..: Vlaky Trilex na Liberecku: Arriva se představí jízdami zdarma :..

Vogtlandbahn, foto: Ota Pavlásek Liberec — Jednu z prvních řádně vytendrovaných železničních linek v Česku začne od neděle 12. prosince provozovat společnost Vogtlandbahn ze skupiny Arriva, která nasadí své motorové jednotky Siemens Desiro Classic na relace Liberec – Zittau – Varnsdorf – Rybniště, resp. Seifhennersdorf. Na základě nedávno vyhlášené soutěže na pojmenování této linky teď dopravce z více než 250 návrhů vybral pro své spoje jméno Trilex. To má vyjadřovat zejména lokalitu, v niž VGB působí, tedy česko–německo–polské trojmezí; navazuje však také na další produkt skupiny Arriva – bavorské meziregionální spoje Alex. Nový dopravce se občanům Libereckého kraje poprvé představí již den před začátkem provozu, v sobotu 11. prosince, kdy vypraví bezplatné předváděcí spoje na trase Liberec – Zittau a představí svou nabídku cestujícím.

Během sobotního programu pojedou tři páry spojů Liberec – Zittau a také jeden z Zittau do Rybniště. Prezentovat se bude společnost Vogtlandbahn se svými vlaky Trilex, stejně jako další lužický dopravce – ODEG. Od neděle pak začnou na základě desetiletého kontraktu, jenž bude znamenat cca. 680.000 vlakokilometrů ročně, jezdit spoje v hodinovém intervalu z Liberce přes Zittau do Varnsdorfu a po dvou hodinách dále do Rybniště nebo Seifhennersdorfu. Zatím není jasno, zda bude v neděli 12. prosince provozní trať Varnsdorf – Seifhennersdorf – jako alternativní možnost přichází v úvahu náhradní autobusová doprava.

České dráhy budou na trati Liberec – Zittau nadále dopravcem čtyř párů spěšných vlaků z Liberce do Drážďan. Navíc v Libereckém kraji vyhrály jiné výběrové řízení, na jehož základě budou provozovat spoje jizerskohorské železnice. Smluvně zde začnou jezdit od začátku platnosti jízdního řádu 2011/2012 se 17 motorovými vozy Stadler Regio-Shuttle RS1.

Nový dopravce… a co tarif?

Na webových stránkách dopravce je již nějakou dobu dostupný tarif i přepravní podmínky vlaků Trilex. Pojďme se tedy podívat na aktuální možnosti cestujících, jež jsou v současnosti zvyklí cestovat výhradně s doklady Českých drah. Vogtlandbahn nenabízí žádné zákaznické karty. V základu jsou nabízeny jednosměrné a předplatní, sedmi- a třicetidenní časové jízdenky. Jednosměrné základní jízdné přitom cenově téměř koresponduje se zákaznickým jízdným Českých drah a jsou z něj přiznány další slevy dětem do 15 let, žákům a studentům, nebo držitelům průkazů ZTP (ZTP/P).

Jízdní doklady lze zakoupit v zákaznickém centru TRILEX v Hrádku nad Nisou, primárním prodejním kanálem ovšem bude patrně prodej u průvodčího ve vlaku, který je nabízen bez přirážky. Akceptovány jsou platby v korunách i eurech, stejně jako platební karty Maestro. Dopravce se také zavázal uznávat obvyklé jízdní doklady tarifních svazů IDOL, včetně nosiče Opuscard, a ZVON. Ve vlacích lze využít také paušální jízdenky LIBNET+, RegioNet LABE–ELBE, SoNe+ či ČD Net, ostatní nabídky Českých drah uznávány nebudou. Průvodčí vlaků TRILEX nicméně budou schopni vydat jízdní doklady platné ve vlacích ČD, DB a ODEG, dopravce na trati Zittau - Görlitz - Cottbus.

Německou Arrivu možná převezme italský národní dopravce

Arriva 233.063, R 354, Plzeň hl.n., 4.3. 2009, foto: Milan Zach Deutsche Bahn AG před časem získala svolení k finančnímu vstupu do skupiny Arriva, jednoho z jejích konkurentů v oblasti železniční dopravy v Německu, ale především významného evropského autobusového operátora. Skupina působí v celkem 11 evropských zemích a zaměstnává 38.500 osob. Kromě Vogtlandbahn do ní patří i železniční dopravci Regentalbahn, Arriva PLC (Polsko), Arriva vlaky (Česká republika) nebo Metronom. Plánovanou akvizici posuzovala také Evropská komise, která prodej podmínila odprodejem německé divize třetí společnosti. Deník Financial Times Deutschland následně 1. prosince 2010 uvedl bez upřesnění zdroje, že nejvyšší nabídku za Arrivu Deutschland podalo konsorcium italského národního železničního dopravce Trenitalia a lucemburského fondu Cube Infrastructure, což vyvolalo v odborové radě Arrivy Deutschland ostře odmítavou reakci. Nabídkou v hodnotě 300 mil. eur mělo zvítězit nad favorizovaným druhým zájemcem, francouzským koncernem Veolia, který již na německém trhu železniční dopravy působí. DB se o Arrivu začalo zajímat v době, kdy začaly být diskutovány možné finanční potíže společnosti.

Zdroj: Vogtlandbahn – Výběr jména a Prezentace vlaků Trilex, ČT24, Financial Times Deutschland, Bloomberg, Europe online magazine, Railway Gazette


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.12.2010 (7:00)
Related newsopen/close

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
11.12.2010 (7:45)  
A to započítávání a rozpočítávání mezi jednotlivými dopravci je jen snadná technická záležitost. od toho máme tu slavnou elektroniku. - tím jistě myslíte turnikety do metra i každé tramvaje. Jednorázové elektronické přestupní jízdenky v každém středočeském spoji atd. K tomu mega sw od nějaké spřátelené firmy...
11.12.2010 (5:30)  
Neuznávání předplatních jízdenek jako je In -gold je chybou, protože to zenvýhodňuje cestující a zdražuje dopravu i komplikuje, když chic jet třeba jen tak, podle svých monetálních nápadů. nemám zájem neustále někde platit a přemýšlet na d tím. od toho síťové jízdenky jsou, normální jízdné je nevýhodné a svým způsobem již i "přežitek". Toto bude problémem ale až těch různých dopravců bude víc a pak už to bude jako u autobusůa lidi houfně budoí přecházet na aute, která je, bohužel, pak vyjdou podstatně levněji. Musíte počítat s tím, že l idi jezdí a potřebují jezdit i mezi kraji, v rámci celé republiky. A to započítávání a rozpočítávání mezi jednoltivými dopravci je jen snadná technická záležitost. od toho máme tu slavnou elektroniku.
Navíc už tu konečně schází nějaký národní koordinátor celé veřejné dopravy., který bude určovat podmínky, bude zajišťovat právě celsotátní síťové doklady ve spolupráci s kraji pak i vybírat dopravce a ne jen v rámci jednoho kraje. pak dochází i k tomu, že spoje končí n hranicích krajů, jako dříve u okresů. pokud někdo namítne, že je to nesmysl, pak právě Švýcaři, ale i Němci, Rakušáci a jiní to umí a dělají. Prostě musí být jízdenka v ámci krajů i státu na veškerou VHD, musí být jednotný tarif a přehledný a samozřejmě výhodný. Tomu taky musí konečně odpovídat počty spojů, návaznosti atd., bay se dalo kdykoliv kamkoliv cestovat. Jinak nás silnice zahltí se všemi dopady, ikdyž mám někdy dojem, že o to právě jde, Jen když se peníze točí. Ale tím se stále více dostáváme na úroveň nějakých rozvojových zemí.
11.12.2010 (1:07)  
Nevím kde berete že průvodčí ČD neumějí německy Jeden jazyk je i podmínka přijetí. Já třeba mám maturitu z němčiny z prestižního gymnázia
Ale ono to je taky o tom jestli dotyčný chce mluvit německy Tady jsme v česku a mluví se tu česky, tak ať se ostatní přizpůsobí
10.12.2010 (21:50)  
ad znalost obou jazyků:

jedná se zde hlavně o to, aby to nedopadlo jako u vlaků z (Tanvaldu) Liberce do Drážďan, kde průvodčí ČD neuměli mluvit německy a v případě "komunikace" s německým cestujícím byli naprosto ztraceni...


jinak ještě na doplnění informací o strojvedoucích: pouze jeden ze 14 strojvedoucích měl platné české zkoušky a ještě nedávno vykonával tuto práci u ČD, druhý sice zkoušky měl, ale propadlé a všichni ostatní museli zkoušky absolvovat od začátku (nikdy dříve nepracovali na železnici).
Německé zkoušky dělali všichni...
10.12.2010 (18:55)  
Liberecký kraj požadoval průvodčí ovládající němčinu i češtinu. - Jo a bude je zkoušet jak se řekne německy Reichenberg.
10.12.2010 (17:20)  
M-průvodčí: Nechápu tvé výlevy, nejen tady.
10.12.2010 (16:06)  
Podle tohoto dokumentu http://www.k-report.net/discus/messages/28/Vz_jemn__uzn_v_n_-199641.pdf budou pravděpodobně platit i přeshraniční varianty SONE+DB a ČD NET+DB. Jinak je zajímavé, že ceny v Německu jsou oproti stávajícímu tarifu ZVON zhruba poloviční. V podstatě odpovídají přepočteným českým cenám. Takže jsem zvědavý, jak se to odrazí v zájmu (německých) cestujících. Stav polského úseku je sice tristní, ale je v zájmu PKP PLK udržet sjízdnost tratě (minimální náklady, slušné poplatky). Stávající vozový park je absolutně nevyhovující, což je dáno tím, že ČD mohou nasazovat pouze vozidla uvedená v místním pohraničním ujednání z dob NDR. V podstatě jim tak zbyla pouze řada 810, teoreticky ještě 842 nebo nějaký brejlovec. Vozidla schválená na síť DB Netz prakticky nemají.
10.12.2010 (14:21)  
někteří průvodčí jsou bývalý zaměstnanci Raintrainsportu ostatní jsou pravděpodobně bývalý nezaměstnaní...

EDIT//
tak průvodčích je 15, tři bydlí v Německu a jeden "němec" (dle jména) bydlí v Čechách. Jedná se o 13 žen a dva muže
10.12.2010 (14:18)  
To nevím kde je teda sehnali já bych k jinému dopravci než ČD dělat nikdy nešla!
10.12.2010 (14:16)  
zdravim...

na tuto linku je nasazeno myslim 14 průvodčích a z toho jen tři bydlí v německu, ale podle jména to jsou češi...

přízvuk znatelný ale česky mluví plynně...
strojvedoucí jsou všichni češi, dokonce je mezi nimi i jedna dáma..;)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko