..: Z Harrachova do Szklarske Poręby konečně vlakem :..

Polský , foto: Pavel Vlček - Železniční společnost TanvaldHarrachov/Szklarska Poręba — Jak jsme vás již dříve informovali, od 3. července měl být obnoven pravidelný vlakový provozpřeshraničním úseku (Kořenov –) Harrachov – Jakuszyce – Szklarska Poręba G., avšak kvůli některým problémům byl odložen na neurčito. Těmi problémy byla kromě hledání vhodného vozidla také vzájemná komunikace českého a polského výpravčího. Zatímco české straně stačil mobilní či satelitní telefon, jak je běžné i na jiných tuzemských tratích, polský drážní úřad trval na zřízení samostatné drážní telefonní linky.

Nakonec se však problém zdárně vyřešil podepsáním nového místního pohraničního ujednání (MPU), které platilo i při první zahajovací jízdě. Avšak po polských problémech přišly problémy i na české straně, jelikož se dle SŽDC nepodařilo sehnat druhého výpravčího do Tanvaldu, který by trať do Harrachova a dále do Polska řídil. Proto se vlaky v celé délce zrekonstruované trati svezeme až v sobotu 28. srpna. Avšak pravidelný provoz podle jízdního řádu bude trvat jen 4 dny. Potom je totiž naplánována nepřetržitá výluka z důvodu stavby zastávky Desná-Riedlova vila a pravidelné vlaky ČD do Harrachova budou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou (NAD). Ta však nebude zajíždět na odlehlé harrachovské nádraží, a proto bude na celé trati platit výlukový jízdní řád a všechny vlaky z Polska budou z důvodu zajištění návazností na autobusy NAD zajíždět až do Kořenova.

Už se také vyřešila problematika vhodných vozidel. Původně zde měla jezdit soukromá lokomotiva 730.613 a dva vozy řady Bm od společnosti Railtransport. Tato souprava však nejde vytápět a v koncových stanicích by se musela objíždět, a tím pádem by nebylo možné končit vlaky v Harrachově. Proto nakonec na tyto vlaky vyjedou jednotky SA134 dopravce Przewozy Regionalne. Ve vlacích bude platit tarif společností Viamont a Przewozy Regionalne.

Zdroje: Železniční společnost Tanvald, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 26.8.2010 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Liberecký Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
26.08.2010 (14:42)  
O přímích vlacích si aspoň zatím můžem nechat jen zdát. Jinak rychlík Praha - Tanvald tvoří většinou 854 a ta tam vyjede v pohodě.
registrovaný uživatel SMall42  mail  
26.08.2010 (13:51)  
Přímé vlaky by byly fajn, ale mám jeden dotaz. Co s tím velkým stoupáním na ozubeném úseku? Zvládne to něco normálního?
26.08.2010 (13:37)  
Ty vozy se diskutovaly na konkurčních stránkách. Byly to staré klasické vyřazené německé vagóny.
registrovaný uživatel Sim 
26.08.2010 (12:47)  
743 010-1 > pod oznacenim Bm ocekavam klasicke nemecke vozy rady X ... tedy neco jako nase Bmee, ale se strechou jako ma dlouhy Balm.
26.08.2010 (12:18)  
Téhle železnici bych přál lepší budoucnost. Chaos a tahanice nikomu neprospějí a trať má myslím potenciál.

Víte prosím někdo, jak by vypadaly ty vozy Bm? Já znám jen starší Bm od DB, popřípadě naše ypsilony podle hodně starého značení.
26.08.2010 (12:03)  
uprime receno, stale neni nic jiste... ale asi tak na 99% se jezdit zacne. Ale to 1% tam porad je, az uvidim "polaka" v Korenove nakolik dni po sobe, konecne snad uverim ze to neni fikce nebo fraska
26.08.2010 (11:58)  
Jsem zvědavej, kolik lidí to na konec bude využívat

Já také.Dle mého názoru bude zima velmi dobrá , léto jakžtakž a mimosezóna propadák.


Protože před cca 2 měsíci se zrušila linka ČSAD, která jezdila do Jelení Gory...

Co se ke mě doneslo tak ta linka skončila díky tomu , že měl začít jezdit vlak.

Jinak já vidím budoucnost v lince Liberec-Jelenia Gora. Určitě má větší smysl přímá relace třeba JBC-JG , než relace MB-JG.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
26.08.2010 (11:50)  
prý se uvažuje i o vlacích Wroclaw - Kořenov od nového GVD. Uvidíme :)
26.08.2010 (11:34)  
Stejně se obávám, že stávající model "R do Tanvaldu, Os do Harrachova, přestup do Polska, skoro nic dále" ve výsledku je spíš taková obnova pro obnovu. Doufám, že jednou se bude jezdit přímo minimálně z Tanvaldu do Polska, ne-li jako pokračování R z Prahy. Ono se to s ohledem na traťovou rychlost nezdá, ale takový vlak Praha - Harrachov, kdyby byl navíc třeba cestou urychlen oproti dnešku, by byl asi výrazně zajímavější než bus z ČM. A přestupy do Polska "nikde" v Harrachově jsou podle mě smrtící pro regionální (tj. asi hlavně turistickou) atraktivitu.

Samozřejmě teď je hlavní, že se to vůbec nějak rozjede. Ale do budoucna bych rozhodně nedoporučoval považovat to za dosažení cíle.
registrovaný uživatel Sim 
26.08.2010 (11:29)  
I kdyz chapu, ze se spousta lidi snazila to zprovoznit "aspon nejak", v konecnem dusledku to asi nelze hodnotit jinak, nez "draha saskarna pokracuje".

4 dny provozu tezko nekoho "nauci" tyto spoje pouzivat, takze predpokladam zajem spis ze strany fandu zeleznice a nahodnych cestujicich, nez vyuzivani mistnimi.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko