..: Trať Loket předměstí - Krásný Jez zrušena nebude :..

M 120.417, Loket předměstí - Loket, foto: topičSokolovsko - Další z tratí navržených ke zrušení, trať Loket předměstí - Krásný Jez, pravděpodobně zrušena nebude. Navrhovatel zrušení, Správa železniční dopravní cesty, totiž požádal Ministerstvo dopravy o přerušení správního řízení v této věci. Mluvčí SŽDC to zdůvodňuje "novými skutečnostmi", které se objevily. V první řadě se jedná o zájem města Horní Slavkov a Karlovarského kraje o provozování osobní dopravy, navíc je zde zájem i o dopravu nákladní, a to ze strany výrobce železničních vozů a lokomotiv Legios, ale údajně i dalších firem menšího významu.

Co však situaci vážně komplikuje je technický stav celé tratě, která je po letech bez pravidelného provozu ve velmi špatném technickém stavu, který se stále zhoršuje. Již nyní se náklady na obnovu odhadují na 250 milionů korun, pokud by se uvažovalo pouze o úseku Loket - Horní Slavkov, pak by to bylo asi 150 milionů. SŽDC nyní věc analyzuje a rozhodnutí chce vydat nejpozději v květnu letošního roku. Připomeňme, že je to další trať, kde ke zrušení zatím nedošlo.

Počátkem ledna Ministerstvo dopravy přerušilo řízení o zrušení tratě Aš - Aš st. hr. (- Selb) a již dříve také u tratí Královec - Žacléř, Račiněves - Libochovice či Moravské Budějovice - Jemnice, kde SŽDC hodlá tratě převést do rukou soukromých vlastníků, kteří se zde přihlásili. U tratě Královec - Žacléř je zájemců dokonce více. Na svůj osud však ještě čeká trať Čejč - Uhřice u Kyjova, kde bylo řízení pouze pozastaveno a kde v současné době SŽDC prověřuje zájem Moravských naftových dolů o provoz cisternových vlaků s ropou. I pro první letošní zrušenou trať Bruntál - Malá Morávka ještě existuje naděje, proti rozhodnutí byl totiž podán rozklad (tj. odvolání), a nyní se čeká na jeho vyřízení.

Zdroj: ŽelPage, ČT24


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 5.2.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Další z regionu ČR Karlovarský Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mr. T 
19.02.2011 (13:55)  
Ušatá: Naprostý souhlas

Podle mého návratnost tam určitě je. A osobní doprava si taky najde své cestující. Na trati KV - ML se po nástupu Viamontu s RS výrazně zkrátila jízdní doba... Před tím jezdila RN a ta to samozřejmě na náročné trati nestíhala... Také na 149 probíhá neustílá oprava infrastruktury a na spoustě úseků to již jede jako na koridoru (myslím tichá jízda...) Viamont se snaží.
15.02.2011 (20:24)  
Velice děkuji za fotodokumentaci v odkazu Bobíka, kde jsem si mohl prohlédnout části, které neznám. Ostatním bych kromě těchto fotek doporučil ať se jedou podívat na město Horní Slavkov. Obzvláště pak Jirka Hovorka, Gablenz. Na západočeské poměry je to dost živé město a o průmyslu už vůbec nemluvě. To kdybychom měli na Plzeňsku...

Ostatní nechť se podívají na grafikon tratě 149. Tam totiž v době taktu (v sedle) křižují v Krásném Jezu a tedy na tuto méně osídlenou stranu není co vymýšlet - jen přijet do taktového uzlu.
11.02.2011 (4:25)  
Bohužel, mnozí píší z neznalosti věci a místa. Podle těch zaměstnavatelů - dopravců se jedná o vytvoření minimálně 300 pracovních míst a přepravu ročně v řádech stovek tisíc tun, k tomu už ta osobní doprava je jen třešnička na dortu.
pokud si spočítáte jen úsporu na dávkách v nezaměstnanosti, na sociální dávky, tak podle průměrných částek se jedná ročně minimálně o úsporu 30 - 40 milionů korun, takže jen z toho se trať zaplatí za 4 - 5 let, takže by to klidně mohlo financovat ministerstvo práce a sociálních věcí. Taková návratnost se jen tak nevidí, u silnic už vůbec ne. Dáe tržby, úspory na investicích a v údržb ě silnic, vždyť jen opotřebení z tak silné nákladní dopravy je opéět v řádech desítek milionů ročně a zanedbat nelze ani vliv na zdraví lidí atd.
Takže o efektivnosti se nedá pochybovat, obdobně jako u jiných tratí a u žeeznice celkem. jen je potřeba skutečně objektivně počítat a brát v úvahu všechny souvislosti. jenže to by nánm tady mnoho mafiánů zchudlo a to přeci nejde.
registrovaný uživatel José 
08.02.2011 (22:02)  
Gablenz: není to tak zlé, jen když si vezmu tratě v okolí KV:
KVdn-Johan: - docela fajn, Němci jezdí, Češi taky
KVdn-ML - trať v dobrém stavu, rychlé vlaky, lidi jezdí
Kraslice - taky jakžtakž..
Vejprty - tam prostě nikdo nepojede, nic tam není .. vlak tam fakt nemá význam.. Bohužel. Ta trať tam byla, jak píšeš, dělaná na něco jinýho. Dokud se budou vrážet prachy do takovejch tratí, tak to bude na horním nádraží ve Varech vypadat tak jak to vypadá. A na celý český železnici jakbysmet.
registrovaný uživatel José 
08.02.2011 (21:49)  
Burák: No jenže do Bečova už z HS jezdí busy takže by se to dublovalo. Železnice by nepřinesla nic navíc - na takovou krátkou vzdálenost (15min) nějaký komfort nemá význam.. lidi spíš ocení že bus nabere lidi v centru a odveze je zase do centra. A kdo chce jet dál (do ML) tak klidně z toho busu přestoupí, nebo pojede přes KV..
registrovaný uživatel Burák 
08.02.2011 (20:28)  
Ad. Gablenz a Railfort - To je sice pravda, ovšem živě si dokáži představit, že by se vybrané (nebo nejlépe všechny) spoje prodloužili až do Bečova nad Teplou. Tam už potenciál (minimálně turistický) je. Pokud by se to šikovně sesynchronizovalo s tratí z Mariánek do Varů tak, aby přestup vycházel na oba směry, tak bychom se mohli dočkat i toho, že vlaky v úseku Horní Slavkov - K.Jez a Bečov nebudou jezdit prázdné.
08.02.2011 (10:28)  
AD-Mr. T:
Naprostý souhlas. Když se to povedlo do Kraslic, tak proč ne na této trati a možná i dalších. Stát o malé věci nestojí, toho zajímají jen miliardové, a hlavně, pokud ještě nějaká zbude na něco "dalšího". FRK
07.02.2011 (21:36)  
Někdy nabývám dojmu, že organizace řízené státem si pletou levou ruku za pravou a někdy mají i obě ruce levé, o výkonosti mozku nemluvě. FRK
07.02.2011 (9:08)  
Naivní představou o rozhodování a SŽDC, celé zvážení by mělo vyjít z jednoduché úvahy: zaplatí ti 2 výrobci co by to cargo užili, v horizontu současné hodnoty přírůstku daní ze zisku za příštích 10-15 let, alespoň 80-90% nákladů na obnovu? pokud ano, není co řešit. Pokud ne, tak zvážit, jak moc je tam vysoká nezaměstnanost (co si tak pamatuju tak je a dost) a výše uvedenou kalkulaci rozšířit o dopad podpor v nezaměstnanosti, současný přínos k likvidaci silnic těžkými náklady atd.

Jsem upřímně zvědav, podle jakých kritérií bude rozhodovat SŽDC
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
07.02.2011 (6:59)  
Malá související odbočka: Jak je využíván znovuobnovený úsek Loket - Loket předměstí?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko