Přerov — První z devíti lokomotiv řady 162 dopravce RegioJet má za sebou úspěšnou technicko–bezpečnostní zkoušku, kterou podstoupila v úterý 1. února 2011 na trati 330. Při zkušební jízdě mezi Přerovem a Nedakonicemi byly ověřeny technické parametry stroje až do rychlosti 150 km/h, čímž peršing 162.119 završil proces své rekonstrukce. Při technických úpravách pro české podmínky byla lokomotiva zbavena úprav, které Škodovka provedla před jejím nástupem do služeb italského dopravce Ferrovie Nord Milano; oproti obdobným strojům ČD však dostala i několik nových prvků. Úternímu testu předcházela ověřovací jízda v sobotu 29. ledna, kterou představitelé Regiojetu hodnotí jako bezproblémovou: „Lokomotiva je v pořádku, všechny základní funkce jsou bez problémů,“ uvedl provozní ředitel dopravce Jan Paroubek.
Samotná technicko-bezpečnostní zkouška ovšem k definitivnímu schválení nestačí. Lokomotiva 162.119 musí podstoupit ještě další testy na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích, na jejichž základě vydá Drážní úřad stanovisko ke schválení typu pro provoz na veřejné železniční síti v ČR. V těsném závěsu podstoupí stejnou sérii jízd ještě stroj 162.120. Další pak budou následovat v horizontu několika týdnů.
Ještě před letní premiérou žlutých vlaků InterCity mají peršingy Regiojetu najít uplatnění v nákladní dopravě – o využití stejnosměrných elektrických lokomotiv podle společnosti projevilo zájem několik nákladních dopravců. První dvě lokomotivy by tak do pronájmu mohly nastoupit do konce března. Nejmenovaný dodavatel prací bude zatím pokračovat ve zprovozňování zbylých strojů Škoda 99E2, odkoupených od FNM. Průběžně mají být rozpracovány 3 až 4 kusy italské řady E630 s tím, že každý měsíc budou dodány dva hotové stroje řady 162.
Probíhající úpravy mají za cíl uvést lokomotivy do stavu schváleného Drážním úřadem. Stanoviště strojvedoucího je tak přesunuto zpět na pravou stranu, odstraněny jsou dílčí úpravy ve strojovně, instalována je v Česku schválená radiostanice i vlakový zabezpečovač MIREL VZ1 a elektronický rychloměr. Zásadní úpravou je zrychlení ze 120 na 140 km/h. Na rozdíl od strojů Českých drah budou žluté peršingy navíc disponovat přemostěním záchranné brzdy a centrálním ovládáním dveří ve vozech. Pro tyto, i některé další zamýšlené úpravy jsou tedy lokomotivy Regiojetu vybaveny UIC zásuvkami. Cena kontraktu na úpravu strojů nebyla zveřejněna; částku 400 milionů korun za pořízení lokomotiv z Itálie, kterou uvedla ČTK, nicméně RegioJet rezolutně odmítl jako nesprávnou.
Schválení lokomotiv pro české tratě je ovšem jenom prvním krokem na cestě k vlastním dálkovým vlakům. Žlutý dopravce zatím nezveřejnil detaily o výrobci objednaných 50 rychlíkových vagonů, ani podrobnosti o pronájmu vozidel, které nasadí v průběhu úvodního přechodného období, než budou nové vozy dodány. Tyto informace si dopravce nechává na pozdější komplexní představení celého produktu spojů Praha – Ostrava – Žilina, v rámci něhož kromě konkrétní podoby vlaků představí také technické zázemí, tarifní podmínky a služby cestujícím.
Zdroj: RegioJet, ŽelPage
Mimochodem, dovolil bych si požádat adminy o promazání diskuse v této části, protože už pereme až moc zákulisího prádla, o uražených ješitnostech ani nemluvě. Brounoc všem.
Pokud mu nepřipadne nutné anonymnímu tazateli na podobnou otázku odpovídat, nijak se mne to nedotkne. Spíš mi příjde zajímavé, jak v podstatě nevinný dotaz probudí vášně u některých jiných přispěvatelů.
Otázka důvěryhodnosti nemá s úředním šimlem nic společného.
Dotaz jsem položil někomu jinému, kdo snad má blíž k Regiojetu než všichni, co se mi tu snaží odpovídat na něco, na co se neptám.
Pan Jančura jistě bude rád, že tu má plno zastánců, mně osobně mohou být žluté lokomotivy vcelku jedno, protože tam kde jezdím vlakem já, mi žluté vlaky alternativu nenabídnou.
http://www.regiojet.cz/o-zeleznici/analyza/prvni-lokomotiva-regiojet
Honza P.: To jsem jsem psal o tom, že je ta reko udělána úsporně, je mi zcela jasné i proč tomu tak je a rozhodně si nemyslím, že by to bylo něco špatně a vše má svůj čas. Pokud se byznis rozjede a bude to sypat, pak je možné dělat další věci, teď bylo nejdůležitější aby mašina co nejdřív jezdila a vydělávala a nikdo se nechtěl pouštět do žádných velkých akcí :)
Nemůže.
Mě zajímá, jestli tuto dezinformaci šíří ČTK nebo pan tiskový mluvčí.
1) schválení typu
2) kusová zkouška
add bod 1. - lokomotiva splňuje schválení typu, neb byla přestavěna do původního provedení s jakým byly homologovány lokomotivy 98E/99E a dále s přihlédnutím ke schváleným upravám.
add bod 2. - řečeno zjednodušeně, každá mašina musí absolvovat technicko bezpečnostní zkoušku, kde se mašina podrobí předepsaným zkušebních procedur. Po provedení zkoušek pak pověřený úřad na základě výsledků a protokolů vystavených autorizovanou osobou vystaví průkaz způsobilosti a po vystavení tohoto dokladu může loko do provozu. Pokud TBZ dopadne dobře, je vystavení dokladu formalita. A že TBZ dopadla dobře, to se ví ihned po jejím ukončení.
Takže to, že se po úspěšném splnění TBZ lze hovořit o dokončené homologaci je celkem OK, vystavení dokladu je už jen formalita.
Ne není, protože ještě nemá všechna povolení pro provoz na trati.
Toť vše.
Pak si mohu položit otázku, kdo se mýlil, nebo případně uvedl úmyslně nepravdivou informaci.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.