..: On–line: jízdní řád 2011 přichází (1. část - sobota) :..

On-line zpravodajství, foto: ŽelPage Česko/Slovensko — 12.12.2010 00.00 Úderem půlnoci právě vstoupil v platnost nový jízdní řád 2010/2011. Popřejme mu tedy resp. cestujícím mnoho spokojenosti a minimum komplikací. Tímto také spouštíme řazení vlaků pro jízdní řád 2010/2011 na stránkách našeho elektronického magazínu o drahách Želpage. Nové řazení vlaků poskytuje naše databáze u dálkových vlaků v Česku i na Slovensku. Na dalších se usilovně pracuje. V současné době máme na síti SŽDC EN 477 Metropol, který se zřejmě bude potýkat se změnou jízdního řádu nejhůře - původní odjezd 0:37, nový 0:04. Uvidíme tedy, jak se spoji povede. V Pardubicích by ho ještě mělo čekat předjetí Excelsiorem, nicméně pojede-li vlak zpožděný, předjetí se přesune do vzdálenější stanice. S novým jízdním řádem hlavní město opouští R 441 Excelsior, který pokračuje až do Košic. Z Pardubic do Svitav vyjede v 0.24 nový Sp 1909.

Výzva všem!

Žádáme vás, čtenáře, o pomoc. Přiložit ruce k dílu může opravdu každý – například prostřednictvím fotografie nebo videa či čerstvých informací z terénu. Jakékoliv informace a materiály (zejména fotografie), prosím, zasílejte pod svým jménem (nebo přezdívkou, pod kterou na ŽP vystupujete) na e-mailovou adresu gvd2011@zelpage.cz. Redakce ŽelPage předem děkuje za každý zaslaný příspěvek!

Vážení čtenáři, z technických důvodů on–line reportáž pokračuje ve druhé části.

23.18 — S posledním dnešním zpravodajstvím se hlásí dvojice cestujících redaktorů. Připravili jsme také malý fotografický bonus – Josef Petrák názorně ukazuje, co je na titulní straně jízdního řádu Rakouských spolkových drah (ÖBB). Ano, opět railjet! I když tentokrát ne jen lokomotiva, ale celá souprava. Další fotografie zachycuje elegantní řídicí vůz soupravy „lasiček“ po dojezdu našeho osobního vlaku do Znojma. Zastavili jsme se také v Břeclavi. V lokomotivním depu byla odstavena ráno zmíněná lokomotiva ES64F4.151 dopravce PKP Cargo a zachytili jsme i odtah soupravy IC 532 Rastislav po včasném dojezdu z Bohumína. Musíme poznamenat, že jeden z řazených vozů řady B byl nadmíru „obutý“, že to bylo slyšet slušně před příjezdem soupravy k peronu. Tzv. „bratislavská část“ vlaku EC 177 Johannes Brahms vedená soupravou 680.003 jako EC 29177 předjela svůj kmenový vlak, jako EC 277 pokračovala do Bratislavy. Ráno nastoupí na SC 278 Slovenská strela, se kterým jsme se před rokem loučili. Dnes naposledy jede také lůžkový vůz ze Zvolena přes Harmanec a Žilinu do Prahy (na EN Slovakia a Zr Šturec). Od zítra bude tato destinace dostupná pouze přes Bratislavu, vůz bude jezdit v trase Cheb - Praha - Bratislava - Banská Bystrica a zpět. No a my chtěli pokračovat nočním rychlíkem R 615 Zemplín, který již dnes vyjíždí s novým a dřívějším časem odjezdu 22.57. Nicméně bez jakékoliv předchozí komunikace dnes byla řazena zpřeházená souprava bez vozu první třídy. Vzdáváme to a zůstáváme v Bratislavě. Dobrou noc všem, ozveme se s ranní porcí zpráv.

ES64F4.151 PKP Cargo, Břeclav, 11. 12. 2010, foto: Josef Petrák IC 532 Rastislav, Břeclav, 11. 12. 2010, foto: Josef Petrák Josef Petrák a jízdní řád ÖBB 2011, foto: Josef Petrák Os 2250 Wien–Znojmo v cílové stanici, 11. 12. 2010, foto: Josef Petrák

22.55 — Další změna se dotkne nočního R 409 Vltava. Ten bude totiž v úseku Praha – Bohumín zrušen. Vozy z Prahy však pojedou i nadále, jen budou přivěšeny na jiný spoj a to hned na dva – IC 545 s odjezdem z Prahy ve 20.17 a EN 445 ve 22.09. Z Bohumína do Moskvy již vlak pojede jako celistvý R 405 Vltava. Jeho soupravu budou kromě zmíněných přímých vozů tvořit také vybrané vozy ze souprav spojů Chopin, Metropol a Ohře. Do počátku platnosti nového jízdního řádu zbývá již jen hodina a na síti SŽDC je až na výjimky provoz klidný. Naopak ze Slovenska k nám míří EN 476 Metropol, který si aktuálně veze zhruba 40 minut zpoždění. R 357 Franz Kafka odjel z Berouna se zpožděním 24 minut a míří na pražské hlavní nádraží, kde svou jízdu také ukončí.

Jakub Kutílek (Krutas57) nám zaslal další sérii fotografií z pražského hlavního nádraží, abychom se o ně s vámi mohli podělit. Děkujeme!

162.011, R 614, Praha hl.n., foto: Krutas57163.070, R 791, Praha hl.n., foto: Krutas57362.019, R 687, Praha hl.n., foto: Krutas57363.083, R 207, Praha hl.n., foto: Krutas57363.108, R 877, Praha hl.n., foto: Krutas57EC177 - II. třída, foto: Krutas57Elektrické jednotky Pendolino, foto: Krutas57

22.00 — Pokud by právě dnešní den byl dnem vyhlášení provozu vlaků soukromých dopravců, pak by pražské hlavní nádraží měl dle jízdního řádu opouštět EN 421 společnosti Wagon Service Travel. Tento spoj však není, stejně jako InterCity dopravce RegioJet, ještě oficiálně vyhlášen a tak si na oficiální spuštění provozu ještě nějaký čas počkáme. Stav na síti SŽDC je momentálně uspokojivý. Z Brna se nám hlásí Miroslav Hruška, který nás informuje o výsledcích sledování provozu na brněnském hlavním nádraží. Největším překvapením byla lokomotiva 263.002-8, která byla nasazena v čele R 815 namísto řady 242. V 18.35 přijíždí EC 74 Franz Schubert a vystupují z něj skauti s betlémským světlem z Vídně. Některým vlakům chyběl restaurační vůz, na R 812 naopak chyběl vůz první třídy. Děkujeme za informace!

Z terénu se nám konečně hlásí i kolega Petr Borženský, který nám zaslal první záběry z Otrokovic. První z fotografií zachycuje Os 4258 v čele s 362.164, který si do Otrokovic přitáhl sedm vozů řady Bdt. Druhá fotografie je pak zaměřena na třicetiminutové zpoždění IC 531 Hukvaldy.

362.164 v čele Os 4258, Otrokovice, foto: Petr BorženskýPohled na pragotron, Otrokovice, foto: Petr Borženský

21.00 — Z pomyslného redakčního velínu se hlásí Dominik Jaroš a Matouš Danielka, kteří vás provedou následujícími hodinami on–line zpravodajství. Jako první mi dovolte poděkovat všem čtenářům, kteří se dosud do zpravodajství zapojili a zaslali nám jak cenné informace, tak i velice zdařilé fotografie. Připomínám, že veškeré materiály můžete zasílat na e–mailovou adresu gvd2011@zelpage.cz. Děkujeme! Vraťme se ke změnám v dopravě. V nezměněné podobě zůstane R 443 Šírava, který by měl zanedlouho opustit pražské hlavní nádraží a i nadále bude sdílet přímý lůžkový vůz s rychlíkem Brno – Bohumín. Čtyři minuty po půl desáté vyráží na svoji poslední cestu Os 8020 ze Strakonic do Horažďovic. Tento spoj bude společně s většinou osobních vlaků v tomto úseku bez náhrady zrušen. Zůstanou tak jen rychlíky a brzký ranní pár, jedoucí pouze v pracovní dny.

Dnešní den byl posledním dnem provozu pro několik lokálních tratích v České republice. Jedna z nich vede z Velké Kraše do Vidnavy, kam se přišla s posledním vlakem rozloučit řada cestujících i milovníků železnice. Díky čtenáři Martinu Hájkovi, který se rozloučení zúčastnil, se s vámi můžeme podělit o fotografie z místa. Děkujeme!

Rozloučení s lokální tratí do Vidnavy, foto: Martin HájekRozloučení s lokální tratí do Vidnavy, foto: Martin HájekRozloučení s lokální tratí do Vidnavy, foto: Martin Hájek

Další fotografie přichází od čtenáře Karla Syrůčka, který zachytil stroje 163.045 Wanda a EU07.446, které byly nasazeny na R 853 a R 792.

Wanda 163.045, foto: Karel SyrůčekLokomotiva PKP EU07, foto: Karel SyrůčekPKP EU07, foto: Karel Syrůček

R 720 Bojnice, Bratislava-Petržalka, 11.12.2010, foto: Marián Rajnoha/m@jo V 19.46, o tři minuty později, dorazil dnes naposledy do stanice Bratislava–Petržalka R 720 Bojnice. Vlak byl veden laminátkou 240.059. Od zítra bude tento spoj začínat i končit v bratislavské hlavní stanici – bude tak uzavřena kapitola dlouhá léta jediného denního rychlíku, který nekončil v Bratislavě hl.st. Zároveň byl tento vlak dnes naposledy řazen s klimatizovanými vozy řady Bmeer, od zítra na něm spatříme soupravu 5× Bee + Bdee. Děkujeme! Díky dalším pohotovým čtenářům–fotografům se můžete pokochat záběry posledního vlaku v úseku Opava východ – Ostrava–Svinov, na kterém byla nasazena jednotka řady 460. Jak již bylo řečeno, úderem půlnoci přechází vozba všech vlaků pod EJ 471 CityElefant.

Poslední pantograf 460 v úseku Opava východ - Ostrava-Svinov, foto: EC230Poslední pantograf 460 v úseku Opava východ - Ostrava-Svinov, foto: Tomáš Růžička/Freeman

20.10 — Dnes se cestující naposledy mohou svézt s Ex 577 Brněnský drak. Tento spoj totiž od zítra pojede nově jako IC 573 Brněnský drak a to hned o čtyři hodiny dříve - v 16.39 z Prahy. Jedná se vlastně o současné IC František Křižík se změněným jménem. V původní stopě pojede řadový rychlík, nesoucí právě původní Křižíkovo jméno. Ve vlaku bude řazen i restaurační vůz. Nejvyššího zpoždění na síti SŽDC aktuálně dosahuje rychlík 723 se zpožděním 84 minut, hned za ním se umístil IC 531 se zpožděním 33 minut. Ostatní vlaky jezdí povětšinou načas. Pro dnešek se s vámi loučí redaktor Matouš Vinš, aby mohl ve sledování pokračovat zítra dopoledne.

Poslední vlak EC 72 Smetana těsně před odjezdem z Wiener Neustadt Hbf., foto: Josef Petrák19.45 — Z terénu se opět hlásí kolegové Josef Petrák a Juraj Kováč: (18.54) "Vy jste se mnou ráno nejeli," díví se průvodčí ČD doprovázející osobní vlak R 2250 z Wien Meidling do Znojma. Aby ne, prokázali jsme se jízdenkou SoNe+, která je uznávána do několika významnějších stanic v rakouském pohraničí jako Hohenau, Summerau, Gmünd NÖ a Retz. Aby nebyla naše jízdenka jednoduchá – z Vídně jsme vyjeli na integrovaný lístek MHD ve WienSpezial, který jsme ze stanice Wien Strebersdorf navázali na obyčejnou jízdenku ÖBB. A to i když v této zastávce vlak nestaví. I toto je jedna z výhod tarifu Rakouských spolkových drah. Jak jsme slíbili redakčnímu kolegovi, navštívili jsme vánoční trhy před vídeňskou radnicí, dali si punč, ale musíme poznamenat, že ty davy jsou odstrašující. Zpět k železnici! Ve stanici Wien Meidling jsme zakoupili poslední výtisk nového jízdního řádu ÖBB v celém zákaznickém centru. Stojí 8,50 eur. Rychlý přehled novinek na rakouské železnici – railjety po dvou hodinách mezi Vídní a Innsbruckem. Jeden z nich jede navíc v relaci Innsbruck – Budapest Keleti pu. V opačném směru přibyla nová destinace Lindau na jihu Bavorska na břehu Bodamského jezera. Jihotirolští občané uvítají znovuzastavování všech vlaků EuroCity v přechodové stanici Brennero/Brenner. A jaký je nej– z názvů vlaků ÖBB? Jako první nám do oka padlo InterCity atomkraftfreies leben! jedoucí po Westbahn. Náš motorový vůz 842.001 se vydal na cestu přes Hrušovany nad Jevišovkou. Protože jsme za celý den nepotkali vlak se zásuvkami, znovu se ohlásíme buď z EC 277 Slovenská strela, nebo až v noci z Bratislavy.

Jak už jsme zmínili, probíhá dnes několik zvláštních jízd na tratích, kde bude úderem půlnoci ukončen provoz osobních vlaků. Jedna z nich se konala na trati 312 a my vám z ní přinášíme fotografie.

Zvláštní vlak na trati Bruntál-Malá Morávka, foto: Vlada749/K-reportZvláštní vlak na trati Bruntál-Malá Morávka, foto: Vlada749/K-report

Na "opavskou část" tratě 321 (v úseku Opava východ - Ostrava-Svinov) se dnes naposledy turnusově podívala elektrická jednotka řady 460. Působení "panťáků" na této trati skončilo obratem Os 3422/Os 3427, které odvezla 460.019+020. Vozbu osobních a spěšných vlaků budou od zítra zajišťovat výhradně elektrické jednotky řady 471 "CityElefant".

Další fotografie jsou opět z prezentačních jízd vlaků Trilex dopravce Vogtlandbahn, které budou již od zítra pravidelně nasazovány na peážní trať Liberec–Zittau–Varnsdorf.

Prezentační jízdy Trilex, foto: Fiqwert/K-reportPrezentační jízdy Trilex, foto: Fiqwert/K-reportPrezentační jízdy Trilex, foto: Fiqwert/K-report

Čtenář Michal (strejcekms) nám zaslal záběry dnešního dění v Plzni. Zachytil tak přepravu dalších údajně belgických lokomotiv (video ze starší přepravy) nebo R 354 Franz Kafka. Děkujeme!

R 354 Franz Kafka, foto: strejcekmsPřesun belgických lokomotiv, foto: strejcekmsPřesun belgických lokomotiv, foto: strejcekms

18.03 — R 253 Orlice opustil před zhruba dvaceti minutami pardubické hlavní nádraží. Tento spoj zůstane sice zachován, ale bude doplněn čtyřmi páry přímých regionálních spojů z Ústí nad Orlicí/Pardubic do Kłodzka. Na dvou z nich budou nasazovány nepříliš populární jednotky EN57 PKP, oprávněně přezdívané „dřevolíno“. Zbývající dva pak pojedou v čele s lokomotivou řady 163 ČD. Dnes naposledy se mohli cestující svézt elektrickou jednotkou Pendolino na spoji SC 72 Smetana. Na ten bude totiž nově nasazována klasická souprava a ušetřenou jednotku spatříme pravidelně na Slovenské strele. Provoz přes stanici Ústí nad Labem–Střekov, kde došlo, jak jsme již zmiňovali, k projetí návěstidla vlakem soukromého dopravce, byl před malou chvílí zcela obnoven. Na síti SŽDC máme aktuálně několik opozdilců, z nichž jmenujme R 723 (+64´) a EC 105 Sobieski (+36´).

17.45 — Okolo 16.15 došlo dnes ve stanici Ústí nad Labem–Střekov k projetí návěstidla, zakazujícího další jízdu, vlakem soukromého dopravce. Provoz je zatím stále přerušen a probíhá vyšetřování události. Dle odhadu dopravce omezení potrvá nejméně do osmnácté hodiny. Dnes bude naposledy ve Znojmě nocovat patrová souprava ÖBB (Bbfmpz, 4× Bmpz–dl, 1116) od vlaku Os 2258. Od zítřka bude ve Znojmě nocovat jednotka 4020 ÖBB, a to mezi vlaky R/Os 2288 (příj. 20.34) a Os/R 2281 (odj. 5.31). Další čtenář–strojvedoucí nám upřesňuje, proč byl elektrický vůz řady 451.009 přistižen v Praze–Libni (viz. níže). Nejedná se totiž o sestavování souprav, ale o jízdu do depa na rozebrání. Tam budou vymontovány trakční motory a jiné použitelné komponenty, zbývající část bude sešrotována.

17.00 — Z Prahy za chvíli vyjede Ex 523 Zlínský expres, který od zítra pojede nově do stanice Staré Město u Uherského Hradiště jako Ex 521 Buchlov. Vlak bude nadále nabízet přímé spojení do Zlína-středu díky přímým vozům, které budou z Otrokovic pokračovat jako R 1221. Samotný Zlínský expres bude přeřazen na kategorii InterCity a pojede do stanice Zlín-střed z Prahy v 19.17, vlak bude sestaven ze slovenských vozů vyšší kvality. EC 173 Vindobona zvýšil své zpoždění na 160 minut. 41 minut si veze také EC 105 Sobeski (Varšava-Vídeň), který se právě nachází mezi Dětmarovicemi a Bohumínem.

Dnešním dnem na téměř pět měsíců utichne osobní doprava na krátkém úseku trati 244 mezi Ivančicemi a Oslavany. Od nového GVD končí veškeré vlaky z Brna a Moravských Bránic v Ivančicích; osobní vlaky se do Oslavan vrátí až od 2. dubna 2011, a to jen o víkendech a svátcích. Poslední pár v tomto úseku za denního světla (4444/4441) odvezlo kvatro 842.032-5 a řídící vůz 80 29 304-0 "Ferda".

Os 4441 - Ivančice, foto: Jakub GregorOs 4444 - Ivančice, foto: Jakub Gregor

754.023, foto: Daniel Forejtar16.30EC 149 Jan Perner bude od zítra převeden na expres. Z Ostružné vyjíždí poslední spěšný vlak 1803 do Opole. Oba páry těchto Sp budou totiž zrušeny i přes poměrně velké využití zejména v létě, degradované ovšem nehospodárností provozu (lokomotiva + 2 vozy) nebo velmi dlouhou jízdní dobou na polském území. Dnes naposledy jede také spěšný vlak 1988 Vysočina ze stanice Polička do Pardubic hl. n. Oba páry spěšných vlaků budou z/do stanice Žďárec u Skutče nahrazeny osobními vlaky. Ve Žďárci zajistí přípoj novému odpolednímu osobnímu vlaku spěšný vlak 1988 Kunětická hora, který pojede nyní už z Hlinska v Čechách v původní časové poloze.

16.00 — Děkujeme za nové informace a fotografie z terénu. Na R 704 Galán bylo mimořádně nasazeno HV řady 151. Na EC 78/79 není mimořádně řazen rakouský vůz WRmz. Bez jídelního vozu je i EC 172. EC 231 Detvan jel v řazení 163 ČD + Apeer + Bmeer + Bmeer + Bpeer + Bpeer a EC Kysuca 163 ČD + Bpee + Bee(najbrt) + Bmee + Bmee + Aee.

EC 230 Kysuca, foto: Dennis HübschOdjezdy vlaků, foto: Dennis HübschR 704 Galán, foto: Jan Rulíšek

15.50 — Ze stanice Linz Hbf. vyjel IC 100 Anton Bruckner. Spoje IC 100/101 budou převedeny na rychlíky (200/201) v nezměněné poloze i řazení.

R 1143 přijíždí do stanice Velké Hamry, foto: PeM/K-report15.10EC 137 Moravia vyjel před chvílí z Bohumína na svou poslední cestu do Nových Zámků. Od příštího roku totiž pojede až do Budapešti. EC 173 Vindobona se blíží ke stanici Kralupy nad Vltavou a zpoždění (135 minut) se mu, bohužel, nedaří krátit. Proti by každou chvíli mělo vyjet EC 172, které aktuálně přepřahá v Praze hl.n s +30. Na území ČR se ze Slovenska blíží EC 274 Slovan, jehož zpoždění se pohybuje okolo třiceti minut. Podobného zpoždění dosahuje také EC 121 Košičan, jež nedávno opustil Hranice na Moravě. Jinak je na síti SŽDC relativní klid.

14.50EC 171 Hungaria se blíží k Brnu s třiceti minutami zpoždění a dvěma vozy ZSSK navíc.

14.25 — Další změna se dotkne InterCity Leoš Janáček, který bude od zítra nahrazen Ex 147 Hukvaldy. Oproti Janáčkovi tak vlak pojede až do Žiliny. Hranice našeho státu překročil 133 minut zpožděný EC 173 Vindobona. Spoj se momentálně nachází v Děčíně. O třicet minut později jede EC 171 Hungaria a EC 172 Vindobona, ostatní vlaky jezdí víceméně včas. Čtenář Jakub Kutílek nás informuje o provozu na pražském hlavním nádraží – dle jeho slov jsou místy opět nefunkční informační panely. EC 121 Košičan byl mimořádně veden strojem 162.046, souprava vozů byla již dle platného řazení. Zkráceny byly soupravy R 681 (4 vozy) a IC 571 Zdeněk Fibich (4 vozy). Další ze čtenářů, Karel Syrůček, informuje, že dopolední R 853 již nebyl veden polským strojem EU07, ale peršingem 163.045 Wanda (DKV Olomouc). V soupravě byl mimořádně řazen vůz Bt namísto obvyklého Bp. Děkujeme!

R 681 - Praha hl.n., foto: Jakub KutílekIC 571 - Praha hl.n., foto: Jakub KutílekEC 275 - Praha hl.n., foto: Jakub KutílekEC 121 - Praha hl.n., foto: Jakub Kutílek

Díky Tomášovi Krupičkovi se můžete i vy, čtenáři, podívat na několik fotografií z avizované prezentace vlaků Trilex. Dle jeho slov jezdí všechny tyto vlaky zatím včas v řazení dvou jednotek Desiro.

Prezentace vlaků Trilex, foto: Tomáš KrupičkaPrezentace vlaků Trilex, foto: Tomáš KrupičkaPrezentace vlaků Trilex, foto: Tomáš Krupička

Sp 1831 Jordán, foto: Jakub Svoboda 13.53 — Do zpravodajství přispívají další čtenáři. Jakub Svoboda se byl rozloučit s R 206 Matthias Braun, který projel včas a dle platného řazení. Během pobytu na nádraží zachytil i Sp 1831 Jordán, jehož fotografie je přiložena níže. Adam Vanting pak přispívá fotografií dnešního EC 144 Detvan, který nejel v příliš reprezentativním řazení. Jeho soupravu tvořila lokomotiva 151.001+2× Bee272 (z Bohumína)+B249 Najbrt+Bee272+B249 Najbrt+Bee272 Najbrt+WRm813+Apee141. Na EC 136 Moravia byly dle slov čtenáře řazeny již i vozy do Varšavy.

EC 144 Detvan, foto: Adam VantingEC 136 Moravia, foto: Adam VantingPoslední R 206 Matthias Braun, foto: Poborskiii/K-report

Os 7730 odjíždí ze ŽST. Beroun-Závodí, foto: Dominik Jaroš Posílení osobních vlaků na trati 174 Beroun – Rakovník během nejrůznějších akcí na hradě Křivoklát je již vlastně samozřejmostí. Ani dnes 11. prosince tomu nebylo jinak. Vlaky vedené rozšířenou soupravou sice nejezdí zrovna včas, ale na rozdíl od minulých ročníků se alespoň dnes podařilo drahám zajistit nízkopodlažní vozidlo i v těchto vlacích. Namísto kavalerie vozů 810 a 010 tak přinejmenším na obratu 7730/7733 jela souprava 810+011+812+011+912, z níž právě řídící vůz disponuje nízkopodlažní částí a prostorem pro cestující na vozíku, případně pro kočárky. Do redakčního velínu se opět přidává i Dominik Jaroš.

13.35 Kolegové Josef Petrák a Juraj Kováč opět podávají informace z terénu: „Poslední pendolino do Wiener Neustadt zkrátilo své zpoždění z 35 minut na pět minut v cílové stanici. Na spoji byla řazena jednotka 680.006, která za necelou hodinu obrátí na EC/SC 72 Smetana do Prahy s odjezdem ve 14.02. Cestující do směrů Sopron, Fehring a Payerbach–Reichenau se radovali, že těsné přípoje čekaly. Po sněhu nejsou ve městě téměř památky. Krátkou prohlídku kombinujeme s obědem v Café Stadler naproti hlavnímu nádraží – k obědu jsme nemohli zvolit nic jiného než fiakrguláš, oblíbené jídlo panovníka Františka Josefa I. Po obědě se přesuneme do Vídně – zakoupit nový jízdní řád a do centra k radnici pro pravý vídeňský vánoční punč.“

13.00 Z Prahy odjíždí Ex 525, který od zítra ponese, byť pod stejným číslem, název Olšava. Z Olomouce před malou chvílí odjel EC 111 Praha, dnes naposledy s přímými vozy do stanice Zvolen. Západočeskou metropoli opustí R 355 Albert Einstein, který bude přeřazen na kategorii Ex, což přinese své výhody i nevýhody, především ve využití tarifních nabídek. Naproti mu vyjíždí R 352 Jan Hus, který se také změní na expres. V jeho čele by měla jet lokomotiva řady 363 se soupravou vozů německé společnosti Alex-Arriva, doplněnou o dva vozy - jeden vůz B a jeden vůz AB v úseku Praha - Plzeň.

12.35EC 171 Hungaria opustil Prahu s téměř čtyřiceti minutami zpoždění. K Otrokovicím se blíží EC 103 Polonia (Varšava — Villach) a veze si +34 minut. V blízké době by vozbu vlaků EC na rameni Vídeň — Varšava měly převzít polské lokomotivy Husarz.

12.10 — Zdraví Vás Matouš Danielka a Matouš Vinš. EC 121 Košičan dnes naposledy vyjel z Prahy v 11.17. Od dnešní půlnoci vlak pojede o dvě hodiny dříve a v jeho současné stopě ho nahradí Ex 221 Detvan, který pojede přes Vsetín do stanice Zvolen. Před cílem cesty, Žilinou, se nachází EC 143 Kysuca. Ten již od zítřejšího dne pojede jako Ex 143 Odra. Zanedlouho dorazí na stejné místo také EC 127 Fatra, od zítra již Ex 127 Fatra. Bohumín opustí EC 145 Odra. Ten bude od zítra znám jako Ex 145 Landek. Z pražského hlavního nádraží odjede EC 147 Olše, který bude nahrazen Ex 241 Leoš Janáček. Vlak tak pojede jako celistvý až do Zvolena, dnes tedy jede naposledy vlak Zr 1845 Rozsutec. O půl jedné dorazí do Prahy poslední R 1247. Od zítra bude bez náhrady zrušen. V opačném směru vyrazil poslední sobotní R 1248, neboť od zítra pojede pouze v pracovní dny. V 11.40 přijel do Prahy R 206 Matthias Braun který bude stejně tak, jako obratový R 207, od zítra zrušen a nahrazen rychlíkem v trase České Budějovice — Praha a opačně.

11.38 — Jak již bývá zvykem, i dnes 11. prosince vyrazil do Křivoklátu tradiční Křivoklátský expres. V čele tohoto známého historického vlaku je parní lokomotiva 498.022, známá pod přezdívkou Albatros. Vlak plný turistů či milovníků parní trakce vyrazil téměř včas z berounského osobního nádraží a nyní směřuje do cílové zastávky Křivoklát, nad kterou se tyčí stejnojmenný hrad. Tam probíhá vánoční advent – zájemci zde mohou vidět řemeslníky při práci, jejich výrobky si koupit a také si třeba zazpívat vánoční koledy. Zpět do Berouna přijede okolo půl páté. Pro vás, čtenáře, jsem zachytil průjezd historického vlaku stanicí Beroun-Závodí. Video je k dispozici na YouTube i v rozlišení HD. Úderem poledne se s vámi loučí Dominik Jaroš, který velení předává kolegům Matoušovi Danielkovi a Matoušovi Vinšovi. Ti vás provedou dalšími několika hodinami on–line zpravodajství. Brzy na shledanou!

11.00 — Dnes naposledy lze spatřit například lokomotivu řady 1216 ÖBB v Děčíně. Jejich zajíždění do Drážďan totiž bylo ukončeno. Další kapitolou, která úderem půlnoci skončí, je nasazení bistrovozů řady ARmpee na spoji do Vídně (EC 74/75 Franz Schubert). Díky našemu pohotovému čtenáři se s vámi můžeme podělit o povedenou fotografii posledního spoje. Blíží se poledne a na síti SŽDC je provoz zatím klidný. Na mnoha místech republiky hustě sněží, zatímco například v Berouně vás překvapí jasně modrá obloha a teplota lehce nad nulou. Řazení jednotlivých vlaků se řídí potřebami dopravce přesouvat vozy pro zítřejší soupravy a tak například EC 275 Slovan jede v nepříliš reprezentativní soupravě.

EC 75 Franz Schubert a vůz ARmpee dnes naposledy do Vídně, foto: Tomáš Valenta Jak již bylo řečeno, dnešní EC 75 Franz Schubert je posledním vlakem, který spojuje Prahu s Vídní a v jehož soupravě je řazen bistrovůz ARmpee. Úderem půlnoci jej nahradí jídelní vůz řady WRmz. Z terénu se nám hlásí také Jakub Kutílek (Krutas57), který informuje, že EC 275 Slovan odjel v náhradním řazení 350+2× B+B249+BDs+2× Aee142+WRm+Bee246+Bee+B. Díky informaci od dalšího z čtenářů víme, že na R 354 Franz Kafka je kromě bistrovozu ARmpee řazen též vůz Ampz. Zbývající vozy již odpovídají platnému řazení. Souprava by se měla vracet ještě dnes na R 357. Děkujeme!

Stroj 1216.237 v čele EN 459, Děčín hl.n., foto: Václav Bicenc 10.40 — Jak jste se již mohli dozvědět v tomto článku, úderem půlnoci je ukončeno pravidelné zajíždění řady 1216 do Drážďan. Všechny spoje ve směru do Německa a opačně tak převezme nejspíš tuzemská řada 371 ČD. Jeden z našich čtenářů byl pohotový a pořídil fotografii stroje 1216.237 ÖBB v čele vlaku EuroNight 459 Canopus. Děkujeme!

9.40 Z terénu se opět hlásí kolegové Josef Petrák a Juraj Kováč: „Zatímco v Olomouci o zimě není ani vidu, ani slechu, zbytek Moravy je ponořen do bílého hávu. V Břeclavi aktuálně poměrně hustě sněží. Zdravíme všechny čtenáře z Břeclavi, kam jsme nakonec dojeli se sedmiminutovým zpožděním. Náš R 802 stál na vjezdovém návěstidle do břeclavské stanice, tak jsme se skrz bílou tmu mohli pouze kochat vedle stojícím taurusem ÖBB a ES64F4 EuroSprinterem ve službách PKP Cargo s vlakem plným nových aut do Rakouska. Od nového grafikonu by měly na EuroCity v relaci Varšava – Vídeň nastoupit polské lokomotivy Husarz, a zajíždět až do Břeclavi. Další stroj PKP Intercity snad již zítra potkáme v Praze na EC 111 Praha.“

Omlouváme se za původně nefunkční kontaktní e–mail gvd2011@zelpage.cz, nyní funguje, jak má.

„My nyní čekáme na poslední pendolino do Rakouska. Pojedeme s EC 73 Smetana do Wiener Neustadt. Co na to tarif? Zvolili jsme dělené jízdné, kdy do Vídně cestujeme na WienSpezial s integrovanou MHD Vídně. Na slevu Rail+ stojí 13,40 eur. Přesto je samotný zpáteční lístek lacinější, jak mezinárodní jízdenka z Břeclavi do Vídně. Z Meidlingu do Nového Města máme zakoupeny jízdenky NRT na slevu Rail+. Zpáteční pro jednu osobu stojí 16,60 eur. Ačkoliv se břeclavská pokladní divila, proč si to nekoupíme levněji v Rakousku, Scotty kalkulátor na oebb.at tvrdí opak – ÖBB za takovou jízdenku chce 18,90 eur. Na závěr doplním, že SC 73 Smetana vyjel z Brna–Židenic se zpožděním 32 minut. Čekárna v Břeclavi je malá, nádražka zavřená a v rekonstrukci, tak nám nezbývalo nic jiného, než jít přes ulici do jediného otevřeného sportbaru.“

Přetah el. vozu řady 451, foto: Martin Chovanec Z terénu se nám již ozvali první čtenáři. První, Martin Chovanec, v Praze–Libni zachytil netradiční soupravu, kterou vyobrazuje uvedený snímek. Podle jeho slov by mohlo jít o sestavování pantografických jednotek řady 451, které nastoupí na linku S41 (ovšem pouze v pracovní dny). Pokud by někdo znal přesnější informace, budeme rádi za doplnění. Další ze čtenářů nás pak informoval, že R 804, jedoucí z Olomouce do Brna, je řazen bez vozu první třídy. Děkujeme!

8.58 — Při příležitosti konání Světového poháru ve skocích na lyžích v Harrachově bude z Polska vypraveno v sobotu 11. prosince pět párů vlaků a v neděli pak sedm párů vlaků. Je to poprvé v historii, kdy se mohou Poláci v klidu a bezpečně dostat na závody pohodlně vlakem. Budou nasazeny moderní soupravy, každá s kapacitou 300 míst. U stanice v Harrachově budou přistaveny autobusy, které budou pendlovat mezi nádražím a skokanským areálem (jednosměrné jízdné bude za 8,– korun nebo 2,– zloté). Při využití jednodenní jízdenky Euro-Nysa je v ceně 20 zlotých jízda z Jeleniej Góry, Bolesławca i Lubania Śląskiego do Harrachova a zpět.

První spoj z Wroclawi vyjíždí v sobotu v 5.36 do Jeleniej Góry. Zde je možný přestup z vlaků z Varšavy, Poznaně a Gdyně. Odjezdy vlaků z Jeleniej Góry do Harrachova v sobotu: 6.10, 9.53, 11.05 a 16.05. Zpět z Harrachova do Jeleniej Góry: 18.10 a 19.18, v 18.30 vlak do Wroclawi. V neděli pak budou vlaky z Jeleniej Góry do Harrachova odjíždět v 7.10, 9.40, 11.58 a 17.58, zpět pak v 8.56, 15.20, 18.30 a 19.55. Je možno nahlédnout i do kompletního jízdního řádu mimořádných vlaků. Jen popřejme všem dobré počasí, aby rozhodčí nemuseli závody odkládat či rušit, jako páteční trénink.

8.40 Na pražské hlavní nádraží míří sudý R 206 Matthias Braun, který bude od zítra zrušen. Nahradí ho řadový rychlík z Českých Budějovic, ve zbývající části trasy náhradní spoj nepojede. Důvodem jsou především pokračující stavební práce nejen na české straně, které si žádají dlouhodobé výluky a trvale tak narušují provoz tohoto spoje. Stejný osud pochopitelně potká i obratový R 207. S obnovením tohoto spojení se do budoucnosti výhledově počítá, nicméně budeme si na něj muset počkat dle odhadů nejméně pět let. Aktuálně probíhá přepřah R 206 v Českých Budějovicích. Spoj se do Prahy vydá z českobudějovického nádraží v 9.04. Zpoždění ostatních spojů se aktuálně až na výjimky pohybuje v řádu minut.

7.47 — Předpovědi meteorologů se vyplnily. Přestože místy teplota lehce přesahuje nulu, začalo opět hustě sněžit a právě další sněžení je pravděpodobně příčinou drobných i výraznějších zpoždění u řady vlaků. Zpoždění 45 minut si veze Sp 1973 a vyjma vlaku R 1154 (81 minut), o kterém jsme se zmiňovali již níže, jedou některé spoje až na výjimky zatím zhruba jen o deset minut zpožděny. Problémy již delší dobu hlásí také ONJ Praha – z důvodu nedostatku provozuschopných elektrických jednotek jsou některé vlaky vedeny oproti standardnímu řazení pouze jednou jednotkou. Jiné mimořádnosti v dopravě dosud nejsou známy. Na Slovensku je situace stále stejná a zpoždění zde nepřesahují třicet minut.

7.25 — Z Plzně právě odjel R 350 Karel Čapek, který do této stanice přijel s patnáctiminutovým zpožděním. Úderem dnešní půlnoci budou všechny rychlíky do stanice Nürnberg Hbf/München Hbf a opačně vedeny jako expres. Řazení vlaků zůstává víceméně beze změny. Do Olomouce dorazil také IC 580 Hutník. V soupravě by dnes neměly být oproti standardnímu řazení tři vozy Bee272, které nahradily dva vozy Bpee247 a jeden vůz Bee246. Všechny tři neplánovaně řazené vozy se údajně přesouvají do nové domovské stanice Praha hl.n. V opačném směru jedoucí IC 581 Hutník pojede večer v mimořádném řazení, které si přiblížíme později. Vlaky po celé ČR začínají nabírat drobná zpoždění – pravděpodobně se tak stává v důsledku dalších sněhových srážek.

7.03 — Dobré ráno z Hané přejí také Josef Petrák a Juraj Kováč. Dálková doprava na severní Moravě hlásí setrvalý stav. Ex 141 Beskyd odjel načas směrem na Žilinu tažen strojem 151.020 v druhogeneračním provedení korporátního nátěru dle studia Najbrt. Snad naposledy s první třídou v podobě vozu Aee147. K odjezdu jsou připraveny rychlíky 930 ze Šumperka do Brna přes Prostějov v 7.07, a také náš R 802 integrované linky R5 systému IDS JMK do Brna přes Přerov a Břeclav, kterým se na jih Moravy přesuneme my. Naše AB č. 050 již také nese korporátní nátěr zvenčí. Jediným opozdilcem je jako vždy EC 148 Jan Perner, který si po ránu ze Žiliny veze asi pět minut. K rychlíku 802 ještě poznamenejme, že provoz linky R5 by měly výrazně zefektivnit řídicí vozy řady Bdhvpee, které vzniknou rekonstrukcí vozů Bdt279 v šumperském Parsnova. Výrobce sliboval představit první prototyp ještě před Vánoci, takže uvidíme…

6.55EC 71 Gustav Mahler by měl jet již v novém řazení (Ampz143+WRmz815+3× Bmz245+Bmee248). Spoj se momentálně nachází poblíž železniční stanice Svitavy a má zhruba patnáctiminutové zpoždění. Na trati 011 právě jede EC 143 Kysuca, který od dnešní půlnoci bude znám již jako Ex 143 Odra. Odjezd z Prahy hlavního nádraží byl stanoven na 6.17. Jízdní doba bude o několik minut kratší a spoj vyjede v novém řazení, které budou tvořit vozy Ampz146+WRm813+BDbmsee447+5× Bmee248.

6.35 — Se sedmdesátiminutovým zpožděním vyjel z Liberce do České Lípy Os 6600. Vzhledem k tomu, že souprava pokračuje jako R 1154 do Ústí nad Labem, zpoždění se přenese i na tento spoj. Dle aktuálních informací by mělo na většině území, vyjma Středočeského a Jihočeského kraje, sněžit. Teploty se pohybují těsně pod bodem mrazu a místy fouká silnější vítr. Doufejme, že sníh nebude o tomto víkendu výrazně komplikovat provoz, jak tomu bylo na začátku měsíce.

6.18 — Dobré ráno všem čtenářům přeje Dominik Jaroš. Provoz na síti SŽDC je nyní až na výjimky bezproblémový a vlaky jezdí včas. Výjimku tvoří jen Os 3502, který se již blíží do cílové stanice Olomouc hl.n. se čtyřicetiminutovým zpožděním. Situace na Slovensku je podobná, jedinými vlaky se zpožděním více než 30 minut jsou zde EN 477 Metropol a R 443 Šírava. Meteorologové předpovídají pokračující sněhové srážky, které by se neměly vyhnout žádnému místu v ČR.

0.01 Je právě tolik, kolik je a váš oblíbený železniční magazín začíná víkendové vysílání. Z hanácké metropole všechny čtenáře zdraví redaktorské duo Josef Petrák a Juraj Kováč. Dnes je poslední den platnosti jízdního řádu 2009/2010. Dopravci již začínají přeskupovat vozidla, aby mohli s úderem zítřejší půlnoci vyjet se spoji podle nových pravidel pro rok 2011. My budeme tento přechod na české i slovenské železnici během víkendu monitorovat, jak už nám velí tradice z let 2006, 2007, 2008 a 2009, kterou začala dnes již bývalá redaktorská dvojice Petr Studnička a Petr Vondrlík.

Letošní speciál vzniká pod velením Dominika Jaroše, který bude také po většinu času zpravodajství koordinovat z berounského velína redakce, zatímco řada redaktorů a dobrovolných spolupracovníků ŽelPage vyrazí do terénu. Chystáme na vás jak monitoring obou železničních sítí, tak i živé zprávy z vlaků, které v novém grafikonu končí, nebo naopak začínají – třeba olomoucká dvojice vás zavede až do Vídně a Bratislavy. „Železniční silvestr“ s vámi bude až do nedělního večera 12. prosince 2010. Samotný nastupující jízdní řád bude platit do soboty 10. prosince 2011. Letos poprvé úzce spolupracujeme také s portály K–report a VLAKY.NET. Chcete-li nám napsat, pochválit, poděkovat, konstruktivně vynadat, popř. zaslat informace či fotografie pro doplnění tohoto vysílání, ozvěte se nám kdykoli na adresu gvd2011@zelpage.cz, Twitter @ZelPage nebo Facebook stránku ŽelPage. Děkujeme!

Během soboty můžete absolvovat jízdu posledními vlaky na několika tratích, kde se provoz zastaví. Naopak den před startem bude své vlaky Trilex prezentovat mezi Liberce a Zittau dopravce Vogtlandbahn.

Prozatím dobrou noc všem, a pokud během víkendu cestujete, přejeme vám včasný a bezproblémový dojezd!

Zdroje: Portal informacyjny o kolei na Dolnym Śląsku


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 11.12.2010 (0:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Evropa Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
16.12.2010 (9:44)  
Horatio:
probudte se!! zeleznice tu neni jen pro fandy, je tu predevsim pro lidi, kteri se potrebujou dostat z bodu A do bodu B, a tem uz dnes moc zalezi na tom zda jedou ve starem nebo novem vagonu (byt jejich zpusob posouzeni je mnohdy moooc divny).
fandove ve francii mozna nemaji radi zeleznici pro TGV, ale rozhodne by bez TGV byl o zeleznici ve francii mnohem mensi zajem cestujicich!!
15.12.2010 (21:32)  
Pánové a dámo:
Po přečtené téměř většiny vašich komentářů si dovoluji, zapojit se do diskuze. K tématu zaplnění vozového parku 100% v řadě B je NEPOHODLÍ... no to ano, pohodlí je jen když tam je méňě lidí. Ale já nevím jak vám, oproti B je luxcusní třeba 061 ale při jeho 100% naplnění je to pohodlí? Když vám s prominutím do dršky vejrá 5hodin protisedící - já si tam příjdu jak v městský kde ale sedím 30minut a vylezu a né na jízdu pěti hodin. Obvzláště pokud ten člověk nepříjemně zapáchá.

Za druhé Bmee neluxusní vůz? Ano, ale nesnažte se tvrdit že vůz z klimatizací je luxusní, když je v něm vedro páč klimatizace by chtěla doplnit a někdy sotva fouká... to už radši Bmee kde si odevřu okno a nesmažím se tam.

Za třetí... Slováci mají na soupravách oproti nám luxusnější vozy, nelze srovnávat jejich stát s naším (finančně). Proč by ČD měli jezdit levněji než jezdí? Za to že bude někdo sedět 6 hodin v Bmee má jet do Žiliny za dvě kilča... proč? Už takhle je to levné. Jen si sedněte do auta a jeďtě si do Žiliny za své náklady... pak by vám přišlo málo už tohle co vám teď píjde dost. Mimo jiné, že byť v nepohodlném Bmee se o nic nestaráte, 6 hodin si to odsedíte.. na silnici by jste měli oči na stopkách a řešili provoz, tak se prosím zamyslete, nad tím co skutečně říkáte a do hloubky (myslím tím autora co popisoval cenu že by do Žiliny měla být 200Kč)

Za čtvrté - je více druhů cestujících. Většina z nás (já to nejsem) cestuje z bodu A do bodu B a chce NEJlevněji, NEJrychleji, NEJspolehlivěji, luxusně atd... Dále jsou lidé, kterým je fuk v čem sedí hlavně že dojedou a jsou za to rádi. A potom jsou lidé, co jedou za rekreací či vyhlídkou a pojedou rásdi rozvrtaným Béčkem otevřou si okno nadýchají se "čerstvého vzduchu" (olova či smardu proudu) a budou se kochat okolím a poslouchat klapot kolejí...

Pane Karel Kovářík - myslíte si, že železnici budou milovat více když bude moderní. Nezaobírám se a nechci aby jezdili nemoderní soupravy, ale nesouhlasím s vámi. Defakto jste řekl, že ve Francii mají fandové železnici raději kvůli vysokorychlostním soupravám...

Jednou větou bych rád shrnul, že každý vůz, typ - druh vagonu, má své uplatnění.
(za případné překlepy v textu se omlouvám, už mě pálejí oči)
15.12.2010 (21:16)  
Strašný změny, zrušit R 627 Emil Zátopek a Velehrada vést z Olomouce... hrůza v mých očích.
Jenom rušit spoje, zkracovat jim trasy (v některých případech pidávat) - nejsou prachy, je to vidět. Nezbývá pak nic jiného než se rvát do natřískaných mezistátních spojů.
13.12.2010 (19:31)  
240.025 : copak si pod tím výrazem "komouš" v reále představujete ?
Jestli máte na müsli členy někdejší KSČ před rokem 1990, tak to už tak nějak budete mít hodně práce, abyste tam našel vůbec někoho kdo na GŘ vůbec pracoval za "bolševika" ... a ještě by byl navrch členem KSČ ...
Pokud méte na müsli členy, přiznivce a sympatizanty jiných politických stran nebo jejich nominanty, pak je ovšem pole vaši fantazie velmi široké ....
12.12.2010 (21:15)  
Souhlas s 240.025
B mi nevadí, pokud jsou v kupé 2, maximálně 3 osoby. To si do něj sednu raději než třeba do Bpee.

Dnešní cesta přeplněným Bčkem z Pardubic na Galánu byla ale opravdu nepříjemná a po pouhé hodině jsem toho měl dost. Staší pán co jel až z L. lázní a musel mít mezi nohama kufr, říkal, že už mu úplně zdřevěneli nohy. ČD by mu měly zaplatit další lazeňský pobyt :-)
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
12.12.2010 (20:16)  
M - průvodčí > já bych to ukončil, 810 je pro vás romantické vozítko - proč ne, to je otázka názoru, ale s tím že je vagon Bmee luxusní vůz, tak s tím jste mě dostala, nejdříve si o tom voze něco zjistěte a pak pište co je to za vůz. On neni špatný, ale pokud by jsme jej i nadále chtěli provozovat v dříve opravdu "prestižní" kategorii EC (kterou mimochodem ČD vědomě zprznily a cíleně degradovaly), tak by jsme ten vůz měli trošku modernizovat... Ten vůz nemá kolejnicovou brzdu, nemá klimatizaci - už jen tyto dvě věci do degradují spíše na rychlíky, o interiéru, který je kromě sedaček původní ani nemluvě a vakuové wc - což už je u vlaků EC považováno spíše za standard a to mnohdy i v osobácích jste asi neslyšela.. K 814 regionova - interiér slušnej, ale vlak na evropské úrovni tolik nehlučí když brzdí, protože vlak na evropské úrovni nemá špalíkové zdrže, ale kotoučovky a jednonápravové podvozky bez sekundárního odpružení asi moderní vlak také mít nebude. Když děáte u těch drah, tak se stačí zeptat a kolegové co tam dělají déle vám udělají školení :)
12.12.2010 (19:59)  
M-průvodčí: pokud je to opravdu recese, tak jste můj člověk :-)))

pokud ne, jezděte jen na nostalgických vlacích. Je velmi smutné, že hned po škole máte tyto názory...

Což tady si nikdo neuvědomuje, že ŽELEZNICE POTŘEBUJE ZMĚNU! Nebo tu chcete neschopné komouše ve vedení a zchátralý vozový park?

Aspon, že JŘ nedělají komo-ČD, ale MD.

Nebo chcete fungující a efektivní systém, založený zejména na moderních jednotkách, jezdící každou půl hodinu na meziměstě a každou hodinu mezi méně významnými sídly, samozřejmě integrované do taktu, s návaznostmi místní dopravy, jak vlak tak bus, založeno na principu IDS, jedné jízdenky na VŠECHNY SPOJE?

A příplatky na EC: kravina, i studenti potřebují kvalitní a rychlé spojení za přijatelnou cenu, pokud ho nedostanou, nebudou jezdit rychlíkama s příšernými vozy, ale autama, příp autobusama STUDENT AGENCY. A v budoucnu, až se ze studentů stanou dobře vydělávající občané, nepojedou vlakem, protože si budou pamatovat, jak je ČD buzerovaly

Bmee je mezi béčkama jednookej mezi slepými, vzhledem k technickému stavu to není luxusní vůz, ale vůz, který by se dal přetrpět na krátkých R(do 2 - hodin).
12.12.2010 (19:18)  
Komentář M-průvodčí 23.11.2010/22.20h
------------------------------------------------------

Mě docela zdražení SONE+ vyhovuje, alespoň z vlaků zmizejí ty vřískající děcka, co ostatní cestující otravují!

Ještě bych uvítala zavedení příplatků za vlaky vyšší kvality. To je dost hrozné, jak to tam dnes vypadá, vlak je úplně narvaný a každý druhý s oranžovým studentským průkazem. To se pak drahám nemůže vyplatit, když tihle jezdí za 60% ceny!
-----------------------------------------------
12.12.2010 (18:27)  
Já už jsem tu v minulosti byla ale to jsem ještě chodila do školy a teď jsem se v létě stala průvodčí tak jsem si udělala nový účet aby bylo jasné že jsem průvodčí
12.12.2010 (18:23)  
@M-průvodčí: Vy tie svoje príspevky určite nemôžete myslieť vážne :)
Takýto obmedzenec by tu snáď nezavítal :)
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko