..: České dráhy objednaly posledních 8 jednotek CityElefant :..

ČD 971.061 v schématu Najbrt, Lipník nad Bečvou, foto: Dennis Hübsch Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 25.1.2011 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
27.01.2011 (13:39)  
Stejně jako jezdí Desiro v Rakousku celou štreku Linz - Salzburg, tak může jet i CE celou štreku do Pardubic nebo Ústí. Tomu, kdo cestuje až do těchto měst, slouží jako alternativa i mnohé jiné vlaky, které si může vybrat a přestoupit až ve finální fázi. Pokud pojedu třeba do už docela vzdálených Chvaletic či přelouče, tak je třeba mít spíše solidní návaznosti rychlých spojů versus pomalé vlaky tak, aby tedy dálkoví cestující mohli jet třeba přes Pardubice nebo Kolín pohodlně. Když tohle bude, tak všechno ostatní jsou jen zástupné problémy pro to si kopnout do CE a nevidět přitom, že problém cestujícího je ten, že volí otrocky couradlo na vzdálenost, která se už selským rozumem jezdí jiným vlakem.

na venkovských relacích sice moc lidí nepojede, ale nějaká hluchá místa v "zemi nikoho" mezi sídly má skoro každá trať. Nicméně provozně mi přijde dobré tyhle dlouhé vlaky držet.
27.01.2011 (13:21)  
tarten: Při další generaci patráku u nás by neškodilo se také zamyslet nad průjezdným průřezem, ve kterém to má jezdit. A jestli by přecijen nešel ten patrák vymyslet tak, aby ho lépe vyplňoval. Už jen kvůli místu na zavazadla nahoře.
Doporučuji s tím zamýšlením začít u sebe. Vzít si kinematický obrys, namalovat si do něj řez 471-kou (nebo naopak), a pak špekulovat dál.
V některých úsecích jezdí ešus na nějakou výjimku (a myslím se to zrovna týká směru z Prahy na sever).

Honza
CE jsou na příměstskou dopravu. Ano to jsou, pochopil bych to opravdu v okolí té Prahy na takovou tu rychlou krátkou výměnu lidí, kde by v tom člověk nemusel trpět tak dlouho, ale nasazovat to na takové štreky jako do Pardubic, nebo do Ústí, to opravdu ne!


hasitobur to už naznačil, já se přidám: Opravdu musíte jezdit z Prahy do Pardubic Elefantem?
(já si to párkrát zkusil, pravda, na trochu netypickém sedadle :-), a žádné újmy jsem nedošel)

a co když pojedu do Cerhenic, tak určitě tam z Prahy pojedou nějaké zaměstnanci, to mají jezdit přes Kolín a dávat peníze na víc?
Nějak nedokážu sledovat tok vašich myšlenek. Proč by měli jezdit do Cerhenic přes Kolín?
Jak by tedy měla podle vás vypadat doprava třeba na pardubické trati? Kam až mají jezdit elefanti? A co má jezdit dále? Zkuste nastínit vaše nápady.
registrovaný užívateľ Mr. T 
27.01.2011 (11:34)  
Honza: No to půlení by nebylo moc rozumný. Pamatuju se, jak se přestupovalo na Ústí v Roudnici, takže raději ať jezdí slon celou trasu. Navíc tam není riziko zpoždění a jezdí to většinou na čas, tedy moje zkušenost, když jedu na Kralupy. Ale nejlepší je přes den 2x CE a večer solo CE. Na 171 to tak funguje.
27.01.2011 (9:09)  
Astartoth: Ne, ty ne, myslel jsem tato patra:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/db/db026.html
Honza: Já tvrdím že je vhodnější většinu dne jezdit s dvojslonem a pak se sóloslonem, nevím jestli pětivozový slon není zbytečný, ale budiž. Radši bych ho ale s drobnými úpravami interiéru viděl na nějaké meziregionální lince (to čemu Němci říkají RE a my rychlík). S využitím 1. třídy těžko říct, na tratích kde jezdí 100% vlaků s 1. třídou se využívá dost slušně, trať 171 mezi ně patří teprve nově, tak uvidíme.
27.01.2011 (8:40)  
Tomáš Kraus: stara patra to jako ty ctyrdilne housenky? Myslel jsem, ze u nas se rusily pro naprostou shnilost konstrukce, nemcum teda vydrzely vic?
registrovaný užívateľ hasitobur  mail  
27.01.2011 (6:59)  
Honza > Samozřejmě že i do těch vesnic u Kolína někdo pojede. Můžeš mi ale ukázat vhodnější soupravu než je CE?
Proč mám půlit dlouhá ramena (Praha - Ústí) a půlku jezdit s jednou soupravou a druhou půlku jinou soupravou stejně dimenzovanou? Říká Ti něco ekonomika provozu? Budu totiž potřebovat více vozidel, více strojvedoucích, více průvodčích, protože ty vozidla nebo lidé budou v té obratové stanici zbytečně stát a nebo tam budu muset udělat nějakou vatu na obrat a stejně budu muset po určitou dobu platit více lidí. A to vůbec neberu do úvahu, že cestující musí zcela zbytečně přestoupit a také tím budu prodlužovat jízdní dobu.
registrovaný užívateľ Honza  mail  
27.01.2011 (0:28)  
Tomáš Kraus: no pokud si dobře pamatuji, tak ten 6 vozový žabák jezdil právě do Berouna, tak ten 5 vozový slon by se tam uživil. Teď je také otázka, jak moc se využívá 1. třída, když už se musí platit. A byly a pořát jsou 3 vozové žabáci. Hlavně na městské lince.
Apropo, budu se hned likvidovat i 452, které jsou přece jen o chlup novější? A zrušit hned žabáky, které jsou asi 2 roky po generálce je taky škoda.
27.01.2011 (0:03)  
Honza: No, 6-vozové žabáky... ty jezdily výhradně na trati 171, kde vyhovovaly svou kapacitou (i když někdy taky ne, ten dvojslon je lepší, naopak na pozdních večerních spojích jezdily celkem prázdné, tam je zase lepší jednoslon) a trať jim vyhovovala sklonovými poměry a vzdáleností zastávek - kdyby to mělo jezdit na Benešov, byl by dost problém s jízdními dobami. Tudíž mě moc nenapadá žádná stejnosměrná trať, kde by se vozidlo typu šestivozový žabák uplatnilo. Snad něco na severní Moravě, ale nevím jak moc tam jezdí ta pětivozová tornáda plná.
registrovaný užívateľ Honza  mail  
26.01.2011 (23:48)  
Jinak také bych byl zvědav na nějakou 5 vozovou dvou motorovou verzy CE. Aspoň pár jednotek co by nahradilo 6 vozové žabáky, které už jak jsem nedávno zjistil neexistují. Takové 3, 4 by stačily.
registrovaný užívateľ Honza  mail  
26.01.2011 (22:23)  
Tomáš Kraus : Jé, to s tím tornádem jsem myslel, že tam ten vysoký nástup neudělá takovou komplikaci, když se tam bude "propouštět" méně lidí, než je potřeba v okolí Prahy. A ve zbytku trasy se ten slon moc nevyužije. Taky v úseku Roudnice - Kralupy nejezdí každou hodinu, v určité doby je to omezené a z Kralup do Prahy bývá doplněn půlhodinový takt.
P.S.: Kde má tornádo 1. třídu :-)
Taky se musí brát - 4ka na kola minimálně v jednom vloženém voze.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko