..: U Vodňan se srazil osobní a nákladní vlak :..

Nehoda 814.065 na Os 18003 v žst. Vodňany (2.2.2011), foto: Drážní inspekce ČRVodňany — Dne 2. února 2010 v 8.14 ráno se ve Vodňanech u železničního přejezdu při výjezdu ze stanice Vodňany ve směru na Číčenice srazil osobní vlak Os 18003 dopravce České dráhy jedoucí z Volar do Číčenic s krátkým manipulačním vlakem dopravce ČD Cargo, vedeným strojem 751.316-1. Na osobním vlaku byla nasazena jednotka Regionova s motorovým vozem 814.065-9, který je také nejvíce poškozen.

Na místě nehody je hlášeno 20 zraněných, z toho jsou tři zranění těžká. 9 lidí bylo převezeno do nemocnice v Českých Budějovicích, převážně s poraněními hrudníku a končetin. Jedna z cestujících, starší paní, svým zraněním na místě podlehla. Na místě zasahují hasiči z Vodňan i Strakonic (některé z cestujících museli z vagonu vynést na nosítkách a kolečkových křeslech) a nejméně šest vozů rychlé záchranné služby. Provoz na trati je přerušen; osobní vlaky jsou v úseku Bavorov – Vodňany – Číčenice vedeny náhradní autobusovou dopravou. Vyšetřování mimořádné události je v začátcích. Po nárazu zůstaly vlaky od sebe vzdálené téměř 50 m, první vůz soupravy osobního vlaku vykolejil a má poničenou přední část.

Podle prvních výsledků šetření za nehodu asi může strojvedoucí osobního vlaku. Podle informací, které ČTK poskytl mluvčí ČD Cargo Roman Jandík, vyjel osobní vlak z vodňanského nádraží dříve, než měl. ČD Cargo manipulovalo v protisměru jízdy osobního vlaku s nákladními vozy, které měly do odjezdu osobního vlaku vjet na vedlejší kolej. K tomu ale už nedošlo. Když strojvedoucí manipulačního vlaku uviděl, že proti němu jede osobní vlak, okamžitě zareagoval — zařadil zpětný chod a couval. Náraz sice neodvrátil, ale výrazně potlačil sílu nárazu. Také díky tomu vyvázl bez zranění, jeho kolega byl zraněn lehce.

Prvotní odhad škod, jak jej prezentuje Drážní inspekce, přesahuje 5 milionů korun. 5 milionů je škoda na soupravě regionova, 250 tisíc na majetku ČD Cargo a SŽDC bude muset vynaložit na opravu tratě minimálně 10 tisíc korun.

Na webovských stránkách Hasičského záchranného sboru se můžete podívat na fotografie z místa železniční nehody.

V 15:14 byly z kolejí odstraněny z dopravní cesty poslední následky nehody a od 17:00 je plně obnovena doprava na trati - informoval ČTK mluvčí SŽDC Pavel Halla.

Již 2. září 2007 jsme přinášeli neradostnou zprávu o tom, že se u Vodňan srazily dva osobní vlaky.

Zdroj: Drážní inspekce ČR, České dráhy, ČTK


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 2.2.2011 (10:08)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
05.02.2011 (21:06)  
Napadlo ně,jestly by aspoň částečně nepomohlo,pokud by Regionovi jezdily tak jak byly skonstruovány s nezakrytym výhledem pro cestující do předu. Sundat záclonky by bylo laciné opatřní a s psichologického hlediska i učinné.
04.02.2011 (16:58)  
Ok, já už sem se zpotil, že tím snad chcete říct, že je to v želzničním provozu běžné...

Uváděl jsem jen krajní možnosti, které pak samozřejmě zabzař neohlídá. Jinak byli i třeba piloti co se chtěli zabít (a to nemyslím teroristy), některým se to asi i cestujícími povedlo (EgyptAir)...
04.02.2011 (16:22)  
Honíte čarodějnice. Bezdůvodná jízda s vypnutým vl. zabezpečovačem je silně postihována, nehledě na to, že žádnej strojvedoucí snad není tak pitomej, aby úmyslně vypínal něco co i jeho samotného chrání.
04.02.2011 (13:24)  
Můžete to nějak rozvést?
04.02.2011 (12:14)  
....ani o úmyslném porušování předpisů (typu bezdůvodné jízdy z vypnutým zabzař apod.).

Vy asi netušíte jak to v reálném provozu chodí, že? Myslím, že jinak byste toto rozhodně nenapsal.
04.02.2011 (10:25)  
Nesouhlasím s komentářem, že zabzař eliminuje lidskou chybu na 0

Za prvé jsem nepsal na nulu, ale téměř. Psal jsem o provozní chybě (strojvedoucí, výpravčí/dispečer), nikoliv o špatně navrženém systému, technické závadě na trati/vozidle (typu pád mostu, prasklá náprava...), ani o úmyslném porušování předpisů (typu bezdůvodné jízdy z vypnutým zabzař apod.).

Dále si také myslím, že ETCS je v současnoti zcela nesmyslně předražen - minimálně vozidlová část.
04.02.2011 (10:02)  
Kryštof 1:Nic ve zlém,ale ty toho o provozu a o současné situaci na železnici moc nevíš,jinak bys nenapsal,to,co jsi napsal.Trend je takový...s co nejméně lidmi udělat co nejvíc práce a stále se to přitvrzuje.Jenže vlak není totéž co autobus.Jistě...D 3 byla už za první republiky a jezdilo se podle ní,jenže tenkrát bylo na trati mnohem víc zaměstnanců než teď,takže se dalo ještě leccos zachránit.Nechci omlouvat něčí profesní chybu(pokud se stala),ale jsem jednoznačně toho názoru,že v této "zázračné" přetechnizované době by snad mohla být jízda vlaku zabezpečena i jiným způsobem,než jenom,že fíra prodá jízdenky,ohlásí se dispečerovi...a pak se v SJŘ splete o několik řádků...a neštěstí je hned.
Pro ilustraci...před pár lety jsme vozili ranní Os z Brna do Oslavan a zpět.Kdo to zná,ví,že Ivančice-Oslavany je také D 3.Souprava 754 + 3 vozy + v závěsu 850+050. Po příjezdu do Oslavan bylo nutno ohlásit se dirig.dispečerovi,odvěsit HV,naházet si výhybky,objet soupravu,přivěsit HV,udělat zkoušku brzdy a opět se ohlásit...navíc se všechno zapisovalo do dopravního deníku.Bez pomoci vlakvedoucího by se něco takového vůbec nedalo stihnout.Na všechny tyto úkony bylo od příjezdu do odjezdu celkem 14 minut.
04.02.2011 (8:45)  
to: Martin Hochmann

Děkuji za faktický přínos k diskusi. Bohužel lidskému faktoru se železnice nevyhne.

Musím se ale opakovat, zaznělo zde, že D3 je kvůli šetření, není, tehdy ani dnes na to nebyly a nejsou peníze. Je jedno jestli je to vláda levice nebo pravice. Stačilo by aby se všem zvedly daně a není problém tady dělat ETSC a GPS pozic vlaku. Já jsem rád, že se obnovují alespoň hlavní tratě a přiznejme si, že mimo trasy Praha-Ostrava není obsazenost vlaků na 100% a nákladní doprava taky není v optimálních číslech, takže z hlediska ekonomiky bude rekonstrukce a obnova tratí vždy mrháním peněz.

Omlouvám, se že jsem stočil diskusi do ekonomiky ale některé komentáře pořád upozorňují, že je to kvůli šetření.

Nesouhlasím s komentářem, že zabzař eliminuje lidskou chybu na 0, to zařízení někdo navrhl a vyrobil, státní úřad má ručit za jeho bezchybnost a lidé za jeho obsluhu. Na této trati není výpravčí u vlaku ale ve vysílačce a někdo evidentě porušil základní pravidla a prostě si jen tak vyjel? Proč, že musí prodat pět lístků. Každá nehoda je tragická ale tvrdit, že kdyby tam bylo nejmodernější zabzař tak se nikdy nic takového nestalo je špatně. A svědčí o tom mnoho případů i ze západní ciziny.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
04.02.2011 (8:13)  
Martin Hochmann: ETCS není zabezpečení trati. Je to jen moderní způsob jak na vozidla dostat informace.
Však právě! To je nejslabší článek systému zabezpečovacích zařízení na české železnici. Stanice, tratě a přejezdy fungují na úrovni SIL4 (teď samozřejmě mluvím o těch koridorech), ale vlak, který po nich jede, se nechá „oblbnout“ mačkáním živáku.
…ale samotné zabezpečení je otázkou traťového zabezpečovacího zařízení a vlakového zabezpečovače.
ETCS je vlakový zabezpečovač.

Na lokálkách je to samozřejmě jiné. Radioblok snad bude krok správným směrem.
registrovaný uživatel Mr. T 
03.02.2011 (22:49)  
Je pravda, že je blbá náhoda, že to je zase na této trati. Lidský faktor může selhat, nikdo nejsme 100% a mělo by se s tím počítat... Provoz podle D3 je průšvih a ukázka šetření na naší železnci. Hold v poslední době je těch nehod nějak moc. Navíc tady máme medializaci...
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko