České Budějovice — České dráhy se snaží modernizací vozů, zvýšením standardu ve vlacích IC/EC či objednávkou motorových vozů Regio–Shuttle RS1 pro regionální dopravu konečně zatraktivnit cestování po železnici a zvýšit jeho kulturu. Zároveň se ale pomalu připravují na prodej nepotřebných nádražních budov, které jsou díky uzavřeným pokladnám a mnohdy i čekárnám ze strany ČD nevyužívané a tak chátrají. Budovy by byly podle plánů nabízeny za jejich odhadní cenu a o koupi by údajně měli mít největší zájem jejich současní obyvatelé, kteří jsou v těchto budovách nájemníky. Ti by ale chtěli po drahách zvýhodněnou cenu; dopravce se tomu však brání a nemá v úmyslu nikoho zvýhodňovat. Jednou z možností je také prodej budov obcím, které připouštějí, že současný stav budov není dobrou vizitkou obce ani pěknou „vstupní branou“. Na nákup však nemají finanční prostředky, v krizové situaci by se jich prý však ujaly za nulovou cenu.
Prodej budov se nejvíce týká trati z Českých Budějovic do rakouského Gmündu na úseku do pohraniční stanice České Velenice a to v Nové Vsi, Borovanech a Jílovicích. Trať byla v roce 2009 elektrifikována a po její rekonstrukci již nejsou zastávky obsazovány výpravčím. České dráhy tudíž nemají pro budovy žádné uplatnění. Zavírání pokladen a čekáren se však mnohým cestujícím nelíbí, otázkou tedy zůstává, jestli je dnes při cestování po železnici nezbytné využívat čekáren nebo by měla být cesta omezena jen na nástup, samotnou jízdu a výstup. I přes tento způsob cestování by se ale čekárny hodily, zejména v případech, kdy mají vlaky zpoždění, k tomu navíc prší nebo sněží a jediným úkrytem před tímto nepříznivým počasím je jen skleněný přístřešek, pod který se při větru stejně déšť dostane. V létě se z něj pak stává skleník poskytující jen pramalý stín. Druhou stranou mince je, že v mnohých nádražních budovách se shromažďují bezdomovci. I z tohoto důvodu se osud mnohých nádraží pomalu naplňuje…
Zdroj: Český rozhlas
R.U.R.
ma sice pravdu, že to může být rodina i s babičkou a tak dále,
jenže tím se nám diametralně snižuje počet možných zájemců....
takže ja s Vámi v tomto plně souhlasím
Dva dny bývalo ovšem zavřeno, zpravidla sobota/neděle, kdy byla čekárna zavřená. Podobně když se čerpala dovolená, tak tam nikdo nebyl ...
To už se tam může v dohodě s obcí v rámci obecně prospěšných prací "zaměstnávat" nějaký nezaměstnaný a v dohodě se SŽDC zajistí v zimě úklid peronů od sněhu...
Bohužel mentalita mnohých tuzemců je taková, že budou ničit. Na rozdíl od SBBska, kde jsou na odlehlejších místech taky opuštěné prostory, ale čekárna je otevřena po dobu 24 hodin denně - je tam jízdenkový automat, funguje tam WC s tekoucí studenou, někdy i teplou vodou, jednou za den tam přijede uklízecí šmudla, nikdo nic neničí ...
Jiný kraj, jiný mrav ...
FRK
A co jsem koukal, tak to nenabízejí zase úplně nesnestitelně draze… Ale třeba ty fotky jsou tam dost k ničemu a popisy nic moc, líp by udělali, kdyby to prodávali přes nějakou normální realitku.
- Jak daleko je na dráhu?
- Ta parcela leží hned u trati.
- To je krásné.
- Na nádraží je to zkratkou přes les hodinku a půl.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.