Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.
Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.
Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage
Juraj Kováč: To je sice hezké, ale já jezdím na výlety s rodinou a vždycky máme o nějaký ten kufřík navíc, a naše kufry jsou větší než ty tvoje. Tady už vzniká větší problém...
George_Couser: To je zas perla. :D :D Nevím, kdy jsem komu navrhoval Viaggo Comfort ( právě, že od ČD ho nechci ) a ICE. Sice, 5 jednotek Velaro by bylo paradoxně lepších než 7 jednotek 680 ( kvůli pravděpodobné vyrovnávce od DB ), ale VRT na východě zatím moc nepodporuju. Kdy jsem navrhoval předražené ojetiny, nevím ( nemyslím si, že ČD uvažovaly o nějakých předražených ojetinách ). :D
Jinak, ono samotné Pendo své mouchy jako jednotka má ( možná spíš masařky ), ale pokud se jedná o samotný produkt SCP, tak když pominu vysokou obsazenost, hlavnní jeho zásluhou je, že dokázalo přilákat řadu nových cestujících, kteří se předtím dívali na železnici jako na socku. A když už je na těch kolejích jednou mám, můžu s nimu dále pracovat
Ale v podstatě máte pravdu, projekt Pendolino z Prahy do Ostravy si našlo své zákazníky a je to opravdu garance toho, že snad pojedete slušněji...+
Ale jistě, že může. Místo 4h taktu německých (či přijatelných českých) souprav budou Bčka a ve Fürthu se bude přestupovat.
Mám dokonce dojem, že to tu už bylo (ČD odsud tehdy "vykradly" vozy, aby měly s čím jezdit místo Pendolina)
Líšeň je samozřejmě o dost výhodnější pro auto než pro vlak, ale i tak, pokud počítám pro auto skromných 4,50 Kč/km, vyrovná se vlaku až při 3 cestujících bez šalinkarty a bez vlakokarty. S nimi se to přiblíží blížit 4. Nezapočítávám MHD Prostějov, neb o tom nevím nic, ale ta by se asi cca schovala do vlakové zpáteční slevy.
Bububu
A ty teorie o lukrativnich trasach jsou fakt komedie na n-tou... (pravda, uz polevily ty hlody o tresinkach) Praha-Ostrava a Praha-Plzen jsou dve uplne stejne lukrativni trate - pro dotovane vykony. Pokud se Praha-Plzen bude i nadale dotovat (a zatim jsem neslysel, ze by to melo skoncit), tak je veci poskytovatele dotace si urcit, za co bude platit.
A to samozrejme zcela pomijim fakt, ze vyjma 810 na trase Praha-Plzen nic horsiho stejne jezdit nemuze, takze "vytunelovani" trasy vubec nepripada v uvahu. Ale je samozrejme dobre udelal bububu, ciha na tebe bubak, tupce. A tupec tomu uveri.
Ze stat neplati za jednotlive trasy, ale hodi jednu ceny za rychliky bez ohledu kolik tam jezdi lidi a tak? Tak to ale OPET nijak nesouvisi s tim, jestli v republice jezdi jedna nebo patnact firem...
Jako kdyby všechny dnešní železniční linky byly poskládány na základě skutečných přepravních proudů , že ??
Netvrdím ,že totálně všechno před dvaceti lety bylo v busové dopravě nejlepší. Ale nabídka , který měl běžný cestující k dispozici byla pestřejší a zajímavější.A busová doprava byla velice solidní alternativou pro spojení míst , kde železniční spojení nebylo nic moc. A troufnu si tvrdit , že busová doprava tvořila systém , který dnes netvoří. A bojím se toho , že pokud se zvoře otevírání trhu v železniční dopravě , že se rozpadne i ten železniční systém. A to bude škoda , protože už to nikdy nikdo nedá dohromady.
Nebo klidně souběh s místím dotovaným busem. A není na ně žádná páka, jak to změnit
Tak to je špatně , páky by měly být vytvořeny . Třeba i tak , že dopravce bude mít zakázáno pod hrozbou sankcí přepravovat některé místní cestující .
Uznávání musí být podmínkou licence, jinak to nepovažuju za systém.
Naprostý souhlas.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.