..: Vánoční dárek? České dráhy: Ano, máme zájem o railjety! :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegisPraha — Již letos na jaře jsme vás informovali, že České dráhy hodlají jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek. Později nás generální ředitel Českých drah Petr Žaluda informoval na přednášce FD ČVUT o tom, že přímo jednají s ÖBB o převzetí celkem šestnácti souprav railjet, které rakouský dopravce převzít nechce. Již dříve jsme přinesli informaci o tom, že transakce bude velmi záležet nejen na schopnosti Českých drah zafinancovat ji, ale zejména na tom, jestli bude možné soupravy nakoupit přímo od ÖBB bez výběrového řízení. Nyní, na konci roku, nabral děj rychlý spád.

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavian Před několika desítkami hodin jsme přinesli informaci, že ÖBB definitivně posledních 16 souprav nepřevezmou a ve středu v odpoledních hodinách potvrdil na rozhlasové stanici ČRo1 Radiožurnál generální ředitel Českých drah, že jejich zájem o tyto soupravy trvá. (Nutno také podotknout, že dle moderátora pocházejí jeho informace z jistého železničního webu a ŽelPage byla první, kdo o tomto zájmu informoval včetně případné kupní ceny.) Z diskuze dále vyplynulo, že jedna souprava by vyšla ČD na zhruba 271 milionů korun (38,7 milionů za vůz), načež bylo potvrzeno, že celkových 4,5 miliardy korun za všech šestnáct souprav by v roce 2011 nemělo být pro České dráhy problém, pokud se jim to celkově ekonomicky vyplatí.

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis HűbschV případě úspěchu by tak všechny mezinárodní dálkové spoje ČD byly vedeny výhradně soupravami zcela nových vozů. Dále v pořadu zaznělo, že generální ředitel Žaluda byl začátkem prosince spolu se dvěma náměstky jednat s rakouskou stranou ve Vídni. Hlavním bodem jednání bylo, zda–li je dle právních norem možné nakoupit tyto vlaky přímo od ÖBB. Na jednu stranu sice na takovéto podmínce už kdysi padl zájem o vozy Bimz německých drah, na stranu druhou se tentokrát jedná o jiný případ. Zatímco "Bimzy" nešlo jen tak koupit přímo, protože nebyla zajištěna nejnižší možná cena a později muselo být vyhlášeno VŘ, které skončilo fiaskem, protože jeden uchazeč požadoval neakceptovatelnou cenu a druhý nevhodné vozy; v tomto případě byly railjety (což je obchodní značka pro soupravy Siemens Viaggio Comfort) řádně vysoutěženy ÖBB a případný odkup Českými drahami by měl tedy mít garantováno, že se jedná o nejnižší možnou nabídku. V každém případě bude zajímavé, jak tento nákup dopadne a doufáme, že neskončí neúspěchem jako v případě ojetých vozů.

Zdroj: Český rozhlas Radiožurnál


JiříK. | 23.12.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   
27.12.2010 (16:10)  
Pokud by se toto povedlo, tak bych to viděl jako když lékařsky potvrzená neplodná žena porodí krásné miminko.
FRK
27.12.2010 (15:37)  
Děsný je, že pořízení jednoho vagónu RJ by vyšlo na cca 39 mio, humanizace čtvrt století starých enderáckých vagónů předpokládá cenu kolem 23 mio za vagon.
Tady jako objednavatel snad nemusím přemýšlet ani minutu.
27.12.2010 (13:38)  
Celkem fajnové počteníčko výměny názorů.

Já bych se ovšem držel především tohoto textu ve zprávě :

Z diskuze dále vyplynulo, že jedna souprava by vyšla ČD na zhruba 271 milionů korun (38,7 milionů za vůz), načež bylo potvrzeno, že celkových 4,5 miliardy korun za všech šestnáct souprav by v roce 2011 nemělo být pro České dráhy problém, pokud se jim to celkově ekonomicky vyplatí.

Takže když se to ČD ekonomicky celkově nevyplatí - třeba se ukáže potřeba zakoupení dalších lokomotiv, které zatím nejsou v plánu nákupu (380) nebo nutnost rekonstrukce stávajících lokomotiv (15x, x3x), aby mohly být RJ použity ...

Protože nějaký nástřel mezistátních spojů na období jízdního řádu 2011/2012 už existuje - ty mezistátní spoje se dělají s daleko větším předstihem než vnitro, tak už dneska by ČD musely mít představu, zda se tyhle soupravy dostanou do zahraničí + z toho vyplývající vyrovnávky KEV ...

Aby se nestalo, že ČD nějak vykouzlí potřebné tintili, koupí 16 souprav a začnou mít problémy jednak "co s nimi", jednak "kam je dát" ... než se bude vědět "co s nimi" ... a bude "čím je tahat" ...
A "čím je tahat" nevyřeším technicky přes noc ...
27.12.2010 (13:23)  
že to sem vůbec píšete? zdá se někomu, že se někdy bude něco opravdu nakoupovat? jen o pár míst nad tímto článkem je další článek o nových vozech - a v něm je "zase" zpráva o zrušeném výběrku. To nové výběrko zase dopadne jako vždy.. nic se nedohodne. apokud ano, někdo to napadne u antimonopolního, nebo pro ochranu soutěže.. a zase nic..

ani ty články nečtu.. člověk se namlsá, pak zklame a porád dokola...
registrovaný uživatel bugear 
27.12.2010 (0:12)  
@SYN: Pokud TED nepovažujete za autoritativní zdroj, proč ne. Já ho zaň ovšem s dovolením považovat budu.
26.12.2010 (21:58)  
Dnes se už stejně vyrábějí jen vlaky bez tendrů,takž jde nejspíš o něčí opici.
registrovaný uživatel rpet  mail  
26.12.2010 (19:46)  
covece M, nevim. snad jen to, ze 3.1. je pondeli, a to bude jeste 99% anglanu ozratych? nic mene ten datum neni podstatny tak, jako je podstatna ona zmena - uz tak je to natural na ?1.23/l a nafta dokonce za ?1.26... to jest docela drsne.
registrovaný uživatel M 
26.12.2010 (19:37)  
Pro osvezeni pameti, kdo zacal s opci:-) Neni to tedy vylozene prvni zminka o opci, ale tenhle autor s tim zacal mavat jako s necim svatym...
Railpic (23.12. 23:04)
Z rozhovoru Žaludy a dalších zpráv je jasné, že se nejedná o žádný výprodej u Siemense, ale právě a jen o využití opce OBB.

Tentyz autor pak napsal i: Jediné vysvětlení je, že netušíte, co to je opce. Tím jsme asi měli začít.

Namitky vice autoru, ze je smesne debatovat o podminkach (nebo dokonce pokladat treba otazky typu "potahne to taurus nebo 380"), protoze nikdo nevi, jak ta smlouva stoji, pak byly "odpovidany" stylem nastudujte si, co je opce...
Paradoxni je, ze jsem byl zesmesnovan jakozto "opcni analfabet", ackoliv ja jsem toto slovo vubec do diskuse nezavedl a dokonce jej vicemene ani nezminil. Jedine me uziti slova "opce" v jakekoliv podobe, ktere predchazelo odbornym vykladum a prednaskam pro nedouky bylo tohle: "k prebirani opce se to stocilo asi az v diskusi".

Takze jsem jsem nikdy o opci nepsal, ale presto jsem bulik, protoze ji nerozumim. Nerozumim ani rozmnozovani blahovicniku, takze pokud to nekdo chce vysvetlit a napsat, ze jsem bulik, tak mu to usnadnim:-) Sice o tom neni rec, ale pro mne za mne:-))
26.12.2010 (19:08)  
Jinak teda ještě toto: kdyby ČD získali 16 railjetů a obnovili tím celou dálkovou flotilu,tak co sakra dělají OBB s těma jednapadesáti?:-) Jako respekt pro ně!
26.12.2010 (19:02)  
M: jo,no já zas nerad chodím do bistrovozu na přihřívanou rybu za 350,jen aby se vydělalo na němcích:-) Ale to je jiná diskuze. Jinak souhlas se SYNem. Asi je to moudrý syn:-)
  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko