..: Vlaky Trilex na Liberecku: Arriva se představí jízdami zdarma :..

Vogtlandbahn, foto: Ota Pavlásek Liberec — Jednu z prvních řádně vytendrovaných železničních linek v Česku začne od neděle 12. prosince provozovat společnost Vogtlandbahn ze skupiny Arriva, která nasadí své motorové jednotky Siemens Desiro Classic na relace Liberec – Zittau – Varnsdorf – Rybniště, resp. Seifhennersdorf. Na základě nedávno vyhlášené soutěže na pojmenování této linky teď dopravce z více než 250 návrhů vybral pro své spoje jméno Trilex. To má vyjadřovat zejména lokalitu, v niž VGB působí, tedy česko–německo–polské trojmezí; navazuje však také na další produkt skupiny Arriva – bavorské meziregionální spoje Alex. Nový dopravce se občanům Libereckého kraje poprvé představí již den před začátkem provozu, v sobotu 11. prosince, kdy vypraví bezplatné předváděcí spoje na trase Liberec – Zittau a představí svou nabídku cestujícím.

Během sobotního programu pojedou tři páry spojů Liberec – Zittau a také jeden z Zittau do Rybniště. Prezentovat se bude společnost Vogtlandbahn se svými vlaky Trilex, stejně jako další lužický dopravce – ODEG. Od neděle pak začnou na základě desetiletého kontraktu, jenž bude znamenat cca. 680.000 vlakokilometrů ročně, jezdit spoje v hodinovém intervalu z Liberce přes Zittau do Varnsdorfu a po dvou hodinách dále do Rybniště nebo Seifhennersdorfu. Zatím není jasno, zda bude v neděli 12. prosince provozní trať Varnsdorf – Seifhennersdorf – jako alternativní možnost přichází v úvahu náhradní autobusová doprava.

České dráhy budou na trati Liberec – Zittau nadále dopravcem čtyř párů spěšných vlaků z Liberce do Drážďan. Navíc v Libereckém kraji vyhrály jiné výběrové řízení, na jehož základě budou provozovat spoje jizerskohorské železnice. Smluvně zde začnou jezdit od začátku platnosti jízdního řádu 2011/2012 se 17 motorovými vozy Stadler Regio-Shuttle RS1.

Nový dopravce… a co tarif?

Na webových stránkách dopravce je již nějakou dobu dostupný tarif i přepravní podmínky vlaků Trilex. Pojďme se tedy podívat na aktuální možnosti cestujících, jež jsou v současnosti zvyklí cestovat výhradně s doklady Českých drah. Vogtlandbahn nenabízí žádné zákaznické karty. V základu jsou nabízeny jednosměrné a předplatní, sedmi- a třicetidenní časové jízdenky. Jednosměrné základní jízdné přitom cenově téměř koresponduje se zákaznickým jízdným Českých drah a jsou z něj přiznány další slevy dětem do 15 let, žákům a studentům, nebo držitelům průkazů ZTP (ZTP/P).

Jízdní doklady lze zakoupit v zákaznickém centru TRILEX v Hrádku nad Nisou, primárním prodejním kanálem ovšem bude patrně prodej u průvodčího ve vlaku, který je nabízen bez přirážky. Akceptovány jsou platby v korunách i eurech, stejně jako platební karty Maestro. Dopravce se také zavázal uznávat obvyklé jízdní doklady tarifních svazů IDOL, včetně nosiče Opuscard, a ZVON. Ve vlacích lze využít také paušální jízdenky LIBNET+, RegioNet LABE–ELBE, SoNe+ či ČD Net, ostatní nabídky Českých drah uznávány nebudou. Průvodčí vlaků TRILEX nicméně budou schopni vydat jízdní doklady platné ve vlacích ČD, DB a ODEG, dopravce na trati Zittau - Görlitz - Cottbus.

Německou Arrivu možná převezme italský národní dopravce

Arriva 233.063, R 354, Plzeň hl.n., 4.3. 2009, foto: Milan Zach Deutsche Bahn AG před časem získala svolení k finančnímu vstupu do skupiny Arriva, jednoho z jejích konkurentů v oblasti železniční dopravy v Německu, ale především významného evropského autobusového operátora. Skupina působí v celkem 11 evropských zemích a zaměstnává 38.500 osob. Kromě Vogtlandbahn do ní patří i železniční dopravci Regentalbahn, Arriva PLC (Polsko), Arriva vlaky (Česká republika) nebo Metronom. Plánovanou akvizici posuzovala také Evropská komise, která prodej podmínila odprodejem německé divize třetí společnosti. Deník Financial Times Deutschland následně 1. prosince 2010 uvedl bez upřesnění zdroje, že nejvyšší nabídku za Arrivu Deutschland podalo konsorcium italského národního železničního dopravce Trenitalia a lucemburského fondu Cube Infrastructure, což vyvolalo v odborové radě Arrivy Deutschland ostře odmítavou reakci. Nabídkou v hodnotě 300 mil. eur mělo zvítězit nad favorizovaným druhým zájemcem, francouzským koncernem Veolia, který již na německém trhu železniční dopravy působí. DB se o Arrivu začalo zajímat v době, kdy začaly být diskutovány možné finanční potíže společnosti.

Zdroj: Vogtlandbahn – Výběr jména a Prezentace vlaků Trilex, ČT24, Financial Times Deutschland, Bloomberg, Europe online magazine, Railway Gazette


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.12.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
10.12.2010 (9:01)  
240.025 - porovnáváš neporovnatelné. Kreditní jízdence SA více odpovídá elektronická peněženka ČD. Ale je fakt, že IN-Gold je obchodní nabídka ČD, stejně jako ostatní síťové jízdenky jako ČD-Net, SoNe+,...
10.12.2010 (8:57)  
Jiří H.: InGold je obchodní nabídka ČD, ČD taky neuznává kreditky SA
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
10.12.2010 (8:52)  
Joska Holibajda: "Zajímalo by mě, kdo byl zadavatelem..."
Na Vaši otázku máte možnost nalézt odpověď v této aktualitě.
V první větě stačí kliknout na tučně zvýrazněný text: Jednu z prvních řádně vytendrovaných železničních linek...
Tam je navedeno propojení na starší aktualitu: http://www.zelpage.cz/zpravy/6937
V ní se pak, mimo jiné, dočtete: "Ředitel společnosti Korid LK, která v kraji organizuje veřejnou dopravu, Petr Prokeš uvádí, že nabídka vítěze je výhodnější cenově i kvalitou oproti současnému stavu. Přidělení zakázky už schválili liberečtí i ústečtí radní, běží už jen lhůta na případná odvolání."
Stačí pár kliknutí...
10.12.2010 (8:51)  
Škoda, že součástí VŘ nebylo také uznávání In-Gold. Ale pokud jízdné bude na výši zákaznického jízdného, dá se to přežít...
registrovaný uživatel chio 
10.12.2010 (8:11)  
Brzy bude muset vysvětlovat, proč v západním Sasku např. za 23 km vybírá 5,20 EUR, když v Lužici mu stačí 1,30 EUR.

A musí JLV vysvetľovať, prečo chce vo vlakoch do Nemecka takmer dvojnásobok toho, čo v ostatných? Ja by som to nevidel tak horúce.
10.12.2010 (7:57)  
Zajímalo by mě, kdo byl zadavatelem toho výběrového řízení (LB kraj, UL kraj, Sasko, nebo nějaké jejich uskupení?).
A kolik za tento kšeft bude dopravce dostávat peněz?

Vogtlandbahn tímto vstupuje na tenký led. Brzy bude muset vysvětlovat, proč v západním Sasku např. za 23 km vybírá 5,20 EUR, když v Lužici mu stačí 1,30 EUR.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko