..: České dráhy objednaly posledních 8 jednotek CityElefant :..

ČD 971.061 v schématu Najbrt, Lipník nad Bečvou, foto: Dennis Hübsch Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 25.1.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
26.01.2011 (11:39)  
acolmiztli > i kdyz to neni zadnej zazrak, na nasich kolejich je to porad vyrazny nadstandard - vsak vetsina zakazniku vnimala pozitivne i jeho nasazeni na dalkove trasy, kam primarne urcen neni. A ja se nedivim, protoze pokud si muzu vybrat, zda stravit par hodin v ne zrovna cistem kupe vozu starsim nez ja (v "optimalnim" pripade plne obsazenem) nebo v zanovnim slonu se vzduchovym vypruzenim, samostatnymi sedackami a nizkopodlaznim nastupem predsuvnymi dvermi, je volba jasna.

Jak je ale krasne videt z nasi diskuse, "nostalgia ultras" se stale nechteji smirit s jinou myslenkou nez "kozenka na vecne casy a nikdy jinak" - a bohuzel jejich kriklavost je videt mnohem vice, nez bezneho cestujiciho, ktery se novy vlak uvita s myslenkou "konecne", ale nahlas nerekne nic.
registrovaný uživatel acolmiztli  mail  
26.01.2011 (11:23)  
řeknu Vím jeden fakt, mlj otec má potíže s páteří a je obézní, navíc velmi vysoce postavený a je zvyklý na svůj komfort. Potřeboval se dostal z Ostravy a čirou náhodou se svezl zkušební jízdou CE a nemohl si to vynchválit a celou dobu, kdy jsem ho vyzvedával na nádraží nadšeně vyprávěl, jak úžasný vlak že to je...

Asi to taky nebude tak špatné vozidlo
26.01.2011 (10:25)  
Ja jezdim elefantem casto a vzdy jsem za hojnost svetla rad. Nekdy jedu pozdeji R tvorenym 843 a jeho pripojnymi a mdle pritmi je tam jak v hrobce. Pritom je zvlastni, ze v elefantu pravidelne tvrde usnu, zatimco v 843 ne :) Ale to muze byt mym biorytmem.
Cili elefanty muzou mit chybu, ale osvetleni za ni ja nepovazuju.
A k patrum - budte radi, v lete je z toho aspon videt pres PHS, z nizkopodlazniho je za oknem akorat beton jak v metru.
26.01.2011 (2:18)  
Myslím tuto konstrukci http://zpravodajstvi.olomouc.cz/images/clanky/13759_6_0507174703.jpg
Bdt je dle mého názoru takové nijaké. Každopádně ho vidím raději než mutantí Bmto.
Skoda ze Bp(Bdt) jsou jen do 120Km/h. Bdmtee s GP200 je v tomto ohledu jina liga. (Ovsem ty "reko" sedacky jsou spatny vtip, hnusne...)
registrovaný uživatel tarten 
25.01.2011 (22:54)  
Busman: Ale přeci jen má dvoupatrová jednotka (konkrétně CityElefant) kapacitu 310 míst, často jezdí zdvojená, tedy 620 míst - a to už jsou 3 čtyřčlánkové Flirty (660 míst).

Není Flirt jako Flirt. Nízkopodlažní Flirt pro Land Bahn GmbH: 58,178 m, 182 sedadel (včetně klapaček a 1. třídy). Trojitý 174,5 m, 546 sedadel. No jen aby to bylo pro české zadečky dost pohodlné, jistě to nebude nic na štreky do Ústí... A s "odveřením" je na tom také hůř než ešus, holt daň za hodně sedadel.
http://www.stadlerrail.com/media/uploads/factsheets/FLIRT_BLB_D.pdf
Jestli by se to do Běchovic nacpalo nevím jistě, ale řekl bych, že jo.

Protože tzv. S-Bahn není u nás segregovaný, držel bych takt na 30 minutách s kapacitními spoji.
Půlhodinové intervaly nejsou žádný S-Bahn. "Šinkansenové" desetiminutové jsou mnohem lepší, sice rychlíkům dost překáží, ale zjevně to u Prahy trochu jde. Čtvrthodina je asi tak ještě rozumný kompromis.
registrovaný uživatel Honza  mail  
25.01.2011 (22:51)  
quido.speedy : No, jestli jsou to ty co u 1. generace škatulí, tak pořád na sedačky tybu Bdtčko nemají.
registrovaný uživatel Honza  mail  
25.01.2011 (22:49)  
Mr. T: tvrdší a tvrdší a menší a menší.
Jediné co je na B(d)t špatné je ta výška a neblokované dveře, jinak na tom je všechno super. Akorád bych natřel ty police, vyměnil okna a nemělo by to chybu.
Elefanty bych nechal jen v okolí Prahy a na takové vzdálené kouty jako je Děčín byly ideální 460ky, nebo právě klasiky.
25.01.2011 (22:48)  
Souhlas. Nejpohodlnější sedačky jsou v Bp (tzn. také v 842/843, krakenech a první generaci CE)
registrovaný uživatel Mr. T 
25.01.2011 (22:40)  
Honza: Plně souhalsím s Bdt. Někomu se to nemusí líbit, ale co se týká pohodlnosti sedaček, tak na ně jen tak něco nemá. A řekl bych, že pokrok v technice jde stále dopředu, ale v podobě sedaček se vydáváme špatnou cestou. Bohužel co si dopravce objedná dostane. Ale sedačky jsou tvrdší a tvrdší... Z mého pohledu jsou nejpohodlnější sedačky v Bp.
25.01.2011 (22:38)  
Busman: k délce nástupišť, SŽDC na budoucnost myslí, přeci "S ešusy na věčné časy". Když jsem si u rychlodráhy Praha - Kladno přečetl o délce nástupišť 170 metrů kvůli předpokládanému nasazení dvojic třívozových jednotek 471, tak jako první vysvětlení mne napadla akorát demence autora. Nebo když pročítám jiné projekty SŽDC a jako vozidlo je tam opět uvažován pouze třívozový ešus a na něj je počítáno vše, délka nástupišť, přepravní kapacita a z toho počet vlaků, intervaly atd.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko