..: Sanační práce na trati A s úplnou výlukou provozu :..

Souprava metra 8171M, SN, foto: Vítek_VPraha — Již dříve jsme vás informovali o několika přerušeních provozu pražského metra, konkrétně na linkách A a C z důvodu sanací výhybek ve stanicích Náměstí Míru a I. P. Pavlova, kde probíhala i výměna pražců. Tyto činnosti nebyly poslední, neboť v termínu 28. až 30. září 2012 proběhnou na trati A výlukové práce s úplným přerušením provozu metra. Práce samotné budou probíhat na několika místech zároveň a využije se tak dopravní kapacity pro jízdy služebních vlaků mezi pracovními místy a depem Hostivař. Náhradní doprava bude zajištěna posílením povrchové dopravy, zejména tramvajových linek.

Práce samotné se soustředí na kompletní sanace výhybek ve stanicích Náměstí Míru a Dejvická, dále sanace kolejových betonů v mezistaničním úseku Dejvická - Hradčanská a další průběžné práce spojené i s budoucím napojením úseku V. A do Motola. Již nyní, stejně jako při předchozích dvou výlukách, probíhají nezbytyné přípravné práce na dotčených místech. Konkrétně jde o odklonění VKV dvoulinky, v Dejvicích pak následuje výměna přívodní kolejnice na koleji 2a, demontáž smyček LZA, odpojení a snesení návěstidla u výhybky č.2, stejně jako výměna pražců, atd. Metro bude zastoupeno náhradní tramvajovou linkou X-A v intervalu 5 minut, která bude vyjíždět z Podbaby a kopírovat linku A po stanici Staroměstská a dále přes Národní třídu a Karlovo náměstí pokračovat přes Náměstí Míru a Strašnickou. Změněno po dobu výluky bude vedení i linek tramvají 5, 11, 24 a 36 stejně jako autobusů 111, 125, 196, 223, 263, 266, 329, 364 a 366, které se prodlouží ke stanici Želivského, odkud bude zajištěn přestup na tramvaje. Dle vyjádření dopravního ředitele pražského dopravního podniku Ladislava Urbánka se na výlukových pracích v metru bude podílet zhruba 70 pracovníků a náklady dosahnou 6,1 milionu korun a nebudou poslední.

Zdroje: DPP, ŽelPage


Vítek_V | 24.9.2012 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


26.09.2012 (10:59)  
474.003: spojka na NM je udělaná dobře, však se na ní při povodních otáčelo od JP len taký rachot. Z tohoto pohledu "blbě" je 0. kolej na ZE.
To, že odbočka (vlastně "přímá" :-)) ze SR taky "nikdy nebude" je též trochu rezolutní postoj. Ohledně rozvoje sítě se předem dá vyloučit jen poměrně málo věcí. Kdo třeba před 30 lety tušil o metru v Letňanech či na Černém Mostě (když tam v podstatě nebyla ještě ani ta sídlišťata)?

Bezobslužný obrat se využívá (byť ne neustále), šéf tamtudy jezdí domů, tak občas povídá, jak se zastaví a koukne se na pár obratů. A někdy zas povídá "dnes ne-e, dneska ne" (pfc)
25.09.2012 (23:00)  
M 474 003: Samozřejmě jsem myslel, že se přes výhybky dá jet 80, když se nejede odbočkou, to jinak samozřejmě na strašnické zdržuje. A pakliže se tam opravdu ta odbočka nikdy nepostaví, pak ano, je postavena naprosto hloupě :)

Jinak teda k bezobslužnému obratu (jestli to někoho zajímá) jsem našel jednu zmínku na stránce http://www.mhdcr.biz/metro/zabezpecovaci_zarizeni.htm a to, že se v současnosti provádí ve stanici Dejvická, no a pak na wikipedii http://tinyurl.com/cwmrx26 (respektive tam uvedený zdroj).
25.09.2012 (14:18)  
Odbočka céčka nebyla na Pražského povstání, ale na Pankráci (zbyly tam po ní dva slepé tunely bez kolejí), a neměla vést do Modřan, ale do Lhotky a Písnice.
Slepá kolej a kolejová spojka na Pražském povstání od začátku sloužily jako nouzová odstavná kolej pro případ výluky, soudruzi tehdá považovali Nuselský most za nejslabší článek trasy.
Stavba dalších spojek na áčku a béčku je reálná, ale až po dokončení železničních alternativ za obě trasy - rychlodráhy na letiště a Nového spojení 2.
registrovaný uživatel Bean 
25.09.2012 (14:16)  
M 474 003: tak jasně, ale s tím kraválem na stavědle bych byl taky opatrnější. O tolik hlučnější Strašnická než Smíchov či Butovice taky není.

Ono by toho bylo potřeba, ale teď nejsou peníze na důležitější věci. Já bych toto téma nechal radši pro koně, ten má větší hlavu.
25.09.2012 (9:51)  
Strašnická měla být odbočka do depa a Skalka v tomhle místě vůbec neměla být, trať měla vést do Hostivaře. Zrovna tak na Pražského povstání ta jedna nešťastná kolej je pozůstatek po přípravě na odbočku do Modřan. Na kusou kolej na Strašnické se osobní 5 vozová souprava nevejde a výhybky rychlost omezují, navíc dělají strašný randál který je slyšet nejen na stavědlo ale i na distribuční transformovnu a obsluha nemůže spát. Dobře jsou vyřešeny Holešovice, tam se vejdou 2 soupravy. Výhybky by byly potřeba z obou stran Nuselského mostu-například, pokud byly problémy se zatékající vodou, trasa C stála skoro celá. Kdyby se dalo "otáčet" na obou můstcích a na muzeu C, to by mělo při mimořádnostech velký význam, protože vždy alespoň z jedné strany do centra by se dalo jezdit. Při pádu do kolejiště například na Malostranské dnes nejezdí úsek Náměstí Míru až Dejvická což při náhradní dopravě na povrchu je problém. Stavba výhybek připadá v úvahu až při totální rekonstrukci metra, to už my řešit nebudeme. Stejně by mně zajímalo, zda takové stavby jako metro budou fungovat 500 let jako Karlův most. Snad by to někdo na základě nějakých výpočtů dovedl předpovědět.
registrovaný uživatel Bean 
24.09.2012 (17:56)  
M 474 003: Já bych s tímhle názorem souhlasil jen z části. Je pravda, že Strašnická je kapitola sama pro sebe. Nicméně si člověk musí uvědomit, že tyto stanice (téměř všechny) plní i svou praktickou úlohu. Ať už jde o noční odstavování elektrických souprav, pásmový provoz při MÚ, nebo pro přejezd služebních vlaků mezi 1 a 2 TK o přepravní výluce. Zrovna pro tento účel je Strašnická z pohledu SPT velice příjemná.

Ondruch, ono nezáleží jen na LZA, ale také co umí staniční zabezpečovací zařízení.
24.09.2012 (12:26)  
I když, co si pamatuji, byly na lince C výluky, kdy byl provoz ukončen na Pankráci a tam také není obratiště, jen kolejová spojka a taky se to zvládalo. Mám naopak pocit, že všemožně pohozené výhybky a spojky pak plní celkem neocenitelnou pomoc v případě nějaké poruchy, nehody nebo jiné výluky tak, že metro může jezdit alespoň v nějakém úseku a nezatížit tak celkově povrchovou dopravu. Rychlost v tunelech neomezují, když se zrovna nepoužívají a holt se musí jednou za čas opravit.
Jediná zvláštnost je opravdu ta Strašnická, která byla plánována jako rozvětvení linky A. Nicméně zatím jsem všude našel, že se s tím nějakým způsobem počítá, proč si M 474 003 myslíte, že tomu tak nebude?
24.09.2012 (11:20)  
Problematické by to otáčení na Náměstí Míru ani nijak zvlášť nebylo. Není to tak dávno, co se takhle otáčel každý vlak na Skalce, i teď tak některé zastavují. Navíc odpadá odjezd soupravy do obratiště (i když teda LZA by měla umět i tohle sama - neví někdo, jestli se to opravdu používá?), což by mohlo být zdržením. Takhle strojvedoucí jen přejde na druhý konec sourpavy, popř. tam již může čekat další, takže v časově vypjaté situaci by se tím mohl provoz naopak i urychlit. Nicméně na áčku nejsou tak krátké intervaly, aby to zdržovalo ostatní vlaky, na céčku by mohl nastat problém a soupravy by se v takové situaci asi začaly štosovat v tunelech :)
24.09.2012 (11:15)  
Při stavbě metra byly výhybky vždy umístěny na konečné, s nějakými mimořádnostmi se nepočítalo. Jak se konečné posunovaly, tak přibyly další výhybky. Takže dneska jsou výhybky tam, kde je provoz nevyžaduje a naopak. Na trase A jsou výhybky nejblíže centru na Náměstí Míru, a to ještě orientované tak, že otáčení od stanice Jiřího z Poděbrad je problematické, muselo by se jezdit k jedné nástupištní hraně. Naprosto zbytečné jsou výhybky na Želivského, na Strašnické jsou úplně pro zlost, plánovaná odbočka nebude nikdy postavena. Současné provedení tunelů neumožňuje postavit výhybky třeba na Můstku, to by vyžadovalo několikaměsíční výluku. Takže každá mimořádnost je problém. Já si myslím, že to Praha zvládne, většina lidí pojede autem, za minulého režimu to byl větší problém, MHD jezdila narvaná a náhradní doprava za metro nestíhala. Tenkrát zpravidla vyjely Ikarusy a posunovaly se v dopravní zácpě. Při pádu do kolejiště zpravidla vyjely několik minut potom, co byl provoz metra obnoven.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko