..: ČD: 58 vozů pro vlaky IC/EC zrekonstruuje ŽOS Trnava :..

CZ-ČD 51 54 20-70 526-8 Bee248 v nátěru Najbrt, foto: Vladimír Belan Praha/Trnava — Další z letošních plánovaných tendrů na modernizaci vozového parku Českých drah se dočkal výsledku. Modernizaci zbývajících 58 již jednou modernizovaných vozů pro vlaky InterCity a EuroCity provede slovenská společnost; stejně jako v předchozím případě ŽOS Trnava. České dráhy zaplatí za modernizaci včetně nákladů na leasing celkem 2,18 miliardy korun (asi 38 milionů korun za vůz); zakázku financuje trojice společností ING Lease, ČSOB Leasing a SG Equipment Finance Czech Republic. Podle deníku E15 přitom samotné náklady na opravu činí necelou miliardu. Všech 58 vozů by mělo být zmodernizováno do 18 měsíců od uzavření kontraktu, tedy do přelomu let 2011/2012. Rozsah úprav má být větší než při první zakázce, kterou realizovala dvojice firem ŽOS Trnava a MOVO Plzeň, dnes člen skupiny Škoda.

Vozy dostanou stejně jako u první série klimatizaci, vakuová WC či nový nátěr v korporátním stylu Českých drah. Oproti dříve modernizovaným vozům bude dosazen i nový audiovizuální informační a rezervační systém, známý z bistrovozů řady ARmpee. Můžeme tak očekávat, že se konečně začne používat. Tolik žádané zásuvky na 230  V budou i u vozů 2. třídy. Mezi další, pro cestující neviditelné změny, patří například dosazení 18žilového UIC kabelu, silnější centrální zdroj energie (CZE), přemostění záchranné brzdy nebo selektivní blokace vstupních dveří ovládaná z lokomotivy. Naopak věcmi, které cestující pozná hned, bude oprava interiéru, kde vedle nových podlah budou přečalouněna všechna sedadla – stejně jako exteriér již v novém korporátním stylu – která mnohdy jsou již ve velmi odpudivém stavu.

Před vyhlášením výsledků jsou výběrová řízení na revitalizaci zánovních rychlíkových vozů nebo restauračních vozů. Očekávat můžeme také vyhlášení tendru na modernizaci 105 vozů řad Bmee, BDbmsee a jejich derivátů.

Zdroj: České dráhy, E15


JiříK. | 23.8.2010 (11:04)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
01.09.2010 (10:40)  
Antonín Novák:
Nechci se trapného vozového parku ČD nějak moc zastávat, ale stále sčítáte jahody s melounama. Takže další kolo ;-)

Pokud počítáte vozy, tak jen pendolina jich mají 7x7=49, CityElefanty 63x3=189, ale kapacitu mají spíš na 63x4=252 nebo 63x5=315 (to bude platit i pro ty ZSSK). Možná i jakš-takš kulturní RegioNovy Duo i Trio, ale kvůli kapacitě i snížené kulturnosti počítejme jen jedenkrát, i když jsou 2-3 dílné - tedy nějakých cca 150. A teď teprve "vagóny". Nuž, včíl porovnávejte.
28.08.2010 (15:22)  
Pikehead zaujimave je, ze u Bmeer, Bdteer, a ani Bghmeer (vsetko TT) som si nic take nevsimol, jediny vozen kde citit brzdy je Bmpeer z Vrutok, ale tam je ich citit aj mimo vozna a to poriadne.....
28.08.2010 (13:47)  
A jinak doufam, ze i tato rekonstrukce bude pri brzdeni nasavat do vetrani spaleniny z brzdy, u predchoziho trnavskeho vynalezu je to cestujicimi velmi ocenovana a vyhledavana funkce...
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
27.08.2010 (20:55)  
Koukám že tu zase srovnáváte české/slovenské vozy, tedy nesrovnatelné, co do počtu za den vypravených vláků ZSSK/ČD, geografické polohy/nároků okolních států na vozy. A financí?
To je ale jedno, každopádně se snad brzo (do 2 let) dočkáme něčeho nového, vzal jsem jednoho chlápka za slovo (v souvislosti s tímto příslibem :)
27.08.2010 (19:01)  
George> omlouvám se, bral jsem to jenom jako hrubý odhad. Slonů je skutečně 62.Ale těch 12 stejně mnoho nezmění
takže opravená statistika

klima
čd - 221 zssk - 295

"kulturní"
čd - 450 zssk 385
registrovaný uživatel M 
27.08.2010 (15:07)  
V hrubych cislech jsou ty pocty rekneme stejne.
Vzhledem k velikosti site je to ale presne tak, jak napsal kolega - na SLovensku jsou to "skoro" vsechny vagony vubec, v Cesku je to spis "kapka v mori"
27.08.2010 (13:35)  
Osobně bych uvedl 2 statistiky Jednu vozy s klimou a jednu vozy, které jsou aspoň trochu kulturní (6 míst v kupé, polstrované sedačky). Počítám lůžkové i jídelní

Vozy s klimou -
ČD - 209 (počítám i 50 CityElefantů)
ZSSK - 295 ks (počítám i 34 Bdteer)

Vozy s polstrovanými sedačkami a 6 místy v kupé -
ČD - 438 (i s Elefantama)
ZSSK - 385 (i s Bdteer)

Musíme ale vzít v úvahu to, že ZSSK má celkových vozů daleko méně takže jim tyto vozy stačí i na vozbu některých R a Zr, kdežto ČD nestačí ani na EC
registrovaný uživatel Sim 
27.08.2010 (10:25)  
M > ono zalezi na to, co se do toho jeste pocita a co ne. A jakym zpusobem. Konkretne treba soucasne Bmee .... kdysi jim menili sedacky (na 6 v kupe) a diky tomu se - do prichodu B(p)ee na 160 a Bmz - staly nejlepsi dvojkou, co CD maj. Jenze zatimco CD s nima v tomto stavu jezdi doposud, ZSSK je maji prestavene na Bmeer (tusim ze s klimou a zasuvkami). Pocitat je i u CD nebo ne?
registrovaný uživatel M 
27.08.2010 (2:18)  
Kolik je na Slovensku celkem novych nebo rekonstruovanych vagonu? A kolik jich je v Cesku?
Myslim absolutni cisla, ne jejich pomer k celkovemu poctu
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
26.08.2010 (21:54)  
Ad Antonín Novák
Ano mě to zaráží také. Subjektivně se mi zdá, že Slovensko je na tom snad lépe v dálkové dopravě.
Modernizace již modernizovaných vozů celkový počet pro dálkovou dopravu použitelných vozů nezvýší.
Kromě snad 2 vozů Beer na rameni Praha-HB-Brno Brno- Bohumín a několika Bp jinde jezdí na většině vnitrostátních rychlíků u nás vozy B.
ČD se dala cestou modernizace již modernizovaného, humanizace nehumanního vozového parku a prolongace života morálně a technicky zastaralých motorových souprav.

Zkrátka neschopnost nasazení kvalitního vozového parku i spojů vyšší kategorie byla asi dost neúnosná a tak se dočkáme alespoň klimatizace u zvenčí lehce promačkaných vozů Bee v nevábném nátěru.

A jak to bude vypadat na rychlících v příštích 20 letech ?
Slovenské Bdteer bych požadoval za standard ve vnitrostátní dopravě mezi Prahou a krajskými městy (Plzeň/Cheb, Č. Budějovice, Hradec Králové, Ústí/Chomutov...)
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko