Šumperk — Je jich 161, žádná nenese barvy svého majitele a všechny slouží v regionální dopravě ve všech koutech České republiky. Ano, jsou to modernizované motorové vozy Regionova z produkce šumperské firmy Pars nova, člena skupiny Škoda. Po slavnostním předání posledních tří z 24 kusů třívozových jednotek řady 814.2 Regionova Trio přichází od Českých drah již třetí kontrakt, který šumperským přinese 1,6 mld. korun. Do dvou let bude dodáno dalších 62 modernizovaných dvouvozových jednotek řady Regionova — zvýšení komfortu v mezích možností Regionov se dočkají v Středočeském, Jihočeském, Plzeňském, Libereckém a Ústeckém kraji. Náměstek generálního ředitele Antonín Blažek letos v září na předávání výročních cen ACRI uvedl, že dráhy nemají zájem ve větší míře nakupovat ze zahraničí a tento kontrakt to jen dokládá. Podle generálního ředitele Pars nova Tomáše Ignačáka jsou tímto zachráněna pracovní místa pro 250 zaměstnanců společnosti. Jestli se stále počítá s vývojem a výrobou řídicích vozů řady 961 pro ČD, ředitel Ignačák v tiskovém prohlášení neuvádí.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
Pozn.: Pokud se to za 1.3 (nebo za cokoliv pod 1.6) poridit neda, tak je prohlaseni o zachranenych mistech zcela zbytecne...
Zhruba za dvě RN se dá pořídit jeden RS1.
já jsem si samozřejmě všech nedostatků RN vědom takže abych to řekl polopatě dle mého názoru.....
oproti nereko 810 je RN opravdu pokrok a lepší svezení.....
to ale neznamená, že RN je moderní, kvalitní a současným požadavkům plně vyhovující vozidlo, ano i nově zrekonstruovaná RN je svými vlastnosti za zenitem moderního vozidla.....
proto jsem psal, zda opravdu "nízká cena" vyváží nedostatky, to je ale věc, kterou posoudit neumí (nemám přehled o cenách)
příklad: v okamžiku kdy za cenu 1 nové jednotky zrekostruuji 20 RN, má smysl jako dočasné opatření přistoupit na reko RN, pokud by za 1 novou byly 2 reko pak už by bylo lépe si připlatit za nové, ale....
prosím všichni to berte jen jako obrazný nástin!!!!! né jako bernou minci
No jo, no jo. Tak holt dneska zase pojedu domů novou eSbáhnou, nebo si skočím na "patro" od Bombardiera?
Nemyslím si, že je celý pracovní a inženýrský kolektiv Parsu tvořen bandou alkoholiků. Určitě tam budou i šikovní lidé. Ale ta kvalita nějak není vyžadována, takže mi jejich šikovnost zůstává skryta - aspoň tedy na českých lokálkách... Hydry se jim pravda vydařily víc.
Jak může mít někdo tu drzost prezentovat jako moderní stroj, kde je v salonu po rozjezdu tak hlučno?? (nemyslím redakci ŽP, spíš narážím na ty různé regionální estrády spojené s předáváním Regionov)
Holt management zákazníka Parsu asi opravdu nejezdí vlakem. Nejspíš se vlaků i štítí...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.