..: Nový jízdní řád 2011 pro Plzeňský kraj :..

Jízdní řád 2010/2011 ČD/ŠZDC, foto: České dráhy Plzeňský kraj — Stejně jako minulý rok vám, čtenářům, přináším přehled změn a novinek v jízdním řádu 2010/2011. Cestující budou mít možnost využívat nové spoje Plzeňské linky mezi stanicemi Kozolupy a Blovice, vedené jednotkami RegioNova. Po delší době se do Plzně vrací vlaky vyšší kvality, konkrétně kategorie expres (Ex). Jedná se o současné rychlíky Praha – Plzeň – Domažlice – Mnichov/Norimberk a zpět. Ke značným změnám dochází na trati 160, vedoucí z Plzně do Žatce. A v neposlední řadě se až na výjimku nesvezete vlakem do Střelských Hoštic, Dolního Poříčí, Katovic a Pracejovic, neboť osobní vlaky budou končit již v Horažďovicích–předměstí a nebo naopak ve Strakonicích. Tímto „územím nikoho“ budou projíždět pouze rychlíky.

Trať 160, Plzeň - Žatec

943+843 na trati 160, foto: Hrady Od 12. prosince 2010 se již nesvezete žádným osobním vlakem z Plzně dál, než do Žihle. Do dalších stanic vás totiž odveze autobus, který bude navazovat na některé rychlíkové spoje. Dojde však ke zvýšení četnosi spojů v úseku Plzeň – Plasy, kde bude opět realizována návaznost na autobusové linky. Zdá se tedy, že autobusy pomalu přebírají vládu na této trati. Ovšem nový JŘ přinese i pozitiva, zejména ve snaze provozovat vlaky na trati v dvouhodinovém taktu, a to jak rychlíky, tak vlaky osobní. Odjezdy rychlíků z Plzně budou v 6.05, 10.05 a dále v dvouhodinovém taktu až do 20.05. Obdobně jsou stanoveny odjezdy ze stanice Žatec–západ a to v 5.57 a dále v dvouhodinovém taktu (kromě 11.57) až do 19.57. U některých rychlíků je však třeba počítat s tím, že jedou pouze v neděli či v pátek a v ostatní dny nejedou buď vůbec, nebo jsou značně zkráceny a vedeny jako spěšný vlak. Na osobních vlacích je ze stanice Plasy též patrný dvouhodinový takt (v 8.52, 10.52 …), stejně jako z Plzně (6.17, 8.17 …), proložený posilovými a ranními vlaky. Cestujícím bude pravděpodobně trvat delší dobu, než si na změny a přestupy vlak–autobus zvyknou. K tomu by měla sloužit síťová schémata provozu a jízdní řády autobusů pod tabulkami JŘ vlaků.

Trať 170, (Praha -) Beroun - Plzeň - Cheb

Mezinárodní rychlík Albert Einstein, foto: Filip Štajner Rychlíky mezi Plzní a Prahou v hodinovém taktu? Minulost. Takto by mohl znít titulek v nějakém bulvárním deníku, ovšem skutečnost je jiná. Hodinový takt bude od 12. prosince nejen pod vedením vlaků R, ale i Ex. Na expresy byly přeřazeny současné rychlíky 35× z Prahy do SRN, na nichž byly i v tomto GVD nasazovány odpovídající vozy. Dále dochází ke zkrácení jízdní doby mezi Prahou a Plzní o šest minut. Z tohoto důvodu budou vlaky z Prahy hlavního nádraží odjíždět v xx:10 (nyní xx:04). Nesmíme opomenout ani změnu tarifu IDP. Na R a Ex v úseku Plzeň – Rokycany musí mít cestující na Plzeňské kartě nahrané obě zóny P i Z! Kombinace zóna P a dokoupení jízdenky ČD se již na vlacích R a Ex nebude akceptovat. Dojde i ke zkrácení jízdních dob od 1. května 2011 o 12 minut na dokončeném úseku koridoru Cheb – Plzeň a tedy k posunutí odjezdu z Chebu z xx:10 na xx:22. Dobrou zprávou pro cestující je také vedení přímých osobních vlaků v celém úseku Plzeň – Cheb (taktéž od 1. 5.) a některých až do Karlových Varů. Z pochopitelných důvodů byly zrušeny dva osobní vlaky z Plzně do Stříbra v 15.15 a 17.15. Logicky zanikly i jejich obraty ze stanice Stříbro v 16.49 a 18.49. Pro lepší představu zde předkládám malé schéma odjezdů R a Ex z Prahy hl.n.

Schéma R a Ex, foto: Aleš Petrovský

Trať 183, Plzeň - Železná Ruda-Alžbětín

Na této trati nedochází k výraznějším změnám, pouze u vlaků 7510, 7502, 7512, 7513 a 7515 dojde k časovým posunům, aby se spoje lépe rozložily po celý den.

Trať 190, Plzeň - České Budějovice

Jak už bylo výše zmíněno, zastávky a stanice mezi Horažďovicemi–předměstím a Strakonicemi nebudou kromě vlaku 8960 v 5.47 ze Strakonic nijak obsluhovány. U dalších osobních vlaků se jedná pouze o malé změny, zejména o minutové posuny. V rychlíkové vozbě se neodehrají žádné větší změny.

PL – Plzeňská linka

Na co sází Plzeňský kraj? Zejména na Plzeňskou linku, která by měla přivést potencionální cestující k využívání vlaků jako součásti MHD. Podrobněji jsme se o PL zmiňovali v předchozím článku, uvedeme snad jen několik informací:

  • Kozolupy - Blovice, bez přestupu v žst. Plzeň hl.n.
  • 9 párů vlaků v dvouhodinovém taktu
  • Nasazeny jednotky RegioNova (814+914)
  • Jezdí pouze v pracovní dny

A jak to bude s řazením?

Plakátek, foto: ČD Možná jste si všimli, že z plzeňského DKV odcházejí vozy řady Bp do Hradce Králové. Na oplátku byly do Plzně odeslány vozy řady B250 v doslova dezolátním stavu, který cestující, ani pracovníky ČD určitě nenadchl. Podle neověřených informací je tato rošáda uskutečněna kvůli provozní rychlosti vozů řady B, která je, narozdíl od Bp, 140 km/h. Do Plzně by totiž měla přijít údajně i „rychlá esa“ řady 362 se shodnou maximální rychlostí, aby se začaly využívat v plné míře rekonstruované úseky III. TŽK mezi Plzní a Prahou. Dalším důsledkem této změny je s velkou pravděpodobností nasazení vozů řady Bt (!) na jeden pár rychlíku mezi Plzní a Českými Budějovicemi. Poněkud vítanou změnou bude nasazení vozů B249 a AB349 v barevném provedení najbrt. Vozy s kompletní renovací interiéru budou přivěšovány na vlaky kategorie Ex v úseku Plzeň hl.n. – Praha hl.n. a opačně ode dne vyhlášení, který zatím není znám. Další větší změny v řazení nejsou prozatím známy.

Na ostatních tratích nedochází k větším změnám. Na závěr snad jen dodám, že objem provozovaných vlaků osobní dopravy stoupne o necelá 3 %.

Zdroj: Vagonweb.cz, České dráhy, archiv autora, Jízdní řád 2011 SŽDC


Aleš Petrovský | 1.12.2010 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
03.12.2010 (20:10)  
Ono to bylo podáno jako jakási novinka od nového jízdního řádu a v žertu to rozhodně nebylo, doslova: "nařízení shora, protože si lidé stěžovali". Ale v přeplněných vlacích a u špinavých zavazadel to samozřejmě chápu, jen mě zajímalo, jestli to pokutování skutečně nebude nějaká nová, široce zavedená praxe.
Osobně si myslím, že pokud ČD začnou buzerovat za ptákoviny, tak nelze jinak než se začít chovat stejně...
03.12.2010 (18:40)  
ad zavazadla: Ono to bylo podáno jako jakási novinka od nového jízdního řádu a v žertu to rozhodně nebylo, doslova: "nařízení shora, protože si lidé stěžovali". Ale v přeplněných vlacích a u špinavých zavazadel to samozřejmě chápu, jen mě zajímalo, jestli to pokutování skutečně nebude nějaká nová, široce zavedená praxe.
03.12.2010 (14:25)  
Josef Petrák: Pro Boha, a co by se na tom rozbilo? Maximálně by vznikl nový vlak München Hbf - Nürnberg Hbf - nic víc. Podívej se, jak na sebe EC 120 a R 356 ( příp. R 351 a EC 121 ) hezky navazují. A co se týče oběhů, tak ty by v případě ZSSK zůstaly neměnné.

Ad. ARmpee: Já před 14 dny jel Hradčanami právě v ARmpee, takže jestli se za tu dobu něco změilo, to občasný cestující nezjistí. Navíc, mám za to, že právě ARmpee bude excelovat na Slovanovi a Haškovi. Myslíš, že tady si ČD dovolí tu drzost nenasazovat ARmpee?
03.12.2010 (11:32)  
Tomáš Palíšek) Chápu, co jsi tím chtěl říct a doufám, že chápeš, když ti říkám, že jsi mimo. Není smysl nutit Arrivu tahat své vozy do Košic nebo ZSSK do Mnichova. Ostatně i Vindobona má ten maxiturnus do Villachu jen proto, že je rozkopaná Vídeň. Čím delší vlak, tím větší šance, že rozbije přípojové vazby na velké části JŘ.

Ad ARmpee – no v poslední době se jich na Hradčany a Jan Pernera opět vůbec nedostává. Vystrč paty od klávesnice a zkoukni realitu, je docela fajn. ;-)
registrovaný uživatel Sim 
03.12.2010 (6:02)  
ad zabrani mista > pokud je vlak prazdny, chapu to (pokutovani) jako buzeraci (neresim ted tasku, ktera pred tim stala ve snehu na perone a ted muze zasvinit sedacku, ale zabrani mista jako takove). V plnem vlaku mi prijde jako samozrejmost, ze si dam batozinu tam kam patri a ne tam, kde bych ji mel radsi - zde beru pokutovani jako opodstatnene, ale az po neuposlechnuti vyzvy (a je fuk, zda od spolucestujiciho, nebo pracovnika obsluhy vlaku).

Ovsem co delat v situaci, kdy je osmimistne kupe plne v sedmi lidech kvuli zavazadlum, ktera se nevejdou na regaly? Na chodbicce byt nemuzou kvuli pruchodnosti (a prujezdnosti voziku), mezi sedacky se u kupe klasickeho Becka taky nevejdou ... takze bych to videl proste na uvazeni pruvodciho, tak jako dotedka.
03.12.2010 (0:25)  
Vybírat a vykřikovat mezi normální cestující cosi o poplatku za zabrané místo, pokud se nejednalo o nepochopený vtip, opravdu mimořádný b-l-b. Toto lze použít pouze na zkrocení nějakého vygumovance, kteří ale dnes už jezdí zpravidla auty.

Je úžasné, jak PL linku vůbec nenajdete v tabulkách 170 a 190, ale na zvláštní tabulce. Naprosto genitální. Též je náramný síťový graf u tratě 160, který snad má něco znamenat, ale nevím, kdo jej pochopí.
02.12.2010 (23:32)  
Omlouvám se za offtopic, ale souvisí to s novým jízdním řádem a lidi cestující vlakem by to mohlo zajímat: Průvodčí ve vlaku lidem oznamoval, že od 12.12. budou za tašky, které položí na vedlejší sedadlo platit 100 Kč pokutu. Za zabrání nezaplaceného sedadla. Lidé byli docela polekáni, navíc v 8 sedačkových kupéch to znělo trochu divně s tou stovkou, v motoráčcích si to skoro ani neumím představit jak vybírají. Nevíte o tom někdo něco víc ? Nikde jsem o té pokutě nic nečetl a přijde mi to jako docela důležité.
02.12.2010 (21:19)  
Tomáš Kraus: A co Ampz na Kysuci, Beskydovi a Haškovi ? A také ARmpee na Hradčanech a Pernerovi. prorpo, málem bych zapomněl na Zr 1841/1844, kde je Ampz řazeno jako 2.třída... Ano, o Bmpeer-ech se dá ještě diskutovat, ale zrovna Ampeer-y by k nám měly zajíždět jako dorovnávka těchto tecnicky ,,vyspělých" vozů. Nemyslíš? :)
02.12.2010 (19:34)  
gaston.g: Souhlas, dvouhodinový takt kolem tak velkého města se nedá brát jako dopravní obslužnost, to je spíš sociální služba pro ty kterým se to zrovna hodí nebo kteří jinak nemůžou jet. Na druhou stranu na sever (a severozápad) je prakticky hned za Plzní kraj dost slabě osídlený, takže ve směru Cheb a Žatec by ten hodinový interval stačil jen kousek za město (to důležité vezme rychlík). Jinak do Domažlic, Klatov, Horažďovic a Berouna určitě hodináč.
Tomáš Palíšek: Generátor vláčkařských snů nezklamal - jednou je to ICE Bratislava - Štrasburk, teď zase EC Košice - Mnichov pro východniarské fanoušky Bayernu. A legrační jsou i ty úvahy, co všechno pěkného v zahraničí jezdí a jak je "donutit" to poslat k nám. Slováci určitě s chutí pošlou Ampeery, vždyť ČD tam posílají také své nejlepší vozy (lehátkové Bc na EC, toho si musejí vážit) a ty koženkové ČD-soupravy Šíravy a Excelsiora se mezi slovenskými rychlíky na trati Košice - Žilina skvostně vyjímají.
02.12.2010 (19:01)  
Josef Petrák: Tak se koukni do jízdního řádu, a polož si dvě otázky:

1. Na jaký spoj do Německa navazuje EC 120 Košičan v Praze?
Správná odpověď: R 356 Albert Einstein ( Praha hl.n. - Muenchen Hbf )

2. Jaký spoj z Německa navazuje na EC 121 Košičan?
Správná odpověď: R 351 Jan Hus ( Nuernberg Hbf - Praha hl.n. )

Doufám, že teď už chápeš, co tím chtěl básník říct. A nebo bys radši zrušil všechny vlakové spoje do Nuernberga?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko