..: Tři ohrožené lokálky zatím nezrušeny :..

M 262.0209, Bělušice - Sinutec, 5. 6. 2010, foto: Chary Praha — V závěru loňského roku rozbouřila zdejší vody informace, že Ministerstvo dopravy zahájilo z podnětu Správy železniční dopravní cesty řízení o rušení sedmi lokálních tratí. Dnes můžeme hovořit o malém úspěchu pro zájemce o zachování provozu na těchto tratích. Drážní úřad nevyhověl podání navrhovatele a odmítl formálně zastavit dopravu na třech tratích: z Mostu do Lovosic, z Čelákovic do Mochova a z Bošic do Bečvár. Podle Drážního úřadu není možno formálně zastavit dopravu na tratích, na kterých se počítá alespoň se sezónním provozem. Toto rozhodnutí poněkud zaskočilo SŽDC. Drážní úřad totiž respektuje tu skutečnost, že i když na tratích není pravidelný denní provoz, kdokoli se na ně může po splnění určitých podmínek vydat. Pouze sezónní provoz není tedy důvodem k zastavení dopravy. Tratě jsou zahrnuty v Prohlášení o dráze pro grafikon 2010/2011 a tudíž musí být ze zákona dostupné k provozu.

Mluvčí SŽDC Pavel Halla komentoval rozhodnutí Drážního úřadu: „Žádné z těch rozhodnutí není pravomocné, s největší pravděpodobností se proti nim odvoláme. Náš záměr je správný a má oporu v legislativě,“ a věří, že Ministerstvo dopravy, které je v dané záležitosti odvolacím orgánem, jim vyhoví. Faktem je, že Správě železniční dopravní cesty jdou spolupůsobící instituce a firmy „vstříc“ — některé krajské úřady zrušily objednávku osobní dopravy ve veřejném zájmu a nebo ji na daných lokálkách vůbec neobjednaly, ČD Cargo se stáhlo z lokálek ohrožených zrušením… Nechme se tedy překvapit, jak celá záležitost dopadne a kdo oporu v zákoně skutečně má.

Zatím je rozhodnuto o zrušení tratě Bruntál – Malá Morávka. Zde už se jen čeká na nabytí právní moci rozhodnutí.

Zdroj: ČT 24


Vlad Poslat mail autorovi | 12.1.2011 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
13.01.2011 (22:09)  
MIRO:
A co třeba pronajmout to za 1 Kč na 20 let a v případě, že soukromník ukončí činost, tak je povinen majetek vrátit státu. Stát by neměl žádné náklady na údržbu, řešil by soukromník a teprve až v případě neúspěchu soukromníka by přišlo na řadu trhání kolejí.
registrovaný uživatel MIRO  mail  
13.01.2011 (19:52)  
Těžko srovnávat jablka z hruškama, myslím tím JHMD a například Mochov nebo Jemnici. Jsou tratě, kde je potenciál návštěvníků vetší, jinde menší. JHMD má samozřejmě navrch tím, že jako jedna z mála v ČR je úzkorozchodná a v poměrně hodně akraktivní lokalitě.
Jinak objemnější náklady, jako jsou třeba transformátory se dají vézt i autem. M 474 003 - kolik myslíte že se tam těch transformátorů denně, týdně, ročně doveze aby se kvůli tomu vyplatilo držet a udržovat trať??
A docela rád bych viděl, jak se zástupy soukromníků perou o naše lokálky....
13.01.2011 (16:22)  
Právě na příkladu JHMD se ukázalo, že to jde, toho se z nábřeží nejvíc bojí. Trať do Mochova zůstat musí, na Sibiři se sice přepravují obrovské transformátory vzducholodí, ale v našich končinách to zatím není zvykem, ale mohl by jí odkoupit ČEZ.
registrovaný uživatel Ferro 
13.01.2011 (15:29)  
Může mi někdo vysvětlit, k čemu je dobrá trať 233? Nerejpu, jen se ptám.
dopisovatel nebo člen ŽP MirKo 
13.01.2011 (14:35)  
Ono by stačilo kdyby "tyhle" tratě stát přenechal soukromníkům. Já bych jako státní nechal dráhy celostátní a některé významnější regionální a zbytek prodal. Jako dobrý příklad je JHMD. Ale je vůbec taková vůle? Asi ne.
13.01.2011 (13:24)  
Skoro to vypadá, že DÚ nechce mít "špinavé" ruce, tak to papírově hodili na MD, které zamýšlený úkon dokoná.
13.01.2011 (0:37)  
Nebyl by špatnej nápad tamtudy brát náklad, ale ona ta trať je cik cak a nahoru dolu, a vůbec technickej stav tý trati už není zrovna dobrej. Myslím, že můžeme být rádi že to unese 810ku, natož nákladní vlak. Vezl jsem se tam v létě v rámci myslím "švestkové dráhy", nebo jak se to jmenuje, a chvílemi jsem měl pocit že se udrncám k smrti :) Ale tak je to asi na všech lokálkách tohoto typu.
registrovaný uživatel Kakov 
12.01.2011 (19:19)  
no tohle by se pri trosce dobre vule dalo uskutecnit ihned a pomerne lehce.....

ja si myslim, ze je to dobrej napad, premyslel jsem o tom, hned jak tam zkousel jezdit unipetrol. (apropo UNI tam uz nejezdi??)
12.01.2011 (13:56)  
To jo ale lehke rict ale horsi to provest co???
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko