..: Rozlučkové jízdy :..

Pan strojvedoucí před zastavením provozu, foto: uživ. Belinea / K-report.netO nadcházejícím víkendu skončí objednávka pravidelné osobní dopravy na několika dalších tratích České republiky. Jde například o tratě Velká Kraš - Vidnava, Chrudim město - Heřmanův Městec. Na několika dalších pak zbývá posledních několik dní provozu, například z Moravských Budějovic do Jemnice už jen do konce roku a z Dívčic do Netolic až do 28.II. Na několika tratích připravily železniční spolky symbolické rozloučení s pravidelným provozem lokálky.

sobota 11. prosince

První akcí je dlouho dopředu avizovaná jízda s M 262.0209 (830.209-3) z Kolína do Malé Morávky na trať 312 Bruntál - Malá Morávka, po které již řadu let jezdí pouze rekreační víkendová doprava. Ani s tou se již nepočítá.

V olomouckém kraji je připraveno rozloučení s tratí Velká Kraš - Vidnava, jde o krátkou odbočnou trať 296 Velká Kraš - Vidnava, jejíž provoz nebylo ČD schopno efektivně zajistit.

Z nového jízdního řádu také zmizely tratě, po kterých byly provozovány pouze výletní vlaky, konkrétně například Bošice - Zásmuky - Bečváry, Čelákovice - Mochov, Lovosice - Most, Děčín - Oldřichov. U řady z nich zároveň ministerstvo vede správní řízení na jejich zrušení, přestože původně deklarovalo zájem o jejich převedení na jiné subjekty. To se přes nepřehlednost agendy skutečně v některých případech nakonec asi podaří, o věci vás budeme ještě informovat. Nicméně dnes vás především pozveme na Zvláštní vlaky s 830.056 do Zásmuk po trati 013 Bošice - Zásmuky - Bečváry.

neděle 12. prosince

Nová koncepce obsluhy pardubického kraje již neobjedná vlaky na trati 017 Chrudim město - Heřmanův Městec. Jelikož obce jeví zájem o její předělání na cyklostezku, jsou možná jízdy M 262.0209 (830.209-3) mezi Chrudimí a Heřmanovým Městcem jednou z posledních možností se sem podívat vlakem.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 10.12.2010 (10:15)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Středočeský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
14.12.2010 (17:46)  
Drábek: já bych řekl, že rozdávat z čeho je, a to nejen u nás. A neřekl bych, že to moc souvisí s tím, že chudší část obyvatelstva si přilepšuje...
registrovaný uživatel Honza  mail  
13.12.2010 (19:51)  
Michal Drábek:říkali jsme si už asi před 5 lety
13.12.2010 (10:31)  
IR:
..tak jej optimalizují bez ohledu na cokoli a na kohokoli
Vystihl jste další zásadní problém naší (stále ještě) poměrně bohaté země plné šikovných lidí. Ne každý krade, ale málokdo se snaží o nějakou součinnost. Doufám, že se díky škrtům lidi proberou a převezmou trochu iniciativu. Rozdávat není z čeho, tak musíme být konečně efektivní, jinak se propadneme kamsi na Balkán...
13.12.2010 (7:40)  
MZ: Jistě, kdyby měl sedět celou tu dobu ve Velké Kraši, může klidně zajistit vedení druhého motorového vozu, záleží na jízdním řádu - zda se "kmenová" souprava otočí do Lipové (Jeseníku) a zpět, nebo zda bude mezitím třeba odvézt soupravu jinou. Nápad se střídavým vedením vlaků v souhrnném hodinovém taktu také není marný, dokonce by nemuselo jít o autobus, může se tam točit 810, kterou si Vámi jmenované ČD zajistí snáze než autobus.

K ceně 810/bus: Ony náklady mohou být na 810 skutečně nižší, pokud 810 staví-brzdí pouze v zastávkách a trať není výrazně náročnější než silnice (a není rozbitá). 810 jede po kolejích, čímž má možnost spořit. Dále - 810 jsou oproti zpravidla novým autobusům účetně odepsané. Faktory působícími proti úsporám tak zůstávají platba za dopravní cestu (silnice se ovšem musí také udržovat více, jezdí-li po ní navíc těžká vozidla, akorát to neplatíme "v ceně") a velká firma ČD (jejíž struktura nákladů není zcela jasná a může tak docházet k přelévání finanční zátěže tam, kam "je třeba"). Také některé 810 byly remotorizovány, takže ne všechny mají zastaralý motor ŠM11.
registrovaný uživatel Neaerthon  mail  
13.12.2010 (5:54)  
Mě mrzí zastavení na všech lokálkach. Hold je to princip protože:
Význam dopravního systému zpravidla pochopíme až v době,
kdy díky našemu nezájmu zanikne.

Dříve velmoc teď upadá zájem, ale hvavně že cpou prachy do koridorů a na lokálky skoro nic a to vykřikujou,že je krize že nemaj prachy.
Nezbejvá nám než se slzou v oku se stěmito dalšími rušícíme se tratěmi rozloučit
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
12.12.2010 (20:23)  
Michal Drábek: Máte docela pravdu, a to i s tím "zamáčknutím slzy". Vždyť i ta trať V.K. - Vidnava vede celou trasu paralelně s (kvalitní) silnicí. Takže kdyby existoval nějaký "IDS Javornicko", v rámci kterého by vyjížděly od každého vlaku od Javorníka/Lipové z V.K. do Vidnavy autobusy, určitě by to dávalo větší smysl.
Já ale tu integrovanou dopravu nemyslel jen vytrženou z kontextu či jen pro dopravu turistů, ale jako jednu ze součástí, jeden z prostředků celkového projektu/systému oživení regionu Javornicka. Tedy jen jako jeden z nástrojů vedoucích k mnohem komplexnějšímu cíli, než je jen a pouze záchrana jedné lokálky. Mám sice řadu nápadů, co na Javornicku dělat, aby ten miniregion opravdu "žil". Jenže tam sám nežiju, takže to taky můžou být třeba úplné blbosti. Vymyslet by to opravdu měli hlavně místní lidé. Iniciativa by opravdu - jak sám říkáte - měla vyjít od nich. Jinak jim tu železniční dopravu z "centra" časem prostě zruší úplně. A nemůžeme se vlastně na GŘ ČD zlobit, protože oni prostě optimalizují dopravní systém, který řídí. Oni jen maximalizují jeho "výnosnost". A jelikož nemáme centrálně řízenou ekonomiku, tak jej optimalizují bez ohledu na cokoli a na kohokoli. Ty "ohledy" si regiony prostě musí samy vynutit (a pak taky zaplatit). A nebo si vybudovat vlastní dopravní systém (ale ten pak samozřejěm taky zaplatit).
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.12.2010 (18:39)  
Jan Bulín:
Ano, přesně tak.
Ono o vybudování dobře fungující regionální dopravy, která je schopna konkurovat, asi skutečně zájem nikdo nemá.
12.12.2010 (18:01)  
Souhlasím s názory, že by se do takovýchto rozhodování měli zapojit místní. Jenže ti jsou pasivní, protože jsou zvyklí na to, že jim vrchnost při každé aktivitě hází klacky pod nohy (mohlo by se třeba ukázat, že část úředníků je zbytečná...). Souhlasím taky, aby se, pokud obce o trať nemají zájem, nabídla trať šotospolkům nebo jakémukoliv jinému serióznímu zájemci.

Nesouhlasím s argumenty typu "máme hustou železniční síť". No a co? Kolik tu padlo rozumných, ekonomicky aspoň trochu reálných návrhů na využití rušených lokálek? Takhle to dál nejde. Diskuze mají být konstruktivní, aby je někdo četl a třeba pak i přikročil k činu.

Když se různé šotoušské povzdechy typu "chtějí nám zrušit lokálku, která nedávno oslavila 150 let, to je skandál!" šíří do mainstreamových médií, nemůžeme se divit, že má železnice v ČR takovou pověst (a podporu veřejnosti), jakou má. Když sami nádražáci a šotouši hrají na city namísto snahy o to, aby měl systém smysl i ve 21. století... Kdo z politiků bude navyšovat výdaje na něco, co by podstatná část veřejnosti nejradši zrušila úplně?
12.12.2010 (17:47)  
IR:

Máte pravdu, že samospráva by měla fungovat hlavně na místní, "sousedské" útrovni, kde se lidé ještě znají. Subsidiarita propagovaná EU jsou bohužel jen kecy. A musí si pomoci sami. Snad je ta řešení "od zeleného stolu" časem přimějí k aktivitě "zdola".
Nevím ale, jestli by jejím výsledkem bylo zrovna provozování lokálky ve stylu "Železnice Desná". Přece jen, údolí Desné leží mezi Šumperkem a turistickými středisky Jeseníků.
Vidnavsko je taky krásné, ale kmitá tam méně místních i turistů. Takže se domnívám, že mít Rychlebští na starosti svoji dopravu, vypočetli by si kupeckými počty, že se jim vyplatí bus - někde jen "na zavolání" či nějaká sousedská spolujízda.

Přiznejme si konečně, že pokud chceme, aby papaláši začali brát železnici vážně, musíme nad některými lokálkami zamáčknout slzu. Neříkám vytrhat, ale neobjednávat vlaky vozící vzduch.
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
12.12.2010 (16:29)  
Jan Bulín: Ano, tak to mají ČD v plánu. Když byste měl možnost dostat se k projevu GŘ Ing. Žaludy, který pronesl nedlouho po svém jmenování (vyšel tehdy buď v v týdeníku ČD Železničář, nebo v týdeníku železnič. odborů Obzor), tak přesně tohle tam je (železnice mají provozovat dopravu na "páteřních tratích") a řada dalších zajímavých informací, které dohromady vytvářejí jasnou představu o tom, jaký mají ČD záměr/cíl. On pan GŘ v tom projevu vůbec nelže, jen je to v textu vše dobře zakamuflované, takže je potřeba pročíst jej několikrát a důkladně se zamýšlet nad každým odstavcem.
P.S.: A oni vlastně nijak nebrání tomu, aby se obce domluvily a příslušnout rať převzaly do vlastní správy a provozovaly ji. Jenže by musely hódně pohnout. Jinak se opravdu vše co nejdříve vytrhá a to už pak mají obyvatelé smůlu. Už budou navždy odkázaní na autobusy. Však proto si pan GŘ tehdy vzal jako náměstka manažera z Veolie. A tak nějak nenápadně naznačil, že autobusová doprava by měla tu "páteřní" železniční síť "napájet".
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko