..: Nový jízdní řád 2011 pro Plzeňský kraj :..

Jízdní řád 2010/2011 ČD/ŠZDC, foto: České dráhy Plzeňský kraj — Stejně jako minulý rok vám, čtenářům, přináším přehled změn a novinek v jízdním řádu 2010/2011. Cestující budou mít možnost využívat nové spoje Plzeňské linky mezi stanicemi Kozolupy a Blovice, vedené jednotkami RegioNova. Po delší době se do Plzně vrací vlaky vyšší kvality, konkrétně kategorie expres (Ex). Jedná se o současné rychlíky Praha – Plzeň – Domažlice – Mnichov/Norimberk a zpět. Ke značným změnám dochází na trati 160, vedoucí z Plzně do Žatce. A v neposlední řadě se až na výjimku nesvezete vlakem do Střelských Hoštic, Dolního Poříčí, Katovic a Pracejovic, neboť osobní vlaky budou končit již v Horažďovicích–předměstí a nebo naopak ve Strakonicích. Tímto „územím nikoho“ budou projíždět pouze rychlíky.

Trať 160, Plzeň - Žatec

943+843 na trati 160, foto: Hrady Od 12. prosince 2010 se již nesvezete žádným osobním vlakem z Plzně dál, než do Žihle. Do dalších stanic vás totiž odveze autobus, který bude navazovat na některé rychlíkové spoje. Dojde však ke zvýšení četnosi spojů v úseku Plzeň – Plasy, kde bude opět realizována návaznost na autobusové linky. Zdá se tedy, že autobusy pomalu přebírají vládu na této trati. Ovšem nový JŘ přinese i pozitiva, zejména ve snaze provozovat vlaky na trati v dvouhodinovém taktu, a to jak rychlíky, tak vlaky osobní. Odjezdy rychlíků z Plzně budou v 6.05, 10.05 a dále v dvouhodinovém taktu až do 20.05. Obdobně jsou stanoveny odjezdy ze stanice Žatec–západ a to v 5.57 a dále v dvouhodinovém taktu (kromě 11.57) až do 19.57. U některých rychlíků je však třeba počítat s tím, že jedou pouze v neděli či v pátek a v ostatní dny nejedou buď vůbec, nebo jsou značně zkráceny a vedeny jako spěšný vlak. Na osobních vlacích je ze stanice Plasy též patrný dvouhodinový takt (v 8.52, 10.52 …), stejně jako z Plzně (6.17, 8.17 …), proložený posilovými a ranními vlaky. Cestujícím bude pravděpodobně trvat delší dobu, než si na změny a přestupy vlak–autobus zvyknou. K tomu by měla sloužit síťová schémata provozu a jízdní řády autobusů pod tabulkami JŘ vlaků.

Trať 170, (Praha -) Beroun - Plzeň - Cheb

Mezinárodní rychlík Albert Einstein, foto: Filip Štajner Rychlíky mezi Plzní a Prahou v hodinovém taktu? Minulost. Takto by mohl znít titulek v nějakém bulvárním deníku, ovšem skutečnost je jiná. Hodinový takt bude od 12. prosince nejen pod vedením vlaků R, ale i Ex. Na expresy byly přeřazeny současné rychlíky 35× z Prahy do SRN, na nichž byly i v tomto GVD nasazovány odpovídající vozy. Dále dochází ke zkrácení jízdní doby mezi Prahou a Plzní o šest minut. Z tohoto důvodu budou vlaky z Prahy hlavního nádraží odjíždět v xx:10 (nyní xx:04). Nesmíme opomenout ani změnu tarifu IDP. Na R a Ex v úseku Plzeň – Rokycany musí mít cestující na Plzeňské kartě nahrané obě zóny P i Z! Kombinace zóna P a dokoupení jízdenky ČD se již na vlacích R a Ex nebude akceptovat. Dojde i ke zkrácení jízdních dob od 1. května 2011 o 12 minut na dokončeném úseku koridoru Cheb – Plzeň a tedy k posunutí odjezdu z Chebu z xx:10 na xx:22. Dobrou zprávou pro cestující je také vedení přímých osobních vlaků v celém úseku Plzeň – Cheb (taktéž od 1. 5.) a některých až do Karlových Varů. Z pochopitelných důvodů byly zrušeny dva osobní vlaky z Plzně do Stříbra v 15.15 a 17.15. Logicky zanikly i jejich obraty ze stanice Stříbro v 16.49 a 18.49. Pro lepší představu zde předkládám malé schéma odjezdů R a Ex z Prahy hl.n.

Schéma R a Ex, foto: Aleš Petrovský

Trať 183, Plzeň - Železná Ruda-Alžbětín

Na této trati nedochází k výraznějším změnám, pouze u vlaků 7510, 7502, 7512, 7513 a 7515 dojde k časovým posunům, aby se spoje lépe rozložily po celý den.

Trať 190, Plzeň - České Budějovice

Jak už bylo výše zmíněno, zastávky a stanice mezi Horažďovicemi–předměstím a Strakonicemi nebudou kromě vlaku 8960 v 5.47 ze Strakonic nijak obsluhovány. U dalších osobních vlaků se jedná pouze o malé změny, zejména o minutové posuny. V rychlíkové vozbě se neodehrají žádné větší změny.

PL – Plzeňská linka

Na co sází Plzeňský kraj? Zejména na Plzeňskou linku, která by měla přivést potencionální cestující k využívání vlaků jako součásti MHD. Podrobněji jsme se o PL zmiňovali v předchozím článku, uvedeme snad jen několik informací:

  • Kozolupy - Blovice, bez přestupu v žst. Plzeň hl.n.
  • 9 párů vlaků v dvouhodinovém taktu
  • Nasazeny jednotky RegioNova (814+914)
  • Jezdí pouze v pracovní dny

A jak to bude s řazením?

Plakátek, foto: ČD Možná jste si všimli, že z plzeňského DKV odcházejí vozy řady Bp do Hradce Králové. Na oplátku byly do Plzně odeslány vozy řady B250 v doslova dezolátním stavu, který cestující, ani pracovníky ČD určitě nenadchl. Podle neověřených informací je tato rošáda uskutečněna kvůli provozní rychlosti vozů řady B, která je, narozdíl od Bp, 140 km/h. Do Plzně by totiž měla přijít údajně i „rychlá esa“ řady 362 se shodnou maximální rychlostí, aby se začaly využívat v plné míře rekonstruované úseky III. TŽK mezi Plzní a Prahou. Dalším důsledkem této změny je s velkou pravděpodobností nasazení vozů řady Bt (!) na jeden pár rychlíku mezi Plzní a Českými Budějovicemi. Poněkud vítanou změnou bude nasazení vozů B249 a AB349 v barevném provedení najbrt. Vozy s kompletní renovací interiéru budou přivěšovány na vlaky kategorie Ex v úseku Plzeň hl.n. – Praha hl.n. a opačně ode dne vyhlášení, který zatím není znám. Další větší změny v řazení nejsou prozatím známy.

Na ostatních tratích nedochází k větším změnám. Na závěr snad jen dodám, že objem provozovaných vlaků osobní dopravy stoupne o necelá 3 %.

Zdroj: Vagonweb.cz, České dráhy, archiv autora, Jízdní řád 2011 SŽDC


Aleš Petrovský | 1.12.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mr. T 
02.12.2010 (13:29)  
Zrychlovat, ale pořád bude prostoj v Plzni... Jízdní doba se vrátí jen z toho důvodu, že zmizí vata pro bus NAD. Doufám, že alespoň se začne jezdit rychle Plzeň - Stříbro, kde se to někde malinko zrychlovalo... No a mezi Praha - Plzeň, zatím mi není jasný kde??? Rokycany - Holoubkov je rozestavěný a Hořovice - Zdice se jezdí po jedné koleji, tak nechápu důvod přesunu vozů... Na staveništi se asi těžko bude jezdit 140 km/h. Hold DKV Plzeň nemá nárok na nic pořádnýho a bude mít pořád šrot. Ať žije žloutenka!!!
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
02.12.2010 (10:11)  
josef Novák - tak to řeknu hned, že se budou zrychlovat 363 z DKV Plzeň, ale dík za info, zatím jsem žádnou nepotkal...
02.12.2010 (9:59)  
Když už jsme u bavorských expresů, trochu nechápu, proč Košičan nejede z Košic až do Mnichova resp. z Normimberka do Košic.
Mám pro to pár důvodů:
EC 120 Košičan - příjezd do Prahy 16:51
R 356 Albert Einstein - odjezd z Prahy 17:10 ( podle novýho GVD )

R 351 Jan Hus - příjezd do Prahy - 10:58
EC 121 Košičan - odjezd z Prahy - 11:11

ICE dá úsek Mnichov - Normiberk za 1:55 h, tak EC to dá snad za 2:40. Tím by se ušetřila jedna Alex souprava, a nebo kdyby Alex chtěl, mohl by provozovat Kafku nebo Čapka.
A zároveň by to donutilo ZSSK k tomu, aby k nám posílali Ampeer-y, ve větším množství Bmpeer-y, WRRmeer-y a snad časem i BDghmeer-y, což si hodně železničních fandů určitě přeje...

Osobně vidím za ukočením všech rychlíku v Praze stavební práce a snahu, aby se případné zpoždění nepřenášelo dále.

DB bus hovoří za mnohé. Každopádně díky za pěkně zpracovaný přehled.
Hovoří pouze o tom, v jakém stavu je infrastruktura a že tunelové spojení a DMB má smysl.
02.12.2010 (9:15)  
Ad StrejcekmsRychlá esa? A odkud? To by musela začít jezdit už konečně 380 (což se proslýchá), jinak nevím kde by je sehnaly..

Rychlá Esa seženou v Plzni :-)))
Zrychlená je již plzeňská 362.O85,127 a 131. Další budou následovat.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
02.12.2010 (8:11)  
Frantisek > Tak ony jsou ty stanice obsluhovány i z druhého směru vlakem 8961, jen ta jeho časová poloha je pro jízdu tam i zpět zcela nepoužitelná. Takže je to celkem k ničemu :-)
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
02.12.2010 (8:03)  
Neonym > Tak nevím, nač si tady stěžuješ, ale mezi Plzní a Klatovama jede jen dnes během celého dne 42 spojů. 18 ČD, 10 ČSAD a 14 VKJ. A podobné je to v druhém směru.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
02.12.2010 (7:29)  
Kdyby alespoň z Plzně na Klatovy jezdily autobusy. Jenže tam jich jede jen pár za den a zbytek jezdí "autobusy" VKJ(Štáhlich), což bohužel není moc použitelné. Jančuro, tady tě potřebujem.
02.12.2010 (7:21)  
Jde to pěkně z kopce. Plzeňská linka mající nalákat cestující z MHD na jedné straně a jinde omezování spojů vyhánějící cestující nemající k dispozici alternativu na straně druhé. Autobus navazující na rychlík - a co když chci jet ze zastávky, kde rychlík nestaví? Navíc ani u rychlíku není vždy přípoj. Zastávky obsluhované jediným vlakem v jediném směru - bravo. A jak se dostanu zpátky? Jinak? Tedy pojedu nejspíš jinak i tam, zejména vzhledem k tarifním nevýhodám jednosměrné jízdy (nemluvě o vytížení souprav). Návrat k jízdním dobám před výlukou (předpokládám) vydávat za zrychlení? A skutečné zrychlení mařit prostoji? Opravdu nevím, co na tomto vítat. Ještě že nejsem z Plzeňska, i když ani o ostatních krajích si nedělám moc iluzí. Vše se zhoršuje, protože je čím dál víc manažerů a čím dál méně pracujících, mám ten dojem. A nemohu si odpustit odbočku - bylo dřív též běžné, že 15 cm sněhu takto ochromilo dopravu? Možná ano. Ale vypovídá to dost o tom, jak "naplněná" je kapacita tratí, když se mluví o přechodu dopravy ze silnic. Kdyby opravdu jezdil jeden vlak za druhým, vždy by tu trochu sněhu smetl a nebyly by takové problémy aspoň na hlavních tazích, zbytek by se projel frézou... Aler to už jsem opravdu odbočil. Celkově z toho nemám dobrý pocit. DB bus hovoří za mnohé. Každopádně díky za pěkně zpracovaný přehled.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
02.12.2010 (6:55)  
Nazývat spoj jedoucí jednou za 4 hodiny taktovou dopravou, to mi přijde hodně odvážný.
registrovaný uživatel Kakov 
02.12.2010 (2:19)  
tak koukám, že soudruzi z prahy se rozhodli opravdu v plzni vybudovat železniční muzeum....
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko