..: Rekonstrukce železničního uzlu Olomouc musí čekat :..

Olomouc hl. n., foto: Johník Olomouc — Ministerstvo dopravy odsunulo rekonstrukci železničního uzlu Olomouc. Se započetím stavby musí minimálně čtyři roky počkat. Ostudnou zůstává i nadále vstupní brána do Olomouce — nástupiště hlavního nádraží i podchod, který je spojuje s nádražní halou. Projekt přitom mohl získat dotaci z fondů Evropské unie. SŽDC měla už příští rok na jaře zahájit rekonstrukci nástupišť a zchátralého podchodu, do kterého, mimo jiné, zatéká, několika mostů, ale i několika podjezdů. I přesto, že je vše připraveno pro rekonstrukci, projekt byl zastaven a odsunut na rok 2014. Podle ředitele olomoucké pobočky stavební správy SŽDC Jiřího Mlynáře měla být v září schválena projektová dokumentace, následně se mělo vypsat výběrové řízení na zhotovitele a na jaře začít stavět. Staniční budova, která je ve vlastnictví Českých drah, byla v minulých měsících částečně zrekonstruována, podchod a nástupiště budou muset na rekonstrukci počkat. O jejich stavebních úpravách se mluví již dlouho, protože jsou v nevyhovujícím stavu.

Přednádraží, Olomouc, foto: PPeťa Olomouc se může pyšnit kompletně zrekonstruovaným přednádražním prostorem, který silně kontrastuje se stavem nádražních prostor. V roce 2001 začala rekonstrukce přednádraží první a druhou etapou, při které byl upraven prostor před výškovou budovou RCO, upraveny byly zastávky tramvajové dopravy, postaveno bylo dvoupodlažní podzemní parkoviště se třemi sty čtyřiceti jedna stáními. Třetí etapa probíhala v letech 2004 – 2005, při níž byla vybudována dvoukolejná tramvajová točna Fibichova, přednádraží a podzemní parkoviště bylo na místní komunikace napojeno nově vzniklým kruhovým objezdem. V poslední čtvrté etapě byla zrekonstruovaná zbývající část přednádražního prostoru, mezi ně patří např. rekonstrukce zastávek autobusů, kompletní dopravní napojení na třídu Kosmonautů, Masarykovu třídu a Jeremenkovu ulici, vznik parku mezi budovou ČD a hotelem Sigma. Výsledkem celého přednádraží je pohodlné přestupování mezi jednotlivými druhy dopravy a většinou příměstských linek. Celkové náklady na rekonstrukci přednádraží byly vyčísleny na téměř 600 milionů korun.

zdroj: Olomouc.cz, Rekonstrukce přednádraží - 4. etapa


PPeťa | 9.8.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
09.08.2010 (14:15)  
Bárta se rozhodl zastavit železniční stavby: Ministr dopravy Vít Bárta (VV) s okamžitou platností rozhodl o zastavení veškerých staveb na železnici, které financuje Správa železniční dopravní cesty. Počet zastavených staveb bude upřesněn. Informoval o tom Jakub Ptačinský z tiskového odboru resortu.
09.08.2010 (13:54)  
hmm.. je to hrůza.. já také měl naplánovano Ferari už spoustu let, a pořád to odkládám, a to mám slíbenou slevu... poradí mi někdo?

TTRain: úklid nádraží??? a je na to dotace z EU? jestli ne tak se běžte... :))

je zajímavé jak na Čechy funguje slovo "sleva", "zadarmo", "20 % navíc". Nevím co přinese rekonstrukce nádraží, ale je skutečně v tak nezbytném rozsahu, abychom kvůli dotaci "vyhazovali" české prachy? To se netýká jen toho nádraží. Domnívám se, že zastavení všech staveb je velmi rozumný krok..uvidíme, co bude dál. Rozumná firma vyhoví, pro nerozumnou by to měla být poslední stavba ze státního rozpočtu.
Každý, kdo může křičí "já mám málo...."
09.08.2010 (13:37)  
Ono spíše za pozornost stojí to, že rozpočet SFDI na rok 2010 (s výhledem na roky 2011 a 2012) modernizaci železničního uzlu Olomouc vůbec nezmiňuje ani ve svých předpokládaných výdajích, ani v předpokladu čerpání z OPD, ani v nepokrytých potřebách.

Jinak nechápu, odkud se bere přesvědčení diskutérů, že OP Doprava je (za předpokladu zajištění národního kofinancování) bezedný.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
09.08.2010 (13:24)  
Z poměrně čerstvé zkušenosti bych řekl, že první etapa přestavby olomouckého nádraží by měla spočívat v jeho generálním úklidu. Tak špinavé a odpudivé nádraží jsem už dlouho neviděl (mimo Brna samozřejmě). Naopak prostor před nádražím je velmi povedený.
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
09.08.2010 (13:22)  
Pracuju ve státní firmě a několikrát jsme dělali vlastně první práce pro projekty na železniční stavby. Strašně se na to vždycky pospíchalo. Plno hodin práce, plno peněz utraceno atd. Zatím všechny stavby (za tři roky tak šest takových prací) byly pozastaveny a je možné, že i napořád. Takže je to přesně tak, jak píše Lampik. Všechno je jenom nechutná česká politika o penězích :(.
registrovaný uživatel junkrs 
09.08.2010 (12:54)  
Nevím, nevím, ale já osobně bych dopravní stavby mající dotaci z EU v žádném případě neomezoval. Rokem 2013 přísun takovýchto peněz zkončí a jsem zvědav, kolik se toho bude stavět pak a o kolik to vyjde dráž.
registrovaný uživatel Lampik 
09.08.2010 (12:17)  
Další ukázka typičnosti české politiky. Vyhodit peníze za něco, dejme tomu "prospěšného" např. pro dopravu - zhotovit projekty a další okolnosti za nevím kolik miliónů, poté vše pozastavit, odložit projekt a po čtyřech, nebo kolika letech pokračovat. Předpokládám, že za čtyři roky bude projekt z jakýchkoliv důvodů nevyhovující a proto, jestli na rekonstrukci dojde, bude se muset udělat nový projekt, který bude stát daňové poplatníky další miliony. No nežije se nám tady krásně??? A pak že za všechno můžou ČD, to jsem si kdysi myslel, ale jsem na omylu...Všechno je to jenom velká korupce, nic víc....jenom na tom ti nahoře na úkor obyvatel namastí kapsy a až jim dojdou peníze, tak se zase přesunou někde jinde...VÍTEJTE V ČESKÉ REPUBLICE!
09.08.2010 (11:04)  
Myslím, že začít s Olomoucí, při běžících pracech na přerovském suku, by nebylo dobré rešení... Aneb vše zlé je pro něco dobré.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko