Ješetice/Heřmaničky — V pondělních ranních hodinách dne 16. srpna 2010 proti sobě vyjely dva vlaky mezi stanicemi Heřmaničky a Ješetice na trati 220. Jako první vyjel ze stanice Heřmaničky vlak InterCity 101 Anton Bruckner. Následně vyrazil rychlík 636 v 8.30 hodin ze sousední stanice Ješetice a vydal se na stejný úsek jednokolejné trati jako vlak InterCity. Jak již máme ověřeno, tragédii duchapřítomně zabránil výpravčí z železniční stanice Ješetice, který vlaky zastavil pomocí funkce „generální stop“. Do srážky po zastavení chybělo projet dvoukilometrový úsek trati. Díky pohotové reakci nedošlo k nehodě a zraněním. Trať byla celé dopoledne v důsledku šetření příčiny mimořádné události uzavřena. Provoz byl obnoven ve 12.20. Dosavadní vyšetřování Drážní inspekce ukázalo, že se nejedná o technickou závadu, ale o selhání lidského faktoru.
Zdroj: Drážní inspekce, Aktuálně.cz, ŽelPage
Pokud tedy byly oba vlaky zastaveny generálním stopem, tak předpokládám že současně, ale IC 101 zastavil na záhlaví Heřmaniček, lokomotivou v úrovni vjezdového návěstidla, zatímco R 636 ujel po trati z Ješetic cca 2 kilometry, takže pak by musel vyjet na trať dříve než IC 101.
Oba vlaky výpravčí zastavila použitím funkce ´generální stop´, k žádnému zranění ani škodě nedošlo.
Tihle tři autoři napsali aktualitu nezávisle 3x jinak, tak jsme to sloučili a vydali to všem.
Víc se k té situaci říct nedá, protože nemůžeme vědět víc jak hlavní inspektor DI a ten tu situaci šetří. Jak se píše na webu DIČR, stále se ještě vyslýchají zaměstnanci.
Protože jestli tři autoři psali tenhle odstavec, tak teda nevím nevím.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.