..: Z Harrachova do Szklarske Poręby konečně vlakem :..

Polský , foto: Pavel Vlček - Železniční společnost TanvaldHarrachov/Szklarska Poręba — Jak jsme vás již dříve informovali, od 3. července měl být obnoven pravidelný vlakový provozpřeshraničním úseku (Kořenov –) Harrachov – Jakuszyce – Szklarska Poręba G., avšak kvůli některým problémům byl odložen na neurčito. Těmi problémy byla kromě hledání vhodného vozidla také vzájemná komunikace českého a polského výpravčího. Zatímco české straně stačil mobilní či satelitní telefon, jak je běžné i na jiných tuzemských tratích, polský drážní úřad trval na zřízení samostatné drážní telefonní linky.

Nakonec se však problém zdárně vyřešil podepsáním nového místního pohraničního ujednání (MPU), které platilo i při první zahajovací jízdě. Avšak po polských problémech přišly problémy i na české straně, jelikož se dle SŽDC nepodařilo sehnat druhého výpravčího do Tanvaldu, který by trať do Harrachova a dále do Polska řídil. Proto se vlaky v celé délce zrekonstruované trati svezeme až v sobotu 28. srpna. Avšak pravidelný provoz podle jízdního řádu bude trvat jen 4 dny. Potom je totiž naplánována nepřetržitá výluka z důvodu stavby zastávky Desná-Riedlova vila a pravidelné vlaky ČD do Harrachova budou nahrazeny náhradní autobusovou dopravou (NAD). Ta však nebude zajíždět na odlehlé harrachovské nádraží, a proto bude na celé trati platit výlukový jízdní řád a všechny vlaky z Polska budou z důvodu zajištění návazností na autobusy NAD zajíždět až do Kořenova.

Už se také vyřešila problematika vhodných vozidel. Původně zde měla jezdit soukromá lokomotiva 730.613 a dva vozy řady Bm od společnosti Railtransport. Tato souprava však nejde vytápět a v koncových stanicích by se musela objíždět, a tím pádem by nebylo možné končit vlaky v Harrachově. Proto nakonec na tyto vlaky vyjedou jednotky SA134 dopravce Przewozy Regionalne. Ve vlacích bude platit tarif společností Viamont a Przewozy Regionalne.

Zdroje: Železniční společnost Tanvald, ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 26.8.2010 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Liberecký Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SMall42  mail  
30.08.2010 (23:20)  
Tomáš Kraus: peníze. Jízda s motorem je levnější, protože ty motorovky patří PR, a elektriky jiným společnostem.
30.08.2010 (22:22)  
Technická na okraj: Proč teď jezdí vlaky PR do Poreby s motorovou lokomotivou? (poznaňský Kamienczyk v Jelence přepřahá) Přitom PKP IC nadále jezdí až nahoru elektricky. Jsou za tím nějaké technické, nebo úřední důvody?
29.08.2010 (9:17)  
Včerejší a dnešní možný výlet:
v 9:30 z Trutnova přes Lubawku do Walbrzychu.
Ve 13:21 z Walbrzychu do Jelení Hory a pak přes Szklarskou Porebu do Kořenova. Nejlepší jízdenka SoNe+Polsko a měli jste výlet jak vyšitej.Místo těch blbin,které se tady probírají a stejně nevyřeší.
27.08.2010 (22:28)  
743 010-1: Napsal jsem to asi ne úplně přesně - před pár lety na dovolené v Krkonoších jsem se svezl na stanovišti, tam jsem právě o téhle zvláštnosti slyšel.
Teď jsem se díval na ten předpis, a dočetl jsem se, že VZ a živák jsou vyřazeny (fíru chodila pravidelně kontrolovat za jízdy vlakvedoucí). Jak je to se záchrannou brzdou, by možná mohl poodkrýt někdo seznalý.
27.08.2010 (18:41)  
naroznej: tarif je tady: http://www.przewozyregionalne.pl/w-regionach,dolnoslaskie,wydarzenia-z-regionu,s,0,6043.html
27.08.2010 (14:12)  
Je někde zveřejněn tarif ??
27.08.2010 (9:14)  
Sharky: no.. nepsal, ale v praxi má stržení záchranné brzdy cestujícím podobné účinky jako RB.

Strojvůdce: s tou rychlobrzdou je to zajímavé a snad logické, ale je na trati Tanvald - Harrachov tedy překlenuta i záchranná brzda? Jak je to vyřešeno? To by byly přece úplně stejné sáňky.
27.08.2010 (0:08)  
zirecek - oni cestující používají RB? On tam strojvedoucí psal něco o cestujících?
26.08.2010 (23:01)  
Strojvůdce: Cestující jsou prokazatelně proškoleni o nemožnosti užití RB před každou jízdou a podepisují presenční listinu paní průvodčí, :-)?
26.08.2010 (17:10)  
..začne se stavět 4 dny po spuštění provozu.. To je geniální. Trochu víc operativnějšího přístupu by tedy rozhodně neškodilo, když se čekalo do neurčita :)
SMall42: Ten ozubnicový úsek, podle místních fírů, vyjedou za průměrných adhezních podmínek i 810;) Za ztížených podmínek pak jen většinou (cca 95 %). Když to nevyjde, musí se vlak vrátit do Tanvaldu z trati.

PS: Zajímavostí je, že se v úseku Tanvald - Kořenov nesmí používat rychlobrzda (dle SŽDC D40), aby z vlaku nebyly sáňky :))
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko