Šumperk — Je jich 161, žádná nenese barvy svého majitele a všechny slouží v regionální dopravě ve všech koutech České republiky. Ano, jsou to modernizované motorové vozy Regionova z produkce šumperské firmy Pars nova, člena skupiny Škoda. Po slavnostním předání posledních tří z 24 kusů třívozových jednotek řady 814.2 Regionova Trio přichází od Českých drah již třetí kontrakt, který šumperským přinese 1,6 mld. korun. Do dvou let bude dodáno dalších 62 modernizovaných dvouvozových jednotek řady Regionova — zvýšení komfortu v mezích možností Regionov se dočkají v Středočeském, Jihočeském, Plzeňském, Libereckém a Ústeckém kraji. Náměstek generálního ředitele Antonín Blažek letos v září na předávání výročních cen ACRI uvedl, že dráhy nemají zájem ve větší míře nakupovat ze zahraničí a tento kontrakt to jen dokládá. Podle generálního ředitele Pars nova Tomáše Ignačáka jsou tímto zachráněna pracovní místa pro 250 zaměstnanců společnosti. Jestli se stále počítá s vývojem a výrobou řídicích vozů řady 961 pro ČD, ředitel Ignačák v tiskovém prohlášení neuvádí.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
A nějaká technická vylepšení té poslední série 814 budou/neudou?
Ano zachránili jsme (řekněme) 250 míst v Pars Nova, ale za jakou cenu to pan Blažek neříká, v podstatě za totální ztrátu (no ztrátu, ona tu nikdy nevznikla) konkurence mezi dodavateli (zahraniční nechcou a domácí je jen jeden, tak co by se snažil? podle toho to taky vypadá) pro ČD. Vypadá to jako velká domů, nemůžu si pomoct.
A úplně na závěr, oni by ty místa nebyly taktéž zachráněný kdyby už konečně dostali zakázku/dokázali dodat (to ať se klidně v té bandě obviňujou navzájem čích je to vina, jestli ČD nic lepšího nechce nebo Pras nic lepšího nedokáže rozumně dodat) ve stejném objemu peněz nějaká lepší vozidla?? Asi by bylo vhodné široké veřejnosti vysvětlit že horší vozidlo se nikde v civilizovaném světě nevyrábí (když tak úporně trvají na tom že je to nové vozidlo!) a že jsme tedy v pozici že nakupujeme masy trabantů (trabant - jedno z nejslabších aut na trhu ve své době) ale pravda v nové karosérii a s novým lakem!
osobne znam nekolik pravidelny nesotouskych zakazniku, kteri mi neuverily, ze reigonoha neni nove vozidlo.....
co tim chci rict, pro vetsinu cestujicich je to krok kupredu....
takze spise jde o to, jestli "nizka cena" skutecne vyvazi nedostatky oproti nakupu jinych vozidel
kdyby tomu tak bylo, tak si tu budete vsichni medit jak je to vybornej krok, na kterej se CD nezmuze...
Už se nemůžu dočkat až se Regionovou svezu na rychlíku Brno - Jihlava. Také by mohly převzít vozbu posilových R Ostrava - ValMez - Brno.
Dosti sarkasmu, nevyvíjel náhodou Pars jednotku "typu desiro"? Co se s ní stalo?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.