..: Nových vlaků se dočkáme i na Olomoucku a Zlínsku :..

regio_shuttle, foto: Tomáš Poslušný Olomouc/Zlín — Po Vysočině a Libereckém kraji se vypsání výběrových řízení na nákup nových regionálních železničních vozidel dočká i Olomoucký a Zlínský kraj. České dráhy se zde chystají nakoupit 7 nízkopodlažních jednotek za přibližně 1 miliardu korun. Financovány budou ze 40 % Regionálním operačním programem (ROP) Střední Morava, zbylých 60 % částky pokryjí ČD ze svých zdrojů, bankovního úvěru, popř. dluhopisů, pokud jejich vydání nebude definitivně zablokováno Ministerstvem dopravy. Jednotky budou působit na tratích Olomouc – Nezamyslice (301), Šumperk – Zábřeh na Moravě (291), Vizovice – Otrokovice (331), Otrokovice – Hulín (330) a Kojetín – Kroměříž – Holešov – Valašské Meziříčí (303), z čehož vyplývá, že budou jak v elektrické, tak i v motorové trakci. Nasazení jednotek je plánováno nejdříve od poloviny roku 2012. V úvahu přichází řada vozidel evropských výrobců, pokud se je podaří v ČR homologovat, stejně nemůžeme také vynechat domácí společnost Škodu Transportation, která má ve svém portfoliu patrové elektrické jednotky řady 471, resp. řady 671, a ve fázi příprav jednopodlažní elektrickou jednotku.

FLIRT dopravce PR v Katowicích, foto: Martin Grill Vláda České republiky však nečekaně s platností od roku 2011 škrtla 7,5% kofinancování projektů z Regionálních operačních programů státem. Tento krok byl učiněn bez předchozího varování či diskuze s kraji, jež s tímto krokem zásadně nesouhlasí a obávají se problémů s chybějícími financemi. Regionální operační programy dnes nejlépe čerpají finance ze strukturálních fondů Evropské unie. Díky nim dochází k rozvoji měst, obcí, cestovního ruchu a také například ke zkvalitňování dopravy. Jen z 16. výzvy ROP Severovýchod schválené v druhé polovině června tohoto roku mají České dráhy čerpat přes 600 milionů na pořízení vozidel Stadler RS1 pro Liberecko a Vysočinu, resp. nových elektrických nízkopodlažních jednotek pro aglomerační linku Pardubice – Hradec Králové. Také 17. a 18. výzva se týká dopravy — přijímány jsou projekty na financování městské dopravy, integrovaných systémů a ekologizace dopravy.

Zdroj: Olomoucstred.naseadresa.cz, ROP Střední Morava, Asociace krajů ČR/Pardubický kraj, Vláda ČR, ŽelPage 


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 14.8.2010 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Olomoucký ČR Zlínský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
15.08.2010 (6:48)  
Absolutně nerozumím obchodní politice Českých drah. Pokud soutěž rozkouskuji, rozdrobím ji podle krajů, tak v součtu zaplatím víc, než kdybych udělal jednu velkou soutěž, ve které bych shrnul požadavky všech krajů. Navíc z těch "malých" soutěží jim může vyjít pokaždé něco jiného - "každý pes, jiná ves", což ponese zvýšené náklady na servis.
registrovaný uživatel ReActor  mail  
15.08.2010 (4:46)  
celkem mě mrzí, že třeba trať 341 není v seznamu. Tam jezdí ještě staré rakve.
15.08.2010 (1:01)  
Zajímavé. Jsem pln očekávání jak to všechno dopadne.

Jiří Hovorka: "Osobně tipuji, že ministr Bárta bude jedním z ministrů, kteří nepřežijí celé funkční období." - nic víc, než souhlals.

SYN: ČD by byly v plusu kdyby Veselí-Brno stálo tři stovky. Chceš, aby to tak bylo? Jinak souhlas s tím, co píšeš.
15.08.2010 (0:23)  
Zábřeh - Šumperk bych to viděl na 2 soupravy, ale jsou to jen odhady. Btw - trať 291 se jmenuje Zábřeh (na Moravě) - Šumperk ne Šumperk - Zábřeh ;-)
14.08.2010 (23:39)  
Že bych se těšil na komfortní cestování osobáky meti Kroměříží a Zlínem?
14.08.2010 (22:33)  
7 jednotek znamená, že Olomouc – Nezamyslice jedna, Šumperk – Zábřeh na Moravě jedna, Vizovice – Otrokovice dvě, Otrokovice – Hulín jedna a Kojetín – Kroměříž – Holešov – Valašské Meziříčí dvě?
14.08.2010 (21:45)  
Včera byly docela zajímavé Události komentáře ve 22:00 na ČT24. Odpovědné osoby sice pozvání nepřijaly, ale ti jež pozvání přijali (za ČSSD hejtman Moravskoslezského kraje, za TOP09 poslanec Cempírek), se poměrně shodli, že zastavení budování infrastruktury je ještě na přezkoumání a konvzervace staveb může být dražší než dokončení.

Osobně tipuji, že ministr Bárta bude jedním z ministrů, kteří nepřežijí celé funkční období.
registrovaný uživatel SYN 
14.08.2010 (21:43)  
No, na jednu stranu je moznost vyuziti financi z ROP fajn, na druhou stranu me tedy dluhopisy CD z principu desi... tato firma nikdy nedokazala byt v plusu jinak nez diky masivni dotaci ze statni kasy (pres ZDO i bokem), kdyby se tato dotace byt i jenom snizila tak se schopnost CD splacet bude blizit nule...
Pokud si takto zavisla firma pujcuje tak tim vlastne zavazuje nas vsechny, a to dlouhodobe do budoucna. Budto do ni budeme sypat dal, nebo se polozi jak domecek z karet. Kazda dalsi pujcka tu zavislost jen prohloubi.
14.08.2010 (21:36)  
Přesně tak. Financování ROP vůbec není v agendě Ministerstva dopravy. A pokud budete sledovat i informačně hodnotnější zdroje než TN, možná se dozvíte i podrobnosti o škrtech.
registrovaný uživatel junkrs 
14.08.2010 (21:16)  
M 474 003:
Ale to se snad týkalo jenom dopravní cesty a ne vozidel.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko