..: Rekonstrukce železničního uzlu Olomouc musí čekat :..

Olomouc hl. n., foto: Johník Olomouc — Ministerstvo dopravy odsunulo rekonstrukci železničního uzlu Olomouc. Se započetím stavby musí minimálně čtyři roky počkat. Ostudnou zůstává i nadále vstupní brána do Olomouce — nástupiště hlavního nádraží i podchod, který je spojuje s nádražní halou. Projekt přitom mohl získat dotaci z fondů Evropské unie. SŽDC měla už příští rok na jaře zahájit rekonstrukci nástupišť a zchátralého podchodu, do kterého, mimo jiné, zatéká, několika mostů, ale i několika podjezdů. I přesto, že je vše připraveno pro rekonstrukci, projekt byl zastaven a odsunut na rok 2014. Podle ředitele olomoucké pobočky stavební správy SŽDC Jiřího Mlynáře měla být v září schválena projektová dokumentace, následně se mělo vypsat výběrové řízení na zhotovitele a na jaře začít stavět. Staniční budova, která je ve vlastnictví Českých drah, byla v minulých měsících částečně zrekonstruována, podchod a nástupiště budou muset na rekonstrukci počkat. O jejich stavebních úpravách se mluví již dlouho, protože jsou v nevyhovujícím stavu.

Přednádraží, Olomouc, foto: PPeťa Olomouc se může pyšnit kompletně zrekonstruovaným přednádražním prostorem, který silně kontrastuje se stavem nádražních prostor. V roce 2001 začala rekonstrukce přednádraží první a druhou etapou, při které byl upraven prostor před výškovou budovou RCO, upraveny byly zastávky tramvajové dopravy, postaveno bylo dvoupodlažní podzemní parkoviště se třemi sty čtyřiceti jedna stáními. Třetí etapa probíhala v letech 2004 – 2005, při níž byla vybudována dvoukolejná tramvajová točna Fibichova, přednádraží a podzemní parkoviště bylo na místní komunikace napojeno nově vzniklým kruhovým objezdem. V poslední čtvrté etapě byla zrekonstruovaná zbývající část přednádražního prostoru, mezi ně patří např. rekonstrukce zastávek autobusů, kompletní dopravní napojení na třídu Kosmonautů, Masarykovu třídu a Jeremenkovu ulici, vznik parku mezi budovou ČD a hotelem Sigma. Výsledkem celého přednádraží je pohodlné přestupování mezi jednotlivými druhy dopravy a většinou příměstských linek. Celkové náklady na rekonstrukci přednádraží byly vyčísleny na téměř 600 milionů korun.

zdroj: Olomouc.cz, Rekonstrukce přednádraží - 4. etapa


PPeťa | 9.8.2010 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel EC 174  mail  
11.08.2010 (16:38)  
Ano, starý podchod v Olomouci je už opravdu v dost hrozném stavu a chtělo by něco s tím udělat.

Jinak ale musím říct, že jsem se svou domovskou stanicí velmi spokojen, nejde o žádné špinavé nádraží, jak tady píšou některé příspěvky níže, služby jsou zde na vysoké úrovni (pěkná nová restaurace, množství obchůdků i v 1. patře, ČD Lounge, bezbariérový přístup všude, atd.). Mimo to, ještě je zde přece nový podchod směr Hodolany, který je v dobrém stavu - já osobně jsem starým podchodem už nešel, ani nepamatuju.
09.08.2010 (21:02)  
Olomouc: Další ostrovní nástupiště přibude, stávající 5. nástupiště bude logicky přejmenováno na 1A, 1B, revitalizace starého podchodu je také v plánu v rámci rekonstrukce ŽST Olomouc.
Termín realizace? Nejprve se říkalo, že bude dříve Olomouc než Přerov, začal Přerov. Pak se řeklo, že určitě se nemůže započít Olomouc při nedokončení Přerova. Poté to vyšlo, že rozestavěnost Olomouce a Přerova bude současně kulminovat. Nyní že Olomouc nezapočne dříve než ve 2014. Osobně si myslím, že ještě alespoň jedna varianta nás čeká... .
registrovaný uživatel Sim 
09.08.2010 (18:19)  
Miroslav Zikmund > "a rozhodně by nebylo od věci, kdyby se v Olomouci postavilo další ostrovní nástupiště ... "

Me osobne by "stacilo", kdyby byla ta nastupiste logicky serazena, tedy aby pate nastupiste bylo za ctvrtym, a nikoliv vedle prvniho jako ted. Jednou mi kvuli tomu vlak uz ujel, takze si to pamatuju, ale to je opravdu potreba, aby kazdy mel takovou zkusenost?


A ted vazne ... cast nadrazi opravena, druha cast des hruza smrad filcky a jinovatka k tomu. Po vystoupeni z tramvaje, zakoupeni bagety v hale se presunu do podchodu a razem si pripadam jak Mark v Trainspottingu pote, co mu herak prestal zpusobovat zacpu. Po vystoupani z podchodu na peron to neni o moc lepsi, protekajici zastreseni a zavrene (presto prekazejici) stanky tomu take nepridaji.
09.08.2010 (16:20)  
TTtrain - "Železničáři si libují ve špíně". (ing. Emanuel Šíp, ex generální ředitel Českých drah, rok 1993 nebo 1994).
Výrok vzbudil velké emoce u zaměstnanců a především u představitelů odoborových centrál ...
I po cca 17 letech si železničáři liují ve špíně a pod hlavičkou "vlak vysoké kvality" ji vyváží i do zahraničí ve vozech Siemens v podobě ušmudlaných koberců a sedaček ...
Nezoufejte, těch špinavých nádraží je více ... mnohde se neuklízí ani chodby, protože správce nevypsal příslušné výběrové řízení na uklízecí firmu, která by to dělala.

Davidus 135 : měli jsme i horší ... Ona totiž firemní manažerská nebo novinářská úspěšnost neznamená, že tatáž osoba bude dobrým politikem v oblasti, které rozumí jako koza petrželi ... a samopzřejmě naopak. Úspěšný politik (kvalitní ministr) nemusí být schopen řídit podnik ... resp. uplatňovat tam svoje teoretické ekonomické vzdělání ...
Ona ra rekonstrukce uzlu zahrnuji i revitalizaci nástupišť a rozhodně by nebylo od věci, kdyby se v Olomouci postavilo další ostrovní nástupiště ...

Lampik : ve firmě SUDOP Brno s.r.o. jsou / byli zaměstnání lidé, kteří celý profesní život (několik desetiletí) "projektovali" nádraží v odsunuté poloze ... Podobně se opakovaně "projektuje" rychlodráha z Masaryčky na Kladno ...
Předchozí projekt nelze použít, protože se někde změnil nějaký předpis, tak se to celé začně kreslit (obkreslovat) znova, ačkoli by stačilo inovovovat jenom něco ...

Kdyby pan ministr alespoň dodatečně zdůvodnil zastavení staveb nutností opravit podovodněnmi poškozené tratě a tam, kde jsou kritická místa, realizovat příslušná technická opatření...
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
09.08.2010 (15:47)  
-> redakce
Pojďme u článku o nerekonstrukci olomouckého nádraží uzavřít diskuzi o krocích ministra dopravy. Nasměruji Vás na čerstvou aktualitu: Ministerstvo dopravy zastavilo všechny drážní stavby. http://www.zelpage.cz/zpravy/7821
Děkuji za pochopení.
registrovaný uživatel junkrs 
09.08.2010 (15:42)  
prastravak: ...je zajímavé jak na Čechy funguje slovo "sleva", "zadarmo", "20 % navíc"...
A proč by to nefungovalo? Přeci potřebuji-li něco, koupím si to radši dnes se slevou, než zítra za plnou cenu. Co je na tom nenormálního?
09.08.2010 (15:40)  
Uvidíme, co toho pána s Maserati napadne. Neměl bych nic proti přehodnocení projektů třeba na některé elektrifikace, ale stopnout to všechno...

Za ty flastry zkrachovalým bankám v 90. letech, které jsou nám ostentativně podsouvány jako "státní dluh", za ty by se byla pořídila i nějaká ta VRT.
09.08.2010 (15:16)  
Davidus 135:Přžesně tak. Bárta zastavil už dvě stavby. Zatím škodí české železnici, a jesttli je pravda to, že zastavil tebdr na reko jídelňáků ( což jsem kdesi slyšel ), můžeme se rovnou vzdát pěkných klimatizovaných vláčků se zásuvkama a předsuvnýma dveřma...
09.08.2010 (14:55)  
Web, junkrs) Tisková konference na toto téma začne až za 5 minut. Pak poreferuju, copak pana ministra napadlo.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko