Šumperk — Je jich 161, žádná nenese barvy svého majitele a všechny slouží v regionální dopravě ve všech koutech České republiky. Ano, jsou to modernizované motorové vozy Regionova z produkce šumperské firmy Pars nova, člena skupiny Škoda. Po slavnostním předání posledních tří z 24 kusů třívozových jednotek řady 814.2 Regionova Trio přichází od Českých drah již třetí kontrakt, který šumperským přinese 1,6 mld. korun. Do dvou let bude dodáno dalších 62 modernizovaných dvouvozových jednotek řady Regionova — zvýšení komfortu v mezích možností Regionov se dočkají v Středočeském, Jihočeském, Plzeňském, Libereckém a Ústeckém kraji. Náměstek generálního ředitele Antonín Blažek letos v září na předávání výročních cen ACRI uvedl, že dráhy nemají zájem ve větší míře nakupovat ze zahraničí a tento kontrakt to jen dokládá. Podle generálního ředitele Pars nova Tomáše Ignačáka jsou tímto zachráněna pracovní místa pro 250 zaměstnanců společnosti. Jestli se stále počítá s vývojem a výrobou řídicích vozů řady 961 pro ČD, ředitel Ignačák v tiskovém prohlášení neuvádí.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
No a z uvedene hlasky "Dráhy nemají zájem nakupovat ve větší míře žádná nová vozidla ze zahraničí." by se dalo rict, ze realita je po vypusteni poslednich dvou slov :-) Neboli repase na vecne casy...
"Dráhy nemají zájem nakupovat ve větší míře žádná nová vozidla ze zahraničí."
No, nevím, no. Docela se děsím toho, až Regíny tu u nás v Ústeckém kraji začnou jezdit ve velkém. Design vozidla není špatný, ale ten hluk a to příšerné vrzání uvnitř je opravdu hrůza.. :-((
Navíc mi hlava nebere, proč je poháněna jenom jedna náprava...
Sice jednodílný, ale jen o 3-4m kratší, o stejné váze a o cca stejné kapacitě jako RegioNova. Předpokládám o dvojnásobné životnosti.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.