..: Vánoční dárek? České dráhy: Ano, máme zájem o railjety! :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegisPraha — Již letos na jaře jsme vás informovali, že České dráhy hodlají jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek. Později nás generální ředitel Českých drah Petr Žaluda informoval na přednášce FD ČVUT o tom, že přímo jednají s ÖBB o převzetí celkem šestnácti souprav railjet, které rakouský dopravce převzít nechce. Již dříve jsme přinesli informaci o tom, že transakce bude velmi záležet nejen na schopnosti Českých drah zafinancovat ji, ale zejména na tom, jestli bude možné soupravy nakoupit přímo od ÖBB bez výběrového řízení. Nyní, na konci roku, nabral děj rychlý spád.

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavian Před několika desítkami hodin jsme přinesli informaci, že ÖBB definitivně posledních 16 souprav nepřevezmou a ve středu v odpoledních hodinách potvrdil na rozhlasové stanici ČRo1 Radiožurnál generální ředitel Českých drah, že jejich zájem o tyto soupravy trvá. (Nutno také podotknout, že dle moderátora pocházejí jeho informace z jistého železničního webu a ŽelPage byla první, kdo o tomto zájmu informoval včetně případné kupní ceny.) Z diskuze dále vyplynulo, že jedna souprava by vyšla ČD na zhruba 271 milionů korun (38,7 milionů za vůz), načež bylo potvrzeno, že celkových 4,5 miliardy korun za všech šestnáct souprav by v roce 2011 nemělo být pro České dráhy problém, pokud se jim to celkově ekonomicky vyplatí.

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis HűbschV případě úspěchu by tak všechny mezinárodní dálkové spoje ČD byly vedeny výhradně soupravami zcela nových vozů. Dále v pořadu zaznělo, že generální ředitel Žaluda byl začátkem prosince spolu se dvěma náměstky jednat s rakouskou stranou ve Vídni. Hlavním bodem jednání bylo, zda–li je dle právních norem možné nakoupit tyto vlaky přímo od ÖBB. Na jednu stranu sice na takovéto podmínce už kdysi padl zájem o vozy Bimz německých drah, na stranu druhou se tentokrát jedná o jiný případ. Zatímco "Bimzy" nešlo jen tak koupit přímo, protože nebyla zajištěna nejnižší možná cena a později muselo být vyhlášeno VŘ, které skončilo fiaskem, protože jeden uchazeč požadoval neakceptovatelnou cenu a druhý nevhodné vozy; v tomto případě byly railjety (což je obchodní značka pro soupravy Siemens Viaggio Comfort) řádně vysoutěženy ÖBB a případný odkup Českými drahami by měl tedy mít garantováno, že se jedná o nejnižší možnou nabídku. V každém případě bude zajímavé, jak tento nákup dopadne a doufáme, že neskončí neúspěchem jako v případě ojetých vozů.

Zdroj: Český rozhlas Radiožurnál


JiříK. | 23.12.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
31.12.2010 (23:51)  
MZ: Tak to nakonec docela sedí ne? Občas se "to" přecejen povede, ale chce to asistenci "zvenku", samo od sebe se to nepořeší...
31.12.2010 (22:32)  
Farkač Karel : Pokud by se toto povedlo, tak bych to viděl jako když lékařsky potvrzená neplodná žena porodí krásné miminko

To není zrovna vhodné přirovnání.

Nejsem sice odborník, ale za neplodnou ženu je z tohoto pohledu považována taková žena, která nemůže otěhotnět řekněme "přirozeným způsobem". Ale může porodit zdravé dítě "ze zkumavky" ... takových žen jsou na světě tisíce ... zpravidla - vzhledem k metodě - jsou na světě zdravá dvojčata nebo i vícerčata ...
registrovaný uživatel bugear 
30.12.2010 (20:08)  
Zajímavé doplnění z RK: Jak ujawnił "Rynkowi Kolejowemu" Peter Gottal z Siemensa, wartość zamówienia na ostatnie 16 składów wynosi 260 milionów euro, co oznacza 16,25 mln euro za pociąg. Wyższa cena za jeden pociąg w ostatniej partii pojazdów spowodowana jest większą liczbą wagonów w tych składach.
registrovaný uživatel ReActor  mail  
28.12.2010 (16:37)  
tarten: tak takhle mě to počítat nenapadlo :-[
registrovaný uživatel tarten 
28.12.2010 (13:57)  
ReActor:
Týden má třeba 40 pracovních hodin, po odečtení dovolených, svátků a nějaké té nemocnosti v průměru tak 35 bez přesčasů. Je to tedy při 60 zaměstnancích tak 2100 pracovních člověkohodin týdně. Jízda jančurovlaku trvá v průměru ke 4,5 hodinám když počítám nástup pár minut před odjezdem, ale žádné prostoje mezi vlaky. Vlaků je podle jízdního řádu za týden cca 120 tedy 540 vlakohodin. Tímhle syrovým způsobem docházím k číslu 3,88 stevarda na vlak, s přesčasy nebo krvavějším způsobem a bez doškolování 4.
Co počítám špatně?
registrovaný uživatel ReActor  mail  
28.12.2010 (6:55)  
tarten: pouze odhad - při složitějších výpočtech mi to stejně vychází v nejlepším případě (stejně stevardů ve špičce jako v sedle) v sedle:
.....______
2,7428571 stevardů/stevardek na vlak

pokud nebude mít třívozové IC vlaky, nebo nebude ze stevardů "dřít kůži" ... Vzdělání je právě to, s čím problém určitě nebude. Kdyby později vzal další je věc jiná.
registrovaný uživatel tarten 
27.12.2010 (23:34)  
ReActor: na 1 strojvedoucího(1 vlak) připadá 2,4 stevardů

Pochybuji, že by se to dalo takhle počítat. Stevard(ka) se projede vlakem s cestujícími a má víceméně vyděláno. Strojvedoucí s ním může strávit ještě hromadu času bez cestujících. Kromě toho na těch 9 mašin nebude hned 50 vagonů, nejdřív jen 20. Proč nabírat všechny stevard(k)y najednou? Plus všelijaké vzdělávání.
registrovaný uživatel ReActor  mail  
27.12.2010 (22:51)  
tak ten dvoustý příspěvek musí stát zato... :-)
s 2ma příspěvkama pod tímto (tarten) naprosto souhlasím... RegioJet nemá podepsanou smlouvu s Astra Vagoane Calatori, zjistil to už někdo od iDnesu. Co mě však překvapuje že berou 170 zaměstnanců právě kvůli projektu RegioJet + rozšíření dovolena.cz --- tak co má Jan***** za luben fakt nevim, něco mi říká, že vyjede dříve paštikář.

odkazy:
Nepodepsané smlovy:(starší 11.12)http://ekonomika.idnes.cz/vlaky-leo-express-budou-cerno-zlate-a-vyjdou-o-tretinu-levneji-nez-pendolino-1wg-/ekoakcie.aspx?c=A101210_182130_ekoakcie_vel

zaměstnanci SA:
http://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/student-agency-prijme-170-zamestnancu

ze zprávy vyplívá, že na každý vagón nebude special stevard/ka ... "přijme 60 zaměstnanců palubního personálu, 25 strojvůdců"

==>na 1 strojvedoucího(1 vlak) připadá 2,4 stevardů
registrovaný uživatel tarten 
27.12.2010 (21:47)  
joki: Někdo tu napsal že Jančura už má v Rumunské Astře skoro vyrobené vozy ...
Myslíte tu krachující, vlastně už možná zkrachovalou továrnu, o které Jančura 20.9. prohlásil "Rumunská firma Astra Vagoane Calatori od nás zakázku nedostala. Výběrové řízení ještě nebylo ukončeno. Nejsme před podepsáním smlouvy"?

Podobně by to mohlo být i s komunikací 380 a RailJet hlavně teda s jeho řídícím vozem kde býv. československé speciality jako 25 Hz (myslím že už jen uzel Blava)...
Také III. koridor - Plzeň, IV. koridor - Veselí nad Lužnicí s okolím, a trať až někam k Jihlavě, a Kutná Hora na trati Kolín - Havlbrod - Brno (je to mimo I. koridor).

Dneska už se vozy nevyrábí ve 100 ks sériích tak jak za socializmu.
Vícedílná zakázka ÖBB na 67 RailJetů znamená 469 vozů s vysokou mírou unifikace.
I Francouzi kupují cosi, je toho prý něco přes 4 stovky.
Tuhle jsem zrovna padl na vysokorychlostní soupravy CRH.
Vyrobeno:
CRH3C - 80 souprav (640 vozů)
Ve výrobě:
CRH380B: 40 souprav (320 vozů)
CRH380BL: 113 souprav (1808 vozů)
CRH380CL: 25 souprav (400 vozů)
Vskutku, není to zrovna stokusové série... :o))

Farkač Karel: Pokud by se toto povedlo, tak bych to viděl jako když lékařsky potvrzená neplodná žena porodí krásné miminko.
Slyšel jsem o takových případech.
registrovaný uživatel tarten 
27.12.2010 (21:24)  
rpet: na to by mohl odpovedet jen insider z CD, nebo RJ... zaluda obecne tvrdi, ze by se dalo uvazovat o spolupraci s RJ tam, kde CD nebude obsluhovat regionalni trate, ale spoluprace CD s RJ by ty dane trate mohla "vyjmout" z baliku ohorzenych.

(A také trochu fantazie Qaws: Někde se také mluvilo, že ČD a RegioJet chtějí spolupracovat.. Nespolupracují náhodou právě na nákupu těch RailJetů??)

Snadná odpověď. Insider z ČD jménem Žaluda dementoval spolupráci s RJ. Ale potvrdil, že se ČD chovají tržně, a jsou ochotné odprodat 810 za rozumnou cenu, pokud bude zájem.
  1 2 3 4 5 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko