..: Problémy nejen v pražském uzlu :..

Babitron zpoždění, foto: Babitron.ic.cz Praha — Ať sedíte doma či stojíte ve vlaku, pravděpodobně sledujete, co se opět děje v pražském uzlu. Ráno kolem jedenácté hodiny praskl izolátor trolejového vedení v obvodu výhybny Praha-Vyšehrad. Došlo k jeho prověšení a doprava mezi Prahou-Smíchovem a hlavním nádražím byla zastavena. Dálkové vlaky na západ republiky spolu s některými osobními vlaky byly trasovány odklonem přes Prahu-Krč, přičemž spoje standardně výchozí ze smíchovského nádraží do Brna odjížděly z hlavního nádraží. Aby problémů a komplikací nebylo málo, kolem patnácté hodiny došlo k výpadku napájení staničního zabezpečovacího zařízení v Praze-Libni, čímž tato závada prakticky paralyzovala také celé Nové spojení. Na odstranění závady se již od podvečerních hodin nepřetržitě pracuje. Zatím však není znám termín dokončení a informace se budou dále upřesňovat. Většina dálkových vlaků směr Pardubice je odkláněna přes Nymburk, nebo je vedena odklonem přes Prahu-Malešice, či ukončena ve stanicích na okraji Prahy. Několik vlaků tak svou jízdu ukončilo v Běchovicích. Situace se však s postupem večera již zklidňuje.

Kapacita pražského hlavního nádraží byla téměř vyčerpána, vlaky odtud výchozí nabíraly zpoždění do všech směrů. Nejpostiženější byly v průběhu odpoledne rychlíky na Plzeň, které kvůli čištění a otáčení souprav jezdí do Libně, či Holešovic. Dle oslovených cestujících panoval na hlavním nádraží v Praze chaos a lidé přebíhali z jednoho vlaku do druhého, jelikož nevěděli, který pojede dřív. Chvílemi bezradní byli zaměstnanci informačního centra a vlakové čety, jelikož sami neměli dostatečné aktuální informace od dispečerů. Jak již bylo zmíněno, dopravní situace se již zklidňuje. Zpoždění v okolí Prahy již většinou nepřekračují 30 minut.

Aktualizace 20:25

V 19:13 došlo k plnému obnovení provozu, situace se tak v Praze již uklidnila, zpožděn je jen R 618 Chomutovka, který si veze 25 minut. Největších zpoždění dosahují rychlíky na trase Praha-Brno přes Kutnou Horu, rekordmanem je R 685, jehož zpoždění v Tišnově dosahuje téměř dvou hodin. Některé dálkové vlaky z Prahy směrem do Brna a Ostravy ještě jedou odklonem přes Lysou nad Labem a jejich zpoždění se pohybuje okolo třiceti minut. Situace na plzeňské trati se již také uklidnila, do Chebu za chvíli dojede poslední rychlík zasažený problémy v Praze. Na území ČR před chvílí přijel EC 344 Avala, který si veze zpoždění 80 minut ze zahraniční.

Situaci nadále sledujeme, v případě neočekávaných změn vás budeme informovat.

Zdroj: Babitron, iDNES.cz, České dráhy a cestující v terénu


Aleš Petrovský , Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Tomik791 Poslat mail autorovi | 24.1.2011 (19:25)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
27.01.2011 (13:30)  
for MZ: tady nejde o rozdíl mezi mým názorem a výsledkem z MV. Vy jste psal o normovém stavu. Zde konkrétně stav evidentně normový není a proto ta pomalá jízda již několik let. A nikoho z ČD ani SŽDC to netrápí. Pokud by mělo platit, že pomalá jízda je normový stav, tak pomáhej pánbůh.
27.01.2011 (10:14)  
Michal Drábek : no tak s tím švýcarským krizovým plánem ohledně obratů souprav apod. bych si nebyl zcela jíst. Vy jste zažil "mimořádnost" řešenou dle krizového plánu ... Já ano a po několika zmatených informacích staničního rozhlasu jsem se začal řídit vlastním rozumem pokud šlo o "náhradní" spojení ... nahradit autobusem desetivozové soupravy jedoucí mezi Baselem a Oltenem minimálně v intervalu 10 minut je vyloučeno ...

Jindy spočívalo mimořádné ukončení jízdy vlaku v hlášení strojvedoucího - stanice dálkově řízená - o jakési NAD do stanice XYZ. Dav se tedy vydal hledat avizovanou NAD a nakonec se přemístil na zastávku souběžné tramvaje, tou dojel do sousední stanice - žádná souprava tam nebyla a tak se čekalo na následující vlak jedoucí v taktu 30 minut ... Na tento vlak jsme mohli počkat v té stanici, kde předchozí vlak jízdu ukončil ...
Výhodou SBB (jiných společností) je, že jsou systémově provázáni s autobusovými dopravci, především POSTBUS, v rámci SWISS TRAWEL SYSTEM, jenže kapacita NAD je limitována volnou kapacitou dopravce v daném místě.
V létě se stala mimořádná událost na trati z Luzernu do Engelbergu ... srážka na přejezdu. Souprava byla poškozená, že nemohla jet zpátky. Zajištění NAD v Engelbergu poněkud obtížné, protože tam není kapacitní místní dopravce. POSTBUS tam nejezdí - všechno se tam doveze vlakem, místní dopravu zajišťuje jeden autobus ...

K té infrastruktuře - ono to nebude ideální, například energeticky kapacitní ohřevy výhybek ... co jistě není na 100 % to je dohlednost návěstidel na trati vlivem vegetace.

TTtrain : to co popisujete nebude zřejmě "kolejový ráj to na pohled", ale podstatné je, co vyleze při průjezdu měřícího vozu z chytrých přístrojů ... Vzhledem k tomu, že často průjezd měřícího vozu má za následek zavedení "pomalé", tak bych vašemu vizuálnímu zjištění nedával takovou váhu, jako tomu měřáku ...
Žádný traťmistr nestojí o pobyt ve státním sanatoriu se zamřížovanými okny a o totéž nemají zájem jeho nadřízení ... takže výsledek jízdy měřícího vozu respektují ...
26.01.2011 (13:45)  
acolmiztli:
Vy poskytujete službu, která není v pořádku, vy první musíte vědět. A přesně to je to, co ČD nedělají.
Svatá pravda. Méně korporátního pozlátka a více pokory.
Musím ocenit, že pan generální Žaluda v jednom rozhovoru připustil něco v tom smyslu, že ne vše funguje ideálně a že mají co zlepšovat.
registrovaný uživatel acolmiztli  mail  
26.01.2011 (11:47)  
Ono asi takhle: já ve službách pracoval skoro pět let, ať už to byla lékařská asistenční služba, recepce hotelu nebo přímý styk s korporátní klientelou. A samozřejmě, že k nepředvídatelnostem může dojít.

Příkladem: v pokoji se nekdo zeblil a není jisté, kdy bude vyčištěn pro hosta, který před vámi stojí a chce se ubytovat. Nemůžete říct, jak se věci mají, přesto tam nemůžete hosta nechat stát jako idiota a úplně nejhorší je mu něco slíbit v daný čas a pak to nemít hotové. Popřípadě to doplnit heknutím, že nevíte. Vy poskytujete službu, která není v pořádku, vy první musíte vědět. A přesně to je to, co ČD nedělají. Mne jako cestujícího absolutně nezajímá, jestli pod lokomotivu skočil sebevrah, jestli někdo ukrad kabel, jestli z nápravy upadlo kolo nebo jestli se nejede z jakéhokoliv jiného důvodu. Já v daný okamžik potřebuju dostat servis (nesmím někde mrznout o žízni), informace (ne že se budu někde pídit po zaměstnancích ČD nebo frajersky sjíždět babitron) a musím dostat náhradu (ikdyby podělanou propisku nebo proplacení jízdného...) ale vy bystebydleli v hotelu, kde vás nechají dvě hodiny čekat na recepci s tím, že nikdo nic neví, pak vás zásobili nesprávnými informacemi a ani vám nenabídli kávu a noviny? ČD poskytují služby jako kdokoliv jiný.

Podívejte se na aerolinky. Lufthansa se o vás v případě nenadálosti postará, Ryanair ne, pokud ho k tomu netlačí směrnice EU. Je smutné, že ČD se vyhýbají směrnicím EU s obratností, jaká se hned tak nevidí... Proč se tedy národní přepravce chová jako letecká nízkonákladovka a ještě hůř? Tohle je pro ostudu. SŽDC a ČD nechť si navzájem vyúčtují škody, jsou poskytovatelem a uživatelem podle smluvního vztahu, stejně jako cestující a ČD. Bohužel při podobných událostech je jediným bitým článkem cestující.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
26.01.2011 (11:39)  
Pavel Z:
Když už, tak je vždycky lepší informovat všechny než nikoho (což je tak nějak současný stav, že). Nejlepší je samozřejmě selektivně informovat přesně ty, kterých se daná informace týká, což je o něco náročnější na organizaci i na schopnosti příslušného software řešení.
Nicméně nikdy nevíte, jestli zrovna v tom vlaku, kam četě ta sms dojde a myslíte si, že jim ta informace bude k ničemu, nesedí někdo, kdo zrovna tím zrušeným vlakem chtěl jet (a to i pokud by tamvtom vlaku být neměl, děje se leccos). A takhle ta četa dostane sms a až se tamten člověk bude ptát tak mu to řeknou a ušetří se telefonát na dispečera.
Další věc ovšem je, že by dispečeři měli o všem informovat aspoň někoho na nádražích, kdo pak informace zprostředkuje cestujícím, vyvěsí na infotabule, rozhlásí rozhlasem… V současnosti se zřejmě neděje ani to (popřípadě je personál např. na Praha hl.n. totálně neschopný, protože informace jím podávané byly, podle toho co jsem tady zjistil, skoro k ničemu).
26.01.2011 (11:03)  
Jak to tak tady čtu, zase je krásně vidět, jak se věci na dráze (infra i dopravce) mají.
Hromadná SMS četám je dobrý nápad, který dokazuje, že rozumní lidé se v branži stále zuby nehty drží. Jen tak dál!

Ukazuje se ovšem, stejně jako v kauze sněhová kalamita, že
naprosto selhává management drážních informačních systémů - tedy jejich koncepční návrh, jakož i koordinace práce programátorů. V nich bych problém neviděl - jde jen o to, co se po nich chce, a zda se tyto požadavky bezhlavě nemění pět minut po dvanácté.
26.01.2011 (10:58)  
Miroslav Zikmund:
Ona snad není ve stavu odpovídajícím normám ? To je docela vážné obvinění ...
Blahopřeju, zahnal jste mě do úzkých s pojmy :-).

Ve stavu odpovídajícím normám nejspíš infrastruktura bude, byť nevěřím, že na 100%.

Já jsem měl na mysli stav infrastruktury, kdy je všechno na svém místě a v takovém stavu, jak bylo naplánováno. Samozřejmě, kromě nějakého běžného opotřebení, které nesnižuje kvalitu plnění GVD, a sem tam nějaké drobnosti typu jednoho rezervního koštěte místo dvou předepsaných. Tedy žádné desítky na přejezdech pojížděných denně osobní dopravou a podobně. Buď postupně zabezpečovat (za rozumnou tržní cenu!) nebo postupně rušit.

V krizových plánech jsou popsány právě nové obraty vozidel a personálu (v hodinovém taktu je samozřejmě vše jednodušší) a pokyny, jakému autobusovému dopravci volat, kde budou autobusy parkovat apod. Možná i, co se má říci cestujícím, ale nejsem si teď jistý.
registrovaný uživatel bobík 
26.01.2011 (10:02)  
mohac:jo-tak to je...http://blisty.cz/art/56922.html
registrovaný uživatel mohac 
26.01.2011 (7:43)  
a) 21.stoleti - mobilni internet, z babitronu vytahnu vic informaci, nez mi dokaze z pracovniku ceske drahy, at uz Ceske drahy nebo SZDC kdokoliv sdelit. Me nezajima co odeslo, proc to odeslo, kam to odeslo a kdo za to muze, me zajima jak se dostanu do cile cesty a jestli nemam zvolit jinou alternativu nez vlak, k tomu potrebuju vedet co se bude dit. Kdyz vlakova ceta rika, ze za chvili pojedou, vypravci rika ze nepojedou a pojede rychlik z Nemecka a na info rikaji ze mam jit na osobak ze zadnej rychlik neprijede a nakonec nejede nic = komunistickej bordel, absolutni neschopnost = pokud nebudu muset, tak vlakem jen tak nepojedu (bohuzel pro spoustu lidi neexistuje alternativa) a to by cheli aby jim prvni tridou jezdili byznysmeni hahaha.

b) Plzen hlavni nadrazi, Os na Zdice odjezd 18:17, stojime, nejedeme, 18:30 prijde pruvodci ze budeme mit asi 10 minut sekyru (!!) ze je porucha na lokomotive a nejde topeni (to slysim poprvy, ze by neco takovyho vubec resili), nejaci panove v oranzovych mundurech chodi dokola kolem masiny, 18:55 vymena lokomotivy, 19:00 odjezd. To mi chcete rict, ze nikdo nekontroluje jestli je souprava schopna odjezdu pred tim, nez nastane jeho cas? To jako strojvedouci neprezkousi masinu, pruvodci neprojde vagony, kolotuk (prominte jestli nekoho urazim, neznam jiny vyraz pro tuto profesi) nezkontroluje jestli jsou ok podvozky? To jako trvalo 40 minut, nez jim doslo ze by meli vymenit masinu (na nadrazi v Plzni jich vzdycky stoji dost)? To jako nemohli poslat nahradni soupravu? = komunistickej bordel, absolutni neschopnost.

Podobnych pribehu je na ceske draze (=koleje, vlaky a vsechno kolem v CR) dennodenne dost. Me nezajima jak si organizujou praci a jak si dojednavaj smlouvy s dodavateli sluzeb. (evidentne naprosto spatne) Me zajima ze na me jako na zakaznika naprosto hazi bobek. Kdyz by se takhle chovala normalni firma, tak bez milosti krachne.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
26.01.2011 (6:31)  
for MZ: „Kdypak se dožijeme normového stavu infrastruktury? Ona snad není ve stavu odpovídajícím normám ? To je docela vážné obvinění ... až budete mít chvilku, sedněte do vlaku a vyražte po 220, směrem na jih. Ve Střezimíři se zvedněte, postavte se na představek posledního vozu a chvíli se dívejte na koleje za vlakem. Pak dejte vědět, jestli je to, co uvidíte "normový stav". Přeji pěkné pokoukání.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko