..: Trať Loket předměstí - Krásný Jez zrušena nebude :..

M 120.417, Loket předměstí - Loket, foto: topičSokolovsko - Další z tratí navržených ke zrušení, trať Loket předměstí - Krásný Jez, pravděpodobně zrušena nebude. Navrhovatel zrušení, Správa železniční dopravní cesty, totiž požádal Ministerstvo dopravy o přerušení správního řízení v této věci. Mluvčí SŽDC to zdůvodňuje "novými skutečnostmi", které se objevily. V první řadě se jedná o zájem města Horní Slavkov a Karlovarského kraje o provozování osobní dopravy, navíc je zde zájem i o dopravu nákladní, a to ze strany výrobce železničních vozů a lokomotiv Legios, ale údajně i dalších firem menšího významu.

Co však situaci vážně komplikuje je technický stav celé tratě, která je po letech bez pravidelného provozu ve velmi špatném technickém stavu, který se stále zhoršuje. Již nyní se náklady na obnovu odhadují na 250 milionů korun, pokud by se uvažovalo pouze o úseku Loket - Horní Slavkov, pak by to bylo asi 150 milionů. SŽDC nyní věc analyzuje a rozhodnutí chce vydat nejpozději v květnu letošního roku. Připomeňme, že je to další trať, kde ke zrušení zatím nedošlo.

Počátkem ledna Ministerstvo dopravy přerušilo řízení o zrušení tratě Aš - Aš st. hr. (- Selb) a již dříve také u tratí Královec - Žacléř, Račiněves - Libochovice či Moravské Budějovice - Jemnice, kde SŽDC hodlá tratě převést do rukou soukromých vlastníků, kteří se zde přihlásili. U tratě Královec - Žacléř je zájemců dokonce více. Na svůj osud však ještě čeká trať Čejč - Uhřice u Kyjova, kde bylo řízení pouze pozastaveno a kde v současné době SŽDC prověřuje zájem Moravských naftových dolů o provoz cisternových vlaků s ropou. I pro první letošní zrušenou trať Bruntál - Malá Morávka ještě existuje naděje, proti rozhodnutí byl totiž podán rozklad (tj. odvolání), a nyní se čeká na jeho vyřízení.

Zdroj: ŽelPage, ČT24


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 5.2.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Další z regionu ČR Karlovarský Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
06.02.2011 (17:37)  
[i]José: No on tam je problém že v Krásném Jezu nic není..
To bohužel platí pro většinu lokálek v Sudetech - hospodářské a kulturní vazby, kvůli kterým se tratě stavěly už neexistují, obyvatel je většinou méně a to ještě převažují ti co k cestování vlakem (a obecně ke svému okolí) moc vztah nemají..
registrovaný uživatel José 
06.02.2011 (0:19)  
No on tam je problém že v Krásném Jezu nic není.. Radši narovnat trať do ML ať to tam pořádně sviští..
registrovaný uživatel Mr. T 
05.02.2011 (23:19)  
Uvidíme a necháme se překvapit, třeba se to povede. Osobně nejsem veliký optimista, ale možná se zadaří. Záleží na politické vůli. Ta trať by si to zasloužila... Škoda, každé tratě, která neslouží svému účelu... Navíc, pokud je v místě možnost průmyslu, tak se to vyplatí.
05.02.2011 (22:23)  
Obnovu trati vidím v dnešní době bledě... Spíš tam vznikne cyklostezka.
Horní Slavkov a okolí jsem navštívil v roce 2009 (někdy v březnu) a úsek tratě, který jsem prošel vypadal hodně neutěšeně...
Pár fotek je tady:
http://radovans.rajce.idnes.cz/Z_archivu_-_Slavkovsky_les%2C_brezen_2009/
P.S. (a malé OT): Už tehdy notně vybydlený pension Nimrod nad ML má dosud funkční webové stránky:
http://nimrod.unas.cz/
05.02.2011 (20:37)  
Zajímavá je v této souvislosti dnešní zpráva o vytvoření tuším asi 150 pracovních míst ve Staré Roli, které by teoreticky mohlo pomoci lidem z krachující továrny v Horním Slavkově. Vážným problémem je ovšem doprava. Přitom s fungující tratí a přípoji/přímými spoji by se nabízely hned tři cesty - přes Nové Sedlo a Novou Roli, přes Nové Sedlo a Karlovy Vary či přes Krásný Jez a Karlovy Vary (ve všech případech předpokládám nejvýše jeden přestup pomocí ramen propojených do přímých spojení Bečov - Loket - KV/Nejdek a ML - Bečov - KV - Nejdek - NDR :)). Jistě, daly by se vypravit i tři autobusy, ale trať by zas mohla sloužit nejen těmto lidem.
registrovaný uživatel Lampik 
05.02.2011 (19:41)  
A pak proč rušit tratě, když jim třeba za pár let svitne nová naděje, rozjede se ekonomika nebo těžba vlaky se dál rozjedou...no? :(
registrovaný uživatel Mr. T 
05.02.2011 (19:32)  
bobík: Díky za odkaz. Věřím, že se to povede uvést do provozu. Kde jsou ty časy, když se tam jezdilo... Snad to vyjde!!!
registrovaný uživatel Mr. T 
05.02.2011 (18:31)  
Pokud vím, tak tahle trať je v dlouhodobé výluce v podání SŽDC, takže totálně zarostlá. Mosty zarostlé a nevím v jakém stavu jsou tunely. Ale obnovení provozu si určitě zaslouží, protože je tady i turistický potenciál... Každopádně i podpora zaměstnanosti v tomto regionu je potřebná, takže investice se vrátí. Určitě by bylo možné získat i peníze z EU, tahle trať si to zaslouží. Nejsmutnější je, ža před léty byla finanční částka na obnovu trati připravena a tehdejší vedení ČD, řeklo nemáme zájem a bylo to v pr... Teď už je jiná situace a mohl by klidně jezdit Viamont.
05.02.2011 (15:51)  
Stejně je to paradox, že tady se neruší, zatímco jinde se zrušily tratě, které byly fyzicky sjízdné (např. M. Morávka).
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko