..: Na české tratě chce další dopravce: Rapid Express a Regio :..

Rapid Express - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.

Stadler FLIRT Rapid Regio - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.

Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 25.10.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rpet  mail  
26.10.2010 (12:44)  
analogicka geneze diskutovane problematiky:

1. neni vhodne pouzivat dvoupatrove jednotky, protoze ("nic").
2. vice konkurentu na jedne trati = rozklad zel. os. dopravy v CR
3. pred dvaceti lety se nam zilo lepe (jeden BUS dopravce, jeden zeleznicni dopravce, stejna cena za chlast, ciga, rohliky i mandarinky a dokonce se jezdilo primo i do jachymova!!!)
4. za vsechno muzou lowcosti v letecky doprave
5. automobil je za vsech okolnosti nejnevyhodnejsim dopravnim prostredkem, stejne jako doprava osobni zeleznicni a autobusova (za predpokladu, je-li provozovana konkurencnim subjektem k subjektu statem vlastnenemu)
6. danovy poplatnik rad ozeli kvalitu nabizene sluzby, je-li tato podporena celostatne platnym jednotnym tarifem jizdneho
7. jancura je lhar, podvodnik a debil
8. jancura je buh
9. body 7 a 8 se navzajem nevylucuji, byt se tak zda
10. kde je lodni doprava???? ta tentokrat nebude??
26.10.2010 (12:33)  
Jen houšť a větší kapky ... tohle je skutečná konkurence na české železnici. Koncový zákazník si může vybrat ne jako v případě, kdy kraj vybere, s kým bude cestující jezdit ...
Pravda, stejnosměrné flirtíky sice nejsou pro provoz na síti SŽDC schváleny, ale možná se to za dva roky stihne.
Za předpokladu, že cestovní doba Praha - Ostrava bude tak tři hodiny, obraty souprav budou tak do 30 minut, lze dvouhodinový takt vyjezdit > jedna souprava bude v záloze nebo se bude jezdit pěti soupravami nadoraz „přes" obrat na vyčistění a vyprázdnění fekálních nádob a doplnění vody ... Podobně jako se jezdilo na doraz s italskými CIStěmkiny ...
Nicméně „lukrativní" spojení Praha - Ostrava není spojení pouze pro obyvatele těchto dvou měst, třeba jako Paříž - Lyon, frekvence vlastních obyvatel zase nebude tak masivní.
Z balíku cestujících, kteří odjíždějí / přijíždějí „ostravským" vlakem z HLN se část oddělí třeba v Perníkovicích, další zamíří do Jeseníků, jiný balíček se oddělení v Syrečkově, další zamíří do Baťova nebo jinam na Valachy a pouze část z nich zamíří do „ocelového srdce" republiky a okolí ...
Takže rozhodující budou i polohy přípojných vlaků, které přivezou do Zábřehu či Olomouce zákazníky do Ostravy a okolí a samozřejmě naopak.
Domnívat se, že regionální vlaky budou čekat až dorazí „vlakuškové" nebo „flirtovací" vlaky je trochu od věci ... Cestujícího jedoucího na přípoj nezláká sličná vlakuška s kelímkem kafe, pokud používá cestující KMB nebo má IN-GOLD ... pokud bude muset v přípojné stanici čekat další hodinu na přípoj ...
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
26.10.2010 (12:27)  
Juraj Kováč - ale to jste nemusel kvůli nám fotit -to ARmpee :)
Ale dodám k tomu, že jak je ta přepážka mezi bistrem a velkoprostorovou jedničkou, tak mez první sedačkou a tou přepážkou je ještě více místa a dá se to využít na objemná zavazadla, případně by se tam dala instalovat taková ta police na zavazadla, jako je v Ampz..

Pana Sůru a jeho články s železničním nádechem, raději nekomentovat..
26.10.2010 (12:24)  
Mám pocit, že to je celé trochu složitější.
1. ČD pokud vím dostávají dotace i na IC/EC vlaky mezi Prahou a Ostravou. Pokud by je nedotovaná konkurence z téhle trasy úplně vytlačila, stát by na dotacích ještě ušetřil a ty soupravy by se alespoň dostaly na jné trasy místo béček.
2. Otázka, jestli je správné, aby cestující s ČSAD na lince Praha-Liberec dotovali provoz linek v Libereckém kraji (argument proti vstupu SA). Takže tihle cestující s ČSAD platili za dotované linky dvakrát, daněmi jako všichni ostatní a pak předraženým jízdným v kombinaci s otřesnými službami na jedné konkrétní lince. To má být jako spravidlivý model? Nehledě na to, kolik lidí pak raději jelo autem.
3. Nevím, proč se vůbec bavit o síťových službách low costů. Tyhle aerolinky jen rozšířily nabídku, na možnostech síťových spojení se nic nezhoršilo, právě naopak - klasické aerolinky je jako zbraň proti low costům stále vylepšují a pak už je to jen otázka ceny. Jediný problém je, pokud na trh vstoupí někdo jako Sky Europe, který má balík peněz a vydělat asi ani nechce, takže může létat za nesmyslné ceny a tím poškodit celý trh včetně ostatních low costů.
26.10.2010 (11:11)  
Největší dopravce tedy jezdí i tu lukrativní trasu s dotacemi a někdo jiný jako nemá dostat nic za žádnou trasu?

A co takhle: Je to lukrativní trasa? Tak ji vydražíme! Podobně jako se vydražily frekvence pro mobilní operátory.

Licenci dostane ten, kdo za ní dá nejvíc a zároveň se zaváže spolupracovat na tarifní integraci.

Výtežek z prodeje licencí stát použije na dotování tras ztrátových.

EDIT: přečetl jsem si příspěvek Juraje Kováče. Body 1 a 2 vlastně vystihují podstatu i mého návrhu:
např. Kolín - Rumburk dotace 114 Kč/km
ovšem Praha - Ostrava dotace -50 Kč/km (tedy prodej licence)
26.10.2010 (10:56)  
xAnri: táto úvaha ale stojí na niekoľkých zásadne chybných predpokladoch:

1. To, že odliv cestujúcich na jednej linke zdražie ostatné linky.
- Nebolo by to tak, keby boli ceny určené na konkrétnu reláciu, a nie plošne spriemerované na celú republiku. Nástup konkurencie by tak síce zvýšil stratu "preferovaného" dopravcu na danej konkrétnej linke, ale inde sa efekt neprejaví. K tejto atomizácii jednotlivých liniek musí ZDO časom nutne dospieť, ak má kedy byť financovanie transparentné, pretože momentálne ČD dostávajú plošných 114 Kč/km bez ohľadu na to, či to je EC Praha - Brno alebo R Kolín - Rumburk.

2. Všetky linky nutne musia byť subvencované.
- Naopak, ak sa ukáže, že linka dokáže byť prirodzene zisková, je najvyšší čas ponúknuť jej ZDO do súťaže. Nezabúdajme, že verejná služba nie sú len peniaze - sú to prednostné časové polohy a všetko okolo toho. Ak štát prinúti konkurenciu tlačiť ceny dole, môže dosiahnuť až na nulovú výšku subvencií na danú trasu (víťaz tendru dostane proste len nefinančný benefit - koncesnú zmluvu s prednostným prístupom k DC)

3. Železnica musí byť podporovaná za každú cenu.
- Ak v danej relácii vlakové spoje totálne prepadajú proti autobusom, je načase spýtať sa, čím to je; nie zakazovať autobusy. Samotný fakt, že ľudia dobrovoľne zvolia autobus, je indikátorom toho, že je pre nich táto forma dopravnej obslužnosti výhodnejšia (a to nemusí byť ani v rámci ZDO!). Ak je prepravný prúd taký intenzívny, že by železnica mala byť jasným efektívnym riešením, potom treba odstrániť jej neatraktivitu, a nie umelo znižovať kvalitu spojenia tým, že zakážem úspešnejšie formy dopravy...

Ešte off-topic k tej batožine: špeciálne pre vás som dnes ráno vyfotil ten priestor v ARmpee: http://yfrog.com/f5imag0063kj
Nutno dodať, že to asi ani tak nebol zámer ŽOS Vrútky+Borcadu, ako skôr šťastná náhoda, takže keby sa fakt chcelo vytvoriť tam priestor na batožinu, úplne by stačilo odsunúť sedadlá ďalej od seba, plus prípadne dať tam nejakú podložku. Presne tak je to riešené práve v tých TGV.
26.10.2010 (10:55)  
M: "Takova geneze boje proti konkurenci:-))"

... a to jste už začal vyvráceným bodem bodem, že má vozidla. Trochu bych ten Váš souhrn vykřikujících odborářských žlutofobů obohatil (kurzívou) o další paranoidní výroky:

Všechno to jsou jen PR kecy, aby se zviditelnil...
Jsou to jen vyzobávači rozinek... chtějí provozovat dopravu na ziskové trati, ať si jsou provozovat dopravu jinam...
Nebude jezdit bez dotací...
Nemá papíry a povolení, aby provozoval drážní dopravu... (postupně s přibývajícími povoleními vyvráceno)
Stejně mu nebude přidělena dopravní cesta...
1.Vzdyt nebudou mit cim jezdit... (vyvraceno)
2.Kde by vzali pracovniky... (vyvraceno)
3.Kde budou delat udrzbu... (vyvraceno v podstate usty Zaludy:)
4.A co prestupy a tak? To nebude fungovat (tomuto dal ranu do vazu docela Jancura, ktery, krome uznavani dokladu, chce dokonce prodavat mezinarodni jizdenky CD...)
5.Zeleznice musi zustat sitova a jednotna, ne jako "chaos" mezi autobusy (toto jedine "dogma" zbyva a toto tema je nutno zivit, dokud se da:-)
registrovaný uživatel kevin 
26.10.2010 (10:54)  
Největší dopravce tedy jezdí i tu lukrativní trasu s dotacemi a někdo jiný jako nemá dostat nic za žádnou trasu?Dobrý je i ten nápad se zákazem nedotovaného busu tam,kde jede dotovaný vlak.To by se mohla zakázat i IAD v trase dotovaného vlaku,neboť na ní by mohli přejít i někteří z toho zakázaného busu.
26.10.2010 (10:45)  
turista:
Vzpomínám si , jak jsem se bavil s jedním známým ohledně provozování autobusové dopravy v Německu. Ten mi říkal , že mu státní správa umožnila jezdit na jedné lukrativní lince za podmínky , že bude jezdit i na jedné nelukrativní lince , kterou mu nebudou dotovat.
Vím , je to již cca 5 let , od té doby se řada věcí změnila.
Ale zajímalo by mne , zda by z hlediska legislativy bylo něco možného i u nás a u železnice. Ano , budeš jezdit lukrativní trasu (Praha-Ostrava) , na této trase budeš jediný ,budeš mít smlouvu na x let. Ale tuto trasu budeš jezdit za podmínky , pokud k tomu budeš jezdit i trasu třeba Praha-Tanvald , na kterou ti nedáme nic.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko