Olomouc — Ministerstvo dopravy odsunulo rekonstrukci železničního uzlu Olomouc. Se započetím stavby musí minimálně čtyři roky počkat. Ostudnou zůstává i nadále vstupní brána do Olomouce — nástupiště hlavního nádraží i podchod, který je spojuje s nádražní halou. Projekt přitom mohl získat dotaci z fondů Evropské unie. SŽDC měla už příští rok na jaře zahájit rekonstrukci nástupišť a zchátralého podchodu, do kterého, mimo jiné, zatéká, několika mostů, ale i několika podjezdů. I přesto, že je vše připraveno pro rekonstrukci, projekt byl zastaven a odsunut na rok 2014. Podle ředitele olomoucké pobočky stavební správy SŽDC Jiřího Mlynáře měla být v září schválena projektová dokumentace, následně se mělo vypsat výběrové řízení na zhotovitele a na jaře začít stavět. Staniční budova, která je ve vlastnictví Českých drah, byla v minulých měsících částečně zrekonstruována, podchod a nástupiště budou muset na rekonstrukci počkat. O jejich stavebních úpravách se mluví již dlouho, protože jsou v nevyhovujícím stavu.
Olomouc se může pyšnit kompletně zrekonstruovaným přednádražním prostorem, který silně kontrastuje se stavem nádražních prostor. V roce 2001 začala rekonstrukce přednádraží první a druhou etapou, při které byl upraven prostor před výškovou budovou RCO, upraveny byly zastávky tramvajové dopravy, postaveno bylo dvoupodlažní podzemní parkoviště se třemi sty čtyřiceti jedna stáními. Třetí etapa probíhala v letech 2004 – 2005, při níž byla vybudována dvoukolejná tramvajová točna Fibichova, přednádraží a podzemní parkoviště bylo na místní komunikace napojeno nově vzniklým kruhovým objezdem. V poslední čtvrté etapě byla zrekonstruovaná zbývající část přednádražního prostoru, mezi ně patří např. rekonstrukce zastávek autobusů, kompletní dopravní napojení na třídu Kosmonautů, Masarykovu třídu a Jeremenkovu ulici, vznik parku mezi budovou ČD a hotelem Sigma. Výsledkem celého přednádraží je pohodlné přestupování mezi jednotlivými druhy dopravy a většinou příměstských linek. Celkové náklady na rekonstrukci přednádraží byly vyčísleny na téměř 600 milionů korun.
1 2 | Zpráv na stránku: |
TTRain: úklid nádraží??? a je na to dotace z EU? jestli ne tak se běžte... :))
je zajímavé jak na Čechy funguje slovo "sleva", "zadarmo", "20 % navíc". Nevím co přinese rekonstrukce nádraží, ale je skutečně v tak nezbytném rozsahu, abychom kvůli dotaci "vyhazovali" české prachy? To se netýká jen toho nádraží. Domnívám se, že zastavení všech staveb je velmi rozumný krok..uvidíme, co bude dál. Rozumná firma vyhoví, pro nerozumnou by to měla být poslední stavba ze státního rozpočtu.
Každý, kdo může křičí "já mám málo...."
Jinak nechápu, odkud se bere přesvědčení diskutérů, že OP Doprava je (za předpokladu zajištění národního kofinancování) bezedný.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.