..: Eurostar Group zadá zakázku Siemensu :..

Siemens Velaro–D, foto: Josef Petrák Paříž — Zástupci vedení společnosti Eurostar se připravují k podpisu smlouvy s německou společností Siemens na dodávku 10 vysokorychlostních vlaků, které budou nasazeny na spoje mezi Velkou Británií a kontinentální Evropou. Eurostar nečekaně vybral Velaro–D, (řada 407), poslední verzi z německé rodiny vysokorychlostních vlaků ICE. Už od června, kdy do tisku pronikly první informace o otevřeném kontraktu, byl favoritem francouzský Alstom s jeho vysokorychlostní soupravou AGV. Soupravy budou nasazeny na linky z Londýna do Amsterodamu a do Kolína nad Rýnem. Je to odpověď na dříve ohlášenou zprávu Deutsche Bahn, že od roku 2013 připravuje přímé spojení z Frankfurtu nad Mohanem do Londýna.

Siemens dodá pro Eurostar za více než 600 mil. eur nové, cca 400 m dlouhé jednotky, které budou stejně dlouhé jako stávající vlaky jezdící pod Kanálem. DB předpokládá, že pro provoz pod Lamašským průlivem získá od Mezivládní komise souhlas pro své 200 m dlouhé soupravy ICE–3.

Podmínkou, která předcházela rozhodnutí, byly dílčí úpravy v bezpečnostních pravidlech pro provoz v tunelu. Díky těmto změnám budou poprvé moci využít tunel i soupravy postavené v Německu. Dva nezávislé zdroje listu Financial Times potvrdily, že francouzské orgány vyvíjely na provozovatele tunelu nemalý tlak, aby byl obnoven nedávno zrušený zákaz používat tunel pod kanálem vlaky s „distribuovanou trakcí“ — kdy je elektrické zařízení uloženo pod podlahou a motory jsou rozmístěny po celém vlaku. Až do začátku letošního roku platila totiž pravidla bezpečnosti tunelu, která připouštěla používat pouze vlaky, která mají elektrické zařízení a motory soustředěné v motorových vozech na obou koncích vlaku. Tomuto uspořádání vyhovují soupravy Eurostar postavené v roce 1990.

Nicméně francouzské orgány jsou proti změně bezpečnostních předpisů a předpokládá se, že budou vyvíjet nemalý tlak na jejich opětovnou změnu. (Mezivládní konference stále ještě diskutuje požadavky na hašení pro vlaky s distribuovanou trakcí. Nicméně tento problém se netýká jen Velara, obdobný způsob pohonu má i AGV.) V roce 2004, když byl Alstom v těžké finanční krizi, tak se mu dostalo výrazné pomoci od státu. Když pak Alstom v roce 2008 představil svou soupravu AGV, tak dokonce francouzský prezident Nicolas Sarkozy, zpochybňoval právo jiných výrobců prodávat jejich vysokorychlostní vlaky do Francie.

Eurostar Group je joint venture vlastněný největšími železničními operátory Eurostar UK limited, SNCF a SNCB. Dosud využíval výhradně soupravy typu TGV, nyní poprvé zadá zakázku na vysokorychlostní vlaky mimo Francii. Dříve SNCF a mezinárodní podniky, do kterých vstoupila formou joint ventures – Eurostar a Thalys – objednávaly vysokorychlostní vlaky výhradně od „domáci“ francouzské společnosti Alstom.

Dodržování pravidel pro provoz pod Lamanšským průlivem – a zejména jejich opětovné měnění – je podstatnou otázkou pro zajištění financování projektu, který chtějí mít vyřešený i spolufinancující banky. Tlak francouzských orgánů vidí bankéři jako nejistotu a jako způsob možného zpoždění při průběhu této zakázky.

Zdroje: Railjournal; Financial Times; Railwaygazette; 4rail


Vlad Poslat mail autorovi | 6.10.2010 (19:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Evropa


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
11.10.2010 (1:56)  
Busman - tak tri roky zpet se hlavne na belgicke strane kopalo hodne a nepripadlo mi to jako nejake dokoncovaci prace.
10.10.2010 (18:48)  
Railpic : buďte si jistý, že ta by neexistovala, resp. oběhově by byla použita jinde ....např. ranní 609 je čas od času zpožděna v důsledku obratu od 470, zejména když jezdila v létě z Budapešti ...
Registered user Busman 
10.10.2010 (16:24)  
Oto: No, jestli ta pátá země není Eurotunnel...;-) Ale vážně, v článku se píše něco o zajíždění do Amsterdamu. K těm 35 minutám - určité časové rezervy jsou v úseku Köln - Bruxelles. Přiznám se, že jsem tam ještě nejel, ale mám povědomí, že se tam něco kope...
Registered user Oto 
10.10.2010 (14:28)  
k Vlakem z Frankfurtu do Londýna už za čtyři hodiny

vlak bude na trase Frankfurt–Londýn projíždět pěti evropskými zeměmi
Něco mi nedochází, nebo je to chyba? Německo, Belgie, Francie, UK.

by to bez zastávky vyšlo dokonce na 3.55 hodin
Frankfurt-Köln 1:00, Köln-Bruxelles 1:40, Bruxelles-London 1:50. Kde chtějí sebrat těch 35 zbývajících minut?
09.10.2010 (16:16)  
Zikmund: Navíc při zpoždění 120 byste buď zpozdil 616 nebo byste musel shánět náhradní soupravu.
V popisovaném případě by jako náhradní mohla v nejjednodušším případě sloužit právě ta souprava, která na 616 jezdí teď.
09.10.2010 (14:41)  
Podle odkazu musím uznat, že Eurostar Velaro je designově mnohem povedenější než DB Velaro. Snad to bude platit i o interiéru.
Registered user Raquac 
09.10.2010 (13:30)  
Kdo chce videt pravdepodobny Eurostar 320, alias Velaro, v Londyne, mrknete sem: http://www.siemens.com/press/de/pressebilder/index.php?content=cc&tag=soaxx201023&intern=1&view=list
08.10.2010 (21:20)  
Zdravím, vím, že mimo mísu, ale právě jsem se vrátil ze Stuttgartu, tak jen něco málo k projektu. Vyslechl jsem si názory místních jak pro, tak proti projektu Stuttgart 21. Hlavním argumentem pro výstavbu je to, že by se v Stuttgartu a celém Baden - Würtenbergu proinvestovalo řádově několik miliard EUR. Dalším je, aby Stuttgart vytvořil alespoň malou konkurenci NBS Frankfurt/M - Köln (co se rychlosti a komfortu týče) a po NBS Stuttgart - Ulm by jezdila doprava z Paříže do Mnichova a dál na jihovýchod. Třetím je výrazné zkvalitnění dopravy v Baden - Würtenbergu, samozřejmě, hlavně v hlavním městě B - W, ve Stuttgartu, kde by se uvolnili obrovské plochy kolejiště hl. nádraží a z hlavového by se stalo průjezdné nádraží. Dosti logické. Pod věží na hlavním nádraží je informační centrum a s výkladem se dá navštívit expozice ve věži, kterou vřele doporučuji.

Argumenty proti jsou bohužel podobné tím, díky kterým dodnes nestojí celá D8, kdy člověk z Brna pořád dokola napadá projekt dálnice. Jak jsem většinou zaslechl od odpůrců ve Stuttgartu, jde o pár stromů. A ten pocit se nepovedlo vyvrátit ani třem demonstrujícím stojícím s transparentem vedle Hbf. pod věží. Poslouchal jsem je asi 20 min. a argumenty spočívali zejména v ukazování na x let starý javor a y let starý kaštan.

Podle toho, co jsem zaslechl, je většina lidí pro výstavbu projektu.

Na závěr si neodpustím poznámku, kdo za tím stojí. Rakousku nevadí starší, nebezpečnější a víc obyvatel Rakouska ohrožující Dukovany. Ale Temelín, jedna z nejmodernějším a ve srovnání s JE Dukovany mnohem bezpečnější elektrárna jim vadí. Že by za tím byl zájem Rakouských společností obchodujících s plynem, které měli jasný zájem na výstavbě plynové, ne jaderné elektrárny? Prostě se přes média vyvolala panika a několik jedinců se toho chytlo. Jako vždy, za vším hledej prachy.

PS pro admina: Sorry, ale nejde mi otevřít editor.
Editor or ŽelPage Administrator Vlad  mail  
08.10.2010 (20:00)  
Tomáš Palíšek a George_Couser: Pánové, výrazně jste opustili téma aktuality a přešli jste do roviny osobní. Doporučuji Vám pokračovat dál na ICQ, ve vzkazech... Děkuji Vám.
08.10.2010 (19:26)  
Co je fantastického na bludu typu "DB to nechtějí k sobě pustit"? DB jak jsem se ti snažil vysvětlit už z principu nic zakazovat nemůžou...a takových bludů píšeš bohužel víc...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2014 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko