..: Škoda Transportation podala námitku proti nákupu railjetů :..

Škoda Transportation chce u ČD prosadit výlučně vlastní vozidla, foto: ŽelPagePraha — České dráhy mají problém. Přesně dva týdny poté, co státem vlastněný dopravce oficiálně prezentoval záměr odkoupit šestnáct vysokorychlostních netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort, zasáhla do procesu společnost Škoda Transportation s námitkou k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Největší tuzemský výrobce kolejových vozidel tak učinil těsně před termínem, kdy mohly České dráhy nákup souprav definitivně podepsat. Dráhy teď musí do 15 předložit vyjádření, na jehož základě se stěžovatel dále bude moci obrátit na ÚOHS. Případné uznání námitky ze strany úřady by přitom pro ČD velmi pravděpodobně znamenalo konec nadějí na výhodný nákup nových souprav, s jejichž pomocí chce dopravce čelit nastupující konkurenci v dálkové dopravě.

Informaci o nekompromisním postoji Škody Transportation přinesl deník iDNES.cz, který již dříve upozorňoval na nevoli, s jakou se majoritní výrobce kolejových vozidel v Česku k nákupu „railjetů“ stavěl. Načasování stížnosti k ÚOHS na konec června navíc dostává ČD do komplikované situace: přesně ve čtvrtek totiž oficiálně vyprší opce, kterou rakouské ÖBB získaly na nákup posledních 16 z celkového počtu 67 souprav Viaggio Comfort. Vedení drah podle deníku bude usilovat o prodloužení konečného termínu pro rozhodnutí za horizont 15 dnů, v nichž musí antimonopolní úřad vydat stanovisko.

21. století v Ostravě - railjet a Škoda 109E, Czech Raildays, Ostrava 16.6.2009, foto: Richard Weber Nejnovější vývoj v dlouhé kauze nákupu netrakčních jednotek Siemens vrhá nově světlo na dlouhodobě velmi nadstandardní vztahy Českých drah a Škodovky, kterou některá česká média dokonce označují za dvorního dodavatele kolejových vozidel pro státního dopravce. Sympatie drah k produktům skupiny Škoda dokládají nejen velmi specifické zadávací podmínky řady výběrových řízení, ale i tvrzení náměstka generálního ředitele ČD Antonína Blažka při vyhlašování výročních cen ACRI v roce 2010, podle kterých dráhy jednoznačně preferují vozidla české produkce před nákupem ze zahraničí.

V případě Škody Transportation přitom motivy za snahou překazit nákup railjetů nejsou zcela průhledné, neboť výrobce v současnosti nenabízí ani nevyvíjí adekvátní alternativu pro dálkovou dopravu. Samotná Škodovka přitom ve svém podání k ÚOHS argumentuje především nevhodností souprav Viaggio Comfort pro české tratě, kde nebudou schopny využít svou konstrukční rychlost; paradoxně stejně jako lokomotiva řady 380 z produkce Škody Transporation.

Zdroj: iDNES


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 29.6.2011 (11:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 14 15 16 17 18      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
28.06.2011 (18:43)  
Těm nenažraným, hamižným, plzeňským veverkám nestačí, že jim už tak padá do klína většina zakázek? Směju se jim do očí... Sami by nic podobného vyrobit nedovedli a pouhý návrh by opět trval dekádu. A pak zase prototypy, zkoušky, ohraná písnička. Doufám, že to AMÚ smete ze stolu a být dopravcem, zaměstnám právníky, najdu nějakou polodíru v zákonech a budu Škodu soudit o poslední trenky...

MY CHCEME JEZDIT V KVALITNÍCH VLACÍCH, NE V POKUSNÝCH ŠUNTECH ANI ZA CENU, ŽE JSOU ČESKÉ!
28.06.2011 (18:40)  
To jsou skety v té Škodovce.....jako by měli co nabízet ČD na tzv.vlaky vyšší kvality....jestli tím myslí rychlíkovou verzi 471 (City Elefantů)tak to je pěkná ubohost....už sem se těšil ,že budu jezdit do Ostravy něčím kulturnějším.....
registrovaný uživatel M 
28.06.2011 (18:32)  
Vlastne jeste jedna otazecka (trosku to souvisi s tou konspiraci) - proc se to vlastne jeste nepodepsalo. Dnes je 28.cervna a dneska se to asi podepsat nemeli. Takze jim zbyvaly dva dny.
Prijde mi to jako kdyz na letisti mam byt v 10:00, pricemz autobusy tam jezdi kazdych pet minut a trva to 10 minut. Kdyz si odjezd necham na 9:50 (nebo 9:45) a tomu autobusu se neco stane, tak letadlo nestihnu a pritom jsem nechal ujet predchozich deset spoju:(
28.06.2011 (18:32)  
a co si k sakru škoda myslí? nikdy nevytvořila žádné vozidlo,které by se aspoň trochu railjetům rovnalo. Jenom čechy připravila o šanci konečně jezdit komfortně.
D-: to je zkrátka konec všeho
registrovaný uživatel M 
28.06.2011 (18:11)  
aron vs Luxian
No, rozhodne mi to jako sci-fi neprijde. Jak moc realny zaklad tahle konspirace ma nevim, ale nejak sokujici mi teda neprijde...

O co Skoda tu namitku opira? I kdyby to bylo "nevhodne", tak to snad neni problem v ramci konkurencniho boje, ne? Jestli CD kupuji zbytecnou vec, tak o to by se snad mel starat spis vlastnik, ne? To podani by melo byt na necem postaveny (treba, ze nebylo VR nebo neco cokoliv). Vi nekdo?

Ten hlavni "argument" mne ale rozesmal. Kdyz pominu, ze tady mame soupravu pro 230, ze tady mame vagony pro 200, tak by mohla byt celkem sranda, kdyby Siemens pak nahodil namitku, ze CD kupuji lokomotivu, jejiz potencial se v Cesku nevyuzije a navic je drazsi, nez jim vyrabena alternativa (coz se u netrakcnich jednotek asi rict neda)

Ale jinak jsem samozrejme na strane Skody - vzdyt je to prece CESKA firma a ty mame mit vsichni nejradeji:-)
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
28.06.2011 (18:09)  
Jo, jo, aneb jak říkával jeden z mých dědů, blahé paměti: Kde bychom už dneska asi byli, kdyby si lidé nedělali schválnosti, podrazy, kdyby spolu neválčili...
28.06.2011 (18:01)  
Tak ale tohle je skutecne svinstvo, nerekl bych, kdyby meli vyrobeny o neco drazsi ekvivalent, ktery by si ted mohli akorat vystavit do kopriv, ale takhle? Jako by nestacilo, ze je Skoda chranenym dodavatelem elektrickych vozidel.
registrovaný uživatel pek 
28.06.2011 (17:56)  
Luxian >
když se děje toto a každý den jen další a další nejen úplatkářský bordel a špinavosti, tak pomalu začínám věřit, že nikdo nedoletěl z koule dál než na orbitu kolem ní
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
28.06.2011 (17:52)  
Aleš Petrovský: "...hned bych to zapracoval nějakým způsobem do výběrových řízení a Škodovka už by si v česku neškrtla..."
Pokud byste to udělal, obratem (nebo třeba v poslední den podávání nabídek) by Vám to ŠT napadla, neb byste takovýmto zadáním porušil § 6 zákona 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách: "Zadavatel je povinen při postupu podle tohoto zákona dodržovat zásady transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace." Šikovný technik ČD by si ale při příští soutěži mohl pohrát s definicí technické specifikace na požadované stroje...
28.06.2011 (17:48)  
Ty Railjety koupit musíme, konečně se na našich kolejích objeví kvalitní vlak. Sice peníze za nákup odtečou do zahraničí, ale aspoň si za ně koupíme kvalitní výrobek.
  1 ... 14 15 16 17 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko