..: Na české tratě chce další dopravce: Rapid Express a Regio :..

Rapid Express - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.

Stadler FLIRT Rapid Regio - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.

Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 25.10.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 17      Zpráv na stránku:   
26.10.2010 (10:27)  
Nesouhlasim tedy z provozovanim soubeznych spoju i v jinych relacich (treba Plzen-Pha), i kdyz jeden typ dopravy je nedotovany, protoze "pretah" cestujicich prohlubuje ztratu toho druheho.

Tento názor jsem zde už jednou prosazoval, ale většina zdejších liberálů je proti - na první pohled je to sice ideologicky správný názor - když něco vydělává, má jít zisk soukromníkovi, když něco prodělává, má to platit stát. Kdyby to ovšem nepoškozovalo ten stát a cestující na prodělečných relacích.

Myslím, že jsem uváděl i příklad hypotetického "Herbert Bustransport", který by jistě zvládl odjezdit výkon "München-Stuttgart po dálnici nonstop" levněji než DB. Ale Němci mají dostatek rozumu, že mu to nedovolí.
26.10.2010 (10:00)  
To jaká je nabídka veřejné dopravy souvisí s tím, jaká je po ní poptávka. A protože se poptávka diametrálně liší - obrovský příklon k automobilové dopravě - musí se lišit i nabídka. Proč bychom měli udržovat úžasně propojenou a nákladnou síť, když o ni není takový zájem, aby byla ufinancovatelná

ja und nein , jak často s oblibou říkávají moji kolegové.....
Před dvaceti lety také byla daleko vyšší poptávka po dálkové železniční přepravě než je dnes. A jaká byla nabídka ?? Třetinová či poloviční oproti dnešku ??

A že je lowcost levnější? To je není ani tak otázka tarifní integrace, ale především efektivnějšího využití letadel a výběru levnějších letišť a časů.
Lowcost je o úsporách všude možně. Takže mít co nejvíce lidí v letadle , létat na laciná letiště v "laciných" časech , mít pokud možno co nejméně personálu a pokud možno co nejméně zaplaceného personálu.
Vím o jednom problémovém pilotovi, který byl vyhozen od několika seriózních aerolinek , aby posléze skončil u lowcostu.
26.10.2010 (9:56)  
Leteckou dopravu bych za vzor moc nedával . Na první pohled pro cestujícího funguje dobře , ale....
Snad jedinými tradičními aerolinkami , které jsou v plusu je v Evropě Lufthansa. Ti všichni ostatní mají obrovské problémy a ztráty . Kdo tyto firmy podporuje a pomáhá jim žít se můžeme pouze dohadovat.Kdyby to však nedělal , většina těchto firem by zkrachovala a ceny letenek by radikálně vzrostly.


Souhlas.

Jen bych dodal, že letecká doprava má problémy bez ohledu na "lowcostovost". Problémy mají skoro všichni (myslím, že jen Ryanair a Turkish ne). Je to především tím, že cena PHM tvoří velkou část nákladů. A tak jsou růstem jejich cen v posledních letech postiženy více, protože v konkurenci se jim těžko letenky zvyšují.

Ze strany státu jsou podporovány všechny aerolinky:

Neplatí spotřební daně, někdy ani DPH. U nás toto dělá cca 12mld. ročně, tedy cca 1000 Kč na cestujícího a směr.

Letištní poplatky jsou mnohde dotované vlastníkem letiště, kterým bývá stát či město (není to všude jako v Praze, kde se letiště zaplatí samo, mimo jiné díky tomu, že vyštípalo Ryanair, který požadoval poplatky radikálně snížit). Jen u některých (ČSA) je přímá "pomoc" státu.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
26.10.2010 (9:47)  
Jak tak ctu tuto diskusi, je treba to trochu uvest na pravou miru.
Michame tu dve zalazitosti. Subvencovane vlaky statniho dopravce + nekolik vlaku soukromych nedotovanych. A druha vec: subvencovane vlaky ruznych dopravcu. Ja jsem zasadne proti proti te druhe moznosti, dokud nebude vytvoren jednotny tarifni system a vydavany jizdenky "odkudkoliv kamkoliv" bez ohledu na dopravce, jinak jde o krok zpet.
A ohledne te prvni moznosti. Koexistence dvou ekonomicky ruzne provozovanych vlaku rozsiri nabidku spoju, mohou zvysit i kvalitu na dane trase, obecne mohou i dostat do vlaku novou klientelu (ale na trase PHA-OVA to zpochybnuji, tam je nabidka pro kazdeho uz ted), ale ten "rybicek", ze ktereho se tento provoz financuje je omezeny. Takze pripadny odliv cestujicich ze subvencovanych vlaku povede k tlaku na narust jizdneho nebo zvyseni subvence. Jinak receno, vy vsichni chcete platit za to, ze nekde se povezou lepe nebo ze nejaky soukromnik si vydela?

Pozn.: a totez dela jakykoliv soubeh vice nabidek spoju, tedy i vlak+bus v jedne relaci. Nesouhlasim tedy z provozovanim soubeznych spoju i v jinych relacich (treba Plzen-Pha), i kdyz jeden typ dopravy je nedotovany, protoze "pretah" cestujicich prohlubuje ztratu toho druheho.
26.10.2010 (9:42)  
Takze DIKY, DIKY, DIKY za tu rozbitou integraci a ze ted musime trpet ten roztristeny trh (kde ale porad prestupy uplne v pohode funguji, ale to je fuk)...

Podívejte se, lowcosty s jejich rozbitou integrací jsou právě to, kde přestupy nefungují vůbec, resp. jen za cenu určitého adrenalinového sportu. Až na výjimky, jako je germanwings, nepodporují ani přestup z jedné své linky na druhou.
Zkuste například relaci Praha-Porto. S lowcosty je "přestup" všude možně (Eindhoven, Paříž, Barcelona). Batohy vám ale nepřeloží, při zpoždění (nebo zdržení při přestupu) přijdete o peníze bez náhrady.

A že je lowcost levnější? To je není ani tak otázka tarifní integrace, ale především efektivnějšího využití letadel a výběru levnějších letišť a časů.
registrovaný uživatel Indi  mail  
26.10.2010 (9:35)  
Nerozumím, jak můžete srovnávat dobu před 20 lety a dnešek. To jaká je nabídka veřejné dopravy souvisí s tím, jaká je po ní poptávka. A protože se poptávka diametrálně liší - obrovský příklon k automobilové dopravě - musí se lišit i nabídka. Proč bychom měli udržovat úžasně propojenou a nákladnou síť, když o ni není takový zájem, aby byla ufinancovatelná.
Prostě jsou věci, které už nikdy nebudou, byť by je pár jedinců strašně chtělo. Už nebude nikdy jezdit koňka, rozhlas po drátě, nulová nezaměstnanost...
registrovaný uživatel Pavel480  mail  
26.10.2010 (9:20)  
Dopravce by se mohl pokusit o nakup esusu a stlacit cenu tak, aby byla konkurenceschopna s tim FLIRTem. I kdyz na trasu PRAHA-OV by se musel lehce upravit. Po eventualnim zverejneni ceny by mohly i CD nakupovat levneji :-) Snad nekdy brzo vyplavou na povrch konkretnejsi informace, co opravdu bylo nebo co by mohlo byt.
26.10.2010 (8:37)  
Jo, akorat ze do nastupu lowcostu si letani mohlo dovolit jen "hornich deset tisic", zatimco ted zcela kdokoliv a to nejen v lowcostech. Takze DIKY, DIKY, DIKY za tu rozbitou integraci a ze ted musime trpet ten roztristeny trh (kde ale porad prestupy uplne v pohode funguji, ale to je fuk)...


Ano , pokud některý dopravce na trase Praha-Ostrava nabídne radikálně menší cenu , než všichni ostatní , potřebuje zase zvýšit stupeň obsazení , aby nějak finančně vyšel. Pokud zvýší stupeň obsazení , sníží kvalitu.
Až svoji konkurenci takto vyruší , zvýší ceny.
To už tady všechno jednou bylo , viz souboj SA a ČSAD Liberec o linku z Liberce do Prahy.
Zde to bude dle mého názoru vypadat podobně .

Leteckou dopravu bych za vzor moc nedával . Na první pohled pro cestujícího funguje dobře , ale....
Snad jedinými tradičními aerolinkami , které jsou v plusu je v Evropě Lufthansa. Ti všichni ostatní mají obrovské problémy a ztráty . Kdo tyto firmy podporuje a pomáhá jim žít se můžeme pouze dohadovat.Kdyby to však nedělal , většina těchto firem by zkrachovala a ceny letenek by radikálně vzrostly.

Jinak co se týče Vašeho příspěvku , ohledně mého údajného perlení , dejte si klid.
Já žiju v Mladé Boleslavi a nabídka busového spojení před dvaceti lety byla geniální narozdíl od dneška. A člověk se dokázal bez přestupů dostat do míst , kam se odsud vlakem hodně špatně cestuje. Každý den byla například nabídka cca 5 spojení do Hradce Králové , člověk se každý den minimálně jednou dostal do takových míst jako je Chrudim,Litomyšl,Vysoké Mýto,Rychnov n.Kněžnou,Šumperk,Teplice atd.
V poslední době akorát vzniklo pár linek na Slovensko díky slovenským dělníkům - tyto linky jsou však vzhledem k časům , kdy jedou pro vnitro přepravu omezeně použitelné.
registrovaný uživatel M 
26.10.2010 (5:03)  
Jo, akorat ze do nastupu lowcostu si letani mohlo dovolit jen "hornich deset tisic", zatimco ted zcela kdokoliv a to nejen v lowcostech. Takze DIKY, DIKY, DIKY za tu rozbitou integraci a ze ted musime trpet ten roztristeny trh (kde ale porad prestupy uplne v pohode funguji, ale to je fuk)...

Co se tyce te Basileje, tak to neni o tom, ze bych chtel krepcit v klubech v Basileji, ale hlavne bych chtel jeste ten den vypadnout ze Zenevy, protoze jsem tam nemel (lze vlozit i "na":) zadnej hotel.

A pokud vim, tak v Nemecku funguji i (castecne) nocni ICE. To je tam samej flamendr? Ne, neni... Netvrdim, ze vlak ze Zenevy z SBB dela podradnou organizaci, ale nebyl jsem to ja, kdo je vyzdvihoval, jak je to tam uzasne fungujici...

PS: Pokud bude vice dopravcu vyuzivajici ruzne tarify, tak to predjima soutez a soutez predjima nizsi ceny (rozhodne ceny kvuli soutezeni samotnemu nevzrostou), takze pokud se nekdo strachuje o vyuziti svych dani, tak si nemuze pohorsit. Pokud vice dopravcu bude vyuzivat jednotny tarif, tak si poplatnik neuskodi rovnez. Cili nechapu, z ceho prameni poplatnikova obava
26.10.2010 (2:48)  
Flamendr? ja se ptal na odjezd v deset vecer, ne na ctyri rano...

Myslím, že vlak, který by dojel do cíle (Basel) krátce před jednou v noci (a to pokud by byl veden mimo 2h takt této linky, v taktu by to bylo dokonce až v 01:53), už flamendr je.

Kdybyste chtěl jet do některého města po cestě, kam se lze dostat o půlnoci nebo krátce po ní (Yverdon, Neuchatel, Bienne, Delemont, ...), máte možnost jet i později.

bez jdnotneho tarifu (...) Nezkolabovala ani autobusova, ani letecka doprava a nezkolabuje ani zeleznicni.

Já neříkám, že přímo zkolabuje. Jen nejsou využity její možnosti, což mě jako člověka, co to z daní platí, mrzí.

A mimochodem, až do příchodu lowcostů byla letecká doprava integrována velmi slušně. Prakticky všechny linky klasických aerolinek jsou ve společných a navzájem provázaných rezervačních systémech jako jsou Amadeus či Galileo a i ty přestupy tarif často garantuje.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko