..: České dráhy objednaly posledních 8 jednotek CityElefant :..

ČD 971.061 v schématu Najbrt, Lipník nad Bečvou, foto: Dennis Hübsch Praha — Přesně dle očekávání skončilo další výběrové řízení Českých drah na pořízení nových vozidel. V tendru na dodávku osmi patrových souprav pro Moravskoslezský a Středočeský kraj uspěla ostravská Škoda Vagonka. Ta do jara 2013 dodá po čtyřech kusech CityElefantů do jednotlivých krajů, kde budou obsluhovat tratě Praha – Benešov u Prahy a Ostrava – Mosty u Jablunkova (– Čadca). Celková cena zakázky činí 1,75 miliardy korun a bude z 40 % spolufinancována Evropskou unií z regionálních operačních programů. Celková cena je tak sice vyšší, než byl původní předpoklad, na druhou stranu je pořizovací cena jedné soupravy nižší, než při posledním kontraktu na patnáct jednotek tohoto typu. Celkem by měly České dráhy nakonec vlastnit 83 souprav CityElefant, postupně objednaných ve čtyřech sériích. Součástí tohoto kontraktu budou i sankce za provozní neschopnost strojů – ta je na místě vzhledem k dlouhodobým problémům dopravce udržet větší množství strojů v provozu, což připustil pro iDnes i samotný generální ředitel ČD Petr Žaluda. Výrobce se ohrazuje; dle generálního ředitele Škody Transportation Josefa Bernarda jsou elefanty bezproblémové. „Vezměte si jako příklad poslední sněhovou kalamitu, to nebyla odstavená jediná jednotka,“ brání Bernard vítkovický výrobek.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 25.1.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
22.02.2011 (18:15)  
Honza no, a asi bohužel nikdy nebudou

No vidíte, opět zbytečný pesimismus.
http://www.zelpage.cz/zpravy/8073
registrovaný uživatel Honza  mail  
28.01.2011 (18:56)  
hasitobur: no, a asi bohužel nikdy nebudou
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
28.01.2011 (17:18)  
Honza > Jasně, s tímto souhlasím. Ale zatím takové jednotky nejsou a tak se musí dělat nějaké kompromisy.
registrovaný uživatel Honza  mail  
28.01.2011 (16:06)  
hasitobur: ano, souhlasím, že můj návrh není nejlepší řešení, ale jak udělat, aby ešus neztrácel využítí v úseku kde jede málo lidí, kdy by ho mohli využít jinde. Na to by byly konečně nějaké ty malé elektrické jednotky, které by mohly v méně využité doby tu linku trhnout. Ostatně moc dobře si pamatuji jak jezdil 1. grafikon téhle "nové koncepce" na 3 párech Lovosice - Ústí 810 a stačilo to bohatě. A v nějakých večerních hodinách jezdí 810 směrem na Prahu celá léta dodnes. Nebo poslední spoj z Ústí do Roudnice co jede peršing a 3 Bdt kvůli 2 lidem +/-.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
28.01.2011 (6:37)  
Honza > V podstatě žádný vlak není úplně rovnoměrně využitý. A to hlavně v osobní dopravě. Já jsem ale hlavně reagoval na to, kdy jsi napsal, že u Ústí by stačila 460 místo 471, což jsou vozidla v podstatě o stejné kapacitě a ve výsledku nic neušetříš.
registrovaný uživatel Honza  mail  
28.01.2011 (2:36)  
George_Couser: aha, já jsem zapomněl, že tornádo je jediný vysokpodlažní vlak u nás.
registrovaný uživatel Honza  mail  
28.01.2011 (2:35)  
hasitobur: né, půlit ramena nehodlám, jen, že celá trasa je nerovnoměrně využitá.
Mr. T: Navíc tam není riziko zpoždění a jezdí to většinou na čas, tedy moje zkušenost, když jedu na Kralupy.
Jako že když se něco potento u jednoho úseku, tak kdyby to bylo rozdělené tak by měl zpoždění i ted druhý a takhle když to jede v celku tak ne? To asi nebyla dobrá úvaha. Navíc když tornádo odpočívalo a tím pádem i vyrovnávalo zpoždění hodinu v Děčíně a 20 minut v Roudnici a škatule, nebo do nedávna ještě žabák 13 minut v Ústí a něco kolem čtvrt hodiny na Masaričce, tak teda nevím kde je větší pravděpodobnost zpoždění.
registrovaný uživatel Mr. T 
27.01.2011 (19:55)  
Já jsem ešus na malý sonečko (chybí mi...) zkoušel a jel jsem Praha - Pardubice a vyzkoušel i Praha - Ústí a jediný co mi vadilo byly dlouhé pobyty např. v Kralupech... Jinak to byl relax. Ale takhle nejede nikdo. Já to jel pouze, protože jsem chtěl někam jet na malý sonečko a vyzkoušet ešus. Samozřejmě přes den. V noci by mě štvalo to světlo...

Jinak s tím v současné době najedu nejvíc kilometrů na 171.
registrovaný uživatel Sim 
27.01.2011 (17:23)  
Jestli on nekdo nechtel skudlit a nejel na "maly" sonecko :-)
registrovaný uživatel MaF 
27.01.2011 (14:29)  
Aleš Liesk: V některých úsecích jezdí ešus na nějakou výjimku.
Nějaké podrobnosti by nebyly? Prosím :-)
Díky.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko