Šumperk — Je jich 161, žádná nenese barvy svého majitele a všechny slouží v regionální dopravě ve všech koutech České republiky. Ano, jsou to modernizované motorové vozy Regionova z produkce šumperské firmy Pars nova, člena skupiny Škoda. Po slavnostním předání posledních tří z 24 kusů třívozových jednotek řady 814.2 Regionova Trio přichází od Českých drah již třetí kontrakt, který šumperským přinese 1,6 mld. korun. Do dvou let bude dodáno dalších 62 modernizovaných dvouvozových jednotek řady Regionova — zvýšení komfortu v mezích možností Regionov se dočkají v Středočeském, Jihočeském, Plzeňském, Libereckém a Ústeckém kraji. Náměstek generálního ředitele Antonín Blažek letos v září na předávání výročních cen ACRI uvedl, že dráhy nemají zájem ve větší míře nakupovat ze zahraničí a tento kontrakt to jen dokládá. Podle generálního ředitele Pars nova Tomáše Ignačáka jsou tímto zachráněna pracovní místa pro 250 zaměstnanců společnosti. Jestli se stále počítá s vývojem a výrobou řídicích vozů řady 961 pro ČD, ředitel Ignačák v tiskovém prohlášení neuvádí.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
Jestli je dvoudílnej RS jen za dvojnásobnou cenu (novej) tak je to opravdu šlápnutí do h****. A ty VŘ běžej určitě dál, nebylo v tom taky něco co Bárta stopnul?
Jo a taky bych úplně neignoroval fakt že když vyrobíte RN, ubyde jedna 810 a přívěšák, neříkám že je to velká ztráta ale přece... Při nákupu nové jednotky zůstane stará 810 k dispozici, třeba do zálohy pro případ (docela častých) poruch...
FRK
Počítá se taky s nějakym oprášenim sólo 810, nebo ty zůstanou v "nálezovym stavu"?
No to by jich předně někdo musel být ochoten několik desítek střelit.
Jinak ale výběrové řízení na 31 nových motoráků ála Desiro běží, otvírání obálek 14. prosince. 2 635 mil. Kč, tj. 85 mil. Kč za kus "včetně dodávky servisních dílů ... příslušné technické dokumentace ... včetně všech předepsaných průkazů způsobilosti."
http://www.isvzus.cz/usisvz/usisvz01009Prepare.do?znackaForm=6005007205002
Větu "dráhy nemají zájem ve větší míře nakupovat ze zahraničí" beru jen jako PR pro vylepšení xichtu této zakázky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.