Maďarsko — Na šesti maďarských regionálních tratí se obnoví s příchodem nového grafikonu osobní vlaková doprava. Řekl to v úterý 28. září 2010 současný státní tajemník pro infrastrukturu Ministerstva národního rozvoje Pál Völner. Znamená to znovuotevření 165 km tratí, které výrazně zlepší dopravní obslužnost pro bezmála 135 tisíc obyvatel. Od 12. prosince 2010, kdy začne platit nový jízdní řád, se na koleje vrací vlaky na následující vedlejší tratě: Fehérgyarmat – Zajta, Kocsord alsó – Csenger, Abaújszántó – Hidasnémeti , Godisa – Komló, Börgönd – Sárbogárd a Esztergom – Almásfüzítő. Tajemník zdůraznil, že po červencovém znovuotevření tratí je to další krok vlády k zlepšení dopravní obslužnosti a rozvoji infrastruktury v zemi. Dále uvedl, že vláda uvažuje i o provozu na trati Szilvásvárad – Putnok, ale vzledem k rozsáhlým škodám, které napáchaly letní povodně, není možné prosincový termín dodržet. Na oživených tratích bude rozsah dopravy minimálně odpovídat stavu před zrušením osobní přepravy, bude na nich zavedena taktová doprava s přípoji na vlaky vyšší kategorie.
Zdroj: Népszabadság online
Jinak IP jezdí (-jezdily) spojené 2-3, jsou velkoprostorového uspořádání 2+2, sedačky šedé jako v našich Bee, vždy do půlky vozu jedním směrem, s klimatizací a reko WC (vstup z chodbičky od dveří), opravdu i na naše poměry super svezení. Předloni stála místenka v přepočtu cca 12Kč. Jinak má skušenost - byl jsem s kolegou na lesní dráze v Pórbóly (čteno Pérbej) a pak jsme chtěli 2.den místními lokálkami a IP - nádraží uprostřed lesů, pokladní nám ochotně vypisovala (ručně) kombinaci přes půl Maďarska a spojení a když narazila na IP, tak se nám snažila vysvětlit nutnost doplatku - my souhlasili a pak něco dlouho zařizovala - pochopili jsme až v daném IP - zařídila nám místo uprostřed vozu na té střední "čtyřce" se stolečkem, jediném ve voze. Stalo by se to u ČD?......Obecně Maďarsko doporučuju, snad krom Balatonu - východní kvalita za německé ceny.
Škoda že již nejezdí dráha v "Kočkometu" - Kécskeméti kisvasút - 100km za 6 hodin maďarskou pustou byl opravdu úžasný zážitek, na který se nezapomína, ale to by bylo na dlouho....
(pokud by měl někdo zájem o konkrétní(!) poznatky, hlavně z úzkých PL a Maď., napište na prednosta.stanice(zavin)tiscali.cz
Je to vlak, zpravidla jeden či dva Bzmoty, který slouží k návozu/odvozu cestujících na/od vlaků InterCity na vedlejší tratě. Na tyto klimatizované vlaky je povinná rezervace místa, s tím, že kdo si zakoupí místenku na InterPici, automaticky se mu vystaví i rezervační doklad na návazný spoj IC a opačně bez dalšího příplatku. Ovšem spoje InterPici už hodně redukovali, zrušili, zdaleka ne na všech vedlejších tratích jezdí tyto soupravy.
Hm, tak přenesení max. 80 km/h na IC se doufám u nás neujme. Brr.
Já říkám, že co se nepostavilo za komoušů (dálnice, železnice), se dnas bude stavět jen těžko a jednou se ty koleje vytrhají a už je tam nikdo nikdy nedá, to je třeba si uvědomit- známej důvod "peníze"
Kdyz si predstavime, ze sukafony patri tam, kde v nich clovek stravi maximalne pulhodinu jizdy, vychazi mi to na kratke lokalky do 20km delky, obvykle se zastavkami po 2 az 8 km.
Je nam tedy houby platne, ze vlak po rozjezdu uz jede po rovince "v podstate zadarmo", takze pokud autobus nebude mit podstatne delsi cestu nez vlak (coz byva v realu spis naopak), neni realne, aby vlak obsluhu zvladl levneji nez bus.
Vyjimkou by mohla byt situace, ze jede tolik lidi, ze jeden vuz vlaku staci, ale jeden bus ne - ovsem zase je vhodne se pripustit, ze je celkove vhodnejsi mit 2x do hodiny bus, nez 1x za hodinu vlak.
Takze se da rict, ze vlak ma na lokalkach smysl pouze v pripadech, kdy:
- neni efektivni dane uzemi obsluhovat jinak (rekneme nove udoli, kam se autem jet nesmi; tedy smi, ale pres uzemi nemecka)
- na dane trase je preprava pravidelne narazova (pripoje k rychliku do krajskeho mesta)
- koleje a jejich udrzbu "zaplati" nakladni doprava, takze preprava osob nenese cele bremeno zajisteni provozu na trati
Pokud je to kterakoliv z vyse uvedenych variant, ma osobni doprava smysl i v pripade, ze jezdi jen jeden nebo dva vagony maleho motoraku... ale jinak zpravidla ne. Cely figl je totiz v tom, ze ani plne obsazeny motorak to vse nedokaze zaplatit. Kdezto plne obsazeny bus mnohdy ano.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.