseku Javorník nad Veličkou zastávka – Vrbovce dva osobní spoje. Os 2703 nově končí v Javorníku v 7.35, v opačném směru vyjíždí vlak Os 2702 z Javorníku do Hodonína v 8.36.

Trať 341/845 Bylnice – Vlárský průsmyk – Trenčianská Teplá (úsek Bylnice – Trenčianská Teplá)

  • Zrušeny budou vybrané spoje z Vlárského průsmyku do Trenčianské Teplé na území ČR. Ve směru z Vlárského průsmyku se jedná o spoje s odjezdem v 4.37 (Os 3851), 7.38 (Os 3853) a 15.37 (Os 3857). V opačném směru se bez náhrady ruší spoje s odjezdem z Trenčianské Teplé ve 4.04 (Os 3850) a v 7.00 (Os 3852).
  • U osobních vlaků, které jezdí v současnosti v úseku Bylnice – Trenčianská Teplá, dochází k následujícímu opatření. Vlaky s odjezdem z Trenčianské Teplé ve 13.10 (Os 3854) a 15.08 (Os 3856) končí ve stanici Horné Srnie a nepokračují dále do Vlárského Průsmyku. Spoj s odjezdem 17.21 (Os 3862) bude jezdit nově pouze v neděli, v ostatních dnech je zrušen v celém svém úseku. V opačném směru jsou zrušeny vlaky na našem území s odjezdem v 13.53 (Os 3855) a 15.35 (Os 3863) z Bylnice, spoj v 18.08 (Os 3865) pak v celém svém úseku, tedy až do Trenčianské Teplé. Zachován zůstane osobní vlak v 16.00 (Os 3863), který ovšem pojede pouze v neděli a o svátcích, v ostatní dny je zrušen v celé své trase. Současný víkendový spoj z Bylnice v 13.53 (Os 3855) zajistí ČD náhradní soupravou do Vlárského průsmyku s příjezdem v 13.59. V opačném směru bude vypravován zvláštní vlak Os 33854 s odjezdem v 14.00 z Vlárského Průsmyku do Bylnice.

Trať 280/843 Horní Lideč – Střelná – Púchov (úsek Horní Lideč – Púchov)

  • Zrušeny jsou dva osobní vlaky v celé své trase z Púchova do Horní Lidče, a to s odjezdem v 6.56 (Os 3264) a 20.15 (Os 3278).
  • V opačném směru se v celém úseku ruší spoje s odjezdem z Horní Lidče v 7.53 (Os 3265) a 21.10 (Os 3277). Pro cestující na území ČR bude zajištěno prodloužení vlaku z Valašského Meziříčí (odjezd ve 20.22) až do Střelné s příjezdem v 21.03. V opačném směru dopravce zavede mimořádný spoj ze Střelné v 21.05 do Horní Lidče s příjezdem v 21.09.

Trať 320/844 Mosty u Jablunkova – Čadca

  • Bez náhrady jsou zrušeny dva osobní vlaky v úseku Čadca – Mosty u Jablunkova. Jedná se spoj z Čadce ve 3.36 (Os 2900), v opačném směru pak o vlak z Mostů u Jablunkova ve 3.55 (Os 2901).

Rušení spojů se samozřejmě již teď setkalo s negativním ohlasem nejen od samotných cestujících, ale také od vedení redukcemi postižených měst a obcí. Hlavním kritériem při výběru tratí, kde dojde k omezení provozu, byla frekvence cestujících a efektivnost zdejšího provozu. Na pěti tratích (nebo jejich úsecích) se doprava zastaví úplně, z toho čtyři z nich leží v příhraničních oblastech. Zmiňme například tratě Fiľakovo – Somoskőújfalu (MÁV) nebo Plešivec – Muráň. Změny se dotknou především regionálních spojů. Celkově se jedná o 339 vlaků, které ročně najezdily více než 1,1 milionu kilometrů. Doufejme, že k podobným praktikám se neuchýlí také České dráhy v souvislosti se zastavením dofinancování regionální železniční dopravy v krajích, neboť i zde se dá předpokládat, že pokud nedojde ke smírčímu řešení, bude tento vládní krok znamenat výraznou redukci regionální dopravy v ČR.

Zdroj: České dráhy, ZSSK


Dominik Jaroš | 30.4.2011 (16:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský Slovensko Trenčiansky


01.05.2011 (11:45)  
numo: Taky mě to zajímalo a dověděl jsem se - V pondělí kolem 25 lidí a přes týden 10-15. Jsou to vesměs skalní zaměstnanci Mitalu a MCHZ. No a 2 ajzboňáci z Mostu.z. Os 2901 je v podstatě Sv (průměrně 0 cestujících).
registrovaný uživatel numo 
01.05.2011 (10:50)  
Celkom by ma zaujimalo, pre koho bol urceny napr. ten par vlakov medzi Cadcou a Mostami u Jablunkova o pol stvrtej rano - lebo nejaky dovod to asi malo. Viezol robotnikov smer Zilina tak aby to di Kia stihli na siestu? Ak chodia inak, tak sa ten vlak asi zaplatit skutocne nemohol...
registrovaný uživatel chio 
30.04.2011 (20:29)  
To je označenie trate v medzinárodnej časti cestovného poriadku ČD.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
30.04.2011 (20:09)  
Malý dotaz : čo znamenajú čísla za lomítkom v čísle trate, napr 843 - 845 ?
registrovaný uživatel M 
30.04.2011 (18:38)  
Teeeda, ten Kalousek ma ale vliv!
BTW, krasna myslenka - lidi se vyhani na silnice (ktere ale nejsou)...
30.04.2011 (18:03)  
ZSSK tu tragikomedii zbytečně prodlužuje. Ať rovnou zruší všechny tratě až na dráhu Košicko-bohumínskou, po které se bude prohánět Jančura. Když přechod ze železnic na silnice (které mimochodem v SR taky nejsou), tak pořádně a naráz! :-(
registrovaný uživatel karosa  mail  
30.04.2011 (16:13)  
Doufat můžeme, ale to bude tak vše, co nám naše vrchnost ve Strakovce dovolí. Tedy kromě toho, abychom ji "pro velký úspěch" v (ne)daleké budoucnosti zvolili znovu...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko