..: První lokomotiva RegioJetu je otestována a čeká na schválení :..

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJet Přerov — První z devíti lokomotiv řady 162 dopravce RegioJet má za sebou úspěšnou technicko–bezpečnostní zkoušku, kterou podstoupila v úterý 1. února 2011 na trati 330. Při zkušební jízdě mezi Přerovem a Nedakonicemi byly ověřeny technické parametry stroje až do rychlosti 150 km/h, čímž peršing 162.119 završil proces své rekonstrukce. Při technických úpravách pro české podmínky byla lokomotiva zbavena úprav, které Škodovka provedla před jejím nástupem do služeb italského dopravce Ferrovie Nord Milano; oproti obdobným strojům ČD však dostala i několik nových prvků. Úternímu testu předcházela ověřovací jízda v sobotu 29. ledna, kterou představitelé Regiojetu hodnotí jako bezproblémovou: „Lokomotiva je v pořádku, všechny základní funkce jsou bez problémů,“ uvedl provozní ředitel dopravce Jan Paroubek.

Samotná technicko-bezpečnostní zkouška ovšem k definitivnímu schválení nestačí. Lokomotiva 162.119 musí podstoupit ještě další testy na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích, na jejichž základě vydá Drážní úřad stanovisko ke schválení typu pro provoz na veřejné železniční síti v ČR. V těsném závěsu podstoupí stejnou sérii jízd ještě stroj 162.120. Další pak budou následovat v horizontu několika týdnů.

Ještě před letní premiérou žlutých vlaků InterCity mají peršingy Regiojetu najít uplatnění v nákladní dopravě – o využití stejnosměrných elektrických lokomotiv podle společnosti projevilo zájem několik nákladních dopravců. První dvě lokomotivy by tak do pronájmu mohly nastoupit do konce března. Nejmenovaný dodavatel prací bude zatím pokračovat ve zprovozňování zbylých strojů Škoda 99E2, odkoupených od FNM. Průběžně mají být rozpracovány 3 až 4 kusy italské řady E630 s tím, že každý měsíc budou dodány dva hotové stroje řady 162.

162.119 RegioJet, Nedakonice, 29. 1. 2011, foto: RegioJetProbíhající úpravy mají za cíl uvést lokomotivy do stavu schváleného Drážním úřadem. Stanoviště strojvedoucího je tak přesunuto zpět na pravou stranu, odstraněny jsou dílčí úpravy ve strojovně, instalována je v Česku schválená radiostanice i vlakový zabezpečovač MIREL VZ1 a elektronický rychloměr. Zásadní úpravou je zrychlení ze 120 na 140 km/h. Na rozdíl od strojů Českých drah budou žluté peršingy navíc disponovat přemostěním záchranné brzdy a centrálním ovládáním dveří ve vozech. Pro tyto, i některé další zamýšlené úpravy jsou tedy lokomotivy Regiojetu vybaveny UIC zásuvkami. Cena kontraktu na úpravu strojů nebyla zveřejněna; částku 400 milionů korun za pořízení lokomotiv z Itálie, kterou uvedla ČTK, nicméně RegioJet rezolutně odmítl jako nesprávnou.

Schválení lokomotiv pro české tratě je ovšem jenom prvním krokem na cestě k vlastním dálkovým vlakům. Žlutý dopravce zatím nezveřejnil detaily o výrobci objednaných 50 rychlíkových vagonů, ani podrobnosti o pronájmu vozidel, které nasadí v průběhu úvodního přechodného období, než budou nové vozy dodány. Tyto informace si dopravce nechává na pozdější komplexní představení celého produktu spojů Praha – Ostrava – Žilina, v rámci něhož kromě konkrétní podoby vlaků představí také technické zázemí, tarifní podmínky a služby cestujícím.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 3.2.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Martyk 
14.02.2011 (12:18)  
Baví mě, když někdo pitvá češtinu v nějakém příspěvku a sám v tom svém v pěti slovech dokáže udělat sedm hrubých gramatických chyb. :-)
registrovaný uživatel Jugy  mail  
10.02.2011 (9:10)  
Lucius: O kapacitu hlavního nádraží v Praze bych se nebál. Ono pro tolik vlaků na trati Praha - Olomouc - Ostrava není místo ne z provozních důvodů, ale z důvodů komerčních. Prostě všechny ty vlaky nebudou jezdit vytížené a proto (podle mého odhadu) MD omezí dotace na R a Ex Českých drah, které následně přestanou z části, nebo zcela na této trase jezdit. Zbyde pak SC/EC/IC ČD, RegioJet a LeoExpress, což v součtu dá přibližně tolik spojů, co je dneska. A to stačí, i tak to jsou minimálně 2 spoje za hodinu.
09.02.2011 (10:09)  
Aleši, samozřejmě, že RJ ví, kam se obrátit :-)
Jinak ve chvíli, kdy se bude platit za skutečně spotřebovanou energii, se rázem najde ekonomicky opodstatněný důvod, proč to na tu mašinu namontovat. A teď by se mohla rozvinout diskuse o měření spotřeby na Slovensku a tady v ČR. Taky to řešíme a je to docela oříšek... Víc tady teď nebudu rozvádět, pardon, nestíhám :-)
09.02.2011 (9:00)  
Teoz: problém je v tom, že nestačí prohlásit a "rozumně" doložit, že se to chová "v poruše bezpečně". Musíte splnit spoustu norem, začněme třeba s EN 50128.
Zařízení se pak stává velice komplikovaným (viz třeba ETCS), tudíž drahým a též provozně méně spolehlivým (to je ten filosofický spor mezi spolehlivostí a bezpečností).

V níže uvedeném odkazu je v adresáři "články" i článek popisující vzájemný vztah mezi ETCS a AVV (z loňské konference v Žilině). Popisuje, co je a co není náplní práce obou systémů a jak se můžou oba systémy vzájemně doplňovat, aby se z toho dalo využít co nejvíc ku prospěchu bezpečné a hospodárné jízdy.
registrovaný uživatel Arsene 
07.02.2011 (17:15)  
Na AVV koukněte třeba sem http://www.volny.cz/vav3/index.htm
registrovaný uživatel Téoz  mail  
07.02.2011 (15:45)  
Aleš Liesk. >
a proč AVV nemůže mít (získat) papíry, že je v poruše bezpečný?? (co tomu brání...)

+
neznáte někdo odkazy, kde je vysvětleno, jak AVV a ETCS fungují.. třeba trošku dopodrobna, chápu, že se vám to nikomu asi nebude chtít tu rozepisovat.. (a vidim, že už tu něco napsáno bylo)

Dík a hezký den:)
07.02.2011 (9:13)  
ETCS nečte magnety, ale to je otázka spíš technického řešení než systémového pojetí. Z té balízy se dá (když je to potřeba) vytahnout mnohem více informací než z magnetů.
Rozdíl mezi ETCS a AVV je právě v těch papírech. ETCS má papír na to, že je bezpečné. AVV ho nemá a nikdy mít nebude.
Souhlasím s tím, že AVV zvyšuje bezpečnost, ale není to systém, který by tu bezpečnost garantoval, jakkoliv je technicky proveden v duchu "v poruše bezpečný". (zdůrazňuji: je proveden v duchu "v poruše bezpečný", nikoliv "má papír na to, že je v poruše bezpečný").

Úspory: zatím na měření nedošlo (jednak není srovnávací základna, druhak ani nevím, jestli 380-ky mají nějaký elektroměr, patrně ne).
Nicméně jsou výsledky simulací. Pro příklad: Praha - Pečky na krev za 22m:17s a 1100 Wh/t, 23:00 a 863, 23:30 a 774, 24:00 a 718 - tj. prodloužení jízdní doby o 7,5%, pokles spotřeby o 35%, což je extrém, v praxi porovnávejme spíš druhý (či třetí) a čtvrtý údaj, tj. nárůst JD o 4% (2%), pokles spotřeby o 17% (7%).
V okamžiku, kdy občas na dveře mašiny zabouchá mužíček v montérkách s logem ČEZ či EOn na zádech a s bločkem a perem v ruce, tu může začít bejt docela zajímavý numero... :-)

Jo a ty elefanty asi nebudou spořit 30%, měření se kdysi dělalo na 163-ce s vlakem, na nějž byla plánovaná 130-ka. Čili přebytek výkonu ke krácení JD dostatečný, tutíž i dost možností efektivně využívat výběhů.
Na druhou stranu, dnešní JŘ je postavený hodně na krev, takže i malé prodloužení JD znamená velké úspory.
07.02.2011 (7:15)  
Aleš Liesk.: Co se týče třeba oblouku u Ústí n.O., tak to je systémově práce pro zabezpečovač (ETCS), ne pro automatizační systém.

Dobře, ale ETCS tu zatím není (a asi ještě dlouho nebude), zatímco AVV už tu je. Sice jen nějakých 350 km v celé republice, ale z toho 250 právě na trati Pha-Ova.
A vozidlová část AVV by patrně nestála 13 mil. Kč, jako je tomu u ETCS.

Doufám tedy, že správně chápu činnost obou zařízení:
ETCS si čte informace z magnetů a kontroluje, zda strojvedoucí včas brzdí. Kdyby nebrzdil, ETCS vlak zastaví.
AVV si čte informace z magnetů a podle nich samo reguluje rychlost.
Pokud je to tak, pak bych si troufnul tvrdit, že AVV umí totéž co ETCS a ještě něco navíc. Co brání tomu, aby AVV mohlo být považováno nejen za automat, ale i za plnohodnotný zabezpečovač? Nízká spolehlivost, neprovedené testy nebo něco jiného?

Když už je AVV vyzkoušeno i na rychlíku, nemáte náhodou informaci o tom, kolik to šetří energie? Asi to bude míň než těch 30% u zastávkového Elefantu.
06.02.2011 (21:38)  
AVV: na loko by je nebyl problém doplnit i do stávající analogové regulace (viz 163.034), ale není to ideální řešení. Pokud by se RJ někdy v budoucnu rozhodl něco s řídicí elektronikou udělat, určitě ví, na koho se obrátit (originál od Mattela ;-)

Ohledně ceny nejsem kompetentní cokoliv říkat, ale tak zlé jak to líčí Hawkey to určitě není :-)

Co se týče třeba oblouku u Ústí n.O., tak to je systémově práce pro zabezpečovač (ETCS), ne pro automatizační systém.

Kromě 471 mají AVV ještě vehikly 750.7 a 842.2 :-). Dále 380, 363.5 a 362.166.

HonzaP.: AVV už umí i rychlíky :-) (úspěšně vyzkoušeno na 380 mezi Prahou a Perníkovem samotným Mattelem :-)
registrovaný uživatel Koudy 
06.02.2011 (20:11)  
Ad Běchovice-Úvaly: Koleje jsou tam opravdu 3 už teď. Měnily se pouze kolejnicové pasy a trochu se podbíjelo - bez této opravy tam byla PJ 50 - co udělala s propustností si jistě umíte představit. A že to bylo před plánovanou (byť neustále oddalovanou) rekonstrukcí - ano, ale do doby rekonstrukce by se to rozpadlo úplně, bylo to nutné.
06.02.2011 (16:50)  
MirekM : dávat AVV na stykačově řízenou lokomotivu není nejlepší nápad. Na 15x (ex E 499.2) byla z výroby automatická regulace a protože to dělalo paseku s linkovými stykačí - na rozdíl od strojvedoucího, který tolik nedbal na ideální rychlost", ARR furt jezdil "nahoru a dolů" v oblasti přechodových stupňů (serie / paralel), což se linkovým stykačům moc nelíbilo. Tak se ARR vyházel ...
Zařízení AVV bylo použito na 163.033 nebo 034 ...
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
06.02.2011 (13:30)  
@Honza P.: Ale taky není všemocné - viz nehoda 471 v Ústí.
V Ústí AVV není. Troufnu si tvrdit, že by jinak té nehodě spolehlivě zabránilo.

@honzatvs: Z důvodu oddálení rekonstrukce kvůli obstrukcím jistého obyvatele Úval se měnily všechny tři. Tuším, že se měnily jen kolejnice a upravovala GPK.

@Lucius: ... má se příští rok začít s modernizací (a tuším že i ztříkolejněním) traťového úseku Praha-Běchovice - Úvaly. Což jednak zvýší propustnost trati a do budoucna odstraní např. zastavování ve vítkovských tunelech.
Obávám se, že na zastavování v tunelech pod Vítkovem mají vliv zcela jiné okolnosti, než stav svršku kdekoli na trati.
06.02.2011 (12:19)  
Ad Běchovice-Úvaly
Někde tady někdo psal, že se tam poměrně nedávno jedna kolej měnila z důvodu havarijního stavu- přišlo mi to před rekonstrukcí zarážející a nevím, jestli je to pravda...ale to by vysvětlovalo, proč tam někdo viděl dvě.
06.02.2011 (11:59)  
Honza Beránek: Aha, tím se vše vysvětluje :-) Editory znám a vím, jak dokážou zasáhnout do textu, kterému ne vždy úplně rozumí... :-)
K AVV: Úsek Dlouhá Třebová - Ústí je blbý, podobně Třebovice - Třebová. Ale jak bylo napsáno, AVV není zabezpečovací zařízení. I když samozřejmě vliv na zvýšení bezpečnosti má. Ale taky není všemocné - viz nehoda 471 v Ústí. Hlavní zabezpečovací zařízení tam vždycky bylo a bude jedno - strojvedoucí.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
06.02.2011 (11:42)  
MirekM: Dosazení AVV do mašin řad 162 / 163 / 263 / 362 / 363 / 371 /372 není zase tak zcela jednoduchý a musíš dělat celou řadu kompromisů a vždy to přináší nějaké komplikace.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
06.02.2011 (8:00)  
Joska Holibajda: AVV není zabezpečovací, ale automatizační zařízení. Jeho tvůrci se spojováním se ZZ, pokud vím, docela brání. Mimoto je podle článku peršing Regiojetu vybaven slovenským vlakovým zabezpečovačem MIREL, který už umí (na rozdíl od českého LS) hlídat i brzdné křivky.
AVV se v současnosti nachází sériově na 471, 380 a mělo by být i u 750.7, dále po jednom kusu na 151 a 163 (možná to je 150 nebo 162, natolik přesně nevím), takže by zřejmě s tím doplněním do starších lokomotiv nemusel být takový problém, a na již vyřazených jednotkách 470.
A že by traťová část AVV, tedy prahy s magnety, byla dražší než elektronika ve vozidle? To se mi nezdá.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
06.02.2011 (6:39)  
Lucius > V Klánovicích jsou tři koleje. Co se týká zvýšení rychlosti u vlaků mezi Prahou a Ostravou, tak na to také musím mít vozy a lokomotivy. RJ nemá lokomotivy, ČD dostatečný počet vozů. Jak to dál plánuje Jančura nevím. U Českých drah se počítá se zvýšením rychlosti pravděpodobně od nového grafikonu v prosinci, kdy už by ten dostatečný počet vozů měl být, případně v jeho průběhu. Ale že by se tím nějak zvýšila kapacita trati, tak s tím se příliš počítat nedá, protože se tam bude pohybovat velké množství vlaků, které té maximální rychlosti nedosáhnou. Aby mi tady žlutomilci nezačali kamenovat, nemyslím tím jen vlaky RJ, ale i všechny rychlíky ČD jedoucí na Brno nebo Přerov.
06.02.2011 (1:17)  
Lucius) To jsi se asi fakt špatně díval... Pokud jsem to našel správně, Poříčany – Běchovice jsou 3 koleje už od 50. let.
registrovaný uživatel Lucius 
06.02.2011 (1:03)  
Josef Petrák: Pak si toho nejsem plně vědom. Každopádně když jsem tamtudy jel posledně a vystupoval v Klánovicích (léto 2010), tak se pamatuji na 2 koleje...i když nevylučuji, že je tam lokální zúžení trati. Každopádně modernizace trati, když už bychom nepočítali se zvýšením kapacity, umožní zvýšení jízdních rychlostí...a tím pádem může zajistit koneckonců i částečné zvýšení současné kapacity.
06.02.2011 (0:58)  
Lucius) Mezi Běchovicema a Úvalama máme teď kolejí kolik? 3, ne? Kapacitu to tedy nezvýší.
registrovaný uživatel Lucius 
06.02.2011 (0:53)  
general_D, Sim: Co se týče kapacity hlavního nádraží v Praze, tam je kapacita omezená (mimo jiné proto ČD zajíždějí s mnoha spoji až na Smíchov nebo do Vršovic). Věřím, že na trasu Praha - Ostrava, se vejdou i 3 dopravci, byť ty rozestupy budou logicky menší, od toho tady máme SŽDC... Sám Radim Jančura loni na jaře avizoval, že správně by vlak měl pendlovat a nestát moc dlouho ve stanici.
Navíc co se týče kapacity samotné trati, pakliže dopravní superkoncepce ministra Bárty nelže, má se příští rok začít s modernizací (a tuším že i ztříkolejněním) traťového úseku Praha-Běchovice - Úvaly. Což jednak zvýší propustnost trati a do budoucna odstraní např. zastavování ve vítkovských tunelech.

Jarinek: Doufejme, že výběrové řízení příští rok na trať Praha - Ústí nad Labem - Cheb dopadne dobře, nejlépe samozřejmě pro cestující :)
registrovaný uživatel M 
06.02.2011 (0:23)  
Boure ve sklenici vody:-)
Tam mu nekdo odkejvejte, ze odhalil skandalni omyl, za kterej by asi Ondruj mel jit do vezeni, protoze to vylozene ohrozilo narodni bezpecnost, a bude spokojenej:)

Na druhou stranu, ten dotaz byl polozeny uplne jasne, jasna je i odpoved, tak nechapu, proc to okecavat...
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
05.02.2011 (21:16)  
Honza P.: Předběhl jste mě, chtěl jsem k odporníku napsat cosi podobného, navíc, pokud mě paměť nemýlí, není to součást hrubé stavby, jen komponent umístěný na střeše a pokud je menší než byl původní pak by bylo zbytečné odporník měnit. Stejné je to u jakéhokoliv jiného dílu, pokud se místo původního dílu dá jiný, který splňuje stejné požadavky, pak to není zásadní problém a DÚ s tím problém nedělá.

K AVV asi jen doplním to, že pokud by se mělo dosadit na mašiny, které máte, znamenalo by to docela hodně práce a času a hodně peněz a zatím si myslím, že je třeba aby si mašina na sebe začala co nejdřív vydělávat a nestála na dílně.

Joska Holibajda: Viz moje odpověd na Honzu P., ono to není jen o tom, co stojí přísttroje, který se musí na mašinu osadit, ale i to, co je třeba upravit a změnit aby bylo možné ty přístroje do mašiny vůbec umístit. A pak takvou úpravu je třeba taky zhomologovat. A to taky není zadarmo.
05.02.2011 (21:15)  
K tomu AVV:
Otázkou je, zda hlavním významem AVV je ulehčit fírovi práci (a šetřit energii), nebo zajistit vyšší bezpečnost. Kdysi jsme tu probírali situaci, kdy to s fírou "šlehne". Zrádné je to, že na konci rychlého úseku může být ostrý oblouk a LVZ si neumí ohlídat, zda před ním vlak přibržďuje. LVZ vidí "volno", takže vlaku dovolí jet tak, jak káže ARR nebo zákon setrvačnosti. V této souvislosti byl v diskuzi jako rizikový zmíněn úsek Dlouhá Třebová - Ústí. A podle informací na www.szdc.cz je třeba právě tento úsek vybaven AVV.
V nějaké diskuzi jsem se dočetl, že vozidlová část AVV je v porovnání s traťovou částí "za hubičku". Netušíte někdo, kolik by vybavení peršinga tímto systémem stálo? A na jakých vozidlech to mají ČD? Jsou to jen 471 nebo i nějaké další vehikly?
05.02.2011 (21:10)  
taz: Já bych řekl, že šlo spíše o to, že je mašina "fyzicky" hotová. Můj komentář nebyl nic proti Vašemu dotazu. I když chápu, že měl možný arogantní podtext. Promiňte.
05.02.2011 (20:10)  
Honza P.: Já vám klidně odpovím zcela přesně, kde to slůvko "okamžitě" vzniklo - na cestě mezi autorem a světem, tedy u člověka zvaného editor, kterému se to zdálo ještě moc zamotané, tak se mne zeptal, zda "je to jakože už s tím vlastně můžou jezdit?" - no a já odpověděl, že vlastně jo, no a vylezlo z toho tohle. Ostatně, slovosled celého toho prvního souvětí je vysloveně pitomý, ale to jsem viděl až na výstupu. Přitom to vlastně ani chyba není, jen je to určené pro normálního člověka.

Na druhý straně - až bude v Česku aspoň jedno médium, které dokáže o železnici referovat tak, aby se neobjevila ani jedna zlostná reakce anonymního šotouše, tak mu vyseknu poklonu. Ostatně, ten člověk, co tu křičí, je v podstatě jenom jeden, pokud jsem si všimnul správně, a mám z toho celého pocit, že tím křikem sleduje úplně jiné zájmy. Že by byl "taz" někdo od konkurence?
05.02.2011 (19:59)  
Tak jsem nakouknul po pár dnech nebo hodinách na diskusi a nevěřím vlastním očím. Taková diskuse o slůvko "okamžitě". Jak už jsem psal, dole, tak okamžitě to není. Ale to už tu bylo rozebráno a řečeno. A já ať pátrám, jak pátrám, tak nevím, kde to přesně vzniklo. Ale mrzí mě, že se tady kvli tomuhle strhla taková diskuse. Fakt je, že odkomunikovat tu zkušebku a TBZ se nám (RegioJetu) moc dobře nepodařilo. Byla připravena tisková zpráva, ale informace o TBZ vylezla prostě o chvíli dřív a my jsme pak doháněli ujetý vlak. Na dráze se moc věcí neutají.... A tím vznikla i tahle nepřesnost (opakuji - nevím kde přesně). Pro nás je to poučení pro příště. Už bych vás rád poprosil - nechme toho. Docela mě mrzí, že se to takhle zvrtlo.
Ještě k dotazům níže: AVV nemáme a zatím určitě mít nebudeme. Je to výborná věc, ale hlavně na osobáky, které staví každou chvíli. Navíc u dálkovky, kde je mašina s ARR, tohle postrádá ten hlevní význam.
Snížená střecha - na tuhle úpravu DÚ kývnul, že se nemusí vracet. Ničemu to nevadí, mašina vyhovuje profilu UIC 505-1, postrádalo by to logiku.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
05.02.2011 (19:54)  
lukes4.zs - No problém to neni, pokud se bavíme o provozu za vlastní peníze, bez podpory státu. Ale, musí mít lokomotivy na dvousystém 3 KV a 15 KV s odpovídajícím zabezpeč. zařízením a schválené v SRN i ČR. Pokud se to dá finančně uživit z jízdného, tak proč ne. Je pravda, že na Drážďany jezdí vlaky plné...
05.02.2011 (19:29)  
taz) Nehájím ŽelPage; pouze píšu, co za dostupné informace existuje. Pokud nestačí, doporučuju si otevřít kontakty na webech www.regiojet.cz a www.studentagency.cz a tam poslat přesný dotaz.

taz, JTB) Ne ne, nebojte, nic se mazat nebude. Není důvod.

JTB) Můžu se tady normálně bavit s diskutujícími, aniž by to někdo měl potřebu komentovat? Ano? Díky. :)
05.02.2011 (18:55)  
Budou tyto lokomotivy vybaveny AVV? Traťová část AVV už je zhruba na 70% trati Pha-Ova, takže by to nebylo úplně od věci.
registrovaný uživatel rpet  mail  
05.02.2011 (18:18)  
@ taz:

asi jsem jeden z mala, kdo tvuj dotaz pochopil. jedine, co mi hlava nebere, proc se ptas tady, a ne v cetce, pripadne primo v RJ. jen proto, ze nejaky diskuter ma blizko k RJ?? ale na druhou stranu, proc to zjistovat jednoduse, kdyz to jde i slozite, zejo...
registrovaný uživatel lukes4.zs  mail  
05.02.2011 (17:36)  
Vím,že to je trochu mimo téma.Ale věděl by někdo,jestli by RJ pustili třeba na linku Praha-Berlín??Nebo je to prakticky nemožné??
registrovaný uživatel taz 
05.02.2011 (17:11)  
Strojvudce88, stručně: reaguji na informaci, že lokomotiva je k dispozici, a ona ještě čeká na formalitu, která bude hotova do dva až tří týdnú.
Asi se někde stala chyba, ne?
05.02.2011 (17:00)  
Stručně - chci-li lokomotivu, zavolám si do firmy a ta mi řekne, jestli je už provozuschopná a kdy mi ji jsou schopni přistavit. Když nebude provozuschopná, jdu hledat jinde.
05.02.2011 (16:41)  
No, ČD budou muset pořádně šlápnout na plyn, nechtějí-li aby je soukromníci převálcovali. Já příliš StudentAgency a její odnože nemám v lásce, ale to teď není podstatné. Co je určitě dobře, že RegioJet sehnal lokomotivy původem z ČR, které svým designem zapadnou mezi ostatní x6x lokomotivy, než aby sem opět přitáhl něco ze zahraničí, co se sem designově nehodí, viz Desiro. Ikdyž to bylo složité, když žádná železniční nízkopodlažní jednotka vyráběna v ČR dodnes neexistuje. Ono by při rekonstrukcích Bdtn 054 nebo výrobě 954 stačilo předělat je, nebo jejich části na nízkopodlažní s bezbariérovým přístupem, a vytvořit např. soupravu 854+054+954, kde by dva články, tedy 054 a 954 byly nízkopodlažní. U 854 by to bylo kvůli motoru atd. složitější, ale tolik cestujících vyžadujících "nízkou podlahu" není. ČD by tak rázem nemusely nakupovat Stadler ani se poohlížet po jiných nízkopodlažních jednotkách ze zahraničí, ale to už odbočujeme jinam.

Jestli RegioJet chce obstojně konkurovat, bude si muset zístat mezi veřejností důvěru a zvýšit spolehlivost.
registrovaný uživatel bugear 
05.02.2011 (16:22)  
@Hawkey: Opravdu je italská snížená střecha u nás schválená změna?
registrovaný uživatel taz 
05.02.2011 (16:13)  
hasitobur, už mi také dochází, že někteří přítomní už mají žluto před očima a uniká jim podstata mého dotazu.
Náčelník jestřábí oko už ani není schopen vnímat mírnou nadsázku.
Opakuju znovu, na ČTK, je uvedena zjevně chybná informace, já se ptám, kdo udělal chybu.
Směřoval jsem ji konkrétně tomu, kdo v tom může udělat alespoň částečně jasno, případně má možnost sjednat nápravu.
Boeing z tohoto dotazu dělají diskutéři, kteří v tak prostém dotazu vidí zase úplně něco jiného.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
05.02.2011 (15:31)  
taz > Nemá cenu o tom už dál diskutovat, pánové totiž snad vůbec nepochopili podstatu Tvého dotazu, který byl pouze o tom, zda je správná informace zde a nebo informace od tiskového mluvčího RJ, která proběhla tiskem, kde on sám řekl, že lokomotiva může být OKAMŽITĚ nasazena do ostrého provozu. Slovo okamžitě neznamená až dostane papíry. Laik si pod tím představí něco jiného.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
05.02.2011 (14:19)  
taz: No potenciální zájemce o pronájem lokomotivy jedná a řídí se rozhodně něčím jiným, než jsou jen informace v médiích. Osobně si myslím, že veškeré vážné a závazné jednání s konkrétním termínem o pronájmu mašiny lze vést až když má mašina průkaz způsobilosti. Tudíž i potenciální zájemce o pronájem lokomotivy ví, že toho dne udělali s mašinou úspěšně TBZ a jakmile DÚ ve stanové době vydá příslušné dokumenty je možné jednat o pronájmu.

Osobně si myslím, že pokud bys byl ten potenciální zájemce a RegioJet by Ti chtěl pronajmout mašinu, měl bys všechny potřebné informace od konkrétních odpovědných lidí a rozhodně by ses je nedočítal jen v médiích. Pro laickou veřejnost je informace o úspěšném splnění TBZ dostatečná.

Děláš prostě jen z komára Boeing 747 a navíc úplně zbytečně!

Howgh!
registrovaný uživatel taz 
05.02.2011 (13:03)  
Honza Beránek / JTB, Jozef Petrák, pánové, já se domnívám, že jsem svým dotazem nijak nevybočil z nepsaných pravidel věcné diskuse. Ptal jsem se ne na proces, který je nutno provést, aby stroj mohl vyjet na trať, ale na rozdílné informace, které jsou v dané chvíli k dispozici.
Potenciálního dopravce, který by chtěl mít "žlutou" lokomotivu na čele vlaku, by moc neuspokojilo, že teoreticky, by už 7.2.2011 na čele mohla být, ale prakticky to ještě možné není.

Jediné co mně zajímalo, je to, jestli už i ČTK začíná být bulvárně nedůvěryhodná, nebo byla špatně informovaná.
V tom smyslu vůbec nechápu potřebu obhajovat to, co je uvedeno na želpage, to nikdo nezpochybňuje.
Že tu pouhý dotaz na drobnou nesrovnalost v informacích o RegioJetu vyvolá až hysterickou reakci je celkem smutné.
Jak to tak vidím, chyba se stala. A je myslím nasnadě kde. Pokud mám obavu z toho, že s odstupem doby mohou vzniknout dva tábory, kdy jeden opětovně dojde k závěru, že jsme zase slyšeli nějaká "velkohubá" prohlášení, a druhý, že "modrá mafie" zase brání papírovou válkou svobodnému podnikání na kolejích, je to nakonec moje věc.
Takže závěrem, já v tom jasno už mám.
05.02.2011 (2:00)  
Taz: nechápu, co tak hrotíte. Hawkey coby člověk taky "od fochu" vám potvrdil, že ta lokomotiva může prakticky okamžitě, jen co přijde doklad o způsobilosti, na trať. Jestli to někomu přijde jako dezinformace, pak by nemohl číst ani ŽP, protože z tohohle hlediska je to naprostý bulvár a škvár....:)

Mimochodem, dovolil bych si požádat adminy o promazání diskuse v této části, protože už pereme až moc zákulisího prádla, o uražených ješitnostech ani nemluvě. Brounoc všem.
04.02.2011 (23:50)  
Honza P(aroubek) na to odpověděl o pár komentářů níž v 04.02.2011 (11:59)... Správně to je tak, jak jsme to tu napsali. Informace jsem si upřesnil přímo u Aleše Ondrůje a ptal jsem se ho i na to schválení, tak nevím, jestli se sekl při komunikaci s JTB, nebo si JTB vše odvodil, "protože tomu rozumí".
registrovaný uživatel taz 
04.02.2011 (22:52)  
Já se ptám na konkrétní zprávu pro ČTK, když je k dispozici více odlišných verzí, pokusil jsem se získat relevantní informace od někoho, o kom se domnívám, že o tom něco ví. Pokud Honza P. je pan provozní ředitel RegioJetu, může tuto nepřesnost uvést na pravou míru sám.
Pokud mu nepřipadne nutné anonymnímu tazateli na podobnou otázku odpovídat, nijak se mne to nedotkne. Spíš mi příjde zajímavé, jak v podstatě nevinný dotaz probudí vášně u některých jiných přispěvatelů.
04.02.2011 (22:33)  
taz) Na rozdíl od Honzy Paroubky a Jirky Schmidta, Aleš Ondrůj účet na ŽelPage fakt ještě nemá :) a nevím, co přesně JTBmu potvrdil a jestli to řekl doslovně, nebo ne. K ruce je jen ta mnou poskytnutá tisková zpráva.
registrovaný uživatel taz 
04.02.2011 (22:03)  
Hawkey a další, já problematiku schvalovacího procesu chápu, já se ptám na něco úplně jiného.
Otázka důvěryhodnosti nemá s úředním šimlem nic společného.
Dotaz jsem položil někomu jinému, kdo snad má blíž k Regiojetu než všichni, co se mi tu snaží odpovídat na něco, na co se neptám.
Pan Jančura jistě bude rád, že tu má plno zastánců, mně osobně mohou být žluté lokomotivy vcelku jedno, protože tam kde jezdím vlakem já, mi žluté vlaky alternativu nenabídnou.
04.02.2011 (21:46)  
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
04.02.2011 (21:46)  
taz : Když si koupíš nové auto, taky hned na počkání nedostaneš RZ.. vše chvíli trvá, bo úředního šimla ke sprintu nedonutíš.. Víceméně, ale je to pouhá formalita, vystavení průkazu způsobilosti je už jen otázka dnů, ale to nejhorší a nejsložitější už má mašina za sebou... Takže děláš z komára jumbojet.

Honza P.: To jsem jsem psal o tom, že je ta reko udělána úsporně, je mi zcela jasné i proč tomu tak je a rozhodně si nemyslím, že by to bylo něco špatně a vše má svůj čas. Pokud se byznis rozjede a bude to sypat, pak je možné dělat další věci, teď bylo nejdůležitější aby mašina co nejdřív jezdila a vydělávala a nikdo se nechtěl pouštět do žádných velkých akcí :)
registrovaný uživatel taz 
04.02.2011 (21:33)  
Hawkey, zbytečně to komplikuješ, může být okamžitě využita pro běžný provoz.
Nemůže.
Mě zajímá, jestli tuto dezinformaci šíří ČTK nebo pan tiskový mluvčí.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
04.02.2011 (21:27)  
taz: Tak ono je to celé trošku složitější. V rámci se schválení lokomotivy má dva základní stupně:

1) schválení typu
2) kusová zkouška

add bod 1. - lokomotiva splňuje schválení typu, neb byla přestavěna do původního provedení s jakým byly homologovány lokomotivy 98E/99E a dále s přihlédnutím ke schváleným upravám.

add bod 2. - řečeno zjednodušeně, každá mašina musí absolvovat technicko bezpečnostní zkoušku, kde se mašina podrobí předepsaným zkušebních procedur. Po provedení zkoušek pak pověřený úřad na základě výsledků a protokolů vystavených autorizovanou osobou vystaví průkaz způsobilosti a po vystavení tohoto dokladu může loko do provozu. Pokud TBZ dopadne dobře, je vystavení dokladu formalita. A že TBZ dopadla dobře, to se ví ihned po jejím ukončení.

Takže to, že se po úspěšném splnění TBZ lze hovořit o dokončené homologaci je celkem OK, vystavení dokladu je už jen formalita.
registrovaný uživatel taz 
04.02.2011 (21:04)  
Honza Beránek / JTB, to jsme si vůbec nerozumněli. Já pátrám po tom, jestli je pravdivá informace o tom, že lokomotiva je schválená a může na trať, jak tvrdí pan tiskový mluvčí.
Ne není, protože ještě nemá všechna povolení pro provoz na trati.
Toť vše.
Pak si mohu položit otázku, kdo se mýlil, nebo případně uvedl úmyslně nepravdivou informaci.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
04.02.2011 (21:00)  
Miroslav Zikmund: Jo, jo, tak jsem zase o něco chytřejší. WLABee824 má také CZE a má tam asi jen napětí 3000 V. A s tim byl jeden čas také nějaký problém, když to přišlo do soupravy která topila jinak.. Ještě že to má i uhlí :)
04.02.2011 (20:07)  
Taz: klidně se k tomu přihlásím, autorem onoho textu, který tu má potřebu tak rozebírat, jsem já. Na vysvětlenou - u schvalování drážních vozidel jsem strávil skoro dva roky svého života, sice coby mlaďas a děvečka pro všechno, ale leccos si pořád pamatuju.

Ten rozdíl, o kterém tu je řeč, je zhruba v řádu dnů a pro běžného čtenáře je naprosto zanedbatelný, protože on není šotouš a je mu celkem ukradené, co znamená TBZ. Šotopublikum tu zkratku snad promine. Ostatně, už tak dost bojuju s tím, aby moje texty o železnici byly aspoň trochu srozumitelné.

Na vysvětlenou - TBZ provádí externí firma a DÚ v den napsání té zprávy o konání zkoušky vlastně ještě ani nevěděl, protože teprve dostane protokol. Podle něj se rozhodne a podle mého názoru už by papíry měl vydat, protože se jedná o vozidlo shodné s již schválenou řadou. Nevím, co se předmětem těch testů na okruhu, ale podle mého to už na získání osvědčení o způsobilosti drážního vozidla nemůže mít vliv.
registrovaný uživatel khunas  mail  
04.02.2011 (20:06)  
nevite nekdo neco o vozech ?
registrovaný uživatel khunas  mail  
04.02.2011 (20:04)  
no nevim nevim jak to snima bude vzdyt jeste nemaji v cem vozit a ani oficialne neoznamili od koho budou ty vagony
04.02.2011 (19:03)  
strejcekms : neuniká vám nic.

DB mají prostě část vozů pro mezistátní provoz, které umí až 6 druhů napětí (1000 V ~ 50 / 16,7 Hz, 1 500 V ~ 50 / 16,7 Hz, 1 500 V =, 3 000 V = a mohou do celé Evropy a část vozů, která umí jen 1000 V ~ 50 / 16,7 Hz, 1 500 V ~ 50 / 16,7 Hz, takže mohou jen do Švýcar a Rakous, eventuálně do Znojma nebo Bratislavy-Petržalky nebo dánského Padborgu (část kolejiště) nebo holandského Venlo (část kolejiště) .

Česko & slovenské vozy jsou navíc doplněny o 3 000 V ~ 50 Hz ...

Podobně jsou na tom vozy švýcarské. Část jich může do celé Evropy, část jenom do Rakous a Němec i když jsou v režimu RIC; kam takové vozy mohou se pak uvádí v tabulce na podélníku (D, CH, A).
Nemá smysl, aby několik stovek (tisíců) vozů bylo vybaveno zařízením „umí celou Evropu", když se tam těch vozů dostane reálně několik desítek / stovek ...

V rámci vzájemných vztahů si mohou železniční správy dohodnout, že ve vzájemném mezistátním provozu budou jezdit i vozidla, která neodpovídají pravidlům mezistátního provozu. Německé soupravy tak třeba jezdí mezi Innsbruckem a Mnichovem přes GAPA.

Konec konců režimu mezistátnímu RIC vyhovovala všechna kupata v počtu tisíců vozů, která byla dodávána do ČSSR z někdejší NDR, ačkoli bylo zjevné, že do ciziny se jich dostane několik desítek. Udržování vozů v režimu RIC, ač vozy jezdily jen na vnitru, stálo i za „bolševika" nesmírné prachy, takže se vozy měnily jen na „vnitro", posléze se tam změnilo i napájení jen na „tuzemské napětí" 3 000 V ~ / =. Velkoprostory z Maďarska (Bai 21-18 xxx) nebo Studénka (Bai 21-19 xxx) byly jen na 3 000 V ~ / = a ve své době i na parní topení ...
„Hloupé" je, že tyhle vozy neumí topit na 1 500 V, takže když jsou náhodou přidány do mezistátního vlaku, který na střídavině může topit jen 1 500 V ~, tak ty vozy prostě netopí ...

Frantisek - na střídavých nebo vícesystémových lokomotivách je z trafa vyvedena odbočka na napájení průběžného elektrického kabelu. Strojvedoucí volí příslušný druh napětí. U stejnosměrné proudové soustavy se bere napětí prakticky přímo z troleje ...
registrovaný uživatel tarten 
04.02.2011 (17:50)  
taz:
Zřejmě velmi blízko. ;-)
Na justice.cz naklabejte "regiojet" do "Zadejte obchodní název, firmu" a ve "Výpis platných" mrkněte, kdo by tak mohl být Honza P. ;-)
registrovaný uživatel taz 
04.02.2011 (17:08)  
Honza P. nevím jestli jsem to pochopil správně, mám dojem, že máte velmi blízko k firmě RegioJet.
Možná mi tedy vysvětlíte následující:
"Společnost RegioJet má první schválenou lokomotivu a může být okamžitě využita pro běžný provoz. ČTK to dnes potvrdil mluvčí společnosti Aleš Ondrůj."
Zajímalo by mně, jestli je to přesně interpretované vyjádření pana Ondrůje nebo novinářem špatně pochopená problematika. Server, kde je to uvedeno na první pohled nevypadá jako Blesk nebo Aha.
Na mne taková informace působí neseriózně. O to víc, že se podobné rozpory neobjevují poprvé.
04.02.2011 (12:57)  
Honza P.: Já také přeji hodně štěstí a těším se na vás, pokud vyhrajete soutěž na trase Praha - UL (Cheb x Děčín). :-)
registrovaný uživatel Mr. T 
04.02.2011 (12:48)  
Honza P.: Držím palce, ať se všechno vydaří!!! Těším se na vozy... Až bude třetí koridor, tak bych uvítal RJ na rameni Praha - Plzeň - Cheb.
registrovaný uživatel M 
04.02.2011 (12:09)  
strejcekms - veskere otazky a odpovedi na toto tema jsou vicemene jen otazkou penez. Za dobrou cenu mas do tydne "pred barakem" mozna i A380...
registrovaný uživatel tarten 
04.02.2011 (12:04)  
Honza P.:
No, hlavně ať vám to vyjde i s papírama a aspoň některými vozy do toho plánovaného vyjetí. :-)
04.02.2011 (11:59)  
tarten: Tady na zelpage je to v článku dobře - tzn. že slovo "okamžitě" v jiném článku je špatně :-)
strejcekms: Drobný problém... Ty z Třebová nejsou na prodej, ty z Itálie (odpověď na otázku...) na prodej jsou :-)
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
04.02.2011 (11:55)  
Až budu chtít Brejlovce, tak si zajedu do Třebové a mám je i s ND :)

To jsou ty z Itálie? http://www.traconatrading.com/14-prodej.html

Údajně už nejsou k mání..
registrovaný uživatel tarten 
04.02.2011 (11:52)  
Honza P.: Teď ještě pojede 119 na okruh a pak bude čekat na "papíry".

Zvláštní. Chápu tedy dobře, že "Společnost RegioJet má první schválenou lokomotivu a může být okamžitě využita pro běžný provoz" je chybná inforace?
http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/doprava/zpravy/regiojet-ma-prvni-schvalenou-lokomotivu-zatim-ji-pronajme/590684
04.02.2011 (11:47)  
Třeba... Chcete koupit Brejlovce? Klikněte zde :-) http://www.railconsult.it/website/eng/usato-categoria-locomotori.html
Přidejde do košíku a zaplaťte :-)
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
04.02.2011 (11:43)  
Jj, já znám jenom Euro-Expres Sonderzuge (nebo tak nějak) ti také mimo jiné pronajímají vozy, ale většinou to nemá klimatizaci, takže spíše na mimořádné vlaky.

Jinak v dnešní době lze pronajmout vlastně vše, od lokomotivy po strojvedoucího : )
04.02.2011 (11:38)  
strejcekms: Jednoduchá odpověď - ano. Vše je možné. Prodej, pronájem. Kromě dopravců jsou i společnossti, které různě vyhledávají a buď samy nakupují nebo zprostředkovávají prodej nebo pronájem. Tady dám jeden příklad, ale to vůbec neznamená, že zrovna s nimi jednáme. http://www.rail-assets.de
Ale třeba zrovna tady jsem jen tak pro zajímavost zkoušel poptat podúrovňový soustruh :-) Dá se sehnat leccos :-)
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
04.02.2011 (11:27)  
Honza P. - tak já se vás tedy zeptám. Je v evropě vůbec nějaký dopravce, co by vám byl ochoten a schopný pronajmout přechodně pár vozů?

Co se dole řešilo, že buď neni nic volného, nebo to netopí na 3000 V. A když už něco je, tak je to nějaká kopřiva bez klimatizace. To se zdá, že pronájem lokomotiv nebo jednotek je snadnější.
04.02.2011 (11:14)  
Tak jsem sem nahlédl po dvou dnech, kdy jsem se tak trochu potuloval po Evropě kvůli vozům a taky byla komisionální prohlídka na další mašinu a k tomu "předpřejímka" téhle 162.119. Můžu jen potvrdit, že drobné nedostatky, na které jsem přišli při zkušebce jsou pryč a mašina je hotová. Na vedle stojící 162.120 se dělají už vcelku kosmetické závěrečné úpravy. Teď ještě pojede 119 na okruh a pak bude čekat na "papíry". Co se týká diskuse k vozům, tak platí to, co jsem napsal v diskusi ve fotogalerii. Budou, vydržte :-)
Po přečtení komentářů jsem zaznamenal vlastně jen jednu konkrétní otázku.
Sim: Dálkové ovládání - Italky ho měly, museli jsme ho sundat, aby mašina šla do souladu se schváleným typem. Jestli budeme dělat do budoucna.... Zatím není potřeba, ale v úvahách se to objevuje. Bylo by to ale asi jen v souvislosti s nějakou další změnou elektroniky na mašině. Ono se už delší dobu uvažuje v ČR i na Slovensku o rekonstrukci celé řídící elektroniky, proběhlo už i několik pokusů o nějakou změnu. Měla by to vždycky být jen otázka toho, jestli a jaký je konkrétní problém a co tou rekonstrukcí získám.
V současné době patří peršingy k tomu nejspolehlivějšímu, co tady po kolejích jezdí, tak je možná lepší do toho moc "nevrtat". Pokud ale např.... přestane výroba některých náhradních dílů, začnou nějaké systematické poruchy dané životností něčeho, vznikne potřeba např. z důvodu nákupu řídících vozů nebo prostě něco, co vás donutí to řešit, tak pak se to bude řešit. A podobně to asi bude řešit u nás. Teď ta potřeba není a není žádný provozní ani ekonomický důvod to tam dávat, takže zatím dálkové ovládání ani jiná reko elektroniky nebude.
V zásadě jsme teď udělali jen to, co bylo nutné pro provoz tady v ČR a SR a co vyžadují současné TSI. Dokud nejsou na naší straně nějaké příjmy a do projektu se peníze jen sypou, tak si nemůžeme moc vyskakovat. Jestli to bude všechno dobře fungovat, tak v příštím Hčku uděláme na těch mašinách asi i něco dalšího. Ale zase - bude to o zvýšení provozní spolehlivosti a zlepšení nějakých vlastností. Ta investice, kterou do toho vložíte, se musí někde projevit a vrátit....
04.02.2011 (10:24)  
Oba obrázky jsou hezké a těším se, až můj foaparát bude mít možnost lokomotivu vyfotit na širé trati.
registrovaný uživatel Sim 
04.02.2011 (10:22)  
banánistán > na jednu stranu souhlas - zejmena s tim, ze u CD cca 80 emzet znamena temer zanedbatelne procento vozu (mysleno ve smyslu, jaka je pravdepodobnost, ze si "vylosuju" libovolny vlak CD a ze na nem bude jeden z techto vozu), pricemz u RJ se da predpokladat, ze krome krizovych stavu (kdy by se jednalo zrejme o pronajate vozy) by nic jineho nenasazovali.

Ovsem realita je takova, ze i emzety v podani CD uz maji leco i ledaco za sebou a neni problem se setkat i s takovou, kde je jizda vylozene neprijemna - at uz kvuli spatne fungujicim (= nezavirajicim) automatickym dverim, diky kterym je v Ampz ramus jak ve valcovne plechu, nebo obutemu vozu (kdy sice clovek muze z frekvence uderu odhadovat aktualni rychlost, ovsem vetsina cestujicich da prednost tichu). O opotrebeni sedacek a obcas i cistote interieru asi neni treba debatovat, navic absence zasuvek v Bmz tento vagon take dosti degraduje.

Diky tomu se da rict, ze luxusnejsi nez soucasne modre/cervene emzety by mohly byt zlute vozy i v podani vozu na urovni X(p)ee, pokud budou udrzovany v cistote, dobrem technickem stavu a doplneny vhodnym interierem.

general_D > v cem je problem? Pokud se nepletu, uzkym hrdlem je hlavne zakonceni v Praze diky medialne avizovane vycerpane kapacite hlavniho nadrazi. Jakmile zde dojde ke zruseni dlouhych pobytu vlaku, bude po problemech. Navic si staci predstavit, ze pastikarsky expres nepotrebuje cely peron ale staci mu podobna kusa kolej, jako budejovickemu desiru na druhem konci nadrazi.

Dalsi uzke hrdlo je kolem Bezpravi - ale ono zas tak uzke neni, jen se tu jezdi pomaleji a v beznem provozu s tim asi problem nebude. A pri mimoradnostech jsou zde prusery i ted.

Na useku Ostrava - Prerov mozna jezdi vic nakladu nez jinde, ale ze by byla kapacita trate vycerpana? Ano, v Prerove se kope, ale pres ten se nepojede, takze fakt nevidim problem v pripadnem dalsim paru vlaku v hodinovem taktu (suda RJ, licha LE).
04.02.2011 (10:21)  
Mě furt není jasný jak se chtějí všichni ( LEOex, RegioJet, ČD ) vejít do dopravní kapacity tý ostravský tratě.
04.02.2011 (9:49)  
Mr. T: nejlepší vozy,co ČD nabízí jsou Bmz,takže Jančura předvede buď Bmz nebo nějaký jejich derivát ... jenom malá poznámka : je rozdíl kupovat 40 vozů určených víceméně na jednu trať a je rozdíl mít těchto 40 vozů a pokrýt s nimi celou republiku ...na to nemá jančura ani čd peníze
04.02.2011 (1:38)  
Pánové, nekrmte "trola". :) Svědek se dlouhodobě profiluje jako nevěřící Tomáš a nemá k ostrému slovu daleko.
registrovaný uživatel joki  mail  
04.02.2011 (1:27)  
Někdo ten svět vidí třeba žlutě, jinej modře
04.02.2011 (1:24)  
Svědek: To je hustá paranoia. Co berete za prášky? Že bych je taky zkusil, svět pak může vypadat docela srandovně :)
registrovaný uživatel bugear 
04.02.2011 (1:16)  
@Karllos: V Krnově se dělá jenom lak, samotná přestavba pak v ČMŽO.
registrovaný uživatel joki  mail  
04.02.2011 (1:10)  
Svědek: Proboha jaká fotomontáž!!! Ve středu jsem měl na obchodě člověka co na těch peršanech dělá. Hotové jsou 2ks. Nevím proč tady tak pátráte kde se ty loko počešťují. Krnov a jiné nesmysly s bulvárů jako novinky či idnes. Autor vám to napsal hned do začátku článku tučným písmem. tak čtěte příště pozorněji. Jinak je tu někde link pana H.Paroubka na více fotografií. http://picasaweb.google.com/111566469741776727281/Zkusebka1621192#
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
04.02.2011 (1:05)  
04.02.2011 (0:12)  
Všiml si někdo, že se jedná o jasnou FOTOMONTÁŽ? Přebarvit peršinga ze zelený na žlutou zvládne i pětiletý dítě ve Photoshopu. Úplně nějlíp je to vidět na žaluzkách. Jančurovi nevěřím vůbec nic, už několikrát na sebe upozornil, že je to sedmilhář, tak proč mu věřit tuhle další PR ubohost.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
03.02.2011 (23:57)  
Škoda, že není k dispozici fotka třeba stanoviště či strojovny, docela by mě to zajímalo. Při letmém pohledu na ty dvě fotky se mi zdá, že se ta reko udělala docela úsporným řešením.

Co se vozů týká, osobně si myslím, že je to jen věc RegioJetu kdy ukážou vozy event. zveřejní odkud budou. Je to jejich čistě soukromá aktivita do který je myslím všem šotoušům a "takyodborníkům" celkem ...
registrovaný uživatel Mr. T 
03.02.2011 (23:04)  
V případě RJ je jasné, že je vše žluté je to firemní barva. Jen doufám, že bude mít odpovídající zázemí na udržení krásné čisté barvy. Co se týká vozů, tak bych se nebál určitě budou lepší, než co nám nabízí ČD. No uvidíme a necháme se překvapit... Osobně RJ fandím a těším se, až se svezeme!!!
03.02.2011 (22:08)  
Nádherná, nádherná, nádherná... Nádherná, jak jsi mohla být a jsi! Není krásná? :-) Až bude mít i logo firmy, tak pak už bude opravdu nádherná!!! Děkuji za článek. Jsem rád, že RegioJet dal světu zase nějaké informace. Jen tak dál!
registrovaný uživatel Karllos  mail  
03.02.2011 (20:35)  
Jako absolutní laik se připojuji do diskuse; podle tohoto :
http://ekonomika.idnes.cz/vlaky-leo-express-budou-cerno-zlate-a-vyjdou-o-tretinu-levneji-nez-pendolino-1wg-/ekoakcie.aspx?c=A101210_182130_ekoakcie_vel
tak i podle nějakých šelestů snad Jančura lokotky repasje v Krnově; i když kdyby tomutak bylo tak šotouši by již zavětřili.
Souhlasím s tím co psal František - Jančura šel do osvědčených lokomotiv bez rizika; pokud se nerozjede Regiojet vždy je pronajme, když se rozjede omezeně tak taky, pokud půjde Regiojet nicmoc může nepotřebné vozy pronajmout, v opačném případě si další někde půjčit... prostě tak aby se nákup a rekonstrukce ufinancoval. Jestli chce LeoExpress rovnou koupit soupravy - to je hodně odvážné. Jako dalšímu na našich drahách věřím spíše Jančurovi.
03.02.2011 (18:29)  
Vida, laik by si řekl, že vozy jsou univerzální, nejvýše že lokomotivy mají nějaký transformátor pro napájení vozů, a ono je to složitější :). Jenže i ČD by je byly musely přizpůsobit, proč tedy ne Railjet, když už koneckonců přestavuje i lokomotivy (hádám, že k tomuto modelu sáhl také z důvodu, že nové by mu Drážní úřad - soudě dle nedávné historie RTE - nemusel vůbec schválit)...
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
03.02.2011 (18:10)  
Takže jednoduše řekněme, že neni nic k mání a když jo, tak to nepapá našich 3000 V.

Miroslav Zikmund) Ale pokud dobře vzpomínám, tak Bimz a Aimz (DB Regio) jezdily z Mnichova, nebo Norimberka přes Plzeň do Prahy, je to pár GVD nazpět. Tak jsem to s tim napětím asi nepobral, nebo mě něco uniká?
03.02.2011 (17:59)  
MZ) Vím, co je vyrovnávka výkonů. Mluvím o Bimz–ech, co jezdily Graz – Selzthal a dál, v zbarvení dvěma šedými barvami. Pokud se nepletu, byla to dočasná náhrada za transalpiny, protože nebyly lepší vozy. Pokud byly vozy ÖBB, tak nějaké šroty "režim 51".
03.02.2011 (17:52)  
Josef Petrák : Bimzy na rakouském vnitru - nebyla to náhodou nějaká oběhová vyrovnávka kilometrů za výkony rakouských vozů v Německu ? To je stejné, jako vozy z Českých Budějovic na Horehronci ... a v tuzemsku vozy chybí ...

strejcekms - částečně stejný problém jako Bimzy > všechny rakouské neumí české napětí. Navíc RJ nenahradily jen rakouské vozy, ale i švýcarské. Loni jezdily RJ do Zürichu jednoduše, letos jezdí všechno dvojmo, moc toho tedy neušetřily. Hodně vozů DB & ÖBB jezdí na EC z Mnichova do Verona / Milana (topení na 3 000 V =) s rakouským Taurem 1216, kde jezdíly do předloňska i italské vozy, navíc proti loňsku i nějaké vnitrovlaky vlaky navíc.
Mimo jiné klasické vozy nahradily EJ 4010 Transalpin, takže RJ jsou i takovou nepřímou náhradou Transalpinů ...
Celkem běžné bylo posilovat dálkové vlaky velkoprostorovými vozy jezdícími na osobní dopravě nebo spěšňácích (na rychlost 160), tyhle vozy ovšem skončily jako City Shuttle a nahradily starší Schliereny => šrotace. Jako posily tedy jezdí vozy co jsou na 200 ..., které jezdily na výkonech nyní obsazených RJ.
Před 20 lety jezdily z Innsbrucku do Lienzu Schliereny tahané 2143, dnes tam jezdí kupata se stahovacími okny (stará, model "ve stanici nelze"), s topením na 3 000 V = tahaná 1216. Turnusová potřeba je devět vozů, k tomu bych odhadoval tři vozy do zálohy ...
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
03.02.2011 (17:45)  
Martin Grill - jak to můžete tvrdit, vám snad Regiojet něco sdělil? Tak nás nenapínejte : )
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
03.02.2011 (16:44)  
Bpee: Vozy docela pravděpodobně z Rumunska NEBUDOU...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko