..: Malý flirt s FLIRTem v Cieszynie :..

EN75, foto: Martin Ostruszka Cieszyn — S příchodem nového jízdního řádu 2010/2011 chtějí Przewozy Regionalne cestující přilákat do nově pojmenovaného vlaku na trase Katowice – Cieszyn mimořádným nasazením jednotky EN 75 neboli známého FLIRTu od firmy Stadler. V nedávno uveřejněné aktualitě jsme informovali o vyhlášené soutěži na jméno regionálního vlaku Katowice – Cieszyn, organizované firmou Przewozy Regionalne společně se sdružením Cieszyńskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei. Soutěž má již svého výherce, kterým se stal pan Bogusław Kasperczyk z Sosnowce, který navrhnul jméno „Kamrat”. A tak se od neděle 12. prosince 2010, s příchodem nového grafikonu, začne z ampliónu těšínského nádraží ozývat po desáté a šestnácté hodině informace o příjezdu a odjezdu vlaku s tímto jménem. Pro zajímavost uveďme ještě další názvy, které se v soutěži na jméno vlaku objevily: „Ciekatka”, „Cieszko”, „Cysarek”, „Hanysek”, „Lukrecja”, „Magnolia”, „Olza”, „Pocieszko”, „Rotunda”, „Szafnerka”, „Trzej bracia”.

EN75 ve Zwardoni, foto: Martin Ostruszka Na tento premiérový den připravily Przewozy Regionalne malý bonus. Namísto obligátní jednotky EN 57 přezdívané Kibel nebo také u nás „dřevolíno“ se na vlaku objeví moderní jednotka FLIRT řady EN 75. Ta je známá ze svého působení na osobních vlacích Katowice – Tychy, sporadicky se ale také např. objevila i na trati do Zwardoně. V neděli 12. prosince 2010 v 10.16 tedy budou před budovou stanice Cieszyn očekávat modrožlutou soupravu doufám nejenom fandové železnic, ale i běžní cestující, které zdejší dráha potřebuje, aby přežila v konkurenci silné nabídky soukromých autobusových přepravců, neboli známých „maršrutek“. Aktivity samotného dopravce PR, lidí okolo zdejšího sdružení a doufejme, že i nově zvolených zástupců samosprávy, snad nadále budou přinášet pozitivní výsledky a železniční doprava ve městě si vybojuje opět své pevné místo v dopravní obslužnosti Těšínského Slezska. Smutným faktem ovšem nadále zůstává stav ostatních kolejí vedoucích z Cieszyna. Spojka ke hraničnímu mostu přes Olzu rezne a trať směrem na Goleszów a Bílsko dnes vypadá jako nějaká desetiletí zapomenutá elektrifikovaná vlečka někde v polích. Pojedou-li zde ještě někdy nějaké vlaky, závisí na mnohých faktorech. Nicméně budeme nadále bedlivě sledovat vývoj situace u našich přátel a držet palce, aby se nadále zlepšovala a přinášela cestujícím užitek.

Kamrat se vydá na svou zpáteční cestu do Katowic v 16.05. Škoda, že maximální rychlost nebude moci být FLIRTem ani zdaleka patřičně využita, neboť stav kolejového svršku je na cestě do slezské metropole na mnohých místech zoufalý. Jedna pomalá jízda střídá druhou, což je i jeden z důvodů špatné reputace železniční dopravy u cestujících. Nelze se tedy divit, že při vleklých cestovních časech se noví zákazníci hledají těžko.

Zvýšit povědomí o železnici i starat se o „výchovu“ nových cestujících, se snažili v Cieszynie i 22. listopadu 2010, kdy zde PR opět společně se sdružením csmk.pl zorganizovaly malý „Den železničářů“ pro děti ze zdejších mateřských škol. Ty měly možnost nahlédnout do modernizované jednotky EN57-SPOT či prohlédnout si místní stavědlo. Dění toho dne zachytili reportéři z ox.pl ve své videoreportáži a také členové sdružení, kteří se na organizaci podíleli.


Martin Ostruszka Poslat mail autorovi | 10.12.2010 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


registrovaný uživatel danz  mail  
13.12.2010 (22:10)  
Jak to dopadlo?
11.12.2010 (21:13)  
Zapraszamy przyjaciół z Czeskiej Republiki na pokaz FLIRTA w Cieszynie 12.12.2010 Pozdrawiam serdecznie przyjaciół z CZ.
P.S. Martin - Przetłumacz na Czeski
registrovaný uživatel karel.f  mail  
10.12.2010 (20:02)  
Ještě nedávno jsem někde četl že stanice v polském Těšíně je uzavřená.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko