..: Na české tratě chce další dopravce: Rapid Express a Regio :..

Rapid Express - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.

Stadler FLIRT Rapid Regio - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.

Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 25.10.2010 (16:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   
29.10.2010 (12:14)  
Georege_Couser:1. k čemu tu jsou soupravy na 230 km/h? - promiń, ale toto vypadalo na první pohledy, že myslíš pendolína. Uznávám, že jsem to tady několikrát trochu přehnal, za což se omlouvám, ale nikdy jsem tady nelhal.
29.10.2010 (0:19)  
M - OK, vyjasnili jsme si to. ;-) Na druhou stranu až ČD dokončí reko MOVáckých vozů a rodiny "Bmee a spol" + zbytek co slíbli, tak by to nejhorší na IC/EC mělo být Bee272 (které ale po přečalounění už nebudí takový odpor), popřípadě Beer či B v provedení hadraplán... po příchodu konkurence navíc předpokládám krácení souprav, takže by ty "dehumusy" mohly zmizet... což mě napadá mohla být další symbióza ČD-RJ. (ČD nemusí nasazovat nevyhovující vozy, RJ vydělá a cestujícím to bude jezdit častěji... :-D Vím opět fikce a hloupý sen... :-D )
registrovaný uživatel M 
29.10.2010 (0:02)  
GC - 65% diky. Tim "zadna EC" jsem myslel to, ze to jsou kvalitativne tak rychliky... (tak trochu ironickoslovnehrickova nadsazka)
Nyni na severu mohou autum krast zakazniky asi jen pendolina, protoze ty EC, co tam jezdi nejsou tim, do ceho bych z auta nejak dlouhodobe chtel presednout. EC jezdi jen na jih. Na sever jezdi pod hlavickou EC rychliky a pod hlavickou E jezdi nakladni vlaky:-(
28.10.2010 (23:40)  
A ty se nauč zas vyjadřovat! Jak jsem měl vědět, že nemyslíš pendolína?

Ach jo. Jak jsi měl vědět, že nemyslím pendolina? Co tak třeba napřed pořádně číst? Tomáši, prosímtě můžeš mi říct, co sem zase taháš pendolina? Někde o nich byla řeč? Nejdřív píšeš o "propagaci rychlosti 230 km/h" (tedy ne soupravách) na můj dotaz o významu napíšeš že ti to je samotnému záhadou a poté (ačkoliv se dle tebe o soupravách nemluvilo) sem začneš tahat pendolina. Že by opravdu ta skleróza? Jinak si to opravdu nejde vysvětlit... mimochodem, narozdíl od tebe se snažím (stejně jako ostatní) diskutovat věcně a bez invektiv, tak se prosímtě snaž toto dodržovat taky. (Podmínky pro přispívání do diskuzí jsi doufám četl...)
28.10.2010 (22:08)  
George_Couser: A ty se nauč zas vyjadřovat! Jak jsem měl vědět, že nemyslíš pendolína?
Ano, osobní vozy pro 230 km/h jsem obhajoval, protože jsem si myslel, že to je budoucnost pro české železnice. Ale dnes říkám, že by stačily vozy pro 200 km/h. A jestli se ptáš, proč jsem nikdy nechtěl nikdy jednotky Viaggo Comfort, tak ti mohu odkázat třeba na vlaky jako jsou EC Praha atd.
28.10.2010 (17:15)  
M: 65 % bylo číslo prezentované při 5. výročí provozu 680. Tedy jde o celkovou obsazenost v 1: i 2. třídě na obou provozovaných větvích. A jak víme, směrem na Brno ta obsazenost byla nic moc, takže ta to číslo spíš snižuje. Na Ostravu to tak může být i o nějaký ten procentní bod výše...
Jo a ad nejezdící EC - EC Praha a spol je co? V každém případě ale IC/EC je jedno jak se to jmenuje, kvalitativně by to měla být stejná kategorie.

naroznej: Ad letecké spoje. Díky za upřesnění, já byl líný se mrknout kolik toho a s jakou kapacitou létá z OV. A souhlasím, že ČD se taky nesmí podceňovat. Mít se čím zaručit za úvěry mají (budovy, pozemnky,...), po získání ratingu (či státních obligací, které nyní prosazuje V. Bárta) celkem bezproblémových úvěrů a již naznačenému jasnému konceptu do budoucna (netr. jednotky.) Takže ani ČD nemusí být předem poraženým outsiderem. Navíc pokud soupravy nakoupí oproti konkurentům jako poslední, tak mohou to nejlepší od konkurence "okopírovat" vyvarovat se chyb ostatních a nabídnout pro cestující nejvýhodnější mix vlastností ze všech...

Palíšek: 1. To je mi taky záhadou...

Takže ty napíšeš že jsi obhajoval rychlost 230 km/h, já se tě zeptám k čemu by to bylo a ty odpovíš, že ti to je taky záhadou. :-D Hele, fakt nevím, jestli to je skleróza, nebo spíš nedávání si věcí do kontextu a psanídřív, než si rozmyslíš na co vůbec reaguješ...
registrovaný uživatel M 
28.10.2010 (15:29)  
tartene, zapomnel jsi vysvetlit tech 120 korun pro dva lidi...
Muzeme to vzit obecne - obycejne jednoduche pro jednoho stoji 100. Zvidava otazka - kolik stoji jednoduche jizdne pro dva majitele in-karty
a) 150
b) 112
registrovaný uživatel M 
28.10.2010 (1:52)  
Rypale..:-)
Ja myslel ty zihadla, co jezdi do Vsetina, Veseli, Luhacovic a tak (a do Ostravy je pripoj v Prerove). Vylozene do Ostravy pravda ne, to uznavam:)
27.10.2010 (17:07)  
M) Praha-Ostrava jezdí max. 2 denní rychlíky týdně, ne? ;) (Já se v těch posilách nevyznám...)

Tomáš Palíšek) To Budapešť, Ljubljana a Chur taky ne... Mrkni na mapu a pochopíš, co tím Ingolstadtem Juraj myslel.
27.10.2010 (16:20)  
Juraj Kováč: Taky jsem názoru, že naklápěcí jednotka je v ČR nanic. Podle mě Ingolstadt není zas tak daleko od Mnichova. To by nebyl takovej problém, nemyslíš?
  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko