Vídeň — Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) definitivně oznámily, že nepřevezmou 16 z celkem 67 objednaných souprav Siemens Viaggio Comfort, které provozují pod obchodním názvem railjet. Již dvakrát odložená akvizice těchto souprav je tak nakonec zrušena, ačkoliv dle ředitele ÖBB Christiana Kerna není vyloučen jejich nákup v budoucnosti. V této souvislosti se již v minulosti objevily zprávy, že o převzetí těchto souprav s ÖBB jednají České dráhy tak, aby ÖBB nemusely platit nemalé storno poplatky za neodebrání vlaků. O záměru jít v dálkové dopravě cestou netrakčních jednotek ostatně informoval v březnu letošního roku sám generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. V každém případě by takový nákup musel projít regulérním výběrovým řízením, aby vyhověl všem požadavkům zákona. To zatím vyhlášeno nebylo.
Zdroj: Kurier.at
RailJet má snad jako první prostředek HD který znám dostatečně vysoký opěrák takže když se pořádně opřu, nemám hlavu "zalomenou dozadu". Toto mě všude jinde trápí více či méně, přitom mám nijak závratných 183cm, co musejí obvykle prožívat dvoumetroví lidé si nechci raději ani představovat.
Lehce užší sedáky jsou pochopitelně důsledkem uspořádání 2+2, nicméně si stále myslím že toto je pro druhou vozovou nejlepší možný kompromis, mohi bysme se hádat tak maximálně o palec z každé strany zůžit chodbičku, to by se o něco líp sedělo ale zase hůř procházelo, takže šul nul... Rozestupy řad jsou velice rozumné, nechápu jak to někdo může srovnávat s autobusem, to asi musí být o dost jiný bus než se u nás obvykle vyskytuje.
Celkově je důsledek uspořádání velice rozumná kapacita vozu, těch 80 je na "dlouhý" vůz tak akorát, připomínám že lecjaká Bpee je citelně těsnější. Díky rozumné kapacitě je pak slušná pravděpodobnost že se s nikým na dvojce tlačit nemusím, a pokud už ano tak pořád lepší rozumně sedět než dobře stát (tedy ve vlaku, v MHD obvykle beru spíš naopak:-). To by totiž byl důsledek toho kdyby interiér měl být ještě velkoryseji dimenovaný (samozřejmě pokud by se to nedohnalo počtem vagonů, to už ale je citelně jiný problém).
Kdo se tlačit určitě nechce, má možnost cestovat v první třídě, od toho tam je. Případně v méně exponovaném čase...
Co do kapacity sedmivozové jednotky - je fakt že jako modul který se dá jen zdvojnásobit to není až tak moc (pořád citelně víc než Piňďa), na naše poměry by to možná chtělo drobátko upravit ty poměry mezi jednotlivými třídami (zda vůbec a jak velkou Premium, jak velkou jedničku, zda je u nás rozumné využití infostánku - místo něj možná větší kuchyni) a třeba i jeden vagón navíc (když spojování jednotek víceméně nepřipadá v úvahu, jednak nejsme tak bohatí a druhak se tu podobná poptávka vyskytuje jen vyjímečně), ale i takhle je to dost dobré...
Co se týče záchodu, tak pravidlo to asi nebude (párkrát jsem vystupoval v Hegyeshalomi a se záchodem potíže nebyly), ale v Rakousku už jsem zažil podobných nedostatků dost a dost (včetně nejedoucího lůžkového vozu, takže jsem za 64 eur nocoval v lehátku, na poštou zaslanou stížnost neráčili odpovědět...), takže tam v posledních letech moc nejezdím. Ono za nekřesťanský Vollpreis (nebo jen o málo levnější Interrail) riskovat zážitky, důvěrně známé z domova- hm...
EC jezdí stále stejné řazení - což je možná škoda, ale hlavně nejezdí přeci všechny stejné...
Spojování jednotek - ano, ale tím se mění kapacita velmi skokově...
Naklápěcí jednotky - no jestli nechcete jezdit rychleji na tratích které máme, pak jsou opravdu na nic, to je fakt..
V evropě už se vagóny nepořizujou - když se podíváte do historie, trend jednotky/vagóny se neustále střídá... A kde se masivně nakupují neVR a nenaklápěcí jednotky na dálkové vlaky? Navíc tradiční vyspělé železniční společnosti mají kvalitních vagónů na rozdíl od ČD dost...
10vozový RJ - no, na něktéré EC ano, ale na spoustu dalších využití je v dnešní době v ČR prostě strašně moc....
Schválení v okolních státech k tomu HV samozřejmě potřebuje. Ale nevím o žádných skutečných problémech ř. 380 na I. koridoru, na kterém je zkušební provoz. Vlastně ani na II. Vy ano? Stará infrastruktura Plzně ani Veselí tam totiž neleží.
FRK
No, když tam Žaluda vyprávěl, jak Praha - Brno jede autobus 2:45 a vlak 3,5 hodiny, tak myslím moc neposloužil ani ČD ani sobě. Úplně ignoroval rychlejší vrstvu na obou stranách. Je hezké, že mluvil o jízdní době pendolina 2:10 v r. 2013 bez "těch velkých" infrastrukturních prací (jen s těmi běžnými), nicméně nynější správné jízdní doby jsou 2:23 pro Slovenskou strelu, 2:43 pro EC a 2:20-2:30 pro bus.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.