..: ČD se zbavují nepotřebných budov :..

Přestavba stanice Borovany, foto: Michal ŠimekČeské Budějovice — České dráhy se snaží modernizací vozů, zvýšením standardu ve vlacích IC/EC či objednávkou motorových vozů Regio–Shuttle RS1 pro regionální dopravu konečně zatraktivnit cestování po železnici a zvýšit jeho kulturu. Zároveň se ale pomalu připravují na prodej nepotřebných nádražních budov, které jsou díky uzavřeným pokladnám a mnohdy i čekárnám ze strany ČD nevyužívané a tak chátrají. Budovy by byly podle plánů nabízeny za jejich odhadní cenu a o koupi by údajně měli mít největší zájem jejich současní obyvatelé, kteří jsou v těchto budovách nájemníky. Ti by ale chtěli po drahách zvýhodněnou cenu; dopravce se tomu však brání a nemá v úmyslu nikoho zvýhodňovat. Jednou z možností je také prodej budov obcím, které připouštějí, že současný stav budov není dobrou vizitkou obce ani pěknou „vstupní branou“. Na nákup však nemají finanční prostředky, v krizové situaci by se jich prý však ujaly za nulovou cenu.

Prodej budov se nejvíce týká trati z Českých Budějovic do rakouského Gmündu na úseku do pohraniční stanice České Velenice a to v Nové Vsi, Borovanech a Jílovicích. Trať byla v roce 2009 elektrifikována a po její rekonstrukci již nejsou zastávky obsazovány výpravčím. České dráhy tudíž nemají pro budovy žádné uplatnění. Zavírání pokladen a čekáren se však mnohým cestujícím nelíbí, otázkou tedy zůstává, jestli je dnes při cestování po železnici nezbytné využívat čekáren nebo by měla být cesta omezena jen na nástup, samotnou jízdu a výstup. I přes tento způsob cestování by se ale čekárny hodily, zejména v případech, kdy mají vlaky zpoždění, k tomu navíc prší nebo sněží a jediným úkrytem před tímto nepříznivým počasím je jen skleněný přístřešek, pod který se při větru stejně déšť dostane. V létě se z něj pak stává skleník poskytující jen pramalý stín. Druhou stranou mince je, že v mnohých nádražních budovách se shromažďují bezdomovci. I z tohoto důvodu se osud mnohých nádraží pomalu naplňuje…

Zdroj: Český rozhlas


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 28.1.2011 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
30.01.2011 (17:01)  
Michal Šimek:
Tak to se omlouvám, netušil jsem, že mám počítat s blbostí větší než obvyklou.
Nebo se snad drží pokladna na Hradech kvůli přestupům na bus?
29.01.2011 (23:17)  
Ad Michal Šimek: No právě :-(
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
29.01.2011 (19:21)  
KK: ano, jsou případy, na které se to nehodí :-)
Ale vezměte si třeba tohle:
*rodina se tam přestěhuje i s babičkou, která je v důchodu
*rodina, kde žena je na mateřské a ještě dlouho bude
*někdo pracující většinu času z domova (spisovatel, programátor…)

Ale možných dobrých využití je víc, stejně tak to může být dobré místo pro provozovnu, třeba pro ordinaci praktického lékaře… Pak může mít čekárnu pro pacienty i pro cestující :-D (no trochu přehnané, ale dalo by se to rozvést do rozumné varianty)
29.01.2011 (11:39)  
Systém prodeje nemovitostí dcerou ČD - RSM mi připadá jako špatně připravená estráda a hlavně zlatý důl pro některé činovníky. Zajímavé by bylo porovnání, jaké režijní náklady RSM má a kolik vydělá.
...dopravce se tomu však brání a nemá v úmyslu nikoho zvýhodňovat. Pokud se bude dopravce takto chovat, těžko něco prodá.
FRK
29.01.2011 (10:57)  
ekoter:
Mám dotaz pro zasvěcené - proč v Borovanech není obsazeno a v Nových Hradech je?
Jako člověka denně využívajícího 199 v celé délce mě tato otázka napadá pravidelně. V dnešní době by neměla smysl žádná pokladní na celé 199, ale v Borovanech je alespoň víc cestujících, než v Hradech.
29.01.2011 (10:54)  
Martin Jarath: Ale, ale, od tebe bych takovou dezinformaci nečekal. :) V Hradech skončil výpravčí po elektrizaci stanice ČV a po jejím zJOPování. Nějakou dobu byla jedinou osobou na 199 pokladní v Borovanech, před pár měsíci přesunutá do Hradů. Jediný význam, který pokladní v Hradech má je význam sociální.
registrovaný uživatel Kakov 
29.01.2011 (8:35)  
R.U.R.:
ale zase duchodcum bude chybet ta investice na koupi te budovy a pracujici clovek zase nemuze trcet doma kvuli par korunam
podnikatelto je už uplně to je uz uplne mrtve, protoze ten si spocita, ze mu to vynese +/-0
29.01.2011 (0:39)  
Ad Martin Jarath: Díky, a jak dlouho tam ještě bude?
registrovaný uživatel Honza  mail  
28.01.2011 (23:17)  
Myslel jsem, že veškeré stavby a zařízení tratí patří SŽDC, ne ČD.
28.01.2011 (23:16)  
Ekoter:
Na Hradech ještě slouží výpravčí.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko