..: Maďarské lokálky opět v provozu :..

Bzmot 398 (InterPici), Putnok, foto: tomi Maďarsko — Na šesti maďarských regionálních tratí se obnoví s příchodem nového grafikonu osobní vlaková doprava. Řekl to v úterý 28. září 2010 současný státní tajemník pro infrastrukturu Ministerstva národního rozvoje Pál Völner. Znamená to znovuotevření 165 km tratí, které výrazně zlepší dopravní obslužnost pro bezmála 135 tisíc obyvatel. Od 12. prosince 2010, kdy začne platit nový jízdní řád, se na koleje vrací vlaky na následující vedlejší tratě: Fehérgyarmat – Zajta, Kocsord alsó – Csenger, Abaújszántó – Hidasnémeti , Godisa – Komló, Börgönd – Sárbogárd a Esztergom – Almásfüzítő. Tajemník zdůraznil, že po červencovém znovuotevření tratí je to další krok vlády k zlepšení dopravní obslužnosti a rozvoji infrastruktury v zemi. Dále uvedl, že vláda uvažuje i o provozu na trati Szilvásvárad – Putnok, ale vzledem k rozsáhlým škodám, které napáchaly letní povodně, není možné prosincový termín dodržet. Na oživených tratích bude rozsah dopravy minimálně odpovídat stavu před zrušením osobní přepravy, bude na nich zavedena taktová doprava s přípoji na vlaky vyšší kategorie.

Zdroj: Népszabadság online


Mr.IC Poslat mail autorovi | 29.9.2010 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Maďarsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
30.09.2010 (23:47)  
Ad Mr.IC: soupravy potkat lze, ale již ne příliš často jako IP (ale obyč Os apod. - např. je pamatuji na zavřené trati do Putnoku, dnes jezdí tuším na spěšňácích přes Baju, ale ne jako pov.míst.).

Jinak IP jezdí (-jezdily) spojené 2-3, jsou velkoprostorového uspořádání 2+2, sedačky šedé jako v našich Bee, vždy do půlky vozu jedním směrem, s klimatizací a reko WC (vstup z chodbičky od dveří), opravdu i na naše poměry super svezení. Předloni stála místenka v přepočtu cca 12Kč. Jinak má skušenost - byl jsem s kolegou na lesní dráze v Pórbóly (čteno Pérbej) a pak jsme chtěli 2.den místními lokálkami a IP - nádraží uprostřed lesů, pokladní nám ochotně vypisovala (ručně) kombinaci přes půl Maďarska a spojení a když narazila na IP, tak se nám snažila vysvětlit nutnost doplatku - my souhlasili a pak něco dlouho zařizovala - pochopili jsme až v daném IP - zařídila nám místo uprostřed vozu na té střední "čtyřce" se stolečkem, jediném ve voze. Stalo by se to u ČD?......Obecně Maďarsko doporučuju, snad krom Balatonu - východní kvalita za německé ceny.

Škoda že již nejezdí dráha v "Kočkometu" - Kécskeméti kisvasút - 100km za 6 hodin maďarskou pustou byl opravdu úžasný zážitek, na který se nezapomína, ale to by bylo na dlouho....

(pokud by měl někdo zájem o konkrétní(!) poznatky, hlavně z úzkých PL a Maď., napište na prednosta.stanice(zavin)tiscali.cz
registrovaný uživatel Mr.IC  mail  
30.09.2010 (19:53)  
Kategorie InterPici (pici znamená malinký, mrňavý :-)
Je to vlak, zpravidla jeden či dva Bzmoty, který slouží k návozu/odvozu cestujících na/od vlaků InterCity na vedlejší tratě. Na tyto klimatizované vlaky je povinná rezervace místa, s tím, že kdo si zakoupí místenku na InterPici, automaticky se mu vystaví i rezervační doklad na návazný spoj IC a opačně bez dalšího příplatku. Ovšem spoje InterPici už hodně redukovali, zrušili, zdaleka ne na všech vedlejších tratích jezdí tyto soupravy.
registrovaný uživatel Sim 
30.09.2010 (16:45)  
tarten > s trochou nadsazky by se dalo rict, ze u nas by spousta lidi jeste rada presedla z kozenkoveho Becka razeneho v nasem IC do tohodle luxusniho sukafonu :-)
30.09.2010 (16:20)  
tarten) Nepsal jsem, že na ICčkách jezdí Bzmot–y! :) Jen, že některé lokálkové spoje jsou vedeny jako IP (InterPici) s přípoji na IC (InterCity) s vozidly v provedení lux a stejně jako v IC, i v IP je povinné místenkování. Nevím, jak je to s příplatky.
registrovaný uživatel tarten 
30.09.2010 (15:45)  
J.P.: InterPici jsou regionální vlaky přípojné na IC

Hm, tak přenesení max. 80 km/h na IC se doufám u nás neujme. Brr.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
30.09.2010 (15:01)  
SYN - dobrý nápad, ale asi by jsi s tím neprorazil.
Já říkám, že co se nepostavilo za komoušů (dálnice, železnice), se dnas bude stavět jen těžko a jednou se ty koleje vytrhají a už je tam nikdo nikdy nedá, to je třeba si uvědomit- známej důvod "peníze"
registrovaný uživatel SYN 
30.09.2010 (14:55)  
Strejcems: jo to jo, vytrhat koleje ještě stojí prachy navíc, to je opravdu pochybný akt. Ale na ty cyklostezky by třeba možná šel vymyslet i nějakej trik, třeba nějaká tvárnice (beton? recykl.plast? dřevo?) která by se ukládala do žlábku kolejí (falcem) čímž by docela slušně držela, a přitom by šla zase poměrně snadno rozebrat a odkrýt koleje...? Celekm rychle by to šlo sestavit, rychle zase rozmontovat a přenést jinam...
registrovaný uživatel Sim 
30.09.2010 (14:08)  
Frantisek > bohuzel fyzika je neuprosna. Konkretne solo dvacetitunovy sukafon za jeden svuj rozjezd z nuly na rekneme 60 sezere vic nafty, nez desetitunova karosa na rozjezd a dalsich 10 km jizdy v kopcovitem terenu. Za vse muze hmotnostakt, ze pri zpomalovani dochazi u obou k "plytvani" energii diky brzdeni.

Kdyz si predstavime, ze sukafony patri tam, kde v nich clovek stravi maximalne pulhodinu jizdy, vychazi mi to na kratke lokalky do 20km delky, obvykle se zastavkami po 2 az 8 km.

Je nam tedy houby platne, ze vlak po rozjezdu uz jede po rovince "v podstate zadarmo", takze pokud autobus nebude mit podstatne delsi cestu nez vlak (coz byva v realu spis naopak), neni realne, aby vlak obsluhu zvladl levneji nez bus.

Vyjimkou by mohla byt situace, ze jede tolik lidi, ze jeden vuz vlaku staci, ale jeden bus ne - ovsem zase je vhodne se pripustit, ze je celkove vhodnejsi mit 2x do hodiny bus, nez 1x za hodinu vlak.

Takze se da rict, ze vlak ma na lokalkach smysl pouze v pripadech, kdy:
- neni efektivni dane uzemi obsluhovat jinak (rekneme nove udoli, kam se autem jet nesmi; tedy smi, ale pres uzemi nemecka)
- na dane trase je preprava pravidelne narazova (pripoje k rychliku do krajskeho mesta)
- koleje a jejich udrzbu "zaplati" nakladni doprava, takze preprava osob nenese cele bremeno zajisteni provozu na trati

Pokud je to kterakoliv z vyse uvedenych variant, ma osobni doprava smysl i v pripade, ze jezdi jen jeden nebo dva vagony maleho motoraku... ale jinak zpravidla ne. Cely figl je totiz v tom, ze ani plne obsazeny motorak to vse nedokaze zaplatit. Kdezto plne obsazeny bus mnohdy ano.
registrovaný uživatel M 
30.09.2010 (12:30)  
Co jsou prosim ty "alternativni vydaje", ktere usetri?
30.09.2010 (9:10)  
Pokud se zároveň neplánuje i odstranění kolejí, aby se "ušetřilo" za stejně téměř nulovou údržbu, problém to není (nedojde-li k neplánovanému odstranění...). Jestli na těch tratích mohou jezdit aspoň 40, lépe ještě více, pak možná ušetří na alternativních výdajích. Pořád nevím, co máte s těmi "drahými vlaky a levnými autobusy", to je v celkovém součtu nesmysl. Záleží jen na odpovídajících vozidlech, kvalitě tras a hospodaření dopravců, zda se podaří ušetřit na jízdě po kolejích. I když pokud jde o politická rozhodnutí, pochybuji vždy o jejich smyslu.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko