..: Nový jízdní řád 2011 pro Plzeňský kraj :..

Jízdní řád 2010/2011 ČD/ŠZDC, foto: České dráhy Plzeňský kraj — Stejně jako minulý rok vám, čtenářům, přináším přehled změn a novinek v jízdním řádu 2010/2011. Cestující budou mít možnost využívat nové spoje Plzeňské linky mezi stanicemi Kozolupy a Blovice, vedené jednotkami RegioNova. Po delší době se do Plzně vrací vlaky vyšší kvality, konkrétně kategorie expres (Ex). Jedná se o současné rychlíky Praha – Plzeň – Domažlice – Mnichov/Norimberk a zpět. Ke značným změnám dochází na trati 160, vedoucí z Plzně do Žatce. A v neposlední řadě se až na výjimku nesvezete vlakem do Střelských Hoštic, Dolního Poříčí, Katovic a Pracejovic, neboť osobní vlaky budou končit již v Horažďovicích–předměstí a nebo naopak ve Strakonicích. Tímto „územím nikoho“ budou projíždět pouze rychlíky.

Trať 160, Plzeň - Žatec

943+843 na trati 160, foto: Hrady Od 12. prosince 2010 se již nesvezete žádným osobním vlakem z Plzně dál, než do Žihle. Do dalších stanic vás totiž odveze autobus, který bude navazovat na některé rychlíkové spoje. Dojde však ke zvýšení četnosi spojů v úseku Plzeň – Plasy, kde bude opět realizována návaznost na autobusové linky. Zdá se tedy, že autobusy pomalu přebírají vládu na této trati. Ovšem nový JŘ přinese i pozitiva, zejména ve snaze provozovat vlaky na trati v dvouhodinovém taktu, a to jak rychlíky, tak vlaky osobní. Odjezdy rychlíků z Plzně budou v 6.05, 10.05 a dále v dvouhodinovém taktu až do 20.05. Obdobně jsou stanoveny odjezdy ze stanice Žatec–západ a to v 5.57 a dále v dvouhodinovém taktu (kromě 11.57) až do 19.57. U některých rychlíků je však třeba počítat s tím, že jedou pouze v neděli či v pátek a v ostatní dny nejedou buď vůbec, nebo jsou značně zkráceny a vedeny jako spěšný vlak. Na osobních vlacích je ze stanice Plasy též patrný dvouhodinový takt (v 8.52, 10.52 …), stejně jako z Plzně (6.17, 8.17 …), proložený posilovými a ranními vlaky. Cestujícím bude pravděpodobně trvat delší dobu, než si na změny a přestupy vlak–autobus zvyknou. K tomu by měla sloužit síťová schémata provozu a jízdní řády autobusů pod tabulkami JŘ vlaků.

Trať 170, (Praha -) Beroun - Plzeň - Cheb

Mezinárodní rychlík Albert Einstein, foto: Filip Štajner Rychlíky mezi Plzní a Prahou v hodinovém taktu? Minulost. Takto by mohl znít titulek v nějakém bulvárním deníku, ovšem skutečnost je jiná. Hodinový takt bude od 12. prosince nejen pod vedením vlaků R, ale i Ex. Na expresy byly přeřazeny současné rychlíky 35× z Prahy do SRN, na nichž byly i v tomto GVD nasazovány odpovídající vozy. Dále dochází ke zkrácení jízdní doby mezi Prahou a Plzní o šest minut. Z tohoto důvodu budou vlaky z Prahy hlavního nádraží odjíždět v xx:10 (nyní xx:04). Nesmíme opomenout ani změnu tarifu IDP. Na R a Ex v úseku Plzeň – Rokycany musí mít cestující na Plzeňské kartě nahrané obě zóny P i Z! Kombinace zóna P a dokoupení jízdenky ČD se již na vlacích R a Ex nebude akceptovat. Dojde i ke zkrácení jízdních dob od 1. května 2011 o 12 minut na dokončeném úseku koridoru Cheb – Plzeň a tedy k posunutí odjezdu z Chebu z xx:10 na xx:22. Dobrou zprávou pro cestující je také vedení přímých osobních vlaků v celém úseku Plzeň – Cheb (taktéž od 1. 5.) a některých až do Karlových Varů. Z pochopitelných důvodů byly zrušeny dva osobní vlaky z Plzně do Stříbra v 15.15 a 17.15. Logicky zanikly i jejich obraty ze stanice Stříbro v 16.49 a 18.49. Pro lepší představu zde předkládám malé schéma odjezdů R a Ex z Prahy hl.n.

Schéma R a Ex, foto: Aleš Petrovský

Trať 183, Plzeň - Železná Ruda-Alžbětín

Na této trati nedochází k výraznějším změnám, pouze u vlaků 7510, 7502, 7512, 7513 a 7515 dojde k časovým posunům, aby se spoje lépe rozložily po celý den.

Trať 190, Plzeň - České Budějovice

Jak už bylo výše zmíněno, zastávky a stanice mezi Horažďovicemi–předměstím a Strakonicemi nebudou kromě vlaku 8960 v 5.47 ze Strakonic nijak obsluhovány. U dalších osobních vlaků se jedná pouze o malé změny, zejména o minutové posuny. V rychlíkové vozbě se neodehrají žádné větší změny.

PL – Plzeňská linka

Na co sází Plzeňský kraj? Zejména na Plzeňskou linku, která by měla přivést potencionální cestující k využívání vlaků jako součásti MHD. Podrobněji jsme se o PL zmiňovali v předchozím článku, uvedeme snad jen několik informací:

  • Kozolupy - Blovice, bez přestupu v žst. Plzeň hl.n.
  • 9 párů vlaků v dvouhodinovém taktu
  • Nasazeny jednotky RegioNova (814+914)
  • Jezdí pouze v pracovní dny

A jak to bude s řazením?

Plakátek, foto: ČD Možná jste si všimli, že z plzeňského DKV odcházejí vozy řady Bp do Hradce Králové. Na oplátku byly do Plzně odeslány vozy řady B250 v doslova dezolátním stavu, který cestující, ani pracovníky ČD určitě nenadchl. Podle neověřených informací je tato rošáda uskutečněna kvůli provozní rychlosti vozů řady B, která je, narozdíl od Bp, 140 km/h. Do Plzně by totiž měla přijít údajně i „rychlá esa“ řady 362 se shodnou maximální rychlostí, aby se začaly využívat v plné míře rekonstruované úseky III. TŽK mezi Plzní a Prahou. Dalším důsledkem této změny je s velkou pravděpodobností nasazení vozů řady Bt (!) na jeden pár rychlíku mezi Plzní a Českými Budějovicemi. Poněkud vítanou změnou bude nasazení vozů B249 a AB349 v barevném provedení najbrt. Vozy s kompletní renovací interiéru budou přivěšovány na vlaky kategorie Ex v úseku Plzeň hl.n. – Praha hl.n. a opačně ode dne vyhlášení, který zatím není znám. Další větší změny v řazení nejsou prozatím známy.

Na ostatních tratích nedochází k větším změnám. Na závěr snad jen dodám, že objem provozovaných vlaků osobní dopravy stoupne o necelá 3 %.

Zdroj: Vagonweb.cz, České dráhy, archiv autora, Jízdní řád 2011 SŽDC


Aleš Petrovský | 1.12.2010 (19:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel kotel 
11.12.2010 (19:15)  
Sice chápu, že si chce královéhradecký kraj zlepšit stav vozového parku a tu výměnu lze chápat jako dočasné řešení
a ty starý Béčka výhledově třeba humanizovat v Movu, ale pokud budou nasazovány již na pořád, pak tedy nechápu, proč musí být v Plzni nejhorší vagony....
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
10.12.2010 (18:15)  
Já říkám, že je to jen výmluva - ten přesun kvůli rychlsti, protože Bp mají podvozky GP 200 a kotučové brzdy, původně snad byly stavěny pro rychlost 140 km/h a neměl by to být problém snad ani teď...
registrovaný uživatel Neonym  mail  
06.12.2010 (21:49)  
J.Pekárek: Já jel v R967 v Bp a bylo nás tam dost. "Užíval" jsem si každé brždění(nešpalíkové) a celkově jsem smutnil nad hezkým interiérem.
06.12.2010 (20:09)  
Neonym: Dnes na Os 7502 jeli 2 (jeden dokonce s najbrtem - ale jen exteriérem) vozy Bp, asi naposledy. Seděl jsem v něm sám - nebylo s kým slavit...
registrovaný uživatel Neonym  mail  
04.12.2010 (14:29)  
Podle čeho se to vlastně určuje? Kdo má jaké vagony? Proč nemá DKV Plzeň třeba Beery? Chtělo by to něco lepšího:( Bp byly fajn:(
03.12.2010 (21:42)  
Ber to i zý druhý stránky. Chtělo by se přestupovat z Beer-u do arriváckého Bm?
Tady jde spíše o nepochopení dočasné provozní situace, která skončí po předání úseků Rokycany - Beroun do plného provozu, pokud tedy nepřijde další Bártovina - rekontrukce 171 za plného provozu.
03.12.2010 (21:09)  
karusa: Díky za info. Časy Košičana tím pádem v mých očích klesly.
Nicméně, bavím se stále o současném GVD. Zmínil jsem sice ARmpee na Slovanovi a Haškovi v příštím GVD, ale víc?

Martyss: Ber to i zý druhý stránky. Chtělo by se přestupovat z Beer-u do arriváckého Bm?
03.12.2010 (20:30)  
Pro Boha, a co by se na tom rozbilo? Maximálně by vznikl nový vlak München Hbf - Nürnberg Hbf - nic víc. Podívej se, jak na sebe EC 120 a R 356 ( příp. R 351 a EC 121 ) hezky navazují. A co se týče oběhů, tak ty by v případě ZSSK zůstaly neměnné.

Tak i pro natvrdlé. Jakékoliv středně velké zpoždění jedno či dvou vlaků se rovná popravě celého provozu mezi Prahou a Plzní. V současné době s ev nejhoší variantě jezdí jednokolejně v úseku Rokycany - Holoubkov v lepší variantě Rokycany - Odbočka Rokycany viadukt a Hořovice - Zdice (Odbočku Prasokolesy z povětrnostních důvodů nelze využít) + plus ještě pomalá jízda Hořovice - Odbočka Praskolesy. Opravdu chceš komplikovat život lidem i na dalších ramenech jenon proto, že ti nechce čekat v částečně nově zrekonstruované stanici, kde se do nočních hodin můžeš i najíst byť za větší peníze a počkat v teple?
registrovaný uživatel karosa  mail  
03.12.2010 (20:19)  
Tomáš Pelíšek:" Tak se koukni do jízdního řádu, a polož si dvě otázky:

1. Na jaký spoj do Německa navazuje EC 120 Košičan v Praze?"
Správná odpověď: [b] Na žádný, protože přijíždí do Prahy v 18.48[/b]
"2. Jaký spoj z Německa navazuje na EC 121 Košičan?"
Správná odpověď:[b] Žádný, protože Košičan odjíždí z Prahy už v 9.17[/b]
Musíš se nejdřív podívat do nového JŘ!!!

Tomáši, proboha, už se konečně probuď ze svých snů... myslíš, že by bylo vhodné posílat Němečkům právě ty soupravy, které přijedou zasviněné(a často i zpožděné) z východu? Prošel sis jednou po příjezdu na hlavák některou ze souprav, které tam končí, a to nemusí jet ani z těch Košic. Nechtěl bys potom třeba udělat např.turnus 120-350-353-523-522-354-357-719-)1909-1908)-718-770-779-221-220-352-351-871-682-824-823-121-120? To by sis potom pojezdil zahranišními vozy, viď...
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
03.12.2010 (20:18)  
ARmpee na Haškovi je pěkná blblost, měli tam zůstat WRmee..
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko