..: Protesty proti průtahům obnovení tratě Dolní Poustevna - Sebnitz :..

Stanice Kurort Altenberg, foto: WikipediaDolní Poustevna/Sebnitz — V saské Sebnici se konala demonstrace, spojená s pochodem k dosud neopravenému přeshraničnímu úseku. Místní aktivisté ve spolupráci s českými fanoušky železnice tak dávali najevo nesouhlas, že zatímco na české straně je příprava obnovy železničního hraničního přechodu již hotová, na saské straně se dosud ani nekoplo do země. Prezentována byla mj. petice „Hände weg vom Sächsische–Schweiz–Ring“ (Ruce pryč od Sasko–švýcarského okruhu), kterou podepsalo přes 1500 lidí z obou stran hranice.

Zatímco v ČR je kompletně dokončena obnova několikasetmetrového úseku ze ŽST Dolní Poustevna ke státní hranici včetně nového přejezdu a návěstidel, přesně za hraniční čárou trať končí a dál jsou k nalezení jen zbytky kolejových polí, lanovodů a patek návěstidel. Dodnes chybí výhybka, napojující českou trať 083 na německou 248 Pirna - Neustadt (Sachs). A to i přesto, že se německá strana v roce 2004 zavázala do roku 2011 úsek zprovoznit.

Obnova zhruba 300metrového německého úseku v ostrém klesajícím oblouku, vedeného po strmém náspu a propustku, by stála cca milion eur, což podle signatářů petice není tak moc. Ostatně v ČR bylo investováno 80 milionů korun a podle současné situace to vypadá, že zbytečně; německá veřejná doprava totiž musí příští rok ušetřit 7,5 % nákladů, a protože u dálkových spojů je úspora nereálná, vypadá to, že padnou za oběť vedlejší tratě a méně významné lokálky, jakou je z německého pohledu i tzv. Sasko-švýcarský okruh, vedoucí hospodářsky méně významnými a zaostalými regiony.

To se snaží železniční fandové zvrátit, argumentují přitom mj. značným turistickým potenciálem romantických tratí, vedoucích po okraji národního parku Českosaské Švýcarsko. Pokud by se záměr podařil, zmařila by se další vlaková cesta do zahraničí; v ohrožení je i nedaleká mezinárodní trať 088 Jiříkov - Ebersbach (Sachs) a mj. by se zcela zpřetrhalo solidní železniční spojení Šluknovského výběžku se saskými městy, v první řadě Drážďany.

Konec světa mezi Dolní Poustevnou a Sebnitz, foto: NIcKONKonec trati 083, foto: NIcKONZbytky staré spojky do Sebnitz, foto: NIcKON
Zdroj: Zpravodaj Šluknovský výběžek

NIcKON Poslat mail autorovi | 18.11.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Ústecký Německo Sasko /Sachsen


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
21.11.2010 (19:38)  
JK ml. : před - odhadem 15 lety - skupina študáků děčínské dopravky pod vedením kantorů udělala projekt na obnovení spojení Dolní Poustevna - Sebnitz - Děčín...
Tohle dílo vyhrálo nějakou soutěž "studentské tvořívosti" (doufám se autoři neurazí) protože bylo smysluplné a hodnotné dílo. Tam určitě tyhle výpočty byly.

Pokud jde o ten BUS ... doporučuji všem výlet na NAD Česká Kamenice - Rumburk a na to, jakými místy - v zimě náročnými na údržbu - se jede ...
Kupříkladu výlukový BUS při nedávné NAD Rumburk - Dolmí Poustevna nestíhal jízdní doby vlaku a jezdilo se tam tak s pěti až sedmi minutami zpoždění - a to za sucha. Na těch okreskách se nedají dělat zázraky ...

Jinak : Děčín - Bad Schandau = 33 minuty, Bad Schandau - Sebnitz - 24 minuty, Sebnitz - Dolní Poustevna (max.) 5 minut = 62 minuty, s pobytem v BSch a Sebnitz maximálně 65 minut ....
Vlakem přes Rumburk minimálně 1x déle.
Do Mikulášovic + 9 minut = cca 75 minut, z Mikulášovic do Děčína zase přes dvě hodiny.
Do Velkého Šenova + 15 = 90 minut, přes Rumburk cca 2 hodiny, Šluknov + 11 = 101 minuta a tady je to stejné jako přes Rumburk ...
Kilometricky Děčín - Dolní Poustavna přes Rumburk 88 km, přes Sebnitz 38 km, Mikulášovice 82 / 44, Velký Šenov 78 / 48, Šluknov 75 / 55 ...
BUS Děčín - Dolní Poustevna stejně dolou jako vlak - přes dvě hodiny...

A včil mne kamenujte ...
registrovaný uživatel JK ml. 
21.11.2010 (0:24)  
Zkusil by někdo popsat, pokud by se tedy siebnitz - poustevna vykopalo a tak ňák normálně provozovalo, o kolik a zda-li vůbec by se snížila jízdní doba rumburk (šluknov) - děčín přes německo oproti via jedlová....a bylo by to konkurence schopné s bus dopravou?...Mám pocit že moc přímých bus spojů z tohoto výběžku do děčína nedej bože do ústí nejezdí,že je to směřováno do č. lípy, ale nevím...Pro studentstvo a jistě i nezanedbatelný dělný lid, za rozumný tarif by to bylo jedině plus a cyklistů tam v létě jizdě jezdí nemálo....No a kdyby se tlačilo na zkulturnění (zrychlení) trasy via rumburk - rybniště - Varnsdorf - Liberec (kulturní přestupy v rybništi a varnsdorfu nebo automatika spojování a rozpojování souprav...tedy třeba i takovej hnus velebnosti jako souprava složená z vozidel třeba dvou dopravců, když už tu existuje ten IDOL :-).....Pak by ten šluknovský výběžek nemusel ani být moc koncem světa (tedy né že by frýdlant na tom byl o něco líp ale diskuze o něm není). Tady myslím, platí jako málo kde, že kde není nabídka, není poptávka.....
20.11.2010 (15:08)  
Ad Jiří Hovorka: Já to teď nechápu. Co se Vám nelíbí? Já jsem pouze řekl, že relace Neustadt - Čechy by hodinu čekala, ale tahle relace nás prakticky nezajímá. Jenom kdyby nás zajímala, tak bychom s tím systémem možná mohli nějak celkově zatřást, ale podle mě to není potřeba. A kdo tady dokazuje, že šturc nic nevyřeší?
A k tomu hodinu čumákujícímu desiru - teď se hodinu čumákuje v Dolní Poustevně, takže se mi pouze čumákování posune v systému, tedy nezmizí, ale ani se výskyt čumákování nezvýší. To znamená, že míra čumákování v systému zůstane stejná.
Tedy náklady stoupnou pouze o PHM za úsek Sebnitz - Dolní Poustevna, což v porovnání s přínosem celkem jde.
20.11.2010 (14:47)  
MZ - přestupní doba v Laa z busu na zrychlenku směr Vídeň v ranních hodinách pracovních dní je krásných cca 5-6 minut. V opačném směru je to minut 25. Kde jsou ty davy cestováníchtivých lidí do Vídně? Ale to už jsme silně OT...

Jak dokazují další, šturcy nejsou řešení ani aktivace dopravny Sebnitz řešením stávající dopravní situace, že nevzniknou smysluplné přestupy. Takže další mínus k obnově tratě. Zahušťování taktů na hodinu je reálné asi jako že Vysočina vytvoří IDS.
19.11.2010 (10:42)  
Ad MZ: No ono by to teoreticky mohlo jít tak, že by se udělaly linky Pirna - Sebnitz (šturc, nebo možná ani to ne) a Rumburk - Sebnitz - Bad Schandau - Děčín, tím pádem by v Sebnitz nebylo nutno cokoli ovládat.
Problém je jen v tom, že Desiro od Pirny bude hodinu čumákovat v Sebnitz a přestupní vazba bude jen směrová Neustadt(Sachs) - Bad Schandau. Ale to při současném nastavení uzlů bude vždy - relace Dolní Poustevna - Neustadt bude čekat +- 60 minut v Sebnitz (za podmínky taktu 120 min na všech osách).
19.11.2010 (7:40)  
MZ: Ono je celkem jedno, zda bude přímý vlak do Hrušovan nebo do Hevlína, pokud se tak jako tak bude muset na ten kousek přestoupit na bus. Myslím, že obnova těchto KRÁTKÝCH hraničních úseků měla být už dávno realizována. Tady se váhá, zda obnovit pár set metrů tratě, a jinde stavíme desítky kilometrů nových silnic s podobnou využitelností. Nutno dodat, že při atraktivní nabídce mohou být koleje využity mnohem více než dnes, zejména pak v případě vlaků Rumburk - Děčín přes Poustevnu; přeshraniční vazby jako takové si budou muset na své lepší časy přece jen ještě nějakou dobu počkat, nicméně i tady už leckde panuje čilý provoz aut, tak proč ne malý motoráček? Nemusí přece jezdit jen za ceny ČD sponzorující stovky lidí v managementu, může mít ceny bližší autobusu (tady by také bylo dobré odstupňovat cenu za užití kolejí dle délky, hmotnosti a počtu dvojkolí vlaku a současně zpoplatnit silnice pro autobusy, nebo dát obojí zdarma).
19.11.2010 (0:26)  
Ad ludek71: Funguje - snad od soboty. Ve středu jsem osobně vyzkoušel :-)
registrovaný uživatel ludek71  mail  
18.11.2010 (22:01)  
Mám takové neblahé tušení trať Bad Schandau-Sebnitz stejně momentálně nefunguje.
18.11.2010 (20:44)  
Jiří Hovorka : záměrem bylo skutečně vedení vlaků na trase Rumburk - Dolní Poustevna - Bad Schandau - Děčín. A hlavně zkrátit dojezdové časy z oblasti Mikulášovic a Dolní Postavny do Děčína.
Autobus - pokud jste se seznámil s místními komunikacemi, jak na české, tak německé straně to není to pravé ořechové.

K potenciálu linky 104 - potenciál linky nic moc, protože v Laa Bahnhof nenavazuje na vlaky ÖBB ... vyjádření ze strany KORDISu jsou v tom duchu, že to je vlastně chyba jízdního řádu ÖBB ... Smysluplnější by bylo vedení vlaku Brno - Hevlín s navazujícím BUSem do Laa ... Jízdní doba spěšníku Brno - Hevlín by byla stejně dlouhá jako jízda BUSu Brno - Hevlín ...

Rovněž tak by se mohl proložit saský takt s taktem českým, tudíž ze Sebnitz by jezdil do Bad Schandau vlak každou hodinu a vyřešily by se vlaky z Děčína jak do Bad Schandau - návaznost na hodinový takt S-Bahn směr Dresden, tak do Dolního Žlebu.

Bohužel na německé straně se ze stanice Sebnitz stala dopravna "model D3", mechanická návěstidla vzala za své, místo nich je tam lichoběžníková tabulka, stavědlo zabedněno.
Takže dát "TAM" výhybku nic neřeší, protože tu výhybku by neměl kdo obsluhovat, pak by se "TAM" musela zřídit tři návěstidla - dvě vjezdová, jedno odjezdové ...
Alternativou je dostavení druhého mostu a s dvojí úvratí v Sebnitz při jízdě směrem Dolní Poustevna by se přes samovraty dalo jezdit i bez návěstidel. Vlaky by byly zjevně nabízeny mezi výpravčími v Mikulášovicích a Bad Schandau ...
Zkrátka "modernizace" stanice Sebnitz byla provedena bez ohledu na možné propojení trati do Dolní Poustevny.
Nechce se věřit, že "projektanti" o tomto politickém záměru neveděli ...
Pokud je cena odhadována na milion EUR, tedy cca 25 milionů korun - pochybuji, že za tuhle sumu (v německých cenách) lze zrekonstruovat trať včetně znovuaktivace zabazpečovacího zařízení v Sebnitz ...

SYN : peronek za GRENZE nic neřeší, protože Desiro DB by skončilo v Bad Schandau, kam by musel jezdit z Děčína vlak ČD ... Dvojí přestup s rizikem ujetí přípoje atraktivitu takového spojení neguje ...
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
18.11.2010 (19:15)  
Ve finálním stavu mají jezdit dvě linky:
Rumburk - Jedlová - Benešov nP - Děčín
Rumburk - Poustevna - Sebnitz - Děčín

Takže peáž bude.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko