..: Škoda 109E se začne testovat v zahraničí :..

380.004/Škoda 109E při testech v Hohenau, foto: Škoda TransportationBřeclav — Součástí kontraktu na dodání 20 strojů Škoda 109E pro České dráhy je i schválení pro provoz v okolních státech – na Slovensku, v Polsku, Německu, Rakousku a Maďarsku. Zatímco zkušební jízdy v osobní dopravě v tuzemsku bez vážnějších komplikací probíhají již několik měsíců, zahraniční testy Škodovku teprve čekají. První zemí, kam se stroje řady 380 podívají, bude Rakousko. V minulém týdnu stroj 380.004 podstoupil dvoudenní úvodní jízdy severně od Vídně, které byly zaměřené na ověření způsobilosti k jízdě na síti Rakouských spolkových drah (ÖBB). Podle předběžných zpráv od jižních sousedů byly verifikační jízdy úspěšné, a po jejich oficiálním potvrzení může Škoda začít s procesem schvalování třistaosmdesátek v Rakousku.

Úvodní jízdy proběhly 15. a 16. března z Břeclavi až po Gänsendorf na trati Břeclav – Vídeň. Ověřovala se zejména elektromagnetická kompatibilita stroje s traťovým zabezpečovacím zařízením, vlakový zabezpečovač, brzdy a sběrač. Tyto zkoušky podle Škody Transportation proběhly dobře, a tak výrobce do tří týdnů očekává certifikát schvalovacího odboru ÖBB, na jehož základě bude naplánován harmonogram hlavních zkoušek v Rakousku. Proces homologace, rozdělený do čtyř částí, si vyžádá nasazení tří strojů 109E ze série určené pro České dráhy – s největší pravděpodobností 380.006, 017 a 018. Harmonogram pro další země podle výrobce zatím není stanoven.

Třetí třistaosmdesátka na vlacích ČD

Do schvalovacích jízd v běžném provozu zasáhne také další z vyrobených lokomotiv – 380.005. Ta v pátek 18. března odvezla vlak Ex 147 Hukvaldy z Prahy do Bohumína a následně byla předána k dalšímu nasazení na vlacích ČD, především na vybrané vlaky IC/EC mezi Bohumínem a Břeclaví. Díky nasazení lokomotiv řady 380 bude po několika letech opět možné cestovat na II. tranzitním koridoru rychlostí 160 km/h.

Zdroj: EBFÖ, Škoda Transportation, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , kaňas | 22.3.2011 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský ČR Moravskoslezský Rakousko


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel bugear 
22.03.2011 (22:51)  
Po druhém koridoru se 160 běžně jezdí, pendolinem a třeba EC 110/111 by na to mělo mít soupravu taky. ;)
22.03.2011 (22:48)  
tarten) Za 1. se to nevztahuje ke GVD 2012, ale k současnému a 2. "může" vyjadřuje možnost, nikoliv povinnost. Ale z logiky věci – mašina na 200, souprava bržděná na 160 a traťová rychlost 160 plus zpoždění spoje... Domyslí si každý.
registrovaný uživatel tarten 
22.03.2011 (22:42)  
Autor: Díky nasazení lokomotiv řady 380 bude po několika letech opět možné cestovat na II. tranzitním koridoru rychlostí 160 km/h.

To je předpokládám jen obecná připomínka nebo úvaha na konec, která bohužel nemá nějakou oporu v informaci z reálné přípravy nejbližšího jízdního řádu, že? Nebo do toho opravdu jdou už teď v prosinci? Zmínění II. koridoru místo I. mě k tomu přecijen trošku svádí...
22.03.2011 (22:01)  
Můžu potvrdit, že 380 005 dnes ráno vezla IC Helfštýn do Břeclavi.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko