..: U Vodňan se srazil osobní a nákladní vlak :..

Nehoda 814.065 na Os 18003 v žst. Vodňany (2.2.2011), foto: Drážní inspekce ČRVodňany — Dne 2. února 2010 v 8.14 ráno se ve Vodňanech u železničního přejezdu při výjezdu ze stanice Vodňany ve směru na Číčenice srazil osobní vlak Os 18003 dopravce České dráhy jedoucí z Volar do Číčenic s krátkým manipulačním vlakem dopravce ČD Cargo, vedeným strojem 751.316-1. Na osobním vlaku byla nasazena jednotka Regionova s motorovým vozem 814.065-9, který je také nejvíce poškozen.

Na místě nehody je hlášeno 20 zraněných, z toho jsou tři zranění těžká. 9 lidí bylo převezeno do nemocnice v Českých Budějovicích, převážně s poraněními hrudníku a končetin. Jedna z cestujících, starší paní, svým zraněním na místě podlehla. Na místě zasahují hasiči z Vodňan i Strakonic (některé z cestujících museli z vagonu vynést na nosítkách a kolečkových křeslech) a nejméně šest vozů rychlé záchranné služby. Provoz na trati je přerušen; osobní vlaky jsou v úseku Bavorov – Vodňany – Číčenice vedeny náhradní autobusovou dopravou. Vyšetřování mimořádné události je v začátcích. Po nárazu zůstaly vlaky od sebe vzdálené téměř 50 m, první vůz soupravy osobního vlaku vykolejil a má poničenou přední část.

Podle prvních výsledků šetření za nehodu asi může strojvedoucí osobního vlaku. Podle informací, které ČTK poskytl mluvčí ČD Cargo Roman Jandík, vyjel osobní vlak z vodňanského nádraží dříve, než měl. ČD Cargo manipulovalo v protisměru jízdy osobního vlaku s nákladními vozy, které měly do odjezdu osobního vlaku vjet na vedlejší kolej. K tomu ale už nedošlo. Když strojvedoucí manipulačního vlaku uviděl, že proti němu jede osobní vlak, okamžitě zareagoval — zařadil zpětný chod a couval. Náraz sice neodvrátil, ale výrazně potlačil sílu nárazu. Také díky tomu vyvázl bez zranění, jeho kolega byl zraněn lehce.

Prvotní odhad škod, jak jej prezentuje Drážní inspekce, přesahuje 5 milionů korun. 5 milionů je škoda na soupravě regionova, 250 tisíc na majetku ČD Cargo a SŽDC bude muset vynaložit na opravu tratě minimálně 10 tisíc korun.

Na webovských stránkách Hasičského záchranného sboru se můžete podívat na fotografie z místa železniční nehody.

V 15:14 byly z kolejí odstraněny z dopravní cesty poslední následky nehody a od 17:00 je plně obnovena doprava na trati - informoval ČTK mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Již 2. září 2007 jsme přinášeli neradostnou zprávu o tom, že se u Vodňan srazily dva osobní vlaky.

Zdroj: Drážní inspekce ČR, České dráhy, ČTK


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 2.2.2011 (10:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
02.02.2011 (20:04)  
thingie: Nesouhlasím s tím, že přenesení deformací z prostoru před stanovištěm strojvedoucího do prostoru pro cestující je dobrý nápad. Může nastat případ, kdy to nárazníky vydrží, ale přivěšený vůz se vlivem deformací rámu prvního vozu může dostat nárazníky nad rám prvního vozu. A pěkně ten prostor pro cestující sešrotovat. Nezapomeňte, že RN může jezdit zdvojená.
Pokud zůstane hlavní rám neporušený, tak je možné směrovat deformaci tak, aby proběhla rovnoběžně s kolejeni a nic nevyskočilo nad rám.
Krom toho, přesun deformační zóny na rám znamená vystavit strojvedoucího nesníženému zatížení - mohlo by ho to zabít a dotyčný konstruktér by byl tahán po soudech.
Žabák v Čerčanech s přenesením deformací na rám:
http://www.youtube.com/watch?v=W8bHPh2KBSE
http://posazavskypacifik.wgz.cz/image/12594635
no hlavně, že nárazníky zůstaly před před kabinou...
registrovaný uživatel btv 
02.02.2011 (19:24)  
Michal Drábek: určitě prodávání lístků a přestavování výměn asi na pozornosti strojvedoucímu nepřidá. Ale jsou i případy, kdy vlak průvodčího má. Pak se taky může stát, že strojvedoucí s průvodčí vesele diskutuje, přehlédne předvěst a u vjezdového návěstidla se diví že tam stojí posunující lokomotiva http://www.zelpage.cz/zpravy/6660
registrovaný uživatel Paya  mail  
02.02.2011 (17:56)  
Michal Jaroš, Redakce ŽelPage: Díky za kvalitní reportáž *****
registrovaný uživatel Honza215  mail  
02.02.2011 (17:01)  
ad deformační zóny: vysvětlovali nám to přímo zasvěcení odborníci: to, že se nárazníky zatlačí do stanoviště je to nejlepší, co se může stát a při konstrukci to takto bylo plánované. Nikdo z vás neviděl žádnou nehodu s 810 ? Jet na tomto vlaku 810, tak stanoviště je slisováno. To je prostě realita. Před 2-3 lety se u Ždírce nad Doubravou stala podobná nehoda s podobným rozsahem škody (nárazová rychlost 30 km/h) a konkrétní 814 jezdí. U Kamenných Žehrovic nedávno došlo k identické srážce jako zde a opět se zarazily nárazníky do stanoviště. A viděl někdo stanoviště zevnitř ? Pult zůstal nepoškozen na svém místě. A viděl někdo stanoviště 810, která v 60 km/h spálí na přejezdu obyčejný traktor a odhodí ho ? Rozhodně bych nikomu z vás nikdy nepřál na takovém stanovišti být. Z hlediska bezpečnosti strojvedoucího je regionova oproti 810 bezpečnější zhruba o 200 % , ať si říká kdo chce, co chce. Je to realita :)
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
02.02.2011 (16:43)  
thingie: Vzhledem k tomu, že jen reko stála cca 20 mega/kus (cenu původního motoru nepočítám) a většina z nich je stará nejvýš dva roky, asi za nějakou ochranu stojí. Nicméně pro deformační zóny stále hovoří i ochrana lidí uvnitř. A ohledně dimenzace - když u toho umřel člověk, tak to zřejmě bylo víc, než drcnutí, a na pohled se zdá, že to rám vydržel. I když kdoví, zač je ta pětimegová škoda...
registrovaný uživatel thingie  mail  
02.02.2011 (16:08)  
NIcKON: To by ty deformační zóny musely být schopny absorbovat něco víc než jen nějaká drcnutí při neopatrné manipulaci, jak se při nehodách regionov ukazuje. On se samozřejmě člověk při trošce smůly může vážně zranit nebo i zabít i v tramvaji při prudkém brzdění kolejnicovou brzdou, zvlášť starší člověk, ale stejně to při zdánlivě mírném poškození té regionovy vypadá divně. Každopádně se mi fakt nezdá, že by šlo o vozidlo, kde má při vážnější nehodě smysl brát ohled na jeho opravitelnost, o to mi prve šlo.
registrovaný uživatel Sandik 
02.02.2011 (16:06)  
thingie: Laciný??? Kde to žijete chlape? Tyhle krámy jsou sakra drahý špás...
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
02.02.2011 (15:46)  
thingie: To je hodně velký omyl. Zaprvé deformační zóny umožňují řízenou deformaci, která zpravidla ústí v co nejmírnější a především kontrolované zpomalení, zadruhé pokud se začne deformovat hned hlavní rám, který je výrazně tužší, následky pro cestující by byly sakra vážnější hned ze dvou důvodů: zaprvé výše zmíněné drastičtější zpomalení, zadruhé ohrožení prostoru k přežití; nezapomínejte, že kabina není nosný prvek a je uchycena k čemu?
02.02.2011 (15:37)  
MirekM: To už pak záleží na ješitnosti provozovatele, zda je ochoten připustit vznik nehody. V letadle dostanete bezpečnostní instrukce na papíře a ještě vám je předvede palubní průvodčí. A jsou letadla nebezpečnější než vlak nebo bus?

A co se týče trénovanosti, část pasažérů na výstrahu zareaguje, část ne, to se dá očekávat. Nicméně i kdyby jen jeden cestující v soupravě na signál zareagoval a zachránil si tím zdaví, pak systém smysl má.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
02.02.2011 (15:29)  
Filip Kočí: Pokud na to nebudete trénovaný jako běžci na výstřel z pistole (vytvoření podmíněného reflexu), tak to rozhodně takhle rychlé nebude. A co psychologický efekt? Pokud by se něco takového do vlaků dávalo, tak tím připouštím, že jsou nebezpečné. Když auta a autobusy nic takového nemají, tak jsou bezpečnější?!
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko