Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.
Zdroj: České dráhy
na venkovských relacích sice moc lidí nepojede, ale nějaká hluchá místa v "zemi nikoho" mezi sídly má skoro každá trať. Nicméně provozně mi přijde dobré tyhle dlouhé vlaky držet.
Doporučuji s tím zamýšlením začít u sebe. Vzít si kinematický obrys, namalovat si do něj řez 471-kou (nebo naopak), a pak špekulovat dál.
V některých úsecích jezdí ešus na nějakou výjimku (a myslím se to zrovna týká směru z Prahy na sever).
Honza
CE jsou na příměstskou dopravu. Ano to jsou, pochopil bych to opravdu v okolí té Prahy na takovou tu rychlou krátkou výměnu lidí, kde by v tom člověk nemusel trpět tak dlouho, ale nasazovat to na takové štreky jako do Pardubic, nebo do Ústí, to opravdu ne!
hasitobur to už naznačil, já se přidám: Opravdu musíte jezdit z Prahy do Pardubic Elefantem?
(já si to párkrát zkusil, pravda, na trochu netypickém sedadle :-), a žádné újmy jsem nedošel)
a co když pojedu do Cerhenic, tak určitě tam z Prahy pojedou nějaké zaměstnanci, to mají jezdit přes Kolín a dávat peníze na víc?
Nějak nedokážu sledovat tok vašich myšlenek. Proč by měli jezdit do Cerhenic přes Kolín?
Jak by tedy měla podle vás vypadat doprava třeba na pardubické trati? Kam až mají jezdit elefanti? A co má jezdit dále? Zkuste nastínit vaše nápady.
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/zahranicni/db/db026.html
Honza: Já tvrdím že je vhodnější většinu dne jezdit s dvojslonem a pak se sóloslonem, nevím jestli pětivozový slon není zbytečný, ale budiž. Radši bych ho ale s drobnými úpravami interiéru viděl na nějaké meziregionální lince (to čemu Němci říkají RE a my rychlík). S využitím 1. třídy těžko říct, na tratích kde jezdí 100% vlaků s 1. třídou se využívá dost slušně, trať 171 mezi ně patří teprve nově, tak uvidíme.
Proč mám půlit dlouhá ramena (Praha - Ústí) a půlku jezdit s jednou soupravou a druhou půlku jinou soupravou stejně dimenzovanou? Říká Ti něco ekonomika provozu? Budu totiž potřebovat více vozidel, více strojvedoucích, více průvodčích, protože ty vozidla nebo lidé budou v té obratové stanici zbytečně stát a nebo tam budu muset udělat nějakou vatu na obrat a stejně budu muset po určitou dobu platit více lidí. A to vůbec neberu do úvahu, že cestující musí zcela zbytečně přestoupit a také tím budu prodlužovat jízdní dobu.
Apropo, budu se hned likvidovat i 452, které jsou přece jen o chlup novější? A zrušit hned žabáky, které jsou asi 2 roky po generálce je taky škoda.
P.S.: Kde má tornádo 1. třídu :-)
Taky se musí brát - 4ka na kola minimálně v jednom vloženém voze.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.