Praha — V závěru loňského roku rozbouřila zdejší vody informace, že Ministerstvo dopravy zahájilo z podnětu Správy železniční dopravní cesty řízení o rušení sedmi lokálních tratí. Dnes můžeme hovořit o malém úspěchu pro zájemce o zachování provozu na těchto tratích. Drážní úřad nevyhověl podání navrhovatele a odmítl formálně zastavit dopravu na třech tratích: z Mostu do Lovosic, z Čelákovic do Mochova a z Bošic do Bečvár. Podle Drážního úřadu není možno formálně zastavit dopravu na tratích, na kterých se počítá alespoň se sezónním provozem. Toto rozhodnutí poněkud zaskočilo SŽDC. Drážní úřad totiž respektuje tu skutečnost, že i když na tratích není pravidelný denní provoz, kdokoli se na ně může po splnění určitých podmínek vydat. Pouze sezónní provoz není tedy důvodem k zastavení dopravy. Tratě jsou zahrnuty v Prohlášení o dráze pro grafikon 2010/2011 a tudíž musí být ze zákona dostupné k provozu.
Mluvčí SŽDC Pavel Halla komentoval rozhodnutí Drážního úřadu: „Žádné z těch rozhodnutí není pravomocné, s největší pravděpodobností se proti nim odvoláme. Náš záměr je správný a má oporu v legislativě,“ a věří, že Ministerstvo dopravy, které je v dané záležitosti odvolacím orgánem, jim vyhoví. Faktem je, že Správě železniční dopravní cesty jdou spolupůsobící instituce a firmy „vstříc“ — některé krajské úřady zrušily objednávku osobní dopravy ve veřejném zájmu a nebo ji na daných lokálkách vůbec neobjednaly, ČD Cargo se stáhlo z lokálek ohrožených zrušením… Nechme se tedy překvapit, jak celá záležitost dopadne a kdo oporu v zákoně skutečně má.
Zatím je rozhodnuto o zrušení tratě Bruntál – Malá Morávka. Zde už se jen čeká na nabytí právní moci rozhodnutí.
Zdroj: ČT 24
o Čelákovice - Mochov http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/A914810E-FDA0-4B06-9A35-9F267D74AAF3/0/preruseniMochov.pdf
o Čížkovice - Obrnice http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/2F567775-F673-4D7E-8F07-4DF2F0138D9E/0/preruseniObrnice.pdf
o Čejč - Uhřice u K. http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/6A167ACD-9A05-4751-99FE-916EF663B2DE/0/VV_Cejc.pdf
o Libochovice - Račiněves http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/85521964-FF56-436A-8745-AF281BDFFE0C/0/VV_Liboch.pdf
o Královec - Žacléř http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/5C6E04AA-AC76-4C77-84D8-A84E66D4DB12/0/VV_Kralovec.pdf
Zatím zájem není o Kralovice u R. - Mladotice http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/8BBEC1A9-122F-4C7F-9AC8-72EAEB5FA0B2/0/VV_Kralovice.pdf
o Aš – Aš státní hranice http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/E47B83CC-7FFE-4B9E-AF0A-F5B703CA9184/0/VVAsZweckverband.pdf
ani o Hrušovany n.J. - Hevlín http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/5E8AB802-DD4F-4737-B817-D55E7FB1A02B/0/48hrusovany.pdf
U trati Protivec – Bochov probíhá řízení o změně na vlečku http://www.du-praha.cz/drurad/2011/970_vyhlaska.pdf
O trati z Bošic do Bečvár jsem nic nenašel.
A co třeba pronajmout to za 1 Kč na 20 let a v případě, že soukromník ukončí činost, tak je povinen majetek vrátit státu. Stát by neměl žádné náklady na údržbu, řešil by soukromník a teprve až v případě neúspěchu soukromníka by přišlo na řadu trhání kolejí.
Jinak objemnější náklady, jako jsou třeba transformátory se dají vézt i autem. M 474 003 - kolik myslíte že se tam těch transformátorů denně, týdně, ročně doveze aby se kvůli tomu vyplatilo držet a udržovat trať??
A docela rád bych viděl, jak se zástupy soukromníků perou o naše lokálky....
ja si myslim, ze je to dobrej napad, premyslel jsem o tom, hned jak tam zkousel jezdit unipetrol. (apropo UNI tam uz nejezdi??)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.