..: V Kamenných Žehrovicích se srazily vlaky, 13 zraněných :..

Srážka Os 19702 s lokomotivou 751.236 ČD Cargo v žst. Kamenné Žehrovice, foto: Drážní inspekce ČRKamenné Žehrovice — Srážka motorové jednotky RegioNova se stojící lokomotivou 751.236 v Kamenných Žehrovicích na Kladensku si dnes ráno vyžádala 13 zraněných, z toho jednoho cestujícího musel transportovat vrtulník LZS do střešovické nemocnice se zraněním hlavy. Provoz na trati 120 byl ochromen poté, co v 8.50 narazila souprava vlaku Os 19702 z Kladna do Rakovníka v rychlosti 28 km/h do lokomotivy ČD Cargo s jedním nákladním vozem. V úseku Kladno - Stochov byla přibližně do poledne zavedena náhradní autobusová doprava. Příčiny mimořádné události se vyšetřují, škoda na vozidlech byla prozatím vyčíslena na 4,1 milionu korun, z toho přibližně 4 miliony na jednotce RegioNova.

Srážka Os 19702 s lokomotivou 751.236 ČD Cargo v žst. Kamenné Žehrovice, foto: Drážní inspekce ČR Srážka Os 19702 s lokomotivou 751.236 ČD Cargo v žst. Kamenné Žehrovice, foto: Drážní inspekce ČR 

Podrobnosti zjišťujeme.

Další fotografie z místa nehody jsou dostupné na serveru Požáry.cz

Zdroj: České dráhy, Drážní inspekce ČR


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 20.12.2010 (11:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel vrbam 
22.12.2010 (20:15)  
Tomáš Kraus:
Také je potřeba přihlédnout u srážky v Čerčanech k tomu, že 363 má relativně dobrý rám a 451 je jednotka prolezlá rezí skrz naskrz, která se zlomí při minimální rychlosti. Jen by mě zajímalo jak by dopadl Ešus při této srážce.
registrovaný uživatel Koleys 
22.12.2010 (19:29)  
T. Kraus:
Jestli nabourá auto do vlaku, či vlak do auta je to a samé přece (akce a reakce).
Rozjetý vlak se při nárazu do stojícího osobáku zpomalí (resp. mu klesne kinetická energie) úměrně tomu, že autu udělí nenulovou rychlost a část energie vlaku se pohltí destrukcí karoserie.
O stejně velkou energii půjde i v případě, kdy auto nabourá do stojícího vlaku, pokud jeho počáteční rychlost bude rovna rychlosti odmrštěného auta z prvního případu.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
22.12.2010 (19:27)  
Nějak má trať 120 nešťastné období:
http://www.cd.cz/cd-online/vyluky/mimoradnost.php?mimo=2542

Mimořádnost v provozu
Úsek: Kladno - Kamenné Žehrovice
Příčina: následky srážky vlaku s automobilem
Počátek: 22.12.2010 18:00
Srážka automobilu s vlakem R 1294 , provoz zastaven.
22.12.2010 (14:28)  
milos: Oproti Čerčanům je tu velký rozdíl v tom, že tam narazil jedoucí rychlík do stojící relativně lehké jednotky, zatímco tady narazil jedoucí motorák do stojícího nákladního vlaku - ve hře byla mnohem menší kinetická energie, tj. tolikrát menší kolikrát je 814 lehčí než 363 s x-vozovou soupravou (když zanedbám energii co pohltila styčná místa jednotlivých vozů a ne místo nárazu vlaků). Když autem narazíte ve 30 km/h do stojícího vlaku, tak je to pěkná rána, ale mnohem menší než když vás vlak v této rychlosti trefí na přejezdu.
registrovaný uživatel milos  mail  
22.12.2010 (9:52)  
martin michl: byl jste na miste na zivo?

podle me regionova a pasazeri na tuto rychlost nedopadli tak spatne? pouze zraneni od popadani a snad i fira by mel sanci to na stanovisti ustat?
jen to srovnavam s Cercanama a narazem osobni jednotky s esem v podobne rychlosti, ale s daleko horsimi nasledky
-----------------------------
edit: tak podle fotky stanoviste v kladenskym deniku by nemel fira v teto rychlosti problem ani na stanovisti. jen by si asi pekne rozbil hlavu o celni okno, pokud neni pripoutany.
jen by me jeste zajimalo, jestli od sebe po narazu o ty dva metry zase odskocili, nebo je nejak od sebe ihned odtahli? ale to by se asi nestihlo, ne?
21.12.2010 (9:10)  
AD Staňa Kulatý ano nějaké archvívy jsou EDD(dopravní deník),zápisníky,Redat,rychloměrné proužky, z toho se dá ledacos vyčíst a podle toho zrekonstruovat,ale ESA si bohudík (bohužel) pamatuje témeř vše a na vteřinu přesně a nedá se lechce ovlivnit případně přepsat. U této nehody jsou nejpravděpodobnější dva scénáře vlaková cesta na obsazenou kolej,případně projetí návěstidla.Existují i jiné daleko méně pravděpodobné scénáře.
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
21.12.2010 (8:37)  
byla to takova rychlovka, najednou fira sedi vedle me neco rekne a jakmile mi dojde co se deje neubehla ani vterina a uz jsem byl namackany na protejsi sedacce ktera mi snad zachranila zdravi to se jeste uvidi. jako bonus mam problem s krkem a rukou.
20.12.2010 (23:16)  
For Jiří Průša: To máte pravdu, mě jen napadl jistý scénář, kdy výpravčí zapomene, že půjčil pro posun první kolej u stavědla 1 a nařídil přípravu vlakové cesty na vjezd do stanice na první kolej u stavědla 2. V tomto mém potenciálním scénáři nehody by byli za vinu signalista ze stavědla 2 a výpravčí. Signalista by byl viník jen z mého pohledu, protože by měl upozornit výpravčího, že kolega na jedničce na první koleji posunuje, ačkoliv to není jeho obvod pro zjišťování volnosti staniční koleje. Pro vyšetřovatele by jasná vina padla na výpravčího.

I jiné zabezpečovací zařízení, než ESA, mé paměti. Kupříkladu nahrávací zařízení staničního telefonu. Zbytek a mnoho jiného by se dal vyčíst v různých psaných a elektronických dokumentacích.

Určitě se zjistí 100% viník, ale já v této situaci upřednost%nuju ten můj universální příklad lidské chyby.
registrovaný uživatel Koleys 
20.12.2010 (23:15)  
Těch zraněných bylo nakonec 15. Nejhorší je, že se ten žlutej krám bude zase za těžký peníze opravovat.. :/ Věřím, že stojící Zamračená to ustála bez poškození rámu. Bylo to něco jako David a Goliáš..
20.12.2010 (23:01)  
Werkie: Spolehlivě Vás takový náraz vyhodí ze sedačky, pokud sedíte po směru jízdy. Pokud sedíte proti, tak zas dostanete letícím spolucestujícím, co seděl naproti, letícím batohem...
Viz bezpečnostní pásy v autě - už od nějakých 15-20 km/h si bez nich natlučete nos a to ikdyž jen když šofér skočí na brzdu, pokud to nečekáte. Osobní zkušenost, když jsem musel dupnout na brzdy.

Babilon: Perfektní přirovnání.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko